کیفیت و دوام بالای سایبان های برقی

تعمیر سایبان برقی

کیفیت و دوام بالای سایبان های برقی

آشنایی با سایبان

سایبان‌ها مجموعه تجهیزاتی هستند که برای محافظت از اشیا یا یک محیط مورد استفاده عموم مردم قرار می‌گیرند. به دلیل مزایا فراوانی که سایبان‌ها دارند امروزه طراحی و استفاده از آن‌ها در معمار‌ی ساختمان‌های مختلف یک امر بسیار ضروری می‌باشد. به‌طور کلی سایبان‌ها به دو دسته ثابت و متحرک تقسیم‌بندی می شوند. که خود سایبان‌های متحرک شامل دو نوع برقی و دستی می‌شوند. تمامی مدل‌های سایبان از محدوده مورد نظر کاربران در برابر تابش اشعه‌های مضر نور خورشید و بارش باران و برف، یا شرایط نامساعد محیطی محافظت می‌نمایند. تا آسیب خاصی به محیط یا وسایل وارد نشود.

سایبان‌های ثابت قابلیت باز و بسته شدن را ندارند و برای محیط‌هایی کاربردی هستند که نیازی نباشد حالت سایبان را تغییر داد. اما نمونه‌های متحرک سایبان که طرفداران بسیاری دارند در هر زمانی این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا پوشش سایبان خود را در صورت لزوم باز کنید یا ببندید. در مدل دستی این امر با استفاده از نیروی دست و یک اهرم قابل اجرا است. در صورتی که در عملکرد سایبان برقی نیاز به نیروی انسانی نیست و سایبان توسط یک موتور الکتریکی فعالیت خود را انجام می‌دهد.

 این محصولات بسیار کاربردی در تنوع بالای رنگ، جنس و طرح توسط تولیدکنندگان مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. تا نیازهای مختلف متقاضیان را پاسخگو باشند. از نمونه شرکت‌های سازنده سایبان می‌توان سایبان شاهد را نام برد که خدمات بسیار مفیدی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

تعمیر سایبان برقی بالکن

تعمیر سایبان برقی بالکن

سایبان برقی چیست؟

سایبان برقی یک نوع سقف متحرک و مجموعه‌ای از تجهیزات حساس و پیشرفته می‌باشد. که اتصالات آن توسط بازوها یا جک‌ها به یکدیگر متصل می‌شود. حرکت پوشش سایبان کاملا وابسته به موتور الکتریکی آن بوده که به شما این اجازه را می‌دهد تا سایبان خود را در وضعیت مناسبی که مدنظرتان است قرار دهید. استفاده از یک ریموت کنترل در طراحی سایبان برقی باعث می‌شود  افراد حتی از راه دور بتوانند سایبان خود را هدایت کنند.

شما می‌توانید بدون محدودیت در ساعات مختلف شبانه روز و در تمامی فصول سال از مزایای سایبان خود بهره‌مند باشید. در حال حاضر مزایای بی‌نظیر سایبان برقی باعث شده افراد در اکثر نقاط دنیا علاقمند به استفاده از آن‌ها باشند. البته نوعی از سایبان برقی هم وجود دارد که کاملا هوشمند است و شاید تا به امروز برای کاربران کاملا شناخته شده نباشد. این مدل از سایبان با استفاده از سنسورهایی که در طراحی آن وجود دارد میزان نور و سایه را تشخیص داده و به صورت اتوماتیک به نسبت شرایط باز و بسته می‌شود. در آینده نه چندان دور استفاده از سایبان‌های هوشمند برقی حتما جایگاه بسیار ویژه‌ای در جامعه و کشور ما پیدا خواهد کرد.

مزیتهای استفاده از سایبان برقی

– فراهم کردن پوشش مناسب برای حفاظت از محیط شما در برابر شرایط مختلف آب و هوایی

– نصب و راه اندازی در زمان کوتاه

– عدم نیاز به نیروی مکانیکی و استفاده از سایبان به وسیله ریموت کنترل از راه دور

– ایجاد ظاهری زیبا با تنوع بالای طرح و رنگ سایبان و هماهنگ کردن آن با نمای ساختمان شما

– استفاده از سایبان برای محیط‌های بزرگ

– وزن سبک و امکان تنظیم حالت شیب سایبان تا ۴۵ درجه

– مقاومت بالای متریال مورد استفاده در سایبان در برابر زنگ زدگی، پوسیدگی و خوردگی

– ثابت بودن رنگ پوشش سایبان در مجاورت با تابش نور و رطوبت

– امکان تزیین ظاهر سایبان توسط سیستم‌های نور پردازی

– امکان چاپ لوگو و تبلیغات کسب و کار، در صورت استفاده از سایبان برای محیط‌های تجاری و رفاهی

کیفیت و دوام بالای سایبانهای برقی

همان‌طور که قبل‌تر اشاره کردیم سایبان‌های برقی به نسبت دیگر مدل‌های سایبان از تجهیزات پیشرفته‌تری برخوردار هستند. و از مهم‌ترین عواملی که در ماندگاری سازه شما تاثیر گذار است و افراد باید در هنگام انتخاب و نصب سایبان به آن اهمیت دهند نوع و کیفیت سایبان می‌باشد. شاید بعضی از افراد این تفکر را داشته باشند که سایبان‌های برقی خیلی با‌دوام نیستند اما این ذهنیت درستی نیست. سایبان‌های برقی به نسبت سایبان‌های ثابت ظرافت بیشتری دارند اما از کیفیت مناسبی برخوردار هستند تا در دراز مدت قابل استفاده باشند و با ابعاد و اندازه درست پوشش مناسبی را ایجاد نمایند.

 در واقع شرکت‌های سازنده سایبان محصولات خود را در سطوح مختلف کیفیت بر اساس شرایط مختلف آب‌ و هوایی کشورمان ایران تولید می‌کنند تا افراد بر اساس بودجه و محل مورد نظر خود انتخابی مناسب داشته باشند. هرچه کیفیت متریال کاربردی که شما برای انتخاب می‌کنید بالاتر باشد مدت زمان طولانی‌تر سازه شما ماندگار است و دیرتر نیاز به تعمیر سایبان برقی دارید. استفاده از پوشش مناسب در تولید سایبان و متریال با کیفیت برای اسکلت آن، همچنین وجود یک موتور پرقدرت الکتریکی و یراق‌آلات مدرن و با کیفیت از مهم‌ترین عواملی است که در ساخت سایبان‌های برقی رعایت می‌شود. چون سایبان‌ هم مانند هر وسیله دیگری ممکن است دچار آسیب‌هایی می‌شود. پس طراحی این مدل از سایبان باید به صورتی باشد که در برابر شرایط مختلف محیطی مانند بارش برف و باران، تابش نور خورشید، ذرات گرد و غبار، رطوبت و نم مقاوم باشند و به راحتی مشکلی در عملکرد سایبان برقی ایجاد نشود.

انواع مختلف سایبان برقی

سایبان فنری بازویی

ساختار سایبان فنری بازویی شامل دو بازوی اصلی است که در دو طرف سایبان قرار دارد و داخل آن‌ها فنر کار شده است. به وسیله این بازوها سایبان را باز و بسته می‌کنند. سایبان‌های بازویی در مدل دستی نیز وجود دارند اما کاربران می‌توانند آن را تبدیل به سایبان برقی کنند.

سایبان چتری

سایبان‌های چتری از قدیمی‌ترین مدل‌های سایبان است که به صورت تاشو بودند اما در حال حاضر تبدیل به سایبان برقی شده‌اند تا افراد به راحتی آن را بسته به محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار دهند. سایبان‌های چتری به دو صورت چتر پایه وسط و چتر پایه کنار می‌باشد که در مدل برقی باز و بسته شدن چتر و تنظیم شیب آن توسط موتور الکتریکی انجام می‌شود.

سایبان دوطرفه

 این مدل از سایبان را بیشتر برای محیط‌هایی با مساحت بالا استفاده می‌کنند. به صورتی که انگار شما از دو سایبان بازویی برقی استفاده کرده‌اید. این سایبان دو قسمت مجزا جهت باز و بسته شدن دارد. و به شما این امکان را می‌دهد که هر طرف از سایبان را باز یا جمع کنید.

سایبان زنجیری

طراحی این سایبان مانند سایبان بازویی دارای بازوان اصلی است. اما با این تفاوت که داخل آن به جای فنر از زنجیر استفاده شده است. استفاده از سایبان‌های زنجیری برای مناطقی مناسب است که در معرض وزش باد قرار دارند.

سایبان شید

 یکی دیگر از سایبان‌های برقی، سایبان شید یا پرده برقی می‌باشد این مدل از سایبان بسیار مدرن و امروزی بوده. که به صورت یک پرده برقی است و توسط ریموت کنترل باز و بسته می‌شود. و می توانید از آن در پشت شیشه یا ویترین مغازه ها استفاده نمود یا به عنوان سایبان تبلیغاتی مغازه‌ها از آن استفاده کرد.

سایبان باکسی

سایبان‌های باکسی دارای یک باکس هستند که متصل به دیوار است. هنگامی که شما قصد دارید سایبان خود را جمع کنید. سایبان داخل این باکس قرار می‌گیرد و فضای کمی اشغال می‌شود. از این سایبان می‌توانید برای محیط‌هایی که کمبود فضا هست استفاده کنید.

در چه مکانهایی می توان از سایبان برقی استفاده کرد؟

استفاده از سایبان برقی برای کاربردهای مختلف توسط افراد بدون محدودیت است. و به‌طور کلی می‌توان گفت از این سایبان می‌توانید در اکثر محیط‌ها استفاده کنید که عبارتند از:

– سایبان برای رستوران و کافه‌های رو باز و سر درب فروشگاه‌ها یا مراکز دیگر

– سایبان برای حیاط و آلاچیق و تراس

– سایبان برای پارکینگ

– سایبان برای روف گاردن

– سایبان برای نمایشگاه‌های موقت و فضای باز

تعمیر انواع سایبان برقی

اگر در عملکرد سایبان برقی مشکلی ایجاد شود به این معنی است که سایبان نیازمند تعمیر و بازسازی یا تعویض قطعات می‌باشد. هرچند سایبان‌های برقی دوام و کیفیت مناسبی دارند اما وسایل مختلف در مجاورت شرایط مختلف محیطی و پرتاب اشیا و ضربه ممکن است دچار آسیب‌هایی شوند. عوامل خرابی سایبان برقی بیشتر مربوط به بخش‌های موتور، اسکلت و چادر سایبان است.

 در صورت بروز مشکل افراد نیازمند تجهیزات و نیروی متخصص هستند تا عملکرد سایبان به حالت عادی بازگردد. در زمان نصب و راه اندازی سایبان استفاده از یک موتور با کیفیت و بدون سروصدا بسیار از اهمیت بالایی برخوردار است. در زمان بروز آسیب در قسمت چادر می‌توانید برای تعمیر سایبان برقی چادر سایبان خود را با جنس‌هایی چون  PVC، برزنت و ترانزیتی جایگزین کنید. بهترین انتخاب برای پوشش در محیط‌های مختلف استفاده از چادرهای PVC برای سایبان برقی است.

همچنین در مورد اسکلت سایبان برقی چون از دو نوع فولاد و آلومینیوم استفاده می‌کنند ممکن است دچار آسیب‌هایی شوند البته در مناطق مرطوب بیشتر این اتفاق رخ می‌دهد و رطوبت باعث می شود اکلت فولادی دچار زنگ زدگی شود. توصیه ما به شما این است که برای سایبان برقی خود، از اسکلت آلومینیومی استفاده کنید.

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

سخن پایانی

در این مقاله ما برای شما عزیزان به معرفی سایبان‌های برقی و مزیت استفاده از آن‌ها پرداختیم. همچنین کیفیت و دوام سایبان‌های برقی را مورد بررسی قرار دادیم. همان‌طور که متوجه شدید سایبان‌های برقی سازه‌هایی هستند که در عین ظرافت دارای دوام بالایی هستند. و هرچه ساییبان شما از کیفیت بالاتری برخوردار باشد طول عمر سایبان افزایش می‌یابد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *