آیا سایبان فول باکس مقاوم در برابر آب است؟     

سایبان فول باکس

آیا سایبان فول باکس مقاوم در برابر آب است؟     

سایبان‌ها تجهیزاتی بسیار کاربردی هستند که شما می توانید آن‌ها را در زمینه‌های مختلفی داشته باشید. کاربردهای گسترده سایبان‌ها باعث شده تولیدکنندگانی مانند سایبان شاهد انواع مختلفی از آن‌ها با توجه به نیاز کاربران تولید و روانه بازار کنند.

صنعت ساخت سایبان، صنعتی بسیار وسیع است و فناوری‌های مدرن‌ هم در این صنعت تاثیرات بسیار زیادی داشته به‌نحوی ما شاهد استفاده از فناوری‌هایی مانند نیروی الکتریکی در ساخت سایبان‌ها هستیم. سایبان‌های فول باکس هم نمونه‌ای بارز از سایبان‌های مدرن هستند که پس از مدت زمان کوتاهی با استقبال زیادی از سوی کاربران مواجه شده‌اند. در این مطلب هم ما تصمیم داریم اطلاعاتی در رابطه با این مدل سایبان‌ها در اختیار شما قرار دهیم؛ پس اگر می‌خواهید راجع‌به این مدل از سایبان‌ها اطلاعات بیشتری به‌دست آورید در ادامه این مطلب همراه ما باشید!

سایه بان فول باکس

سایه بان فول باکس

آشنایی با سایبان‌های فول باکس

سایبان‌های فول باکس در بازار، سایبان‌ فول کاست هم گفته می‌شوند. دلیل نام‌گذاری این مدل سایبان‌ها هم قسمتی از سایبان است که به‌عنوان باکس روی آن‌ها تعبیه شده، در واقع یک جعبه یا یک باکس روی این مدل سایبان‌ها طراحی گشته که می‌توان پوشش سایبان‌ را دورن آن جمع کرد.

باکس سایبان در یک طرف قرار گرفته و بازوهایی در هر دو طرف به ابعاد مورد نظر روی سایبان طراحی شده است. بازوهای تعبیه شده به جمع کردن و باز کردن پوشش سایبان کمک می‌کنند. خوبی امکان جمع شدن پوشش سایبان درون باکس این است که شما می‌توانید اگر به آن احتیاجی نداشتید، پوشش سایبان را درون باکس قرار داده و بدین طریق آن را از آسیب‌ها و عوامل محیطی محفوظ بدارید.

مانند اغلب سایبان‌های دیگر، در حال حاضر تولیدکنندگان این مدل از سایبان‌ها را در دو نوع سایبان‌ برقی فول باکس و سایبان ساده یا دستی فول باکس تولید می‌کنند. هر دو نوع این سایبان‌ها در دسته سایبان‌های متحرک قرار می‌گیرند، اما هیچکدام آن‌ها Portable نیستند و شما نمی‌توانید بعد از نصب در یک محیط آن‌ها را به محیط دیگری به‌راحتی انتقال دهید.

انواع مختلف سایبان‌های فول باکس

همانطور که در بالا اشاره کردیم، سایبان‌های فول باکس در دو نوع سایبان‌های برقی و ساده تولید می‌شوند. این مدل سایبان‌ها کاربردهای گسترده‌ای دارند و هر دو نمونه آن‌ها مورد استقبال کاربران قرار گرفته‌اند.

سایبان‌های فول باکس ساده یا دستی همانطور که از نامشان پیداست بسیار ساده هستند و در ساخت آن‌ها از نیروی برق یا نیروی الکتریکی کمک گرفته نمی‌شود. در واقع اگر بخواهید از این مدل سایبان‌ها استفاده نمایید، برای باز و بسته کردن آن‌ها باید از اهرمی که در این سایبان‌ها تعبیه شده و زور بازو استفاده کنید.

این درحالی است که سایبان‌های برقی فول باکس به سادگی و تنها فشردن یک دکمه باز و بسته می‌شوند. شما می‌توانید به کمک ریموت کنترل هر زمان که بخواهید بدون کوچکترین مشکلی پوشش سایبان را باز و بسته نمایید. موتوری روی سایبان‌های برقی تعبیه شده که این موتور نیروی مورد نیاز خود را از طریق برق دریافت می‌کند و به شما این اجازه را می‌دهد که سایبان را باز یا بسته کنید. درواقع نیروی محرک در سایبان برقی، برق و در سایبان دستی، نیروی مکانیکی است.

در صورتی به دنبال سایبان فول باکس ارزان هستید، پیشنهاد می‌کنیم که سایبان‌های ساده را خریداری نمایید. اما اگر کاربری برای شما اهمیت بیشتری دارد و قیمت چندان مد نظرتان نیست، بهتر است از سایبان‌های برقی فول باکس استفاده کنید.

نحوه نصب سایبان‌های فول باکس

سایبان‌های فول باکس به‌صورت یک‌طرفه نصب می‌شوند، در واقع باید بگوییم این مدل سایبان‌ها هم مانند سایبان‌های کالسه‌ای باید از یک سمت به دیوار متصل گردند. باکسی که در این سایبان‌ها تعبیه شده روبه دیوار قرار گرفته و بازوها روبه بیرون باز می‌شوند.

در این مدل سایبان‌ها هیچگونه پایه‌ای مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و اصلا به‌ پایه نیازی ندارند، نصب این سایبان‌ها در محیط‌ هم تنها در صورتی انجام می‌شود که دیواری در نزدیکی آن‌ها باشد. درغیر این‌صورت امکان نصب سایبان وجود ندارد.

سایبان‌های فول باکس و ویژگی‌ها آن‌ها

سایبان‌های فول باکس به عنوان یکی از محبوب‌ترین سایبان‌های موجود در بازار از ویژگی‌های بسیاری برخوردارند. از جمله ویژگی‌های سایبان‌های فول باکس می‌توان به چند مورد زیر اشاره کرد.

  • سایبان‌های فول باکس از بهترین و مستحکم‌ترین فلزهای موجود در بازار مانند آلومینیوم‌های فابریک ساخته می‌شوند.
  • این مدل سایبان‌ها در برابر باد و طوفان مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند؛ چرا که در ساخت آن‌ها از بازوهایی استفاده شده که این بازوها استحکام سایبان‌ها را افزایش داده‌اند.
  • پوشش سایبان‌ها هم از بهترین پارچه‌های موجود ساخته می‌شود. معمولا اولین انتخاب تولیدکنندگان برای ساخت پوشش سایبان استفاده از پارچه‌های اسپانیایی بسیار با کیفیت است.
  • جنس پوشش سایبان به‌گونه‌ای است که شما می‌توانید روی آن طرح و لگوی مختلف چاپ کنید.
  • پارچه مورد استفاده در ساخت سایبان‌های فول باکس، پارچه ضد آب است.
  • پارچه‌ سایبان‌های فول باکس معمولا ضد انجماد هم هستند.
  • رنگ‌های پودری که بهترین رنگ‌های موجود در بازار به‌شمار می‌روند برای رنگ کردن این مدل سایبان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این رنگ‌ها در برابر ضربه و لب‌پر شدن مقاومت قابل توجهی از خود نشان می‌دهند.
  • روی سایبان‌های برقی فول باکس از موتورهای چینی و فرانسوی استفاده شده است. موتورهای چینی و فرانسوی استفاده شده در این مدل سایبان‌ها دارای توان‌های مختلفی بوده و شما می‌توانید با توجه به نیاز خود مناسب‌ترین را استفاده نمایید.

میزان مقاومت سایبان‌ها در برابر عوامل محیطی به‌خصوص رطوبت چقدر است؟

همانطورکه در بالا هم اشاره کردیم، پارچه‌ای که برای پوشش سایبان مورد استفاده قرار می‌گیرد، نوعی پارچه اسپانیایی و بسیار باکیفیت است. این پارچه ضد آب و ضد انجماد بوده؛ از همین‌رو می‌توانید مطمئن باشد که سایبان‌های فول باکس به هیچ‌عنوان رطوبت و آب باران را به محیط مورد نظر شما انتقال نمی‌دهند.

علاوه بر تمام این‌ها ویژگی‌های ضد انجمادی پارچه‌ای که در ساخت سایبان‌های فول باکس استفاده شده، باعث شده که سایبان‌ها حتی زمانی که آب در لوله‌ها یخ می‌بندند سالم بماند و یخ نزند.

نکته دیگری که می‌توان در مورد استقامت سایبان‌های فول باکس در برابر عوامل محیطی به خصوص رطوبت بیان کرد، مقاومت بالای سازه آن در برابر زنگ زدگی است. در واقع با توجه به اینکه سایبان‌های فول باکس از فلزهای مقاومی مانند آلومینیوم ساخته می‌شوند و پس از آن‌ هم رنگ‌های پودری برای پوشش آن‌ها استفاده می‌گردد، مقاومت فوق‌العاده‌ای در برابر زنگ‌زدگی دارند.

سایبان‌های فول باکس در چه‌ زمینه‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند؟

سایبان‌های فول باکس با توجه به ویژگی‌هایی که دارند در زمینه‌های مختلفی استفاده می‌شوند. به‌خصوص اینکه این مدل از سایبان‌ها نسبت به رطوبت و آب مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهند. به‌طور کلی سایبان‌های فول باکس را می‌توان در زمینه‌های زیر مورد استفاده قرار داد:

سایبان پاسیو

پاسیوها به عنوان بخشی از محیط که از پوشش شیشه‌اس ساخته شده‌اند، به یک محافظ نیاز دارند؛ چرا که در فصول گرم و سرد سال نور و سرمای زیادی از طریق سایبان به محیط منتقل می‌شود. با توجه به این موضوع برای کنترل نور و سرما در محیط و کاهش مصرف انرژی باید از یک سایبان استفاده کرد و چه سایبانی بهتر از سایبان‌های فول باکس هستند؟

پارکینگ ماشین

سایبان پارکینگ یکی دیگر از کاربری‌های سایبان فول باکس است. ساخت پارکینگ با استفاده از مصالح ساختمان هزینه زیادی در پی خواهد داشت؛ از همین‌رو شما می‌توانید برای ایجاد یک پارکینگ مناسب برای خودروهای خود ازسایبان‌های فول باکس استفاده نمایید.

سایبان روف گاردن

روف گاردن یا باغچه‌های پشتبامی امروزه بسیار پرطرفدار شده‌اند. قسمت روف گاردن حتما به یک سایبان نیاز دارد؛ چرا که باید گل‌ها و گیاهانی که در این قسمت کاشته شده‌اند از تابش مستقیم نور خورشید در امان نگه‌داشت. باتوجه به‌این موضوع شما می‌توانید از سایبان‌های روف گاردن استفاده نمایید.

سایبان کولر

از آن‌جایی که کولرهای آبی و گازی در معرض تابش نور مستقیم خورشید قرار می‌گیرند، به مرور زمان راندمان آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. با توجه به‌همین مسئله بهتر است که برای افزایش راندمان کولرها سایبان‌های فول باکس روی آن‌ها نصب کنید.

قیمت سایبان‌های فول باکس چقدر است؟

سایبان‌های فول باکس قیمت‌های متفاوتی دارند، در واقع باید بگوییم قیمت آن‌ها همواره به علت نرخ تورم، نرخ ارز و تحریم‌ها در نوسان است. اما به‌غیر این موارد که روی قیمت تجهیزات و محصولات مختلف هم تاثیر می‌گذارند، ویژگی‌های سایبان‌های فول باکس هم در افزایش قیمت آن‌ها نقش قابل توجهی ایفا می‌کنند.

برای مثال هر اندازه که ابعاد سایبان مورد نظر شما بزرگ‌تر باشد، بدون شک متریال‌های بیشتری برای ساخت آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. افزایش متریال‌ها در نهایت به افزایش قیمت سایبان منجر می‌شود. علاوه بر این نوع سایبان برقی یا ساده بودن آن‌هم می‌تواند تاثیرات زیادی روی قیمت سایبان داشته باشد. معمولا سایبان‌های برقی از سایبان‌های ساده گران قیمت‌تر هستند، البته نوع موتور سایبان و میزان قدرت آن هم می‌تواند تا حد زیادی روی این مسئله تاثیر بگذارد.

در نهایت دسترسی نصاب برای نصب سایبان می‌تواند هزینه‌های نصب و خرید سایبان را افزایش دهند. هر اندازه که نصاب دسترسی کمتری برای نصب سایبان داشته باشد، بدون شک دستمزد بیشتری از شما مطالبه می‌کند.

ضمنا اگر بخواهید روی پارچه سایبان‌های فول باکس طرح یا لگویی چاپ کنید، این مسئله هم می‌تواند روی هزینه‌های خرید سایبان تاثیر بگذارد. هر اندازه که طرح یا لگوی مورد نظر شما بزرگ‌تر و پیچیده‌تر باشد، بدون شک باید هزینه بیشتری بابت آن پرداخت نمایید.

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

نتیجه‌گیری

در این مطلب ما سعی داشتیم شما با سایبان‌های فول باکس آشنا سازیم، همانطور که دریافتید سایبان‌های فول باکس مقاومت قابل توجهی در برابر آب و شرایط اقلیمی سردسیری از خود نشان می‌دهند و شما می‌توانید در مناطق کوهستانی با خیالی آسوده از این مدل سایبان‌ها استفاده نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *