چند توصیه مهم برای افزایش طول عمر سایبان برقی

سایبان برقی بالکن تراس

چند توصیه مهم برای افزایش طول عمر سایبان برقی

سایبان‌های برقی از جمله ملزومات بسیار پرطرفدار و زیبایی هستند که با ویژگی‌های بسیار زیاد خود، نظر بسیاری از مخاطبان را جلب کرده و سبب زیبایی محیط‌های مختلفی شده است. محیط‌هایی مثل خانه‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها، ادارات، استخرها و هر جایی که فکر آن را بکنید که بشود از سایبان برقی استفاده کرد، همواره تاثیر خود را بر محیط گذاشته و تقاضا برای آن بسیار بالا است.

اما سوالی که برای بسیاری از مخاطبان مطرح شده این است که طول عمر سایبان‌های برقی چقدر است و چطور می‌توان باعث افزایش طول عمر سایبان برقی شد. در این مقاله به تمامی سوالات شما پاسخ داده خواهد شد.

سایبان برقی

سایبان برقی

سایبان برقی

سایبان برقی از جالب‌ترین اختراعات بشریت است که باعث زیبایی محیط و جلوگیری از تابش نور آفتاب در فصل‌های گرم سال شده است. البته که لازم به ذکر است که سایبان‌های برقی نه تنها در برابر اشعه‌ی نور خورشید، بلکه در برابر بارش باران و برف هم می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند و این تنها یکی از مزیت‌های بسیار ساده‌ی آن است.

سایبان‌های برقی در انواع رنگ، طرح و مدل‌های مختلف در بازار موجود هستند و تمامی افراد بسته به مکان مورد نظر و هدفی که دارند، می‌توانند سایبان برقی خود را سفارش دهند. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که تعداد بسیار زیادی از مدل‌های سایبان برقی در بازار موجود است و هر کدام به نوع خود مزیت‌های مختلفی دارد و همین مسئله باعث سردرگمی افراد برای انتخاب سایبان برقی شده است.

ویژگی‌های سایبان‌های برقی

بسیاری از افراد نسبت به سایبان‌های برقی اطلاعات بسیار کمی دارند چرا که با شنیدن نام سایبان، تصوری که از سایبان‌های در سر دارند همان سایبان‌های بسیار قدیمی است که تنها با دست باز و بسته شده و هیچ کارایی دیگری ندارد.

 و این در حالی است که سایبان‌های برقی مزایای بسیار زیاد و خارق العاده‌ای دارد. سایبان‌های برقی در این سال‌های اخیر همواره دارای ویژگی‌های بسیار چشمگیر بوده که سبب افزایش مخاطب و فروش در بازار شده و توانسته نظر بسیاری از افراد را به سمت خود بکشاند. برخی از مزایای سایبان‌های برقی شامل مواردی همچون:

  • امکان نصب در هر مکانی و شرایط آب و هوایی با توجه به درخواست افراد
  • استفاده از پارچه‌های خوش طرح و رنگ با مقاومت بالا مثل پارچه‌های برزنت یا پی وی سی
  • موتورهای قوی و با کیفیت در این سایبان‌ها که طول عمر بسیار زیادی دارند
  • قابلیت باز و بسته کردن و تنظیم سایبان برقی با استفاده ریموت کنترل از راه دور به صورت دلخواه
  • امکان باز و بسته کردن سایبان برقی به صورت دستی در زمان‌های اضطراری و مواقع قطعی برق
  • امکان استفاده در تمامی شهرها، استان‌ها و مناطق کشور با توجه به آب و هوای مختلف
  • مناسب برای تبلیغات تجاری مثل امکان چاپ لوگو و تبلیغات با هدف ارتقای برند شرکت، بنگاه، رستوران و کافه

مدل‌های سایبان برقی

همانطور که اشاره شد، مدل‌های بسیار زیادی از سایبان‌های برقی در بازار موجود هستند که هر کدام با توجه به نیازهای مخاطب، کارایی‌های متفاوتی دارد. در مجموع سایبان‌های برقی به 2 دسته‌ی کلی تقسیم می‌شوند:

1.     سایبان برقی خودکار

معروف است به نام‌‌های سایبان برقی، سایبان متحرک و یا سایبان فنری که با استفاده از یک ریموت و موتور برقی کار می‌کند.

2.     سایبان برقی ریموت دار

این گروه از سایبان‌ها همچون اسمی که دارند با استفاده از یک ریموت کنترل کار می‌کنند و معمولا حداقل از دو پایه به عنوان نگهدارنده برای ساخت این سایبان‌ها استفاده می‌شود و در برابر شرایط آب و هوایی متفاوت، همچون یک محافظ عمل می‌کند.

تفاوت سایبان برقی‌های خودکار و ریموت‌دار؟

عملکرد سایبان‌های برقی خودکار به صورتی است که با طلوع خورشید، به صورت خودکار با طلوع خورشید باز و با غروب خورشید بسته می‌شود. و همچنین قابلیت تغییر زاویه با توجه به شرایط جوی آب و هوایی، از دیگر عواملی است که باعث شده این نوع از سایبان‌ها توجه‌های بیشتری را به خود جلب کنند.

البته که برای باز و بسته کردن سایبان‌های برقی خودکار می‌توان از ریموت کنترل هم استفاده کرد اما قابلیت باز و بسته شدن خودکار در مورد سایبان‌های برقی ریموت دار صدق نمی‌کند. آنها فقط به وسیله‌ی ریموت کنترل باز و بسته می‌شوند.

برخی از مدل‌های پرفروش سایبان برقی شامل موارد زیر هستند مثل:

  • سایبان برقی کالسکه‌ای
  • سایبان برقی بازویی
  • سایبان برقی چتری
  • سایبان برقی فول باکس
  • سایبان برقی پوششی
  • سایبان برقی دو طرفه
  • سایبان هایکلاس

کدام سایبان برقی برای منزل مناسب است؟

جواب به این سوال با این مسئله شروع می‌شود که مخاطب به دنبال چه چیزی است؟ اکثر مدل‌های سایبان برقی برای خانه مناسب هستند مثل سایبان برقی بازویی، پوششی، دو طرفه و حتی هایکلاس. برای مثال برای سایبان ورودی ویلا می‌توانید از مدل کالسکه‌ای یا دو طرفه استفاده کنید.

اما باز هم بسته به نیاز شما و قرار گرفتن سایبان برقی در آن محیطی که مد نظر دارید، باید سایبان برقی خود را انتخاب کنید که در این مسیر گروه سایبان شاهد می‌توانند با مشاوره‌های تضمینی خود، به شما در انتخاب بهترین سایبان برقی کمک کنند.

بسیاری از افرادی که صاحب کسب و کار هستند، دغدغه‌ی انتخاب یک سایبان برقی مناسب را دارند که بتوانند با استفاده از آن، هم محیط کسب و کار خود را زیبا کنند و هم جنبه‌ی تبلیغاتی داشته باشد تا بتوانند موجب ارتقای برند خود شوند. اگر که سایبان برقی می‌خواهید که هم کارایی بسیار بالایی داشته باشد و هم به لحاظ اقتصادی، قیمت مناسبی داشته باشد که برای کافه و رستوران مناسب باشد، ما به شما سایبان برقی مدل چتری را پیشنهاد می‌کنیم.

سایبان چتری بهترین انتخاب برای شما است و در انواع ابعاد و قیمت‌ها در بازار موجود است. البته که در نظر داشته باشید که قیمت سایبان برقی‌های چتری با توجه به پایه‌های آن متفاوت است و   از 6 میلیون تومان آغاز می‌شود.

روش‌های افزایش طول عمر سایبان برقی

تا اینجای مطلب به صورت کامل در مورد سایبان‌های برقی، ویژگی‌ها و مدل‌های آن صحبت شد اما این مسئله بسیار حائز اهمیت است که طول عمر سایبان برقی چقدر است؟ در جواب باید گفت که یک سایبان برقی می‌تواند برای شما حداقل تا 10 الی 15 سال و حتی بیشتر کار کند اما به شرط آن که به سایبان برقی به خوبی رسیدگی شود.

برخی از روش‌هایی که می‌توانید باعث افزایش عمر سایبان برقی بشوند شامل:

1.     هر چند وقت یکبار به تمیز کاری بپردازید

با تغییرات آب و هوایی کاملا طبیعی است که عواملی همچون گرد و غبار، خاک به درون موتور و قطعات آن راه پیدا کند که سبب خرابی و بروز اشکال در عملکرد سایبان برقی شده و حتی این امر می‌تواند افزایش هزینه‌های بسیار بالا برای شما به دنبال داشته باشد. پس بهتر است هر 2 ماه یکبار آن را بشویید اما اگر چنان چه جنس پارچه‌ی سایبان برقی شما از جنس آلومینیوم است، بهتر است که با استفاده از یک دستمال مرطوب آن را تمیز کنید.

2.     از مواد شوینده مناسب استفاده کنید

اگر جنس پارچه‌ی سایبان برقی شما از جنسی به غیر از آلومینیوم بود ( برای مثال پلی استر )، می‌توانید از شوینده‌های مخصوصی که گروه سایبان برقی شاهد به شما پیشنهاد می‌کند را استفاده کنید. فراموش نکنید که برای شستن سایبان برقی حتما موتور آن را خاموش کنید و بعد از خشک شدن، می‌توانید آن را روشن کنید.

به غیر از این 2 مورد بسیار مهم، عوامل دیگری همچون محل نصب سایبان برقی، دوری از گرمای شدید و دمای زیر و بالای سایبان برقی می‌تواند در طول عمر آن تاثیر گذار باشد.

بارانگیر سایبان

بارانگیر سایبان یک نوع پوشش مخصوصی است که هدف آن جلوگیری از نفوذ و جمع شدن آب به داخل خانه‌ها است. انواع بارانگیرها را می‌توان در بازار دید که از جنس‌های مختلفی مثل پلاستیکی، آلومینومی، فلزی و چوبی تولید می‌شود.

بارانگیر در همه جای ساختمان‌ها مثل پنجره‌ها، درب ورودی، باغچه‌ها و حتی در محیط‌های آزمایشی و ساختمان‌های اداری و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزیت‌های نصب بارانگیر

بارانگیر با وجود این که تنها هدف آن‌ها این است که مانع ورود آب به درون خانه بشوند، مزیت‌های بسیار زیادی دارند که به چشم نمی‌خورد. این مزیت‌های شامل:

  • مقاومت بسیار بالا در برابر تغییرات آب و هوایی
  • بسیار محکم و مستحکم
  • با انواع طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار موجود است
  • امکان ساطعه کردن نور خورشید به داخل محیط خانه
  • حفظ زیبایی ظاهری محیط
  • کاهش احتمال فرسودگی

مدل‌های مختلف بارانگیر

بارانگیرها به 2 مدل کلی تقسیم می‌شوند که شامل:

مدل ثابت

از مدل‌های قدیمی بارانگیر هستند که به وسیله‌ی یک چارچوب به دیوار نصب شده و باعث پیشگیری از ورود آب به داخل ساختمان می‌شود. این مدل از بارانگیرها تنها برای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد و عمر کارکرد آن بسیار طولانی است.

مدل متحرک  

از مدل‌های مدرن و جدید بارانگیرها هستند که نسبت به مدل‌های ثابت قیمت و کارایی بالاتری دارند. بارانگیرهای متحرک دارای یک موتور الکتریکی هستند که با استفاده از ریموت کنترل می‌توانید آن را باز و بسته بکنید. البته که عمر کارکرد آن بالا است اما به شرطی که به خوبی به بارانگیر متحرک رسیدگی شود. بارانگیرهای متحرک، بهترین انتخاب برای ساختمان‌های مسکونی و ویلایی هستند که در ابعاد مختلف می‌توانید سفارش دهید.

برای سایبان بالکن تراس خود، می‌توانید از مدل متحرک استفاده کنید تا بتوانید به شیوهای که دوست دارید زاویه‌ی آن را تنظیم کنید و نمای زیباتری به خانه‌ی خود ببخشید.

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

جمع بندی

شرکت سایبان برقی شاهد همواره با متخصصین ماهر و حرفه‌ای خود سعی کرده تا محصولات و خدمات با کیفیت و با قیمت مناسب به بازار عرضه کند و شما می‌توانید از مشاوره‌ی این گروه کمک بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *