با کیفیت ترین جنس سایبان های چتری برای حیاط

تعمیر سایبان

با کیفیت ترین جنس سایبان های چتری برای حیاط

سایبان‌ها مجموعه تجهیزات کاربردی هستند که برای محافظت از محل یا اشیا مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصولات در برابر شرایط مختلف محیطی مانند تابش نور خورشید و رگبار و بارش باران و برف از محیط مورد نظر شما محافظت می‌نمایند و کیفیت فضا را بهبود می‌بخشد. سایبان‌ها بدون محدودیت در محیط‌های مختلف تجاری، مسکونی، خدماتی، رفاهی و… قابل اجرا هستند تا شرایطی را فراهم کنند که افراد آسایش بیشتری را تجربه کنند. به طور کلی سایبان‌ها را به دو دسته متحرک و ثابت تقسیم بندی می‌کنند.

سایبان‌های ثابت قابل جابجایی و باز و بسته شدن نیستند. اما سایبان‌های متحرک که خود به دو نوع دستی و برقی تقسیم می‌شوند را می‌توانید در هر زمانی از شبانه روز باز و بسته کنید. سایبان‌های دستی به وسیله نیروی دست و حرکت یک اهرم قابل استفاده هستند اما سایبان‌های برقی تجهیزات پیشرفته‌تری دارند و با استفاده از یک موتور الکتریکی و ریموت کنترل قابل هدایت هستند. سایبان‌های برقی به دلیل سهولت در استفاده و مزایای فراوان در بین مردم سراسر دنیا از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

سایبان حیاط هم یکی از نمونه‌های رایج سایبان‌های خانگی می‌باشد. که مانند همه مدل‌های سایبان در دو نوع ثابت و متحرک قابل اجرا است و در محل‌هایی مانند تراس، حیاط، ساختمان‌های عمومی، ورودی مراکز تجاری، هتل ها و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سایبان در مدل‌های مختلفی قابل نصب و راه اندازی هستند که هرکدام ویژگی‌های منحصر به‌فرد خود را دارند. از جمله این سایبان‌ها می‌توان سایبان چتری، سایبان بازویی، سایبان آکاردئونی و… را نام برد. سازندگان مختلفی در کشور ما در زمینه تولید سایبان فعالیت دارند که یکی از آن‌ها سایبان شاهد می‌باشد. این شرکت برجسته با تجربه فراوان و در اختیار داشتن نیروهای متخصص خدمات جامعی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. در ادامه مطلب شما را با مزایای استفاده از سایبان حیاط آشنا خواهیم کرد.

سایبان های چتری

مزیتهای استفاده از سایبان حیاط

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم سایبان حیاط کاربرد‌های مختلفی دارند. در این قسمت به بررسی مزایای مختلف سایبان‌های حیاط می‌پردازیم.

جلوگیری از تابش شدید نور خورشید

 فرض کنید شما بخواهید در یک روز گرم و تابستانی از محیط حیاط خود استفاده نمایید ولی تابش شدید نور خورشید این اجازه را به شما نمی‌دهد. راه حل این مشکل استفاده از یک سایبان ثابت یا متحرک برای محیط مورد نظر خود می‌باشد. در این صورت با ایجاد سایه شما می‌توانید به راحتی از یک فضای دل‌پذیر لذت ببرید. همچنین یکی از موارد استفاده سایبان حیاط به عنوان سایبان تراس است که مانع ورود نور خورشید به فضای بالکن یا تراس و محیط داخلی وابسته به آن می‌شود. از این رو شا استفاده از سایبان می‌توانید تا حد زیادی محیط داخلی را خنک کنید و در کاهش مصرف انرژی و هزینه‌ها موثر باشید.

جلوگیری از بارشهای محیطی و نفوذ رطوبت

استفاده از سایبان حیاط در هر کاربردی باعث حفاظت از وسایل یا محیط مورد نظر در برابر بارش‌های محیطی و نفوذ رطوبت می‌شود. همچنین این محصول کاربردی در تمیز نگه‌داشتن محیط بسیار موثر است. به عنوان مثال در صورت استفاده به عنوان سایبان بالکن از کثیف شدن شیشه بالکن هم جلوگیری می‌نماید.

زیبایی ظاهری محیط

تنوع بالای طراحی سایبان‌ها و متریال مورد استفاده در آن‌ها باعث می‌شود شما بسته به فضای مورد نظر سایبان خود را طراحی و سفارشی سازی کنید. و آن را مطابق با نمای ساختمان خود انتخاب نمایید. این امر باعث می‌شود زیبایی محیط شما دوچندان شود.

سایبان چتری حیاط

سایبان چتری محصولی مفید برای بیشتر خانواده‌ها و کسب‌وکارها به‌شمار می‌آید. اگر برای ایجاد سایه در حیاط منزل خود یا در محیط‌هایی باز مانند کافه و رستوران به دنبال راه حلی مناسب هستید. استفاده از سایبان چتری یک گزینه بسیار مناسب می‌باشد. این محصول برای استفاده در فضای باز بسیار کاربردی است. سایبان‌های چتری هم در دو نوع ثابت و متحرک قابل استفاده هستند. که به دلیل وزن سبک، قابلیت جابجایی، دوام بالا و قیمت مناسب طرفداران بسیاری دارد. شما می‌توانید چتر سایبان را در حیاط نصب کنید و با قرار دادن میز و صندلی در زیر آن فضایی مانند آلاچیق ایجاد کنید و اوقات فراغت خود را در آن بگذرانید.

طراحی سایبان‌های چتری به صورت‌ چتر پایه وسط و چتر پایه کنار می‌باشد. در مدل‌ برقی سایبان چتری به‌خصوص مدل چتر پایه کنار شما به‌راحتی می توانید زاویه شیب پوشش سایبان را تنظیم کنید و سایه مناسب‌تری را ایجاد نمایید. سایبان‌های چتری زیبایی ظاهری فراوانی دارند و آن را معمولا در محیط‌هایی مانند حیاط، نمایشگاه‌های رو باز، مراکز تفریحی، مراکز تجاری رو باز، آلاچیق و فضای سبز و روف گاردن‌ها مورد استفاده قرار می‌دهند.

سایبان‌های چتری انواع مختلفی دارند که عبارتند از:

سایبان‌های چتری طرح سنتی

چتر این مدل از سایبان نمایی سنتی به محیط می‌دهد. این سایبان را می‌توان علاوه بر حیاط منزل در ساحل دریا هم نصب کرد. این سایبان قابل حمل بوده و گزینه مناسبی برای سفر می‌باشد.

 سایبان‌های بادبانی

طراحی چتر ین مدل از سایبان به صورت مثلثی است و همان‌طور که از اسم این سایبان مشخص است چتر آن به بادبان قایق شباهت دارد. این سایبان برای نصب در حیاط و ایوان منزل مناسب است.  و آن را می‌توان به راحتی حمل کرد و هرجایی نصب کنید.

 سایبان‌های چتری خمیده

در این سایبان پایه سایبان به صورت بازوی منحنی‌شکلی است که در بیرون چتر سایبان می‌باشد و سایبان را محکم نگه می‌دارد. پایه محکم این مدل از سایبان باعث شده است که وزن آن نسبت به سایبان‌های دیگر بیشتر باشد بنابراین قابل جابجایی و حمل نمی‌باشد.

سایبان چتری میزدار

یک مدل از سایبان چتری هم به صورت سایبان چتری میز‌دار وجود دارد که در این نوع سایبان پایه چتر در سوراخی که در وسط میز است قرار می‌گیرد و به صورت محکم و ثابت در جای خود می‌ماند.

با کیفیت ترین جنس سایبان های چتری برای حیاط

به نظر شما سایبان چتری باید از چه جنسی باشد تا دوام بالایی داشته باشد و نیاز کاربران را برطرف نماید؟ استفاده از این سایبان در حیاط و محیط‌های باز در دراز مدت نیازمند کیفیت بالایی برای قطعات سایبان است. هرچه کیفیت قطعات بیشتر باشد مدت زمان بیشتری برای افراد کارایی دارد. همان‌طور که می‌دانید سایبان‌های چتری در مدل‌های گوناگون با متریال مختلف ساخته می‌شوند تا در اکثر نقاط کشور با شرایط مختلف آب و هوایی قابل اجرا باشند. طراحی و ابعاد این سایبان باید طوری باشد که محدوده مورد نظر را به‌درستی پوشش دهد. سازندگان معمولا برای این‌که سایبان ماندگاری بالایی داشته باشد در ساخت آن از تجهیزات با کیفیتی استفاده می‌کنند. در این صورت شما در آینده نزدیک نیازی به تعمیر سایبان چتری ندارید.

در قسمت پایه سایبان  سازندگان بسته به شرایط محیط جنس‌هایی مانند چوب، فلز یا فایبرگلاس را انتخاب می‌کنند. پایه‌های فلزی معمولا امروزی‌تر هستند و از جنس استیل ضدزنگ یا آلومینیم می‌باشند که استحکام بالایی دارند. اما پایه‌های چوبی دارای ظاهری کلاسیک هستند و با محیط‌های طبیعی و وسایل چوبی می‌توانند در هماهنگی باشند و زیبایی منحصر به‌فردی را ایجاد نمایند. پایه‌های از جنس فایبرگلاس نیز از کیفیت و دوام بالایی برخوردار هستند. این جنس برای استفاده در سایبان چتری انعطاف بالایی دارد و دچار و زنگ‌زدگی و خوردگی یا پوسیدگی نمی‌شوند. پایه‌های فایبرگلاس برای استفاده در محیط‌های مرطوب گزینه بسیار مناسبی هستند.

قسمت چتر سایبان معمولا به صورت گرد، مربعی و یا مستطیلی می‌باشد. بهترین جنس‌هایی که برای این قسمت به‌کار می‌برند  پارچه‌ پی وی سی، پارچه اکریلیک، پارچه پلی‌استر، پارچه اولفین و پارچه پلی‌اتیلن هستند. که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. به‌طور کلی عوامل مختلفی در انتخاب بهترین پارچه برای چتر سایبان موثر هستند. که از جمله آن‌ها می‌توان به ضدآب بودن، مقاومت پارچه در برابر اشعه UV، مقاومت در برابر باد، ثبات رنگ، ضد کپک بودن، سهولت در شستشو اشاره نمود. در حال حاضر نمونه‌هایی که نام بردیم از بهترین انواع پارچه برای سایبان چتری هستند. و سازه شما را ماندگار‌تر می‌کنند.

نگهداری سایبان چتری

استفاده از سایبان چتری برای ایجاد سایه بسیار راحت و بی‌خطر می‌باشد. اما در مدتی که از سایبان استفاده می‌کنید باید از آن مراقبت کنید تا طول عمر بالاتری داشته باشد. معمولا آسیب‌هایی که برای سایبان چتری ایجاد می‌شود در قسمت پایه و چتر سایبان است. که در صورت وزش باد شدید و ضربه به سایبان ممکن است ایجاد شود. به همین دلیل استحکام سایبان در زمان نصب و کیفیت متریال کاربردی از اهمیت بالایی برخوردار است.

توصیه می‌کنیم در زمان رگبار و رعدو برق چتر سایبان را جمع کنید. تا آسیبی به سایبان نرسد. در صورت بروز مشکل برای تعمیر سایبان چتری از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا از هزینه‌های اضافی جلوگیری شود و نتیجه بهتری دریافت کنید.

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

سخن پایانی

 در این مطلب ما سعی کردیم اطلاعاتی در رابطه با سایبان حیاط و مزایای استفاده از آن در اختیار شما قرار دهیم. و شما عزیزان را با یکی از نمونه‌‌های رایج سایبان حیاط که سایبان چتری است آشنا ساختیم. و بهترین متریال مورد استفاده در سایبان‌های چتری را برای شما معرفی کردیم. باتوجه‌به این‌که انواع مختلفی از سایبان‌های چتری وجود دارد استفاده از متریال با کیفیت طول عمر سایبان شما را افزایش می‌دهد. توصیه می‌کنیم سایبانی را انتخاب کنید که در شرایط مختلف محیطی از شما و محیط مورد نظرتان به‌خوبی محافظت کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *