آموزش نصب سایبان فول باکس به صورت صحیح

نصب سایبان فول باکس

آموزش نصب سایبان فول باکس به صورت صحیح         

سایبان‌ها تجهیزاتی به شدت محبوب در دنیای امروزی به شمار می‌روند. این تجهیزات از دیرباز تاکنون توسط بشر مورد استفاده قرارگرفته‌اند. حتی در تمدن‌های باستانی هم رد پای این تجهیزات به چشم می‌خورد. در آن زمان‌ها سایبان‌ها به شکل بسیار ساده‌ای ساخته می‌شدند و معمولا در اجتماعات گسترده برای ایجاد سایه از آن‌ها استفاده می‌کردند.

اما هر چقدر زمان گذشت سایبان‌ها هم با تغییرات بیشتری روبه‌رو شدند، به‌خصوص از زمان صنعتی شدن اروپا و پیشرفت علم صنعت ساخت سایبان‌ها هم گسترده پیدا کرد و طراحی آن‌ها دستخوش تغییراتی بسیاری گشت. امروزه دیگر سایبان‌ها مانند گذشته ساده و تک کاربردی نیستند و تولید کنندگانی مانند سایبان شاهد هر روزه نمونه‌های مدرن‌تر از سایبان‌ها به بازار عرضه می‌کنند. از جمله سایبان‌های امروزی می‌توان به سایبان‌های فول باکس اشاره کرد. این مدل سایبان‌ها جزو محبوب‌ترین سایبان‌های موجود در بازار هستند و این مسئله باعث شده در این مطلب ما در مورد این مدل سایبان‌ها و نحوه نصب آن‌ها به شکل صحیح اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همراه ما باشید!

سایبان فول باکس چیست؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم، سایبان‌های فول باکس نمونه‌های جدیدی از سایبان‌های امروزی هستند که توسط تولید کنندگان به بازار عرضه می‌شوند.

در ساخت این مدل از سایبان‌ها برخلاف گذشته دیگر از متریال‌های ساده و دم‌دستی استفاده نمی‌کنند، بلکه متریال‌های بسیار باکیفیت و مدرن برای طراحی و تولید آن‌ها به کار می‌رود. ضمن اینکه این سایبان‌ها تک کاربره نبوده و می‌توان آن‌ها را در زمینه‌های گسترده‌ای مورد استفاده قرار داد. در واقع یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌های سایبان‌های فول باکس، همین چندکاربره بودن آن است.

سایبان‌های فول باکس را سایبان‌های فول کاست هم می‌نامند و دلیل این نام گذاری باکسی است که روی این سایبان تعبیه شده و در صورت لزوم می‌توان پوشش سایبان را درون آن جمع کرد؛ از همین‌رو شما می‌توانید برای دوام و طول عمر بیشتر سایبان، پوشش آن را مواقع لزوم درون محفظه جمع کرده و از آسیب رسیدن به آن جلوگیری نمایید.

سایبان فول باکس

سایبان فول باکس

سایبان‌های فول باکس چند نوع دارند؟

در پاسخ به این سوال که سایبان‌های فول باکس چند نوع دارند، می‌توان گفت این سایبان‌ها هم مانند تمامی سایبان‌های موجود در بازار به دو دسته سایبان‌های فول باکس برقی و سایبان‌های فول باکس ساده دسته‌بندی می‌شوند. در ادامه شما با این دو نمونه سایبان بیشتر آشنا خواهید شد:

معرفی سایبان‌های فول باکس دستی

سایبان‌های فول باکس دستی در دسته سایبان‌های متحرک قرار می‌گیرند، با این حال سایبان‌های فول باکس دستی با ساده‌ترین متریال‌های موجود ساخته می‌شوند و چندان پیشرفته نیستند.

در ساخت سایبان‌های فول باکس دستی برای ایجاد پوشش سایبان‌ از متریال‌های مختلفی استفاده می‌کنند، اما برای جمع کردن آن پوشش شما باید از اهرمی که در آن‌ها تعبیه شده استفاده نمایید. اگر به دنبال خرید سایبان برقی ارزان هستید، این نمونه سایبان‌ها می‌توانند بهترین انتخاب برای شما باشند. این سایبان‌ها از اکثر ویژگی‌های سایبان‌های فول باکس برخوردار بوده و به دلیل عدم استفاده از فناوری‌های نوین در ساخت آن‌ها قیمت مناسب‌تر و مقرون به‌صرفه‌تری دارند.

معرفی سایبان‌های فول باکس برقی

برخلاف سایبان‌های فول باکس دستی، این مدل از سایبان‌ها پیشرفته‌تر هستند و برای ساخت آن‌ها از درصد قابل توجهی از متریال‌ها و فناوری‌های نوین کمک گرفته‌اند.

سایبان‌های فول باکس برقی یک موتورالکتریکی دارند و به کمک آن موتور و بدون نیاز به نیروی مکانیکی و اهرام یا هر چیزی شبیه به این می‌توان پوشش سایبان را در باکس یا همان جعبه سایبان جمع کرد. اگر بخواهید این مدل سایبان‌ها را باز و بسته کنید، تنها کافی است دکمه ریموت کنترل آن را فشار دهید.

در ساخت این مدل سایبان‌ها هم از متریال‌های مختلفی برای پوشش سایبان استفاده می‌شود و شما می‌توانید با توجه به نیاز و بودجه خود مناسب‌ترین را خریداری نمایید.

سایبان‌های فول باکس و ویژگی‌های آن‌ها

سایبان‌های فول باکس ویژگی‌های بسیاری دارند. این مدل سایبان‌ها به دلیل ساخت با متریال‌های پیشرفته ویژگی‌های فوق‌العاده ای داشته؛ از همین‌رو هم جزو محبوب‌ترین سایبان‌های موجود در بازار قرار می‌گیرند. ویژگی‌های سایبان‌های فول باکس را می‌توان به چهار بخش تقسیم‌بندی کرد:

بخش اول؛ سازه سایبان

قبل از هرچیز بهتر است بدانید که سایبان‌های فول باکس سازه و پایه چندانی ندارند؛ از همین رو تنها بخش‌های از آن را می‌توان به عنوان سازه سایبان در نظر گرفت که برای ساخت آن بخش‌ها هم از آلومینیوم فابریک و بسیار مقاوم کمک می‌گیرند.

علاوه بر آلومینیوم فابریک دایکاست و اکستروژن دو متریال بسیار کاربردی در ساخت قطعات سایبان به‌شمار می‌روند. ضمن اینکه زنجیر‌های فوق قوی در سازه سایبان به‌کار می‌رود، این زنجیر‌ها فوق‌العاده قوی بوده و به‌منظور استحکام سایبان‌ها در ساخت آن‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند. وجود این زنجیر‌ها در ساخت سایبان‌های فول باکس مقاومت و استحکام بیشتری نسبت به دیگر سایبان‌های معمولی به آن‌ها می‌بخشد.

بخش دوم؛ رنگ سایبان

برخی قسمت‌های سایبان فول باکس معمولا رنگ می‌شوند؛ از همین‌رو تولیدکنندگان سعی دارند برای رنگ کردن سایبان مرغوب‌ترین رنگ‌هایی که وجود دارد را به‌کار گیرند. رنگ‌های پودری یا همان الکترواستاتیک اولین انتخاب‌های تولیدکنندگان برای رنگ کردن قسمت‌های مختلف سایبان‌های فول باکس هستند.

نکته قابل توجه در مورد رنگی که برای رنگ کردن سایبان‌های فول باکس مورد استفاده قرار می‌گیرد، مقاومت فوق‌العاده آن‌ها در برابر لب‌پر شدن و ضربه است. این مسئله را به مرور زمان و در صورت استفاده از سایبان به‌خوبی متوجه خواهید شد.

بخش سوم؛ قابلیت‌های نوین سایبان

همانطور که اشاره کردیم، سایبان‌های برقی فول باکس با نوین‌ترین فناوری‌ها ساخته‌ می‌شوند؛ از همین‌رو آن‌ها قابلیت تنظیم زوایه دلخواه را دارند. موتورهای چینی و فرانسوی مورد استفاده در ساخت این سایبان‌ها این امکان را برای مصرف کنندگان فراهم می‌کند.

بخش چهارم؛ پوشش سایبان

اما در مورد پوشش سایبان باید بگوییم که پارچه‌هایی اسپانیایی و اورجینال جزو متداول‌ترین متریال‌ها برای ساخت و تولید سایبان هستند. این مدل پارچه‌ها کاملا ضد آب و بسیار مقاوم‌اند و مقاومت بالایی در برابر اشعه‌های یو وی دارند و نسبت به عوامل محیطی هم استحکام بالایی از خود نشان می‌دهند.

جنس پارچه‌های اسپانیایی که برای پوشش سایبان به‌کار رفته‌اند به‌گونه‌ای هستند که شما می‌تواند لگوهای مختلف را روی آن‌ها چاپ کنید. ضمنا پارچه‌ها کاملا ضد انجماد هستند؛ از همین‌رو هم تولیدکنندگان به‌شدت برای استفاده از این نوع پارچه‌ها در ساخت سایبان‌های فول باکس مشتاق‌اند.

نحوه نصب سایبان‌های فول باکس

قبل از هرچیز در مورد نصب سایبان‌های فول باکس باید بدانید که این مدل سایبان‌ها معمولا به‌صورت یک‌‌طرفه نصب می‌کنند.

در واقع سایبان‌های فول باکس از یک طرف روی دیوار قرار گرفته و با یک ریموت کنترل پوشش آن‌ها در ابعاد مورد نظر شما باز و بسته می‌شود. در اکثر مواقع تا زمانی که نصاب مجبور نباشد از هیچ پایه‌ای برای نصب آن استفاده نمی‌کند. اما زمانی که دیواری نزدیک به محیط مورد نظر در دسترس نبود، ناگزیر نصاب باید از پایه برای نصب سایبان استفاده نمایید.

ضمن اینکه سایبان‌های فول باکس برقی دارای موتورهای الکتریکی هستند؛ به همین‌ علت افراد عادی که در این زمینه تخصصی ندارند، نمی‌توانند در نصب آن‌ها عملکرد موفقی داشته باشند.

به‌طور کلی بهتر است که برای نصب سایبان‌ها از نصاب و افراد خبره کمک گرفت، در غیر این صورت سایبان شما آن عملکردی که انتظارش را دارید، از خود نشان نمی‌دهد.

نصب سایبان‌های فول باکس برای چه زمینه‌هایی انجام می‌شود؟

سایبان‌های فول باکس با ویژگی‌های خاص خود برای کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توان آن‌ها را برای موارد مختلفی نصب کرد. به‌طورکلی موارد نصب سایبان شامل موارد زیر می‌شوند:

نصب سایبان فول باکس برای جلوی مغازه

یکی از کاربردهای بسیار متداول سایبان‌های فول کاست یا همان فول باکس نصب آن‌ها جلوی مغازه است. شما با نصب این مدل از سایبان‌ها می‌توانید از تابش مستقیم نور خورشید به داخل مغازه، ورود رطوبت و بارش باران و برف جلوگیری نمایید.

نصب سایبان فول باکس برای محافظت از خودرو

سایبان‌های فول باکس به عنوان سایبان متحرک ماشین هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر می‌خواهید برای خودروی خود پارکینگی با کمترین هزینه ممکن ایجاد نمایید به جای استفاده از مصالح ساختمانی تنها کافی است روی آن‌ها سایبان فول باکس ارزان دستی یا سایبان فول باکس برقی نصب کنید.

در صورت نصب سایبان‌های فول باکس دستی هزینه‌ها برای شما کمتر هم می‌شوند. ضمن اینکه با نصب سایبان‌های فول باکس شما می‌توانید هر زمان که نیاز نبود، پوشش را درون محفظه قرار داده و از محیط برای موارد دیگری استفاده نمایید.

نصب سایبان فول باکس برای تراس

تراس و بالکن هم از دیگر مکان‌هایی هستند که می‌توان سایبان‌های فول کاست را در آن‌ها نصب کرد. این مدل سایبان‌ها با توجه به اینکه در فضای تراس، دیوار به راحتی در دسترس است راحت‌تر نصب می‌شوند و به شما این امکان را می‌دهند که از فضای تراس و ویو آن نهایت لذت را ببرید.

نصب سایبان فول باکس برای کولر

سایبان‌های فول باکس را می‌توان به عنوان سایبان کولرهای گازی و آبی مورد استفاده قرار داد. این مدل سایبان‌ها به خوبی می‌توانند از کولر محافظت کرده و آن را از آسیب‌های ناشی از عوامل محیطی محفوظ نگه‌دارند.

نصب سایبان‌ فول باکس برای پاسیو

پاسیو یا نورگیر یکی از مکان‌هایی است که نصب سایبان روی آن کاملا ضروری به نظر می‌رسد؛ شما با نصب سایبان‌های فول باکس روی پاسیو می‌توانید تا حد زیادی از هدر رفت انرژی جلوگیری نمایید.

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

نتیجه‌گیری

در این مطلب سعی کردیم اطلاعاتی کامل در رابطه با سایبان‌های فول باکس در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همانطور که دریافتید شاید نصب سایبان‌های فول باکس به نظر ساده باشد، اما به دلیل وجود باکس و موتورالکتریکی در مدل‌های برقی آن شما حتما باید از نصاب برای نصب آن کمک بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *