چه تفاوتی بین سایبان برقی با سقف برقی وجود دارد؟ 

سقف برقی مدرن

چه تفاوتی بین سایبان برقی با سقف برقی وجود دارد؟ 

سوالی که ممکن است ذهن خیلی از کسانی که قصد خرید تجهیزات تفریحی رفاهی را داشته باشند، به خود درگیر کرده است. خرید سایبان برقی یا سقف برقی برای محیط‌های تفریحی باز مانند استخر، سواحل و محیط‌های کاری مانند رستوران، کافه باغ، محیط‌های خانگی مانند حیاط‌های بزرگ، ویلا و… یک انتخاب ایده آل به شمار می‌آید، البته توجه داشته باشید که هر یک از این تجهیزات در بخش‌های متفاوتی کارایی بهتری دارند و همین امر سبب وجه تمایز آن‌ها با هم شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی بهترین مدل‌های انواع سایبان برقی و سقف برقی بپردازیم، همچنین با معرفی این تجهیزات مزایا، کاربرد و وجه تمایز آن‌ها را نیز بیان خواهیم کرد.

سیستم سقف برقی

سیستم سقف برقی

آشنایی با سقف برقی

در سال‎های اخیر پیشرفت تکنولوژی سبب ارائه محصولات و تجهیزات منحصر به فرد بازار فناوری شده، در واقع این تجهیزات می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش آسایش و رفاه حال افراد داشته باشند. با وجود اینکه دریافت انرژی و ویتامین نور خورشید برای بدن الزامی است اما افراد تمایل دارند در حین گپ و گفت یا ریلکس کردن در محیط سایه بنشینند. سقف برقی یکی از سازه‌های مدرن و امروزی است که به واسطه آن میتوان بخش‌های زیادی از یک محیط و فضای باز را با پوشش داد، در واقع این تجهیزات باعث می‌شود تا افراد بتوانند از محیط‌های آزاد و باز فضای دنج و راحتی را ایجاد کند.

در طراحی و تولید این تجهیزات از متریال با کیفیت استفاده شده که باعث افزایش مقاومت آن در برابر عوامل محیطی مانند حرارت و نور مستقیم خورشید و عوامل جوی مانند باران، برف و هوای سرد و گرم شده است. معمولاً در طراحی این محصولات از پروفیل آلومینیومی استفاده می‌شود که علاوه بر سبکی مزایای زیادی را به همراه دارد.

از مهمترین ویژگی‌های پروفیل آلومینیوم می‌توان به زیبایی و وزن سبک آن اشاره کرد که به نسبت پروفیل‌های فولادی محبوبیت بیشتر نیز دارند. گفتنی است که پروفیل‌های آلومینیومی دارای رنگ‌بندی‌های متفاوتی هستند از این رو می‌توانید با توجه به هارمونی رنگی فضاهای مختلف، از رنگ‌های متنوع آن استفاده کنید این کار تاثیر زیادی در کاهش زمان تولید می‌شود.

پروفیل‌های آلومینیومی با قیمت مناسب مورد استفاده قرار می‌گیرد و در زمان ساخت انواع سازه‌های سقف متحرک باعث تسریع در امور و عملیات ساخته می‌شوند، همین امر سبب شده که شرکت‌های تولید کننده نسبت به این متریال استقبال بیشتری داشته باشد.

نکات مهم در زمان خرید سقف برقی

در تعریف سقف برقی به یکی از وجوه تمایز آن با سایبان برقی اشاره شد، در واقع سقف برقی انتخاب ایده آل برای پوشش دهی محیط‌های بسیار بزرگ است، این در حالی است که سایبان برقی قابلیت پوشش دهی بخش‌های کوچکتر را فراهم می کند.

با استفاده از سقف برقی میتوان تمام فضای یک محیط را در مقابل نور خورشید پوشش داد و همین امر سبب شده که افراد تمایل بیشتری به خرید سقف برقی داشته باشد، البته در برخی موارد افراد تمایل دارند که در فضای باز باغ یا ویلا بخشی را برای آفتاب گرفتن در نظر داشته باشند و همین امر سبب شده که از انواع سایبان برقی استفاده کنند.

یکی از کاربردهای اصولی سقف برقی ایجاد یک سقف متحرک بر روی استخر است، توجه داشته باشید که سقف‌های برقی قابلیت نصب و راه اندازی بر روی محیط‌هایی با ابعاد متفاوت را دارند، پس هیچ محدودیتی در زمان استفاده از آن‌ها وجود ندارد.

شرایط آب و هوایی

یکی از مهمترین نکات در زمان استفاده از سقف برقی توجه به شرایط آب و هوای محیط است. اگر در مناطق گرمسیری زندگی می کنید، باید از متریالی استفاده کنید که مقاومت خوبی در برابر حرارت و نور مستقیم خورشید داشته باشد. این در حالی است که در بخش‌های شمالی کشور معمولاً با ریزش برف و باران زیادی همراه هستند پس برای تولید سقف برقی متریال ضد آب استفاده می‌شود، توجه به این نکات تاثیر زیادی در ماندگاری و طول عمر سقف خواهد داشت.

عملکرد سقف برقی

یکی از مهمترین نکاتی که در زمان خرید سقف برقی باید مورد توجه قرار بگیرد این است که این تجهیزات در دو نوع طراحی و تولید می‌شود. نمونه اول به صورت دستی عمل می‌کند اما برای استفاده از نمونه دوم می‌توانید از قابلیت‌های اتوماتیک آن استفاده کنید. در نمونه دستی تمامی عملیات به واسطه یک ریموت قابل کنترل هستند این در حالی است که در نمونه‌های اتومات آن از سنسورهای مخصوص استفاده می‌شود، این تکنولوژی سبب شده که در زمان استفاده از سقف برقی به صورت خودکار باز و بسته شود.

نوع پوشش سقف

یکی از مهمترین نکاتی که در زمان خرید سقف برقی باید مورد توجه قرار بگیرد، نوع پوشش آن است. معمولاً در طراحی و تولید این تجهیزات از انواع متریال برای پوشش سقفی استفاده می‌شود که از مهمترین آن‌ها می‌توان به پوشش‌های پلی کربنات، پوشش شیشه ای، آلومینیومی و پارچه اشاره کرد که هر یک از آن‌ها در بخش‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایای استفاده از سقف برقی

با توجه به تعاریف عنوان شده خرید این تجهیزات مزایای زیادی را به همراه دارد که از مهمترین آن می‌توان موارد زیر اشاره کرد:

تنظیم زاویه میزان زاویه باز شدن سقف

قابلیت کنترل به واسطه ریموت کنترل یا دستی

مقاومت بالا در برابر ساییدگی خوردگی و زنگ زدگی

پیشگیری از تابش مستقیم نور خورشید و بارش باران

پوشش دهی حداکثری برای آب و توجه به استانداردهای خاص

قابلیت چاپ هرگونه تبلیغات بر روی قسمت داخلی و خارجی سقف

معرفی سایبان برقی

سایبان برقی از دیگر تجهیزات کاربردی است که با قابلیت‌های متفاوت‌تر به بازار عرضه می‌شود، این سایه بان‌ها میزان پوشش دهی کمتری دارند اما در مقابل میتوان آن‌ها را به راحتی جابجا کرد. در واقع قابلیت حمل و نقل از مهم‌ترین تفاوت بین سایبان برقی و سقف برقی به شمار می‌آید.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این تجهیزات می‌توان به استقامت بسیار بالا، تنوع در ساخت، استفاده ساده، قابلیت چاپ تبلیغات، امکان انتخاب بر اساس طرح و رنگ مورد علاقه، مقاوم بودن جنس روکش اشاره کرد. با استفاده از سایبان برقی می‌توانید فضای دنج و دلنشین را برای محیط‌های کاری مثل کافه باغ و رستوران ایجاد نمایید.

علاوه بر این به دلیل تنوع در ابعاد و اندازه این سایه بان‌ها می‌توان از مدل‌های کوچکتر آن در محیط‌های خانگی مثل حیاط، باغ یا ویلا استفاده کرد، همچنین قابل استفاده در انواع تراس و بالکن نیز هست، توجه داشته باشید که ابعاد و اندازه این تجهیزات تأثیر زیادی در میزان قیمت آن خواهد داشت اما کیفیت متریال در ابعاد مختلف به یک صورت هستند.

معرفی سایه بان برقی

معرفی سایه بان برقی

آشنایی با انواع سایبان برقی

استقبال بی‌نظیر افراد از این تجهیزات سبب شده که مدل‌های مختلفی از آن طراحی و به بازار عرضه شود، البته که برخی از این سایبان‌ها تنها با هدف تبلیغات در محیط‌های متفاوت قرار می‌گیرند. مدل‌های دیگر از این محصول وجود دارد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سایبان کالسکه‌ای

یکی از تجهیزات کاربردی که به دلیل داشتن ظاهر کالسکه مانند بخش زیادی از فضای اطراف را احاطه و از نفوذ نور جلوگیری می‌کند. در طراحی و تولید این سایبان از اسکلت مقاوم، قطعه گیربکس، روکش و بازو‌های جانبی فنر دار استفاده می‌شود که امکان تغیر حالت و باز و بسته شدن در زاویه‌های مختلف را فراهم می‌کند، البته برای این کار یک قسمت گردان در گوشه آن قرار دارد.

سایان کالسکه‌ای یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های این تجهیزات به شمار می‌آید، برای قسمت روکش این سایبان از متریال منعطف مثل پارچه، پلی استر، برزنت، بنر و اقلام مشابه استفاده می‌شود. این نوع سایبان کاربرد زیادی در محیط‌های کاری، مغازه‌ها و… دارد.

سایبان بالکن تراس

یکی دیگر از تجهیزات پر فروش در بازار که همه‌ساله متقاضیان بیشتری را جلب می‌کند؛ انواع سایبان بالکن تراس هستند. این تجهیزات با قابلیت باز و بسته شدن امکان استفاده در تمامی شرایط آب و هوایی را دارد، در طراحی و تولید آن از روکش‌های مختلف استفاده می‌شود که در قیمت نهایی آن بسیار موثر است.

اندازه و ابعاد انواع سایبان بالکن تراس بر اساس معیار مورد نظر مشتریان طراحی و تولید می‌شود و به دلیل ریموت دار بودن می‌توان به سادگی آن را باز و بسته نمود. استفاده از این تجهیزات باعث می‌شود در فصول مختلف سال و با هر شرایط آب و هوایی، بتوانید اوقات فراغت خود را در تراس و بالکن بگذرانید و از هوای آزاد لذت ببرید.

علاوه بر موارد عنوان شده، نمونه‌های مختلفی از انواع سایبان در بازار موجود است که هر یک به دلیل بهره مندی از تکنولوژی‌های پیشرفته قابل استفاده در بخش‌های متفاوت از خانه و محل کار هستند. بکارگیری متریال با کیفیت باعث افزایش استحکام این تجهیزات می‌شود. البته دقت داشته باشید که پیش از انتخاب و سفارش انواع سقف برقی و سایبان برقی حتما از اعتبار فروشگاه اطمینان حاصل کنید.

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

جمع‌بندی

تفاوت بین سایبان برقی و سقف برقی در نحوه عملکرد و کاربرد این تجهیزات است، البته ابعاد و اندازه نیز از دیگر شاخصه‌های تمایز به شمار می‌آیند. از دیگر پارامتر‌های تاثیر گذار در تفکیک این دو کالا می‌توان به قابلیت جابجایی سایبان برقی اشاره کرد چرا که انواع سقف برقی به صورت ثابت نصب می‌شوند و نمی‌توان آن‌ها را جابجا نمود این در حالی است که انواع سایبان برقی را می‌توان در بخش‌های مختلف خانه و محیط کار جابجا نمود.

تنوع مدل و سبک این تجهیزات به سادگی توجه افراد را به خود جلب نمود، در واقع افزایش تقاضا سبب شد که برند‌های زیادی در زمینه تولید این محصولات فعالیت خود را آغاز کنند برای آشنایی بیشتر با این متریال کاربردی می‌توانید به سایت سایبان شاهد مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *