چه موادی در ساخت سایبان فول باکس به کار می‌روند؟   

سایبان فول باکس

چه موادی در ساخت سایبان فول باکس به کار می‌روند؟   

اگر به اطراف خود بنگرید سایبان‌های زیادی خواهید دید، سایبان‌های امروزی روی پنجره، جلوی مغازه، روی پاسیو، در تراس، روی پشت بام، به عنوان پارکینگ ماشین و موارد زیاد دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با توجه به کاربردهای مختلف سایبان‌ها در دنیای امروزی تولیدکنندگان زیادی مانند سایبان برقی به فعالیت در این حوزه روی آورده‌اند. تولیدکنندگان با تولید و ساخت سایبان‌های مختلف که برای کاربری های خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند، سعی داشته‌اند به تمامی نیازهای کاربران پاسخ دهند. یکی از نمونه سایبان‌های امروزی تولید شده توسط سازندگان سایبان، سایبان‌های فول باکس هستند. این مدل سایبان‌ها محبوبیت زیادی داشته و می‌توان برای موارد مختلفی از آن‌ها استفاده کرد. اگر می‌خواهید بدانید در ساخت این مدل سایبان‌ها از چه موادی استفاده می‌شود و این مدل سایبان‌ها از چه مزایا و ویژگی‌هایی برخوردارند، چند دقیقه‌ای از وقت خود را در اختیار ما قرار داده و تا به انتهای این مطلب همراه ما باشید!

سایبان فول باکس

سایبان فول باکس

سایبان‌ها و تاریخچه پیدایش آن‌ها در جامعه بشری

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، سایبان‌ها در دنیای امروزی نقش گسترده‌ای در زندگی بشر ایفا می‌کنند. در حال حاضر به‌هرکجا که نگاه کنید ردپایی از این تجهیزات مشاهده خواهید کرد. اما در گذشته چنین نبوده، در زمان‌های قدیم سایبان‌ها بسیار ساده بودند و در یک نوع آن هم برای ایجاد سایه طراحی و تولید می‌شدند.

در آن زمان‌ها اگر شاه یا شاهزاده‌ای مجبور می‌شد در اجتماعات حضور یابد برای آسایش و رفاه حال او در آن مجلس سایبان‌هایی که از چوب یا حصیر ساخته شده بودند را نصب می‌کردند. این روند تا زمانی ادامه یافت که مغازه داران و بازاریان هم به استفاده از سایبان‌ها روی آوردند. آن‌ها به منظور محافظت از اجناس و محصولات خود روی غرفه‌هایشان سایبان‌هایی پارچه‌ای بنا می‌کردند.

به مرور زمان سایبان‌ها از زادگاهشان یعنی کشورهای مصر و سوریه به اقصی نقاط دنیا راه یافتند. پس از مدت کوتاهی سایبان‌ها در آسیای شرقی، خاورمیانه، قاره سبز و حتی سرزمین کانگوروها هم دیده‌ شدند.

صنعتی شدن اروپا کمک زیادی به پیشرفته‌تر شدن سایبان‌ها کرد. پس از رخ داد انقلاب صنعتی در اروپا بسیاری از تولید کنندگان دیگر سایبان‌ها را با متریال‌های مستحکم‌تری می‌ساختند، از جمله متریال‌های که در ساخت این تجهیزات استفاده می‌شد می‌توان به آهن و فولاد اشاره کرد.

اما پس از کشف برق و نیروی الکتریکی سایبان‌ها به شکل امروزی خود نزدیک شدند، با فراگیر شدن برق صنعت ساخت سایبان‌ها به شکل خارق‌العاده‌ای تحت تاثیر قرار گرفت و تغییر یافت. به‌طورکلی آنچه که امروز ما از سایبان‌های مختلف می بینیم، حاصل تلاش صنعتگران در طی سال‌های متمادی است.

معرفی سایبان‌های فول باکس

سایبان فول باکس به سایبان فول کاست هم معروف است، این مدل سایبان‌ها دارای یک باکس در یک سمت خود هستند که در آن باکس می‌توان پوشش سایبان را جمع کرد.

مانند اکثر سایبان‌ها، سایبان‌های فول باکس هم در دو نوع برقی و ساده ساخته می‌شوند. انواع سایبان فول باکس تنها در فناوری‌های به‌کار رفته در ساخت آن‌ها با یک دیگر متفاوت‌اند، اما از نظر ویژگی‌های دیگر کاملا با یکدیگر مشابه‌ هستند.

برای مثال سایبان‌های برقی فول باکس به کمک نیروی برق و موتورالکتریکی تعبیه شده در آن، باز و بسته می‌گردند. در واقع تنها کافی است شما دکمه‌ای که روی ریموت کنترل سایبان تعبیه شده را بفشارید؛ پس از آن سایبان به‌راحتی باز و بسته می‌شود.

این درحالی است که به‌منظور باز بسته کردن سایبان‌های ساده‌ شما به اهرم و نیروی مکانیکی نیاز خواهید داشت. به کمک اهرم و نیرومی مکانیکی می‌توانید پوشش سایبان را درون باکس آن جمع کنید.

از دیگر تفاوت‌های بین سایبان‌های فول باکس برقی و سایبان‌های فول باکس ساده می‌توان به تفاوت در قیمت آن‌ها اشاره کرد. سایبان‌های فول باکس ساده باتوجه به سادگی و عدم استفاده از نیروی الکتریکی در ساخت آن‌ها نسبت به سایبان‌های فول باکس برقی ارزان قیمت‌تر هستند. البته اگر قیمت برای شما فاکتور مهمی تلقی نمی‌شود و بیشتر کاربری سایبان برای شما مهم است، سایبان‌های فول باکس برقی انتخاب‌های بهتری برای شما خواهند بود.

متریال‌های سازنده سایبان‌های فول باکس

در ساخت سایبان‌های فول باکس از باکیفیت‌ترین متریال‌های موجود در بازار استفاده می‌شود. این متریال‌ها باعث شده‌اند که سایبان‌های فول باکس فوق‌العاده کاربردی و محبوب باشند. متریال‌هایی که در ساخت این مدل سایبان‌ها به کار می‌روند شامل موارد زیر هستند:

  • فلز آلومینیوم؛ آلومینیوم یکی از متریال‌هایی است که برای ساخت سازه، بازوها و باکس سایبان‌های فول باکس مورد استفاده قرار می‌گیرند. این آلومینیوم کاملا فابریک و با کیفیت بوده؛ از همین‌رو استحکام سایبان‌های فول باکس را بالا می‌برند.
  • پارچه‌هایی اسپانیایی؛ در ساخت سایبان‌های فول باکس از پارچه‌هایی بسیار باکیفیت اسپانیایی استفاده شده است. این پارچه‌های اسپانیای به‌شدت باکیفیت بوده و با خواص ضد انجمادی و ضد آبی خود مزایای زیادی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند. همچنین روی این مدل از پارچه‌ها امکان چاپ طرح و لگو هم وجود دارد.
  • رنگ‌های پودری؛ برای رنگ بدنه سایبان از رنگ‌های پودری استفاده می‌شود. بهتر است بدانید این رنگ‌ها جزو باکیفیت‌ترین رنگ‌های موجود در بازار بوده و عملکرد و استقامت فوق‌العاده‌ای در برابر آسیب دیدگی یا لب‌پر شدن دارند.
  • موتورهای فرانسوی و چینی؛ در سایبان‌های فرقی فول باکس دو نمونه موتورچینی و فرانسوی تعبیه شده است. این موتورها از قدرت بالایی برخوردار هستند و امکان باز و بسته کردن سایبان را برای کاربران به‌راحتی فراهم می‌کنند.

مزایای استفاده از سایبان‌های فول باکس

سایبان‌های فول باکس با توجه به متریال‌هایی که در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود از مزایای زیادی برخوردارند. این مدل سایبان‌ها به هیچ‌عنوان رطوبت را به محیط مورد نظر انتقال نمی‌دهند؛ چراکه پارچه مورد استفاده برای پوشش آن‌ها ضد آب است.

ضمن اینکه شما می‌توانید مطمئن باشید که سایبان‌های فول باکس برای استفاده در اقلیم‌های سردسیری بسیار مناسب‌اند و نیازی نیست بابت بازبودن آن‌ها هنگام بارش برف نگران باشید؛ چرا که پوشش سایبان‌های فول باکس یخ نمی‌زنند و پوشش آن‌ها ضد انجماد است.

با توجه به امکان چاپ طرح و لگوهای مختلف روی سایبان‌های فول باکس شما می‌توانید از این مدل سایبان‌ها به عنوان یک بیلبورد تبلیغاتی استفاده کنید. این مزیت سایبان‌ فول باکس زمانی که از آن جلوی درب ورودی مغازه استفاده نماید، برای تبلیغ مغازه یا برند به‌چشم می‌آید.

سایبان‌های فول باکس همچنین با توجه به اینکه پوشش آن‌ها جمع می‌شود طول عمر بالایی دارند. شما می‌توانید در صورت نیاز پوشش آن‌ها را درون باکس جمع کرده و از آن در مقابل عوامل محیطی محافظت نمایید.

عواملی که روی قیمت سایبان‌های فول باکس تاثیر گذارند؟

به‌طور کلی عوامل تاثیر گذار روی قیمت سایبان فول باکس را می‌توان به دو دسته عوامل خارجی و ویژگی‌های سایبان تقسیم‌بندی کرد. البته درصورتی که لیست قیمت سایبان چتری را هم بررسی کنید خواهید دید این عوامل روی قیمت آن مدل سایبان هم تاثیر گذارند.

عوامل خارجی

عوامل خارجی و تاثیرگذار روی قیمت سایبان‌های فول باکس شامل موارد زیر می‌شوند:

  • نرخ تورم

نرخ تورم عامل مهمی است که در حال حاضر روی قیمت موارد مختلفی تاثیر می‌گذارد. متاسفانه نرخ تورم بالای 50 درصد در ایران باعث شده تولیدکنندگان و صنعتگران مختلف با مشکل افزایش قیمت مواجه شوند.

  • نرخ ارز

قیمت دلار و ارزهای بین‌المللی هم از دیگر عوامل خارجی اما بسیار تاثیر گذار روی قیمت سایبان هستند. هر اندازه که دلار گران شود، ارز ملی ما کم ارزش شده و این مسئله روی افزایش قیمت تجهیزات مختلف تاثیر می‌گذارد.

  • تحریم‌ها

تحریم‌های اعمال شده از سوی جامعه بین‌المل به‌دلیل سیاست‌های دولت، صنعتگران را تحت فشار قرار داده است. آن‌ها ناگزیرند برای خرید مواد و متریال‌های اولیه از دیگر کشورهای دنیا هزینه بیشتری بپردازند و حتی برخی از آن‌ها را پیدا نکنند. تمامی این موارد در نهایت به افزایش قیمت سایبان‌ها منجر می‌شود.

ویژگی‌های سایبان

ویژگی‌های سایبان‌ هم می‌تواند از موارد بسیار تاثیرگذار روی قیمت سایبان باشد. از جمله ویژگی‌هایی که می‌توانند قیمت سایبان را با نوسان روبه‌رو کنند، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • ابعاد سایبان

هر اندازه که ابعاد سایبان بزرگ‌تر باشد، بدون شک متریال‌های بیشتری برای ساخت آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این وجود می‌توان گفت سایبان‌هایی با ابعاد بزرگ گران‌تر از سایبان‌هایی با ابعاد کوچک هستند.

  • نوع سایبان

همانطور که اشاره کردیم، سایبان‌های فول باکس مانند اکثر سایبان‌ها در دو نوع سایبان‌های برقی و ساده تولید می‌شود. با توجه به اینکه در نوع برقی سایبان‌های فول باکس موتورهای برقی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بدون شک قیمت بالاتری هم دارند.

  • کیفیت متریال‌های مورد استفاده در سایبان

متریال‌هایی که در ساخت سایبان مورد استفاده قرار می‌گیرند هر اندازه که باکیفیت‌تر باشند، بدون شک قیمت سایبان به‌ نسبت آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

سایبان‌های فول باکس و کاربردهای آن‌ها

همانطور که در بالا اشاره کردیم، سایبان‌های فول باکس در زمینه‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مدل سایبان‌ها برای محافظت از پاسیو و کنترل ورود نور به محیط از طریق پاسیو، محافظت از کولر برای بهبود راندمان آن و موارد بسیاری دیگر استفاده می‌شوند.

سایبان‌های فول باکس درست مانند سایبان چتری ماشین همچنین گزینه‌های خوبی برای ساخت پوششی به عنوان پارکینگ ماشین هستند. شما می‌توانید این نمونه از سایبان‌ها را به‌جای استفاده از مصالح ساختمانی برای ساخت پارکنیگ خودرو مورد استفاده قرار دهید.

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

جمع‌بندی

در این مطلب سعی داشتیم شما را با سایبان‌های فول باکس آشنا سازیم، همانطور که دریافتید سایبان‌های فول باکس نمونه‌ای نوین از سایبان‌ها هستند که آن‌ها را در دو نوع برقی و ساده طراحی و تولید می‌کنند. برای ساخت سایبان‌های فول باکس همچنین از متریال‌های مختلفی استفاده می‌شود که این متریال‌ها ویژگی‌ها و مزایای فوق‌العاده‌ای به این مدل سایبان‌ها بخشیده‌اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *