مزایای نصب سایبان پاسیو برای ساختمان‌ها و محیط زیست

سایبان پاسیو

مزایای نصب سایبان پاسیو برای ساختمان‌ها و محیط زیست

سایبان یک پوشش و راه‌کار ساده برای محافظت از محیط های مختلف به‌شمار رفته و از گذشته تا کنون در زمینه‌های مختلفی مورد استفاد قرار می‌گیرد. شما با استفاده از سایبان‌ها می‌توانید از محیط مورد نظر خود مانند تراس، پاسیو، بالکن و… در برابر عوامل خارجی محافظت نمایید. با توجه به کاربرد سایبان‌ها امروزه انواع مختلفی از آن‌ها ساخته شده که هر کدام دارای مزایا و ویژگی‌های خاص خود هستند. در این مطلب هم ما تصمیم داریم شما را با انواع سایبان‌ها و ویژگی‌های هر کدام آشنا سازیم. همراه ما باشید!

قیمت سایبان برقی پاسیو

آشنایی با سایبان

همان طور که در بالا اشاره کردیم به‌طور کلی می‌توان گفت سایبان‌ها نوعی سقف یا پوشش محافظتی هستند که در بخش‌های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. به‌طورکلی سایبان‌ها را به دو صورت ثابت و متحرک درطرح‌ها و نمونه‌های مختلف مانند سایبان پاسیو، سایبان تراس و سایبان پارکینگ توسط تولید‌کنندگان معتبری همچون سایبان شاهد تولید می‌شوند.

  • سایبان‌های ثابت

همان‌طور که از اسم این سایبان‌ها پیداست، آن‌ها دارای قابلیت جابجایی نیستند و معمولا طراحی این مدل‌ها به گونه‌ای است که می‌توان آن را به دیوار‌ها و قسمت‌های خارجی ساختمان متصل کرد. ضمن اینکه در بعضی مواقع آن ها را روی یک قالب چوبی یا فلزی سوار کرده و ثابت نگه می‌دارند.

  • سایبان‌های متحرک

امروزه طراحی سایبان های متحرک، یکی از بهترین و جذاب‌ترین عناصر در معماری مدرن به‌شمار می‌روند. این سایبان‌ها را می‌توان در مکان‌های مختلف مانند رستوران،فروشگاه‌، پارکینگ، استخر و ویلا استفاده کرد. سایبان‌های متحرک به راحتی و تنها با زدن یک دکمه باز و بسته می‌شوند و از رایج ترین نمونه‌های آن می‌توان به چادر برقی مغازه‌ها اشاره نمود. البته نوعی از این سایبان‌های متحرک هم وجود دارند که به صورت دستی جمع می‌شوند.

با توجه به این توضیحات می‌توان گفت سایبان‌های متحرک خود به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به سایبان متحرک تاشو، سایبان چتری و سایبان کشویی اشاره کرد.

آشنایی با پاسیو

همانطور که در بالا اشاره کردیم، سایبان پاسیو یکی از نمونه سایبان‌های محبوب بوده که توسط افراد بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای آنکه با این مدل سایبان‌ها و مزایای استفاده از آن‌ها بهتر آشنا شوید، در ابتدا بهتر است که اطلاعاتی در مورد پاسیو در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

تامین نور در فضای داخلی ساختمان یک امر بسیار ضروری است. در بخش‌هایی در ساختمان ممکن است نور به اندازه کافی وجود نداشته باشد؛ از همین‌رو در معماری‌های جدید برای افزایش نور طبیعی در منزل از پاسیو استفاده می‌کنند.

 پاسیو یا همان نور‌گیر بخشی از فضای داخلی ساختمان به شمار می‌آید که باعث می‌شود نور بیشتر به محیط‌های بسته وکم‌نور برسد. البته پاسیو این قابلیت را دارد که برای زیبا‌سازی فضا هم مورد استفاده قرار گیرد. به دلیل استفاده از سقف شیشه ای در طراحی آن محل مناسبی برای پرورش گل وگیاهان بوده و زیبایی محیط را دو‌چندان ‌می‌کند.

سایبان پاسیو

حال که با پاسیو آشنا شدید،به سراغ معرفی سایبان پاسیو می‌پردازیم. سایبان‌های پاسیو از نمونه سایبان‌های خانگی های بسیار محبوب در میان افراد به‌شمار می‌رود. این نوع سایبان‌ها در سال‌های اخیر بسیار مورد استقبال مردم  و طراحان واقع شده‌اند؛ چرا که علاوه بر زیبایی ظاهری دارای مزیت‌های منحصر به‌فردی هستند.

وجود این مدل سایبان‌ها در خانه‌هایی که پاسیو و تراس دارند، بسیار ضروری به نظر می‌رسد؛ چرا که استفاده از سایبان‌ها از ورود نور به محیط و گرم شدن هوای در فصول گرم سال و سرد شدن آن در فصول سرد سال جلوگیری می‌کند.

همچنین استفاده از سایبان پاسیو باعث می‌شود شما بتوانید از سایه به وجود آمده لذت ببرید و فضای بهتری را برای پرورش گل وگیاهان فراهم کنیم. در ساخت سایبان‌های پاسیو با طراحی‌های مختلف از مواد ومتریال‌های متفاوتی استفاده می‌شود.

انواع سایبان پاسیو

همانطور که گفتیم سایبان‌های ساختمان با متریال‌های مختلفی ساخته شده و می‌توان آن‌ها را به دو دسته متحرک و ثابت تقسیم‌بندی کرد. سایبان‌های پاسیو هم به عنوان یکی از پرکاربردترین سایبان‌های ساختمانی به دو صورت ثابت و متحرک ساخته می‌شوند.

سایبان‌های ثابت از قابلیت جابه‌جایی برخوردار نیستند و به صورت ثابت در جایی که نصب شده‌اند باقی می‌مانند. اما سایبان‌های متحرک را می‌توان جابه‌جا کرد، علاوه بر آن سایبان‌های متحرک شامل دو مدل برقی و مکانیکی هم هستند.

در نوع مکانیکی از یک اهرم برای جابه‌جایی سایبان استفاده می‌شود اما نمونه‌های برقی از موتور برخوردارند. این سایبان جدیدتر و به‌روز تر بوده  و دارای مزیت‌های بیشتری هستند، برای مثال با استفاده از این مدل شما می‌توانید در زمان استراحت خود و بدون بلند شدن از جایتان در زمان‌ دلخواه سایبان را از راه دور به راحتی و باز‌ و‌بسته کرده تا در معرض تابش نور خورشید قرار نگیرید.

جنس سایبان پاسیو

آیا شما می‌دانید چه جنسی برای سایبان پاسیو مناسب است تا بهترین بازدهی را داشته و در طولانی مدت ماندگار باشد؟

سایبان‌های پاسیو با توجه به نیاز خریداریان و  متقاضیان با متریال‌های مختلفی ساخته می‌شوند. این تجهیزات از متریال‌هایی مانند پارچه، فلز، آلومینیوم و با طرح و رنگ‌های متنوع مطابق با سلایق گوناگون تولید می‌گردند. هر کدام از این نمونه‌ها دارای ویژگی‌های خاص خود بوده و شما باید با در نظر گرفتن کامل شرایط محیطی مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید.

با توجه به شرایط آب‌و هوایی ایران بهترین انتخاب برای جنس سایبان پاسیو، پارچه‌های یو پی وی سی هستند. این مدل پارچه‌ها مقاومت بالایی در برابر نور خورشید، رطوبت و عوامل محیطی دیگر دارند.

مزایای استفاده از سایبان پاسیو

سایبان پاسیو در حال حاضر محبوبیت خاصی بین مالکان ساختمان دارد . این محصول کاربردی پوششی مناسب برای پاسیو بوده و از تابش مستقیم نور خورشید در فصل تابستان به محیط پاسیو جلوگیری می‌کند.

همچنین سایبان‌های پاسیو تاثیرات مثبت زیادی روی محیط زیست داشته و  در کاهش مصرف انرژِی نقش به‌سزایی دارد. علاوه بر این‌ها سایبان‌های پاسیو می‌توانند از شیشه پاسیو در برابر بارش باران وتگرگ حفاظت کنند.

ساختمان هایی که پاسیو وتراس دارند در صورت استفاده نکردن از سایبان پاسیو در فصل تابستان دارای دمای بسیار بالایی هستند وتحمل این میزان از دما بسیار سخت خواهد بود. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر در منزل خود چنین فضایی دارید نسبت به تهیه سایبان مناسب اقدام نمایید. در ادامه مزیت‌های بیشتری در رابطه با استفاده از سایبان را برای شما بیان خواهیم کرد.

همان‌طور که قبل‌تر اشاره کردیم شما با استفاده از سایبان برای پاسیو در منزل خود می‌توانید محیط مناسبی شبیه گلخانه را برای پرورش گل و گیاهان خود ایجاد کنید که دارای دما و میزان نور مناسبی باشد.

سایبان‌ها اگر از نوع متحرک باشند دارای خصوصیت کنترل از راه دور هستند و می‌توانید آن را در داخل محیط منزل خود به آسانی هدایت کنید.

نصب سایبان پاسیو در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف می‌تواند فضای پاسیو شما را به یک فضای خاص و رویایی تبدیل کند و تاثیر بسزایی بر دکوراسیون منزل شما داشته باشد.

علاوه بر آن میل و علاقه انسان به طبیعت از گذشته تا کنون وجود داشته اما با سبک زندگی شهری و زیاد شدن کار و مشغله‌ها تا حدود زیادی مرکز فعالیت‌های انسان از طبیعت فاصله گرفته است. اما از جمله راه‌ها برای افزایش کیفیت زندگی می‌توان به نگهداری گل و گیاهان اشاره کرد، که این امکان در صورت ایجاد پاسیو برای شما فراهم می‌شود.

بعضی مواقع هم ممکن است شما دوست داشته باشید در یک محیط باز و دنج استراحت کنید. اما به هر دلیلی ممکن است که شما نتوانید از منزل یا محل کار خود خارج شوید و به جای دیگری بروید. وجود یک فضای کوچک به عنوان پاسیو با سایبان باعث می‌شود تا محیط مناسبی برای استراحتتان فراهم شود. علاوه بر آن استفاده از سایبان تراس  در بالکن هم چنین محیطی را برای شما فراهم می‌کند.

تاثیر سایبان پاسیو روی محیط زیست

با استفاده از سایبان‌های پاسیو شما می‌توانید محیطی کوچک برای پرورش گل و گیاه در منزل خود ایجاد کنید که این مسئله در نهایت می‌تواند تاثیرات خوبی روی محیط زیست و تولید اکسیژن و جذب دی اکسید کرب بگذارد.

علاوه بر آن سقف شیشه‌ای سایبان نور زیادی را به محیط منتقل می‌کند؛ از همین رو شما برای خنک کردن محیط در فصول گرم سال مجبورید که دمای کولر را روی درجه کمی تنظیم کنید تا هوای محیط خنک‌تر گردد، این مسئله در نهایت روی افزایش مصرف آب و برق تاثیرات زیادی می‌گذارد.

قیمت سایبان

از مهم‌ترین مسائل هنگام خرید سایبان، توجه به قیمت آن است. در هنگام خرید و نصب سایبان هم عوامل مختلفی بر قیمت  آن تاثیر گذار اند؛ این عوامل شامل موارد زیر می‌شوند:

  • نوع سایبان: بدون شک سایبان‌های برقی به دلیل بهرمندی از فناوری‌های مدرن قیمت بالاتری دارند.
  • جنس سایبان: در صورتی که از سایبان‌های با جنس بهتر استفاده نمایید، بدون شک آن سایبان از قیمت بالتری برخوردار است.
  • ابعاد سایبان: دقت کنید که هر چقدر ابعاد سایبان بیشتر باشد، هزینه آن بیشتر خواهد بود. البته این نکته را فراموش نکنید که ابعاد سایبان حتما باید با ابعاد پاسیو مطابقت داشته باشد؛ چرا که در غیر این صورت سایبان به خوبی انتظارات شما را بر آورده نخواهد کرد.

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

جمع بندی

 ما در این مطلب سعی کردیم شما را با انواع سایبان پاسیو آشنا سازیم. همان‌طور که دریافتید سایبان پاسیو جز محبوب‌ترین و پر‌کاربرد‌ترین سایبان‌ها به‌شمار می‌رود. نصب سایبان‌ها همچنین مزایای زیادی برای شما به دنبال دارد، از جمله مزایای آن می‌توان به تاثیرات مثبت زیست محیطی اشاره کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *