مزایای نصب سایبان پاسیو در شهرهای گرم و خشک

نصب سایبان پاسیو

مزایای نصب سایبان پاسیو در شهرهای گرم و خشک

خانه فضایی برای استراحت و آرامش هر انسان است. شرایط آب هوایی، تاثیر به‌سزایی روی ایجاد آسایش در هر محیط دارد. در ساختمان سازی در مناطقی با آب و هوای مختلف، کنترل کردن میزان ورود و خروج سرما و گرما در فضای داخلی ساختمان  در فصول مختلف هنر یک معمار ماهر است. با توجه به این موضوع آگاهی از شرایط اقلیمی هر منطقه برای معماران امری واجب به‌شمار می‌رود. از آنجایی که بخش چشمگیری از کشورمان ایران، به عنوان منطقه گرم و خشک شناخته می شود. ما هم در این مطلب برای شما به بررسی فضای داخلی ساختمان‌ها و مزایای نصب سایبان پاسیو در شهرهای گرم و خشک می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

پاسیو چیست

در ابتدا بهتر است اطلاعاتی در رابطه با پاسیو در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید بهتر با فضای پاسیو و کاربرد آن در محیط داخلی منزل آشنا شوید.

پاسیو یکی از بخش‌های منحصر به‌فرد در خانه است. امروزه اکثرا از پاسیو به عنوان گلخانه اسم می‌برند؛ چراکه محیط مناسبی برای پرورش گل و گیاهان و انواع درختچه‌ها است. فضای سبز پاسیو می‌تواند باعث هماهنگی و تعادل خاصی بین فضای بیرون و داخل خانه باشد. درساخت محیط پاسیو این امکان وجود دارد که فضای آن نسبت به سلیقه شما و طبیعت محل زندگی شما طراحی کنند. ضمن اینکه طرح‌های مختلفی برای ساخت پاسیو وجود دارد.

به طور کلی در طراحی معماری داخلی مناطق گرم و خشک باید تعداد پنجره‌ها رو به سطوح بیرونی به حداقل برسد. تا فضای داخلی کمتر تحت تاثیر شرایط وگرمای بیرونی باشد. البته این امر باعث جلوگیری از ورود گرد و خاک به داخل هم می‌شود. پنجره‌هایی که با محیط بیرون مرتبط هستند به دلیل بالا رفتن دما و ورود اشعه های خورشید، در بخش فوقانی دیوارها و در ابعاد نسبتا کوچکی ساخته می شوند تا میزان تابش نور خورشید به داخل محیط کمتر باشد، همچنین این کار به خروج هوای گرم کمک کرده و تهویه هوا هم بهتر صورت گیرد.

وجود سایبان های خارجی در این نقاط به کنترل دمای محیط کمک بسیار ویژه‌ای خواهند کرد. به خصوص با استفاده از سایبان‌هایی به رنگ روشن باعث می‌شود گرما کمتری جذب گردد و دمای محیط کاهش پیدا می‌کند.

 سایبان پاسیو

سایبان پاسیو

وجود پاسیو در ساختمان‌های مناطق گرم و خشک

در گذشته معماران راه حل‌هایی را امتحان می کردند تا به کمک آن بتوانند دمای داخلی خانه را معتدل کنند. چون در هوای گرم و خشک بارندگی بسیار کم بوده و در اغلب روزهای سال درجه حرارات بسیار بالا است و آفتاب به شدت می‌تابد؛ به همین دلیل دمای شب و روز اختلاف زیادی داشته و میزان رطوبت بسیار پایین است.

با توجه به این موضوع معماران سعی کردند راهی برای آوردن آب به فضای داخلی خانه پیدا کنند؛ چرا که آب ظرفیت گرمایی بالایی دارد و باعث خنک شدن و تعادل دما می‌شود. در معماری‌های قدیمی مناطق گرم و خشک بیشتر سقف‌ها به صورت گنبدی ساخته می‌شد و برای خنک کردن هوای داخل از بخشی به عنوان حوض‌خانه در فضای خانه استفاده می‌کردند، این حوضچه‌ها در زیر گنبد خانه قرار داشته و عامل خنکی و رطوبت بودند.

اما در معماری مدرن و امروزی وجود فضایی مانند پاسیو و قرار دادن گل وگیاهانی در این محیط یا پوشش‌های گیاهی اطراف ساختمان و ایوان‌های عمیق و بزرگ، می‌تواند جایگزین راه حل‌هایی باشد که معماران در گذشته برای روبرو شدن با گرمای هوا و کاهش دمای داخلی محیط به کار می‌بردند تا باعث بهبود هوای داخل ساختمان شوند.

معماران در طراحی محیط پاسیو به آب و هوای منطقه از اهمیت ویژه‌ای دارند؛ چرا که محیط یک پاسیو در آب و هوای گرم و خشک با پاسیویی که در مناقطی با آب و هوای سرد و مرطوب نصب شده، بسیار متفاوت است. از این جهت برای تاثیر موثرتر پاسیو در فضای داخلی خانه باید از گیاهانی استفاده کنید که با آب و هوای آن منطقه سازگار باشند.

معرفی سایبان پاسیو و مزایای نصب آن در محیط‌های گرم و خشک

سایبان‌های ساختمانی در هر محیطی به دو صورت ثابت و متحرک استفاده می‌شوند. طراحی سایبان نسبت به هر اقلیم با ویژگی‌های منحصر به فرد خود توسط تولید کنندگان معتبری همچون سایبان شاهد انجام می‌شود.

سایبان های ثابت قابل جا‌ به ‌جایی نیستند اما نوع متحرک آن امکان باز و بسته شدن سایبان را در هر زمانی از روز به شما می‌دهد. سایبان‌های متحرک به دو دسته سایبان برقی و دستی تقسیم می‌شوند که نوع برقی آن به دلیل سهولت استفاده علاقمندان زیادی دارد.

همانطور که در بالا اشاره کردیم فضاهایی در منزل به صورت ایوان یا پاسیو به منظور ایجاد خنکی فراهم می‌شوند و همچنین می‌توان از آن‌ها برای گذراندن اوقات فراغت، نشستن و دورهمی استفاده کرد، ضمنا این بخش‌ها باعث ایجاد شرایط مطلوب‌تر رفاهی می شوند.

استفاده از سایه‌بان‌های ثابت یا برقی روی این فضا یا حتی پنجره‌های ساختمان باعث سایه اندازی و جلوگیری از تابش خیره کننده نورخورشید می‌شود. همچنین تهویه طبیعی هوا با جمع شدن سایه بان‌ها در شب میسر میگردد؛ پس در مناطق گرم و خشک استفاده از سایبان پاسیو به صورت متحرک به خصوص نوع برقی دارای مزیت‌های بسیار بیشتری نسبت به سایبان‌های ثابت است.

اما شما از مزایا و کاربرد‌های سایبان پاسیو در مناطق گرم و خشک به‌طور کامل باخبر هستید؟ در ادامه مطلب برای آگاهی بیشتر شما در این زمینه مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از آن را بیان خواهیم کرد.

مناطقی که دارای آب و هوای گرم و خشک هستند به دلیل عدم بارش  باران و تابش بیش از اندازه نور خورشید در طول سال، روزهای گرم و طاقت فرسای زیادی دارند. این امر باعث می‌شود انرژی زیادی صرف خنک کردن محیط داخلی منزل گردد، راه حل این مشکل استفاده از یک سایبان برقی مناسب پاسیو است. با وجود سایبان می‌توانید به راحتی از تابش نور خورشید و اشعه‌های مضر آن جلوگیری کنید و با ایجاد سایه و کاهش دمای داخلی محیط مطلوب‌تری را برای زندگی فراهم نمایید.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از سایبان پاسیو این است که در ساعاتی که نیاز به استفاده از سایبان نیست و تنها با فشردن یک دکمه ریموت کنترل سایبان می‌توانید آن را جمع کرده و در صورت نیاز هر زمانی که لازم بود دوباره آن را باز کنید.

همان‌طور که گفتیم در محیط پاسیو می‌توانید از وجود گل و گیاهان بهره‌مند شوید. نگه‌داری از گیاهان در هر منطقه‌ای نیازمند کنترل دما و رطوبت به اندازه است. با استفاده از یک سایبان مناسب می‌توانید فضای مناسب‌تری را برای این کار فراهم کرده و علاوه بر زیبایی ظاهری که محیط پاسیو و گیاهان به منزل شما می‌دهد اکسیژن محیط افزایش یافته و تهویه مناسب تری برای فضای داخلی منزلتان ایجاد کنید.

جنس سایبان مناسب برای نصب در شهرهای گرم و خشک

سایبان‌های پاسیو در تمامی مناطق ایران علاقمندان زیادی دارند. سایبان پاسیو محصول بسیار کاربردی و پرطرفداری است که در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از مردم و طراحان ساختمان قرار گرفته و در محیط‌های بسیاری مانند تراس، حیاط خلوت، پاسیو و استخر و رستوران نصب و استفاده می‌شوند.

به منظور تهیه و ساخت سایبان پاسیو باید بنا بر شرایط آب و هوای آن منطقه از متریال و جنسی خاص و مقاوم استفاده کرد که بیشترین سازگاری را با شرایط آن منطقه داشته باشد. با توجه به شرایط آب و هوایی درکشور ایران پارچه‌های پی وی سی از بهترین گزینه‌ها برای انتخاب پوشش سایبان هستند.

سایبان‌های پاسیو به دلیل وزن سبک، استحکام بالای جنس پارچه و قابلیت باز کردن و جمع کردن راحت آن، یک گزینه مناسب و به صرفه محسوب می‌شوند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی قابل توجه در مورد پارچه‌های پی وی سی این است که پارچه‌های پی‌وی‌سی در آب‌و هوای بالا مقاومت قابل توجهی دارد؛ پس هنگام استفاده از سایبان پاسیو در مناطق بارانی و یا مناطق گرم و خشک با خیالی راحت از پارچه‌های پی وی سی برای پوشش سایبان خود استفاده کنید.

قیمت سایبان

یکی از مسائلی که همواره به هنگام خرید به آن توجه می‌شود، قیمت آن محصول است. در رابطه با قیمت سایبان پاسیو باید بگوییم که موارد مختلفی روی آن اثر می‌گذارد، از جمله این موارد می‌توان به ابعاد سایبان، نوع سایبان، جنس و متریال مصرفی اشاره کرد. برای مثال قیمت سایبان مغازه یا قیمت سایبان کولر با سایبان‌های پاسیو یکسان نیست. اگر شما نیازمند استفاده از سایبان هستید و قصد دارید برای این محصول هزینه کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم از  سازنده‌های معتبر خرید کنید که دارای خدمات گارانتی و پس‌از فروش هستند.

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم اطلاعاتی در رابطه با طراحی خانه‌هایی که در شرایط آب و هوایی گرم و خشک هستند بپردازیم. اگر شما می‌خواهید کاربرد پاسیو خود را ارتقا دهید و محیط مناسب تری را برای زندگی فراهم کنید، یک سایبان با طراحی و پوشش مناسب می‌تواند دقیقاً همان چیزی باشد که شما به آن نیاز دارید؛ چرا که سایبان پاسیو می‌تواند عامل تاثیر‌گذاری روی خنک کردن مناسب فضا باشد. پس اگر شما در این مناطق ساکن هستید می توانید با نصب یک سایبان برقی در ابعاد و اندازه متناسب با فضای پاسیو خود استفاده بهینه‌تری از این محیط داشته باشید و شرایط مطلوب‌تری را برای زندگی خود فراهم نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *