چگونه می‌توان سایبان‌ پارکینگ را تعمیر کرد؟

سایبان‌ پارکینگ

چگونه می‌توان سایبان‌ پارکینگ را تعمیر کرد؟

سایبان یک سازه بسیار کاربردی است که از آن برای ایجاد فضایی امن در جهت محافظت از اشیا در برابر عوامل محیطی مانند بارش باران و برف و تگرگ یا وزش بادهای شدید و یا حفاظت در برابر اشعه مضر خورشید استفاده می‌شود. این محصول پرکاربرد بدون محدودیت در بسیاری از فضاها به عنوان سایبان پارکینگ خودرو، سایبان تراس، کولر و…  قابل استفاد می‌باشد. همچنین به دلیل مزیت‌های زیاد سایبان‌ها صاحبان ملک علاقه زیادی به استفاده از ان به عنوان سایبان ویلا و سایبان باغ دارند.

در این مطلب انواع سایبان خودرو را برای شما معرفی خواهیم کرد و به بررسی کاربرد سایبان پارکینگ و نگه‌داری و تعمیر آن می‌پردازیم.

تاثیرات مهم و کاربردی سایبانها به ویژه سایبان پارکینگ بر محیط اطراف خود

امروزه ساخت سایبان‌ها تغییرات و تحولات زیادی نسب به قبل داشته و ازحال سنتی خارج شده‌اند. فناوری‌های پیشرفته در تولید سایبان و سهولت استفاده از آن‌ها باعث شده این محصول طرفداران زیادی را به خود جذب کند. یکی از سازندگان معروف در این زمینه سایبان شاهد می‌باشد که محصولات متنوعی را با طراحی‌های مختلف به بازار عرضه می‌کند.

استفاده از سایبان باعث می‌شود فضای منزل یا اداره شما دارای یک نظم و زیبایی بصری شود.

سایبان‌ها می توانند یک فضای دنج را برای دورهمی‌های اجتماعی ایجاد کنند.

استفاده از سایبان‌های با پنل خورشیدی در کاهش مصرف انرژی بسیار موثر است.

سایبان‌های مورد استفاده در فروشگاه‌ها، هتل یا رستوران‌ها می‌توانند در جذب مشتری بسیار تاثیرگذار باشند.

استفاده از سایبان خودرو باعث ایجاد اطمینان خاطر برای مالکان خودرو‌ها می شود.

سایبان باغ ویلا

سایبان باغ ویلا

انواع سایبان

سایبان‌ها با توجه به تکنولوژی به‌کار رفته درآن‌ها دارای کارایی متفاوتی نیز هستند و به دو صورت ثابت و متحرک ساخته می‌شوند.

سایبان‌های ثابت در محل مورد نظر نصب می‌شوند و قابل جابجایی یا باز و بسته شدن نیستند. اما نوع متحرک به دو نوع سایبان برقی و دستی تقسیم می‌شوند. نوع برقی دارای تجهیزات پیشرفته و یک موتور الکترونیکی بوده و تنها با فشار دادن دکمه ریموت کنترل می‌توان سایبان را باز کرد با آن را ببندید. ایده استفاده از سایبان برقی به‌خصوص برای سایبان پارکینگ بسیار جذاب می‌باشد. و امروز مخاطبان بسیاری از این سایبان استفاده می‌کنند. در صورتی که در نوع دستی باز و بسته کردن سایبان کمی دشوار می باشد و این عمل به صورت دستی و مکانیکی انجام می‌شود. درحال حاضر این نوع از سایبان بیشتر به عنوان سایبان مغازه طرفدار دارد.

هنگام ساخت سایبان به چه نکاتی کنیم؟

به شما توصیه می‌کنیم هنگام ساخت سایبان به نکات زیر توجه داشته باشید.

شرایط آب ‌و هوایی منطقه خود را کاملا مورد بررسی قرار دهیم. چون هر منطقه‌ای دارای آب ‌و هوای خاص است و نیاز به سایبانی متفاوت دارند. به طور مثال سایبانی که برای محیط‌های گرم طراحی می‌ شود با سایبانی که برای فضاهای سردسیر یا مرطوب طراحی می‌شود بسیار متفاوت است. با توجه به شرایط اقلیمی منطقه انتخاب یک سایبان درست باعث می‌شود طول عمر بیشتری را داشته باشد.

 پس ‌از این‌که شرایط آب ‌و هوایی منطقه به درستی مورد بررسی قرار گرفت باید ابعاد و اندازه‌ های فضای مورد نظر را مورد بررسی قرار دهیم.کاربرد سایبان از اهمیت بسیار بالایی در فضا و متراژ مورد نظر برخوردار است. به عنوان مثال اگر بخواهیم برای حیاط سایبان طراحی کنیم طراحی سایبان بسیار متفاوت است با سایبانی که برای فضای بزرگ و پر رفت و آمد طراحی می‌شود.

یک طرح زیبا و مناسب می‌‌تواند سبب افزایش جلوه و زیبایی محیط شما شود. انتخاب سایبان ها با طرح‌ های خاص می‌تواند باعث ارزش افزوده برای ملک شما شود.

سایبان پارکینگ

سایبان پارکینگ نمونه ای از سایبان است که برای حفاظت از ماشین در شرایط متفاوت جوی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع سایبان با متریال‌های مختلف ساخته می‌شوند تا این امکان وجود داشته باشد که از آن‌ها در محیط‌های مختلف با شرایط متفاوت بهره‌مند شد. اندازه و ابعاد سایبان کاملا به ابعاد محیط مورد نظر شما بستگی دارد و شما می‌توانید سایبان خود را به صورت سفارشی متناسب با محیط خود تهیه کنید.

سایبان پارکینگ باید دارای کیفیت مطلوبی باشد تا بتوانید از آن استفاده‌ای بهینه داشته باشید. پس کیفیت متریال کاربردی از اهمیت خاصی برخوردار است.جنس روکش سایبان نیز باید دارای مقاومت بالایی باشد تا به خوبی از بدنه خودرو محافظت کند.

طول عمر مفید سایبان چه قدر است؟

موضوع مهمی که در انتخاب سایبان برای خریداران سوال ایجاد می‌کند طول عمر و ماندگاری سایبان است. در صورتی که از متریال با کیفیتی استفاده شود و اصول لازم در ساخت سایبان به درستی رعایت شود می‌توان ماندگاری بالاتری را از سایبان انتظار داشت. همین‌طور نحوه نگه‌داری از این محصول می‌تواند عامل بسیار مهمی در ماندگاری بیشتر آن باشد. هرچه در نگه‌داری سایبان کوشا باشید و پوشش آن را از وجود آلودگی‌ها و گرد و غبار حفظ کنید طول عمر سایبان بیشتر می‌شود.

معمولا طول عمر یک سایبان حداقل 15 سال تا حداکثر 25 سال است و با رعایت نکات فوق شما می‌توانید حداکثر زمان لازم از سایبان استفاده کنید. در این میان ممکن است شرایطی ایجاد شود و سایبان دچار مشکل شود و به تعمیر احتیاج داشته باشد. در ادامه نکاتی را به شما ارائه می‌دهیم تا در زمان لزوم از آن‌ها بهره‌مند شوید.

سایبان پارکینگ چه ویژگیهایی دارد؟

مطمئنا هر شخصی که برای خرید محصولی اقدام می‌کند تا حدودی با آن محصول آشنایی دارد و از مزایا و ویژگی‌های آن باخبر است. سایبان پارکینگ هم مانند هر محصول دیگری دارای مزایای خاصی است که خریداران زیادی راغب به استفاده از آن هستند. اما باز هم ما اطلاعاتی را در جهت آگاهی هرچه بیشتر شما در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم تا با خیالی راحت انتخابی آگاهانه داشته باشید.

قابلیت نصب آسان و سریع

نصب آسان را می‌توان یکی از مزایای سایبان برشمرد اما معنی نصب آسان این نیست که هر فرد بی تجربه‌ای بتواند به راحتی سایبان را نصب کند بلکه این موضوع از آن جهت دارای اهمیت است که زمان و هزینه نصب را برای خریداران کاهش می‌دهد. البته افراد متخصص و تولید کنندگان معتبر تاثیر بسیار زیادی در نصب سایبان پارکینگ دارند و برای نصب سایبان باید از تجربه آن‌ها استفاده نمود.

تنوع زیاد محصول

همان‌طور که قبلا اشاره کردیم سایبان‌ها را می‌توان در طرح‌های متنوع مورد استفاده قرار داد و همین‌طور امکان سفارش آن طبق سلیقه مشتری امکان پذیر است. به همین دلیل شرکت‌های سازنده این محصولات را با تنوع بالا بسته به نیاز مشتریان تولید و روانه بازار می‌کنند.

استفاده از روکش با جنس و طراحی مختلف

به طور خلاصه می‌توان گفت روکش سایبان مهم‌ترین بخش آن است که می‌تواند تاثیر به سزایی بر کیفیت و زیبایی نهایی کار داشته باشد. به همین خاطر بهتر است از روکشی  با طرح و جنس متناسب با اقلیم منطقه خود استفاده کنید تا علاوه بر زیبایی یک سازه پایدار و مقاوم داشته باشید.

حفاظت مناسب از خودرو

حفاظت درست از خودرو اصلی‌ترین هدف از خرید یک سایبان است و اگر سایبان به درستی این عمل را انجام ندهد باعث نارضایتی خریداران می‌شود. پس در هنگام خرید و نصب سایبان از تخصص افراد کاربلد در این حرفه استفاده کنید تا نهایت رضایت را از محصول انتخابی خود داشته باشید.

تعمیر سایبان

گاهی ممکن است شما متوجه مشکل در کارکرد سایبان برقی باشید یا این‌که در کارکرد یکی از قطعات اصلی تشکیل دهنده سایبان مانند موتور آن مشکلی ایجاد شود، در این صورت نیاز به تعمیر سایبان برقی و در موارد خاص نیاز به تعویض آن خواهید داشت. اگر سایبان دچار مشکلی شود و نیازمند تعمیر باشد این امر نیازمند نیروی کار حرفه ای و تجهیزات به‌روزی می‌باشد. در حال حاضر شرکت‌های تولید کننده سایبان توانسته‌اند در تامین این دو مورد بسیار موفق عمل کنند. علت این موضوع ایجاد اطمینان خاطر برای خریداران است تا بدانند اگر در آینده مشکلی برای سایبان ایجاد شد به راحتی مشکلات احتمالی قابل رفع می‌باشد

چرا به تعمیر سایبان نیاز پیدا می‌کنیم؟

سایبان هم مانند هر وسیله‌ای یک عمر مفید دارد. بعد از گذشت زمانی که برای سایبان به عنوان عمر مفید شناخته می‌شود احتمال بروز مشکل در عملکرد قطعات سایبان وجود دارد. خدماتی که برای تعمیر سایبان ارائه می‌دهند باعث می‌شود تا شما بتوانید هر مشکلی که برای سایه بان به وجود آمده را در زمان کوتاهی رفع کنید. تعمیرات سایبان با توجه به این‌که کدام قسمت نیازمند تعمیر است هزینه ثابتی ندارد.

اجزاء سایبان

سایبان ها ازبخش‌های مختلفی تشکیل می‌شوند. هرکدام از بخش‌های سایبان ممکن است در اثر استفاده دراز مدت دچار مشکلاتی شود. برای مثال روکش سایبان ها بعد از گذشت زمان ممکن است دچار پوسیدگی، پارگی، تغییر رنگ و… شود. در این صورت خدماتی مانند تعویض روکش سایبان می‌تواند در برطرف کردن مشکل موثر باشد. خدمات تعویض روکش با توجه به جنس و اندازه روکش با هزینه های مختلفی همراه است. در سال‌های اخیر به خاطر افزایش گسترده استفاده از سایبان، تعمیر سایبان به شغل با اهمیتی تبدیل شده است.

مراکز تعمیرات سایبان

خدمات تعمیر سایبان با کیفیت‌های مختلف توسط شرکت‌ها قابل ارائه است. خدمات تعمیر به تخصص و تجربه تکنسین‌های سایبان بستگی دارد که باید تجربه کافی داشته باشند. تعمیرات سایبان به صورت حرفه ای نیازی است که در اکثر نقاط کشور به شدت مورد نیاز است و  در صورت نبود این خدمات مشکلات زیادی برای افراد ایجاد می‌شود.

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

جمع بندی                      

هدف ما در این مطلب ارائه اطلاعات جامعی در رابطه با سایبان پارکینگ و نحوه تعمیر آن به شما است. برای داشتن سازه‌ای ماندگار به شما پیشنهاد می‌کنیم از متریال با کیفیت در ساخت سایبان استفاده کنید و در صورت بروز مشکل برای سایبان از شرکت‌های پشتیبانی و تجربه افراد متخصص در این زمینه استفاده کنید تا از هر هزینه اضافه‌ای جلوگیری شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *