سایبان بالکن علاوه بر زیباسازی فضای تراس، برای محافظت از گرما و سرما در فصل‌های سال استفاده شده و برای ساکنین منازل ویلایی و آپارتمانی که نیازمند استفاده حداکثری از فضای خود هستند، کاربرد دارد. سایبان تراس به دلیل کارآمدی و عملکرد خوب خود در مقابل گرما، سرما، عدم ورود گرد و غبار و تبدیل فضا به محیطی کاربردی، بسیار پرطرفدار شده است. این سایبان‌ها به شکلی طراحی شده‌اند که از تابش مستقیم آفتاب و حرارت آن در فصل تابستان جلوگیری کرده و از بارش باران یا برف نیز در فصل زمستان محافظت کنند.

علاوه بر آن، سایه‌بان تراس می‌تواند برای محافظت از گیاهان و گل‌ها نیز استفاده شود. این نوع سایبان با عملکردی مشابه با سایبان گلخانه‌ای، از تابش مستقیم آفتاب، باد و باران در مقابل گیاهان محافظت کرده و از این طریق برای گیاهان محیطی مطلوب فراهم خواهد شد. انواع سایه بان تراس‌ با توجه به نیازها و اندازه‌های مختلف، به صورت سفارشی و با متراژهای متنوع قابل تولید هستند. برای آشنایی بیشتر با سایبان بالکن تراس و در صورت علاقه به نصب آن در محیط خانه خود در ادامه مطلب با سایبان شاهد همراه باشید.

انواع سایبان بالکن تراس

سایه بان تراس در رنگ‌ها و جنس‌های متفاوت در بازار قابل تولید و استفاده است. هر یک از این انواع سایبان بالکن دارای ویژگی‌ها، مزایا و معایب خاص خود هستند و انتخاب آن‌ها به عواملی مانند: طراحی، مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی، فضای تراس و هزینه‌های مربوط به خرید و نصب سایبان بستگی دارد. در ادامه به توضیح بیشتری در خصوص انواع سایه بان بالکن پرداخته شده تا پیش از خرید سایه بان بالکن با دریافت اطلاعات لازم، مناسب‌ترین نوع آن را انتخاب کنید.

سایبان دستی بالکن

سایبان دستی بالکن برای حفظ سایه و حفاظت در مقابل نور خورشید و عوامل آب و هوایی طراحی شده است. سایبان دستی بالکن عملکرد ساده‌تری نسبت به دیگر انواع سایبان دارد و همانطور که از نام آن پیداست، بصورت دستی با استفاده از اهرم چرخشی قابل باز و بسته شدن خواهد بود. در واقع این اهرم از سطح زمین یا در نزدیکی درب بالکن قابل دسترس است. این نوع سایبان بالکن اغلب ارزان‌تر از دیگر سایبان بوده و نیاز به قدرت برق یا موتور ندارند و نگهداری و تعمیر آن نیز بسیار ساده است.

با تغییر جهت باز شدن سایبان یا با نصب قطعات تنظیمی می‌توانید میزان سایه مورد نظر خود را تنظیم کنید تا میزان نوری که وارد بالکن شده، کنترل شود. همچنین با باز کردن سایبان دستی بالکن، از دید مستقیم افراد بیرونی به داخل بالکن خود جلوگیری و حریم خصوصی خود را حفظ خواهید کرد. با این حال این سایبان مناسب افرادی بوده که می‌خواهند با هزینه کمتر و در عین حال با سادگی و کنترل دستی، از مزایای حفظ سایه و حفاظت از بالکن خود در برابر عوامل جوی بهره ببرند.

سایبان تراس

سایبان برقی تراس

سایبان برقی تراس، نوعی دیگر از سایبان بالکن بوده و با استفاده از موتورهای الکترونیکی، قابل تنظیم است. این موتورها با اتصال به سیستم برق، امکان باز، بسته، بالا و پایین شدن سایبان را به صورت خودکار یا با استفاده از دستگاه کنترل فراهم خواهند کرد. با داشتن سایبان برقی تراس به راحتی با یک کلیک، قادر به بازو بسته شدن سایبان خواهید بود. این راحتی در استفاده به شما امکان خواهد داد تا به سرعت و بدون زحمت برخلاف سایبان دستی، میزان سایه مورد نیاز خود را تنظیم کنید.

سایبان فلزی بالکن

تولید این نوع سایبان اغلب از جنس فلزاتی مانند آهن یا آلومینیوم است. سایبان‌ فلزی به طور معمول قوی و مقاوم بوده و در طراحی‌های مدرن و صنعتی کاربرد دارد. همانند سایر، این نوع سایبان نیز از گرم شدن بیش از حد بالکن جلوگیری کرده و موجب رشد بهتر گیاهان خواهد شد. همچنین، سطح فلزی سایبان بالکن تراس، از قابلیت رنگ‌آمیزی و نصب روکش‌های مختلفی بوده و با سبک و دکوراسیون محیط می‌تواند مطابقت داشته باشد.

سایبان تاشو برای بالکن

اگر ابعاد بالکن کوچک‌تر از حد معمول باشد، استفاده از سایبان تاشو گزینه‌ای بسیار مناسب خواهد بود. این سایبان در قسمت بالایی بالکن نصب شده و قابلیت تنظیم میزان سایه را به دو صورت دستی و برقی دارد. سایبان تاشو برای بالکن، که با عنوان سایبان بازویی نیز شناخته شده، از سیستم فنر برای تنظیم و کنترل حرکت آن استفاده خواهد شد و امکان باز و بسته کردن آسان و به طور همزمان را فراهم خواهد کرد.

 برای تنظیم سایبان تاشو برای بالکن، می‌توانید از دسته‌های کنترل موجود استفاده کنید. این دسته‌ها به صورت معمول در دو طرف سایبان قرار دارند و با چرخاندن دسته به جهت مورد نظر، سایبان تاشو باز یا بسته خواهد شد. همچنین، برخی از سایبان‌های تاشو دارای مکانیزم قفل هستند. این مکانیزم‌ها از قفل‌های خودکار یا دستی برای نگهداری سایبان در حالت باز یا بسته استفاده خواهند کرد. با قفل کردن سایبان در موقعیت مورد نظر، می‌توانید آن را در جای خود حفظ کرده و از حرکت ناگهانی آن جلوگیری کنید.

سایبان تراس ویلا

این سایبان تراس، نوعی سازه محافظتی بوده که برای فضای خارجی ویلا در روز‌های گرم و بارانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سایبان‌ علاوه بر جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب و باران شدید، با ایجاد سایه و فضایی خنک مانند آلاچیق عمل خواهد کرد و می‌توانید تراس را به عنوان یک منطقه نشیمن یا برای صرف وعده‌های روزانه در فضای باز استفاده کنید. سایه‌بان‌ تراس در طرح‌ها، رنگ‌ها و استایل‌های متنوعی تولید شده که در زیبایی و جذابیت ویلا تاثیرگذار خواهد بود.

سایبان تراس آپارتمان

سایبان متحرک تراس

جهت جلوگیری از بروز کمترین اسیب به فضای تراس، بخصوص تراس‌هایی که با چوپ ساخته شده‌اند، نصب سایبان متحرک تراس حائز اهمیت است. این نوع سایبان بالکن، سازه‌ای قابل تنظیم هست و برای تغییر و کنترل میزان نور، سایه و حفاظت از اجزای تراس در مقابل عوامل آب و هوایی طراحی شده است. همچنین سایبان متحرک تراس با استفاده از مکانیزم‌های مختلفی مانند اهرم‌ها و ریموت کنترل قابلیت باز و بسته شدن دارد.

سایبان تراس آپارتمان

تراس آپارتمان بخشی از فضای بیرونی واحد است و با طراحی منحصربفرد می‌تواند کاربردهای بسیاری مانند: پرورش گل و گیاه، ایجاد چشم‌انداز دلنشین از فضای شهر، امکان پذیرایی از دوستان و آشنایان داشته باشد. بنابراین وجود سایبان در تراس اپارتمان علاوه بر افزایش زیبایی، در ایجاد محیطی خنک و آرامش‌بخش کمک کننده خواهد بود. سایبان تراس آپارتمان به شما امکان کنترل نور و سایه را خواهد داد و قادر به تنظیم میزان باز و بسته بودن سایبان و همچنین میزان نور مورد نظر خود در داخل واحد خواهید بود.

مزیت نصب سایبان بالکن

هر کدام از انواع سایبان بالکن که در بخش قبلی مقاله به توضیح آن‌ها پرداختیم، دارای ویژگی‌ها و مزایای مختص به خود است. مزایای نصب سایه‌بان بالکن تولید شده توسط مجموعه سایبان شاهد عبارتند از:

  • حفاظت افراد و محصولات در برابر آفتاب، بارش باران و برف
  • حفظ کیفیت در گذر زمان
  • دوام و مقاومت بالا
  • قابلیت تغییر زاویه و ارتفاع قد سایبان
  • تنوع در طرح و رنگ سایه بان
  • قیمت مناسب
  • استفاده از قوطی‌های 40*40 رنگ کوره‌ای و ضد زنگ برای بازو و فرم اصلی سایبان
  • نصب آسان
  • فاقد محدودیت اندازه
  • دستی یا برقی بودن سایه بان تراس

قیمت سایبان بالکن

از آنجایی که هزینه قطعات مصرفی در تولید سایبان بالکن تراس همواره در حال تغییر است، امکان درج قیمت ثابت برای آن وجود ندارد. از طرفی قیمت سایبان تراس به عواملی مختلفی مانند: ابعاد و اندازه، جنس و مواد استفاده شده، نوع سایبان، طرح، نوع سیستم کنترل و قابلیت‌های اضافی بستگی دارد. از این‌رو برای استعلام قیمت دقیق سایه بان بالکن، بهتر است از طریق شماره تلفن 09123598623 با نماینده فروش سایبان شاهد تماس بفرمایید.

سایبان تراس ارزان

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

عکس سایبان برای بالکن

طراحی سایبان بالکن به عواملی مانند سبک معماری خانه، محیط اطراف، سلیقه و نیازهای انتخابی شما بستگی دارد. با این حال طراحان سایبان شاهد باتوجه به فضای تراس و نیاز شما ایده‌آل‌ترین سایبان را انتخاب و نصب خواهند کرد. در این بخش، طرح‌های زیبا و متنوع انواع سایه بان بالکن تولید و نصب شده توسط مجموعه سایبان شاهد را مشاهده خواهید کرد. تصاویر زیر شامل تصاویر قبل و بعد از نصب سایه‌بان بالکن بوده و با مشاهده آن‌ها از کیفیت نصب کارشناسان سایبان شاهد اطمینان حاصل کرده و مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید.

سوالات متداول

در این بخش از مطلب، به سوالات احتمالی در خصوص سایبان بالکن پاسخ داده خواهد شد. همچنین در صورت وجود هرگونه سوال در این زمینه می‌توانید به بخش نظرات در انتهای همین مقاله مراجعه کرده و با مطرح کردن پرسش خود در کوتاه‌ترین زمان پاسخ را از مجموعه سایبان شاهد دریافت کنید.

قیمت تجهیزات به کار رفته در تولید سایبان تراس در بازه زمانی 2 الی 3 هفته دستخوش تغییرات بوده و با توجه به متغییر بودن خواسته مشتریان بهتر است از طریق شماره تلفن 09123598623 با واحد پشتیبانی سایبان شاهد ارتباط برقرار کنید.

برای خرید سایبان تراس و حیاط ویلایی می‌توانید از خدمات مشاوره، تنوع طراح سایبان شاهد استفاده کنید. مجموعه سایبان شاهد تا تحویل کامل پروژه همراه شما خواهند بود.

باتوجه به اینکه جنس پارچه سایه بان بالکن بسیار باکیفیت است، این امکان وجود دارد پس از گذشت 3 الی 4 سال دچار پوسیدگی یا رنگ پریدگی شود. بنابراین تعمیر و تعویض پارچه در کنار تعمیر بازوهای نگهدارنده از اهمیت بسیاری برخوردار است. جهت استفاده از خدمات تعمیر سایبان بالکن در مازندران می‌توانید با شماره تلفن 09123598623 تماس حاصل بفرمایید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن شاهد رفع ایرادات سایه بان بالکن خواهید بود.

جهت تولید و نصب سایبان تراس در تهران باتوجه به اندازه، متراژ، طرح و رنگ دلخواه شما با شماره تلفن 09123598623 تیم سایبان شاهد ارتباط برقرار نمایید.