آنچه که باید راجع به تجهیزات سایبان برقی بدانید

سایبان برقی

آنچه که باید راجع به تجهیزات سایبان برقی بدانید

اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید و یا یک خانه‌ی ویلایی دارید که در فصل‌های مختلف سال، در معرض تابش شدید نور خورشید یا بارش برف و باران است، حتما به ذهن شما این مسئله خطور کرده که تنها راه حلی که می‌توانید برای رفع این مشکل به کار بگیرید، استفاده از سایبان‌های برقی است. در این مقاله قرار است به شما کمک کنیم که چرا باید از سایبان‌های برقی استفاده کنید و با یکدیگر به بررسی شناخت انواع تجهیزات و قطعات به کار رفته در سایبان‌های برقی می‌پردازیم.

بررسی سایبان‌های برقی

امروزه دلایل بسیار زیادی وجود دارد که به ما نشان می‌دهد استفاده از سایبان‌های برقی در حال افزایش است. جدا از با کلاس بودن و زیبا بودن طراحی سایبان‌های برقی، استفاده از این سایبان‌ها خیلی راحت بوده و در زمان و انرژی خود تا حد فراوانی صرفه جویی می‌کنید.

در واقع سایبان‌های برقی از بروزترین تجهیزات و اختراعات ساخت بشر هستند که به عنوان آفتابگیرهای مدرن شناخته می‌شوند. سایبان‌های قدیمی با دست و چند عدد پدال که شبیه قفل بودند باز و بست می‌شدند اما سایبان‌های برقی تنها با ریموت کنترل و با فشار یک دکمه، می‌توانند برای شما محیطی امن و بسیار خنک را فراهم کنند.

کاربرد و مزایای سایبان‌های برقی

قبلا در بسیاری از فروشگاه‌ها، تعدادی از صاحبان کسب و کار نمی‌دانستند چگونه باید محیط داخل فروشگاه را خنک نگه دارند تا موجب جلوگیری از خراب شدن مواد غذایی شوند. اما با آمدن سایبان‌های برقی این مسئله به راحتی برطرف شد و مانع از ورود نور خورشید به محوطه فروشگاه شد که تاثیر مستقیمی در بادوام بودن تمامی محصولات مواد غذایی گذاشت.

البته شایان ذکر است که سایبان‌های برقی تنها برای فصل تابستان کاربرد ندارند، بلکه می‌توان از سایبان‌های برقی در تمامی فصول، خصوصا در هوای بارانی و برفی هم استفاده کرد. بعدها به مرور زمان، سایبان‌های برقی وجهه‌ی تبلیغاتی پیدا کردند و بسیاری از کافی شاپ‌ها با چاپ لوگو و نوشته‌ی مختص برند خود بر روی سایبان‌ها، باعث شناخته شدن در اجتماع می‌شدند.

اگر بخواهیم خیلی خلاصه بیان کنیم، از کاربرد و مزایای سایبان‌های برقی می‌توان به خنک نگه‌داشتن خودرو در فصول گرمای سال در ادارات و حتی محافظت از خودرو در برابر بارش باران و برف اشاره کرد. علاوه بر آن، از پوسیدن و مختل شدن بخش‌های حساس و مهم خودرو نمی‌توان گذشت که سایبان‌های برقی می‌توانند در این مورد هم به خوبی عمل کنند.

از دیگر مزایای استفاده از سایبان‌های برقی می‌توان به حفظ تنظیم دمای مواد غذایی و کالاهای مصرفی و محیط‌های داخلی در فروشگاه‌ها یاد کرد. حتی اگر شما بخواهید مجالس خاص و دورهمی‌های مهم خود را در محیط باز برگزار کنید، باز هم سایبان‌های برقی به کمک شما خواهند آمد.

در فصل‌های گرم و در مناطق جنوبی کشور، مصرف برق حاصل از کولر به شدت بالاست. از این رو می‌توان گفت که سایبان‌های برقی به افزایش بازدهی عملکرد سیستم‌های خنک کننده و کولرها کمک خواهد کرد و این امر در کاهش مصرف برق تاثیر چشمگیری خواهد گذاشت و دیگر از بابت هزینه‌ی برق نگرانی نخواهید داشت.

البته این نکته را در نظر بگیرید که علاوه بر مغازه و پارکینگ برای ماشین، از سایبان‌های برقی می‌توانید در باغ‌ها و منزل خود استفاده کنید. همچنین برای استخرهای خانگی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سایبان کالسکه ای پنجره

سایبان کالسکه ای پنجره

طراحی و شکل ظاهری سایبان برقی

به قدری سایبان‌های برقی زیبا هستند که با طراحی دکوراسیون مخصوص کافه و رنگ بندی‌های مختلف، رنگ و روی تازه‌ای به محیط می‌بخشیدند و این امر در ارتقای برندینگ کافه و مغازه نقش خیلی بسزایی داشت. انتخاب رنگ سایبان برقی کاملا سلیقه‌ای هستش اما اگر که نمی‌دانید چه سایبانی و با چه طرح و رنگی برای شما مناسب است، می‌توانید از مشاوره‌ی گروه شاهد استفاده کنید.

شرکت سایبان شاهد با بیش از 18 سال سابقه و تجربه با گروهی از متخصصین ماهر و حرفه‌ای همواره سعی کرده است محصولات و خدمات را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به مشتریان خود ارائه دهد. در این راستا کلیه‌ی متخصصان شرکت سایبان شاهد همواره سعی کرده‌اند دانش و اطلاعات خود را بروز نگه دارند و شما می‌توانید به مشاوره‌ی این مجموعه اعتماد کنید.

تجهیزات سایبان برقی

بسیاری از کاربران به منظور استفاده از سایبان برقی، هیچ اطلاعاتی از تجهیزات آن ندارند. حال سوالی که شاید ذهن شما را درگیر کرده باشد، این است که چرا باید در مورد تجهیزات سایبان برقی اطلاعات کسب کنیم؟

به این علت که یکی از عواملی که نقش تعیین کننده و بسیار مهمی در تعیین قیمت دارد، همین تجهیزات سایبان برقی است. جدا از آن، داشتن این اطلاعات به شما در انتخاب مدل مورد نظر با توجه به مکانی که می‌خواهید سایبان نصب بکنید، به شدت می‌تواند کمک بکند.

موتور و گیربکس

بدون شک قلب تمامی سایبان‌های برقی موتور و گیربکس آن است. عمر و کیفیت سایبان برقی تا حد بسیار زیادی به موتور و گیربکس بستگی دارد. و حتما سعی کنید در مورد عمر، کیفیت و گارانتی سایبان برقی از چندین فروشنده پرس و جو کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

همچنین باید گفت که جنس موتور و گیربکس سایبان برقی از نوع توبلار بوده که شامل دو عدد ریموت کنترل است. ریموت کنترل‌ها هم‌دستی هستند و هم دیواری که در باز و بسته کردن سایبان برقی به شما کمک می‌کند. در شرایط اضطراری اگر چنان چه گیربکس و موتور دچار مشکل شد، فقط و فقط از افراد متخصص کمک بگیرید.

اسکلت

اسکلت و یا استخوان بندی سایبان برقی از دیگر عوامل مهم است که شامل مواد به کار رفته در آن است. جنس تمامی سایبان‌های برقی از دو نوع فلزی و آلیمینیومی است و به غیر از این موارد دیگری وجود ندارد.

بازو و مفصل سایبان

بازوها و مفصل‌های سایبان وظیفه‌ی باز و بسته کردن پارچه سایبان را دارند. بازوها آرنجی شکل هستند و انواع مختلفی دارند که شامل بازوهای زنجیری ، بازوهای سیم بکسلی و بازوهای تسمه‌ای هستند. بیشترین مقاومت و استحکام را بازوهای مفصلی و سیم بکسلی دارند که دارای قیمت مناسب‌تری نسبت به باقی مدل بازوها هستند.

پارچه

تمامی پارچه‌های به کار رفته در تمامی سایبان‌های برقی از جنس  پی وی سی pvc است. تنوع در اقسام طرح و رنگ‌های مختلف از جمله عواملی است که ثابت می‌کند چرا این نوع پارچه‌ها برای تبلیغات و چاپ لوگو بسیار مناسب هستند. برای نصب سایبان برقی مغازه، این نوع پارچه‌ها بسیار مناسب هستند و می‌توان در راستای برندینگ رستوران خود از آن استفاده کنید.

 مهم‌تر از آن، مقاومت و استحکام بالای این نوع از پارچه‌ها باعث شده که هم برای مناطق بسیار گرم و خشک، و هم برای مناطق شمالی و شرجی بسیار کاربردی باشد.

تنظیم کننده شیب سایبان

یکی از عمده تفاوت‌های اصلی سایبان‌های برقی با دستی، داشتن ریموت کنترل است. شما می‌توانید با ریموت کنترل کلیه تغییرات عملکرد مربوط به زوایا و تنظیم شیب سایبان برقی را انجام دهید.

سنسور باد

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌هایی که باعث شده فروش سایبان‌های برقی افزایش پیدا کند، مجهز بودن سایبان برقی به سنسور باد است. سنسورهای باد وظیفه‌ی باز و بسته کردن سایبان را با توجه به شرایط وزش باد بر عهده دارند. شما با استفاده از ریموت کنترل هم می‌توانید سایبان را باز و بسته کنید اما اگر زمانی در مغازه یا خانه‌ی خود حضور نداشته باشید، نیازی نیست نگران باز و بسته شدن سایبان باشید.

سنسورهای باد به گونه‌ای طراحی شدند که به صورت خودکار، سایبان را باز و بسته می‌کنند و نیازی به حضور شما هم نیست. نصب این سنسورها خیلی آسان است و در برابر فشار هوا، رطوبت و گرد و غبار مقاومت بسیار بالایی دارد. طراحی بسیار زیبا، ساده و دارای تنظیمات شتاب و حساسیت است.

نورپردازی

قابلیت نورپردازی سایبان‌های برقی از دیگر عواملی است که باعث شده بسیاری از صاحبان کسب و کار نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشند. اگر صاحب کافه، رستوران یا مغازه هستید، به شدت به شما توصیه می‌کنیم که از سایبان‌های برقی با قابلیت نورپردازی استفاده کنید.

بسیاری از افراد اول سایبان برقی خریداری می‌کنند و بعد با خرید رینگ لایت یا چراغ‌های ال ای دی باعث افزایش هزینه‌های خود می‌شوند. اما سایبان‌های برقی با قابلیت نورپردازی در هزینه‌های اضافی خود صرفه جویی خواهید کرد. علاوه بر آن می‌توانید هر رنگی که دوست دارید تنها با فشار دادن دکمه ریموت کنترل، روی سایبان خود اعمال کنید.

صفحه پلیت موتور

حیاتی‌ترین قطعه‌ی به کار رفته در سایبان‌ های برقی، صفحه پلیت موتور است. صفحه پلیت موتور در انواع اندازه‌ها و طرح‌های مختلف در بازار موجود است و از پر تقاضاترین مدل‌های آن می‌توان به مدل‌های صفحه پلیت شیاردار و لبه دار اشاره کرد که برای نصب سایبان پنجره هم بشدت کاربرد دارد.

 این قطعه در دو نقطه از قسمت بالایی سایبان نصب می‌شود که وظیفه‌ی آن نگه داشتن موتور است و در صورت مختل شدن، کل عملکرد سایبان برقی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

جمع بندی

انتخاب سایبان برقی کار راحتی نیست زیرا بسیاری از افراد آشنایی چندانی با ویژگی‌ها و تجهیزات آن ندارند. هدف ما در این مطلب ارائه کامل‌ترین اطلاعات در مورد تجهیزات سایبان برقی بود. برای آشنایی بیشتر یا انتخاب یک سایبان برقی متناسب با نیازهای خود، می‌توانید از تخصص و تجربه‌ی گروه سایبان برقی شاهد استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *