معرفی انواع سایبان پارکینگ، چند مدل خلاقانه

سایبان پارکینگ

معرفی انواع سایبان پارکینگ، چند مدل خلاقانه

سایبان پارکینگ مجموعه‌ای از تجهیزات می‌باشد که برای حفاظت از ماشین در شرایط مختلف جوی مورد استفاده قرار می‌گیرد این محصول از وسیله نقلیه شما در برابر تابش نور خورشید و بارش باران و برف محافظت کرده و نیاز کاربران را برطرف می‌کند. این مدل از سایبان در مدل‌های متنوع و در مکان‌های مختلف قابل استفاده است و با توجه به متراژ محیط مورد نظر ابعاد آن تعیین می‌شود. سایبان پارکینگ باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد و کیفیت لازم را داشته باشد تا شما بتوانید استفاده بهینه‌ای از آن داشته باشید.

طراحی و تولید سایبان پارکینک

طراحی و ساخت سایبان پارکینگ ماشین دارای اهمیت زیادی است. امروزه سایبان‌ها با فناور‌ی‌های مختلف توسط تولید کنندگان به‌نامی به بازار عرضه می‌شوند. یکی از تولیدکنندگان معروف در زمینه ساخت وتولید سایبان، سایبان شاهد می‌باشد. طراحان سایبان برای ساخت آن باید نکات ریز و درشت زیادی را در نظر داشته باشند تا محصولی را تولید کنند که برای رفع نیاز مشتریان کاربردی باشد. از این رو سازندگان معتبر با رعایت اصول و انجام محاسبات دقیق اقدام به انجام این کار می‌پردازند. در ادامه این مطلب برای شما به بررسی نکات مهم در ساخت سایبان پارکینگ و مزایای آن، همچنین بررسی انواع سایبان پارکینگ می‌پردازیم لطفا با ما همراه باشید.

سایبان ماشین خودرو

سایبان ماشین خودرو

توجه به ابعاد محیط مورد نظر

متراژ محیط مورد نظر برای ساخت سایبان پارکینگ بسیار اهمیت دارد و تعیین کننده اندازه سایبان می‌باشد. این موضوع عامل مهی در تنوع سایبان‌ها بوده و به همین دلیل هر سایبانی مناسب هر خانه‌ای نیست. پس لطفا در ساخت سایبان محاسبات دقیقی انجام دهید تا سایبانی کاملا متناسب با محیط داشته باشید. زمانی که فضای موجود کوچک باشد و شما محیط زیادی برای طراحی‌های خاص نداریم می‌توانید از سایبان‌های تاشو و جمع شونده استفاده کنید اما زمانی که فضای محیط به اندازه کافی باشد می‌توانید از سایبان های ثابت و با مدل‌های مختلف استفاده کنید. در این صورت می‌توانید انتخاب های بیشتری داشته باشید.

 توجه به شرایط اقلیمی منطقه

زمانی که شما تصمیم به نصب و اجرای سایبان پارکینگ دارید اینکه شما در کدام شرایط جغرافیایی و اقلیمی قرار دارید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به عنوان مثال برای سایبان‌هایی که در شمال کشور نصب می‌شوند باید از متریالی استفاده شود که کاملا  ضد زنگ باشند و دارای روکش ضد آب باشند. اما این موضوع برای مناطق جنوبی کشور از اهمیت کمتری برخوردار است. هرچه متریال کاربردی دارای کیفیت بالایی باشد و با منطقه زندگی شما سازگارتر باشد سایبان ‌می‌تواند حفاظت بهتری از خودرو انجام دهد.

کیفیت ظاهری

حتما شما عزیزان به این موضوع واقف هستید که هر محیطی باید جلوه ظاهری مناسبی داشته باشد. بدین ترتیب یکی از مهم‌ترین هدف طراحان سایبان این است سایبان‌هایی که مورد اجرا قرار می‌دهند باید از نظر ظاهری جوری باشند که جلوه بصری زیبایی را در محیط مورد نظر ایجاد کنند. و با زیبایی ظاهری خود و کیفیت مناسب فضای محل مورد نظر را از یکنواختی خارج کنند. توجه به موارد فوق؛ به افراد مصرف کننده این تولیدات کاربردی اجازه می‌دهد تا رضایتمندی بیشتری نسبت به محصول انتخابی خود داشته باشند.

زیبایی سایبان ماشین

توجه به موارد فوق کمک می‌کند تا مصرف کنندگان بتوانند با کمال رضایت از سایبان خودرو برای مکان مورد نظر خود استفاده نمایند. بدین ترتیب شرکت‌های سازنده باید با توجه کامل به این نکات تلاش کنند تا بتوانند رضایت کامل مصرف کننده را جلب نمایند، در غیر این صورت مشتریان خود را از دست خواهند دارد و از سویی دیگر رقیب‌های خود را قوی‌تر خواهند کرد، زیرا تولیدکنندگان بسیاری در هر حوزه‌ای از قبیل تولید سایبان در کشور وجود دارد.

معرفی چند مدل خلاقانه سایبان پارکینگ

همانطور که می‌دانید سایبان‌های خانگی و اداری در انواع مختلفی چون سایبان کولر، سایبان پاسیو، سایبان بالکن تراس و… مورد استفاده قرار می‌گیرند اما در این میان سایبان پارکینگ بسیار مورد علاقه مردم در اکثر نقاط دنیا می‌باشد. سایبان‌های پارکینگ در مدل‌های مختلف طبق سلیقه و نیاز مختلف افراد طراحی و ساخته می‌شوند.

 این موضوع باعث شده تا تا سازندگان فعال در این زمینه از ایده‌های جذاب و خلاقانه در تولید این محصول استفاده کنند. همچنین باید با این نکته توجه داشته باشید که سایبان انتخابی شما دارای استاندارد‌های لازم باشد تا کارایی مطلوبی برای شما داشته باشد. پس در انتخاب شرکت سازنده سایبان دقت لازم را داشته باشید.

قبل از اینکه مدل های مختلف سایبان خودرو را نام ببریم، بهتر است یک تقسیم بندی از سایبان ها برای آگاهی بیشتر شما داشته باشیم. به طور کلی سایبان پارکینگ را به دو دسته سایبان‌های ثابت و سایبان‌های متحرک تقسیم می‌کنند. سایبان ثابت طراحی ساده دارد و آن را معمولا در محیط‌هایی استفاده می‌کنند که زیباییی ظاهری خیلی مد نظر نبوده و خریدار قصد نداشته باشد هزینه زیادی بابت سایبان صرف کند.

سایبان متحرک در مکان‌هایی بیشتر کاربرد دارد که علاوه بر ظاهر سایبان کیفیت متریال مورد استفاده  نیز بسیار ارزش دارد. سایبان‌های متحرک معمولا  برای باغ، ویلا و منازلی که زیبایی سازه اهمیت دارد، بهتر است مورد استفاده قرار گیرد. سایبانهای متحرک روش استفاده بسیار راحتی دارند و با استفاده از یک ریموت کنترل می‌تونید آن را باز و بسته کنید. راحت بودن استفاده از آن باعث می‌شود تا این مدل از سایبان طرفداران زیادی در همه جای دنیا داشته باشد.

سایبان پارکینگ قابل حمل

همان‌طور که از نام این سایبان مشخص است قابلیت حمل راحتی دارند. سایبان پارکینگ قابل حمل یک گزینه کاربردی از سایبان های موجود در بازار است. که برای حفاظت از خودرو قابل استفاده عموم می باشد. این محصول را افراد می‌توانند در سفرهای کوتاه و بلند همراه خود داشته باشند تا از آن استفاده کنند. سایبان خودرو قابل حمل معمولا دارای پایه‌هایی است که به راحتی افراد می‌توانند آن را باز و بسته کنند.

سایبان پارکینگ جمع شو

این نوع از سایبان‌ها برای افرادی که محل کار یا زندگی آن‌ها دارای کمبود جا می‌باشد بسیار مناسب است و با قابلیت جمع شوندگی برای استفاده در حیاط گزینه خوبی است. در زمان استفاده از این نوع سایبان زمانی که ماشین وارد حیاط می‌شود شما می‌توانید سایبان را باز کنید و از ماشین محافظت کنید و در زمانی که ماشین بیرون از محیط حیاط می‌باشد سایبان را جمع کنید. با توجه به قیمت بالای ملک در سال‌های اخیر و کوچک شدن فضای منازل این مدل از سایبان بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است.

سایبان بازویی

از این سایبان می‌تواند در کاربردهای مختلف بهره ببرید و از آن به عنوان سایبان همه کاره یاد می‌شود. و یکی از کاربردهای رایج آن استفاده به عنوان سایبان پارکینگ است. مهم‌ترین مزیت این سایبان ها زیبایی چشمگیر آنها است. به همین دلیل در مکان‌هایی که زیبایی سایبان بسیار مد نظر خریداران است می‌توان از این سازه استفاده کرد. همچنین این سایبان در دو مدل دستی و برقی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سایبان آکاردئونی

شاید شما تا به امروز با سایبان آکاردئونی آشنایی نداشته‌اید، اما حتما اسم ساز آکاردئون به گوش شما رسیده است.ما برای شما در این بخش این سازه را معرفی خواهیم کرد. سایبان آکاردئونی سازه‌ای است که طراحی آن شباهت فراوانی به ساز آکاردئون دارد. این مدل از سایبان در مقابل شرایط نامساعد محیطی از خودرو محافظت می‌کند و شما در هر زمانی که بخواهید می‌توانید سایبان را باز و بسته کنید. این نوع از سایبان یک سایبان ماشین ارزان نبوده و با توجه به مصرف متریال بیشتر در این مدل، قیمت بالاتری نسبت به سایبان‌های معمولی داارد ولی کیفیت بالای آن باعث شده طرفداران زیادی داشته باشد.

سایبان چادری ماشین

این مدل از سایبان بی شباهت به چادر نبوده و معمولا برای این مدل پایه‌هایی با مقاومت بالا در نظر گرفته می‌شود. روکشی که به عنوان چادر سایبان مورد استفاده قرار می‌گیرد به صورت بسیار محکم به این پایه‌ها متصل می‌شود. جنس پایه‌های به کار برده شده در این سایبان از فولاد یا آلومینیوم می‌باشد. برای اینکه سازه شما دارای معیارهای استاندارد باشد باید از پارچه‌های کاملا ضد آب برای روکش استفاده کرد.

سایبان خیمه‌ای

استفاده از مدل خیمه‌ای در سال‌های اخیر بسیار زیاد شده است. خیمه این سایبان به صورت چادری است. طراحی این مدل بسیار منحصر به فرد و متفاوت با مدل‌های دیگر از سایبان است. خیمه‌های این سایبان‌ها را در ابعاد مختلف می‌توان طراحی نمود. در این صورت خیلی فرقی نمی‌کند که این سایبان را برای یک ماشین یا چند ماشین مورد استفاده قرار داد.

سایبان چتری ماشین

یکی از معروف‌ترین سایبان‌ها که برای محافظت از خودرو کاربرد دارد سایبان چتری ماشین است. مهم‌ترین مزیت این سایبان قابلیت آسان باز کردن و جمع کردن آن است. طراحی این سایبان کاملا شبیه به یک چتر است و دارای یک پایه ‌می‌باشد. باتوجه به این‌که محل قرارگیری پایه در کنار چتر است پس هیچ مزاحمتی برای برای قرار گیری ماشین در زیر سایبان ایجاد نمی‌شود و می‌توان چتر را در زاویه مناسب تنظیم کرد. همه افراد می‌توانند از این نوع سایبان به راحتی در هر مکانی استفاده کنند.

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

جمع بندی

همان‌طورکه دریافتید در این مطلب ما انواع مختلف سایبان پارکینگ را برای شما معرفی کردیم و به توضیح مدل‌هایی با طراحی‌های خلاقانه پرداختیم. برای داشتن یک سایبان مفید بهتر است از متریال با کیفیت همراه با نیروی متخصص در این زمینه استفاده کنید. امیدواریم که توانسته باشیم به شما کمک کنیم تا انتخابی درست متناسب با محیط کار یا زندگی خود داشته باشید و از نتیجه انتخاب خود نهایت میزان رضایت را داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *