مناسب ترین سایبان چتری برای شما کدام است؟

سایبان چتری

مناسب ترین سایبان چتری برای شما کدام است؟

همانطور که از نام سایبان پیدا است این سازه یک پوشش بیرونی برای محافظت از محیط یا اشیاء مورد نظر در برابر عوامل محیطی است. که با توجه به کاربرد فراوان و مفید بودن علاقه‌مندان زیادی را در نقاط مختلف دنیا به خود جذب کرده است. استفاده از سایبان علاوه‌بر  مزایا و کاربردهایی فراوانی که دارد باعث زیبایی محل مورد نظر نیز می‌شود.

سایبان‌ها از گذشته تا کنون مورد استفاده بشر بوده و کاربرد آن‌ها مربوط به چند سال اخیر نمی‌باشد. در گذشته سایبان‌ها معمولا به صورت سنتی تولید می‌شدند اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی و تجهیزات در این زمینه، ساخت و تولید سایبان‌ها شکلی مدرن به خود گرفت و در حال حاضر این ابزار به شکل‌های متنوع در انواع مدل‌ها و طرح‌ها طبق نیاز‌های مختلف کاربران تولید و به بازار عرضه می‌شوند. شرکت‌های مختلفی در زمینه تولید سایبان فعالیت دارند که از جمله آن‌ها می‌توان سایبان شاهد را نام برد. این شرکت با در اختیار داشتن نیروی مجرب و متخصص اقدام به تولید تمام مدل‌های سایبان با تنوع بالا نموده است.

تعمیر سایبان

تعمیر سایبان

مزایای استفاده از سایبان:

آیا شما با مزایا و کاربردهای سایبان آشنا هستید؟ سایبان‌ها در حال حاضر محبوبیت خاصی بین صاحبان ملک دارند، در ادامه این بخش به تعدادی از مزایای آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مزایای استفاده از سایبان عبارتند از:

حفاظت کامل از اشیاء و محیط مورد نظر در برابر تابش مستقیم نور خورشید

محافظت و پوشش کامل محیط مورد نظر در شرایط باران و برف و وزش بادهای شدید

وزن سبک و امکان تنظیم درجه شیب سایبان بر اساس شرایط جوی محیط

هماهنگی سایبان با دکوراسیون محیط مورد نظر و استفاده از انواع طرح‌ها و رنگ ها برای زیبایی هرچه بیشتر

استفاده از سایبان‌ها در دو مدل دستی و برقی

قابلیت چاپ و تبلیغات بر روی پوشش سایبان برای جذب بیشتر مشتری در محیط‌های تجاری و فروشگاه‌ها

مقاومت بسیار بالای پوشش سایبان و اسکلت آن در برابر عوامل مختلف محیطی نظیر: آتش‌سوزی، زلزله، و…

قابلیت نورپردازی و استفاده از ریسه‌ها و انواع چراغ‌های تزئینی برای زیبایی بیشتر محیط

جلوگیری از رنگ پریدگی ماشین در صورت استفاده از سایبان به عنوان سایبان پارکینگ

خرید سایبان مغازه برای حفاظت از اجناس داخل مغازه‌ها و فروشگاه‌ها

انواع سایبان

 همان‌طور که در بالا اشاره کردیم سایبان های قدیمی با گذشت زمان جای خود را به سایبان‌های مدرن‌تر دادند. در این بخش برای شما به توضیح انواع مختلف سایبان و کاربردهای آن می‌پردازیم.

امروزه سایبان عنصر مهمی در طراحی منازل مسکونی و محیط‌های دیگر چون مراکز اداری تجاری و خدماتی یا حتی فروشگاه‌ها شده است. استفاده از این سازه آسایش بیشتری را برای عموم مردم فراهم می‌کند. این محصول به عنوان سایبان باغ، سایبان پاسیو و تراس، سایبان پارکینگ، سایبان حیاط و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. طراحی سایبان‌ها به دو صورت ثابت و متحرک انجام می‌شود. در ادامه بیشتر به بررسی سایبان‌ها می‌پردازیم.

 سایبانهای ثابت

از اسم سایبان ثابت مشخص است که این مدل از سایبان بعد از اجرا قابلیت جابجایی ندارد و در مکانی که نصب می‌شود به صورت ثابت باقی می‌ماند. برای نصب این سازه باید آن را به دیوار بیرونی ساختمان متصل کرد یا در غیر این صورت اسکلت آن را به صورت یک چارچوب ساخت و پوشش سایبان را بر روی آن قرار داد. سایبان‌های ثابت دارای استحکام بسیار بالایی هستند و مقاومت خاصی در برابر عوامل محیطی دارند.

سایبانهای متحرک

این نوع از سایبان به دلیل این‌که کارایی راحتی دارند بسیار در بین مردم پرطرفدار می‌باشد. سایبان‌های متحرک در دو مدل دستی و برقی تولید می‌شوند. نوع دستی سایبان با فشار دست و حرکت دادن یک اهرم عمل می‌کند. شما این امکان را دارید که سایبان را در صورت نیاز به سایه باز کنید یا در صورت عدم نیاز ببندید. اما نوع برقی آن به وسیله یک ریموت کنترل قابل باز و بسته شدن می‌باشد. و دیگر نیازی به نیروی دست و اهرم حرکت نداریم. شما به آسانی با استفاده از ریموت کنترل می‌توانید وضعیت سایبان را مشخص کنید. سایبان‌های برقی علاوه‌بر ایجاد سایه و زیبایی که می‌توانند به محیط بدهند یک ویژگی مهم دارند و آن  قابلیت تنظیم شیب سایبان می‌باشد. شما این امکان را دارید که در ساعات مختلف روز با توجه به زاویه تابش نور خورشید زاویه سایبان را  تنظیم کنید و سایه مناسبی را ایجاد کنید. سایبان‌ها در انواع مدل‌های مختلفی با تنوع بالا در دو نوع ثابت و متحرک تولید و به بازار عرضه می‌شوند که عبارتند از:

سایبان پارکینگ

سایبان استخر

سایبان چتری

سایبان دو طرفه

سایبان آکاردئونی

سایبان کالسکه ای

سایبان تاشو

به نظر شما مناسبترین سایبان چتری برای شما کدام است؟

آشنایی با سایبان چتری و کاربردهای آن

سایبان چتری یکی از پرطرفدارترین سایبان‌ها می‌باشد که طراحی ساده‌ای دارد. این سایبان یک مدل منحصر به فرد و خاص است که طراحی آن کاملا شبیه به چتر است. جالب است بدانید که عملکرد این سایبان نیز بی شباهت به چتر نبوده و به یک صورت عمل می‌کنند. این سایبان را می‌تواندر محیط‌های باز و مختلف مورد استفاده قرار داد. البته این سایبان توانایی این را ندارد که فضای بسیار گسترده‌ای را پوشش دهد. ما سعی داریم شما را بیشتر با عملکرد این سایبان آشنا کنیم تا با درک بیشتری تشخیص دهید که مناسب‌ترین سایبان چتری برای شما کدام است.

 از نظر ظاهری، این سایبان مانند چتر بوده که بر روی یک پایه سوار می‌شوند. پایه وسط سایبان وظیفه کنترل وزن سایبان را دارد. میله‌هایی که به پایه اصلی متصل هستند می‌توانند به دو صورت ثابت یا متحرک باشند. در سایبان‌های سبک معمولا از میله‌های ثابت استفاده می‌کنند به دلیل این‌که افراد بتوانند سایبان را راحت‌تر و به‌طور کامل حمل کنند. اما در سایبان چتری ثابت بیشتر از میله‌های متحرک استفاده می‌شود. به طور کلی سایبان چتری در دو نوع دستی و برقی تولید می‌شود. در مدل دستی میله‌ها متصل به یک قرقره هستند و با استفاده از  یک دستگیره امکان باز و بسته کردن سایبان وجود دارد. اما درمدل برقی با استفاده از یک موتور الکتریکی شما می‌توانید بال‌ها و میله‌های کناری سایبان را حرکت دهید و آن را باز و بسته کنید. این عملیات را می‌توانید با استفاده از یک کلید یا یک ریموت کنترل انجام دهید.

انواع سایبان چتری از نظر قرارگیری پایه

قرار گرفتن محل پایه در سایبان چتری بسیار مهم است زیرا قرار گیری پایه مشخص می‌کند که شما می‌توانید در چه شرایطی از سایبان استفاده کنید. انواع سایبان چتری از نظر قرارگیری پایه به دو دسته تقسم می‌شوند:

سایبان چتری با پایه وسط

 این مدل از سایبان طراحی کاملا مطابق با چتر معمولی دارند و پایه اصلی آنها در وسط سایبان می‌باشد. مهم‌ترین مزیت این سایبان تعادل مناسب آن است. اما ایراد بزرگ این مدل از سایبان هم این است که ممکن است اشیاء بزرگ مانند خودروها یا موتور  برای حرکت دچار مشکل شوند و این امکان وجود نداشته باشد که از سایبان پایه وسط به عنوان پارکینگ متحرک استفاده کرد.

سایبان چتری با پایه کنار

طراحی این مدل از سایبان به ‌گونه‌ای است که پایه اصلی در کنار قرار دارد و باله‌ها نیز به یک سمت از سایبان متصل هستند. برعکس مدل پایه وسط این مدل بسیار مناسب برای پارکینگ متحرک است. اما دارای تعادل کمتری نسبت به مدل پایه وسط می‌باشد.

معرفی انواع سایبان چتری از لحاظ پوشش

یکی از مهم‌ترین معیارهایی که در دسته‌بندی سایبان‌های چتری تاثیر دارد جنس پوشش سایبان است. متریال یا جنس پوشش سایبان تعیین می‌کند که می‌توانیم سایبان را در چه مکان‌هایی با چه شرایط آب و هوایی استفاده کنیم. امروزه از سه مدل پارچه  بیشتر برای پوشش سایبان‌های چتری استفاده می‌شود:

 پارچه‌های یو پی وی سی

اصلی‌ترین ماده مورد استفاده در این پوشش pvc و پلیمرهای مربوط به آن است. این مدل از پوشش سایبان بسیار منعطف بوده و دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر نور خورشید و بارش‌های محیطی هستند. همچنین تنوع طرح و رنگ زیادی که این پوشش دارد بسیار آن را جذاب کرده است. شاید بتوان گفت پارچه‌های یو پی وی سی در حال حاضر بهترین نوع پوشش برای سایبان چتری باشد.

 پارچه‌های برزنتی

پارچه‌های برزنتی ظاهری شبیه پارچه‌های معمولی دارند و از جنس الیاف و نخ بافته تولید می‌شوند. میزان مقاومت پارچه‌های برزنتی در برابر نور خورشید و بارش باران و برف کمتر از یو پی وی سی بوده و بیشتر برای سایبان‌های چتری متحرک استفاده می‌شود.

پارچه‌های نانو و خلبانی

  این مدل از پارچه هم از جدیدترین پوشش‌های مورد استفاده برای سایبان چتری می‌باشد. در این پارچه‌ها از فناوری نانو استفاده می‌شود. ای پوشش هم تقریبا ویژگی‌های مناسب را برای یک پوشش دارد. امروزه اغلب سازندگان ترجیح می‌دهند از پارچه‌های نان و یو پی وی سی برای ساخت محصولات خود استفاده کنند.

محلهایی که میتوان از سایبان چتری استفاده نمود

استفاده از سایبان چتری  در کافی شاپ ها و رستوران‌های روباز

 استفاده از سایبان برای پارکینگ وسایل نقلیه به صورت موقت و متحرک

استفاده به عنوان سایبان برای دورهمی در مراسمات

استفاده از سایبان برای آلاچیق در فضای سبز

به شما عزیزان توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از هزینه‌های اضافی در زمان خرید سایبان، مستقیم به شرکت‌های تولیدی مراجعه کنید. به عنوان مثال قیمت سایبان باغ بسیار متفاوت با قیمت سایبان مغازه است. شما با حذف واسطه‌ها خرید خود را با قیمت واقعی انجام دهید.

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

جمع بندی

در این مطلب، ما سعی کردیم به توضیحاتی درباره انواع سایبان چتری و کاربردهای آن بپردازیم تا شما مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید. این مدل از سایبان با تنوع بالایی که در طراحی و رنگ دارد می‌تواند به راحتی با دیزاین محیط شما هماهنگ شود. و جلوه زیبایی به محیط شما دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *