نحوه تعمیر و نگهداری سایبان پاسیو چگونه است؟

سایبان پاسیو

نحوه تعمیر و نگهداری سایبان پاسیو چگونه است؟

سایبان را می‌توان یک راه‌کار ساده برای ایجاد فضایی امن و جلوگیری از تابش نور خورشید و بارش باران و برف در فضاهای مختلف دانست. این تجهیزات از گذشته تاکنون در زمینه‌های مختلفی مورد استفاد قرار گرفته‌اند. در حال حاضر با استفاده از سایبان شما می‌توانید از محیط‌های مورد نظر خود مانند تراس، پاسیو، بالکن و… در برابر  وجود عوامل خارجی محافظت نمایید. در این مطلب سعی داریم برای شما توضیح دهیم که نحوه تعمیر و نگه‌داری سایبان پاسیو چگونه است، با ما همراه باشید!

آشنایی با سایبان

به‌طور کلی می‌توان گفت سایبان‌ها یک حفاظ بسیار کاربردی در برابر بارش برف و باران یا تابش نور خورشید هستند. سایبان‌ها را می‌توان بدون محدودیت برای فضاهاتی مختلف مورد استفاده قرار داد. امروزه سایبان‌ها از حالت سنتی خارج شده و شکل صنعتی و مدرن به ‌خود گرفته است. امروزه سایبان‌‌های جدید با طراحی بسیار مدرن و شیک در دو نوع ثابت و متحرک مانند سایبان پاسیو، سایبان تراس و سایبان پارکینگ توسط تولید‌کنندگانی همچون سایبان شاهد تولید می‌شوند.

سایه بان پاسیو

سایه بان پاسیو

سایبان‌های ثابت

این نمونه از سایبان‌ها در ابعاد مختلف در محل مورد نظر خود نصب می‌شوند و دارای قابلیت جابجایی نیستند. مدل‌های ثابت سایبان به صورتی طراحی می‌شوندکه باید آن را به دیوار‌ها و قسمت‌های خارجی ساختمان متصل کرد یا اینکه در بعضی مواقع آن ها را روی یک قالب چوبی یا فلزی سوار کرد و ثابت نگه داشت.

سایبان‌های متحرک

پیشرفت تکنولوژی در ساخت سایبان باعث شده که استفاده از این محصولات راحت‌تر شود. سایبان‌های متحرک دارای قابلیت باز و بسته شدن هستند و آن‌ها را می‌توان در مکان‌های مختلف مانند رستوران، حیاط، فروشگاه‌، پارکینگ، استخر و… استفاده کرد. نمونه‌‌ای از سایبان متحرک سایبان برقی است البته این مدل سایبان انواع دیگری هم دارد که از جمله آن می‌توان به سایبان‌هایی که به صورت دستی باز و بسته می‌شوند، اشاره نمود.

پاسیو چیست؟

سایبان پاسیو از پر‌کاربردترین انواع سایبان‌ها هستند و در بین افراد از محبوبیت خاصی برخوردار است. در ابتدا بهتر است شما را با فضای پاسیو بیشتر آشنا سازیم.

وجود نور مناسب در منزل یک امر ضروری است؛ از همین‌رو در معماری مدرن برای تامین نور محیط‌های کم نور از پاسیو یا نورگیر استفاده می‌کنند. البته این فضا را می‌توان به عنوان فضایی برای پرورش گل و گیاهان زینتی یا فضایی دنج برای استراحت هم تبدیل کرد.

نحوه تعمیر و نگهداری سایبان پاسیو

به احتمال زیاد پاسیو جز مکان‌های مورد علاقه شما باشد و بخواهید اوقاتی را در آن سپری کنید. اما امکان دارد در گذر زمان سقف و سایبان آن آسیب‌هایی ببیند که نیاز به تعمیر و نگه‌داری داشنه باشد.

از مهم ترین عواملی که در نگهداری سایبان‌ها اهمیت بسیاری دارد، شست‌وشو و تمیز کردن به‌موقع سایبان است. سایبان‌ها طوری طراحی شده‌اند که نیاز به مراقبت دارند و در صورتی که به درستی از آن‌ها استفاده نشود، باید حتما تعمیر گردند. برای تعمیر سایبان باید از دانش افراد متخصص استفاده نمود. در ادامه در رابطه با تعمیر و نگه‌داری سایبان پاسیو توضیحات بیشتری ارائه خواهیم داد.

تعمیر ونگهداری سایبان ثابت

همانطور که قبلا توضیح دادیم سایبان‌ها  دو نوع ثابت و متحرک هستند که نوع ثابت آن اگر به صورت مستحکم نصب شده باشد و متریال با کیفیتی را برای پوشش سقف و بدنه سایبان به کار ببریم در مقابل عوامل محیطی کمتر از نوع متحرک در معرض آسیب قرار میگیرد.

تمیز کردن و شست وشوی به موقع، رنگ آمیزی بدنه و جلوگیری از ضربه و آسیب به سایبان می‌تواند در حفظ و نگه‌داری سایبان نقش ویژه‌ای داشته باشد.

تعمیر ونگهداری سایبان متحرک سایبان دستی

همانطور که گفتیم معمولا سایبان‌های دستی به دلیل نداشتن موتور و سایر قطعات موجود در سایبان‌های برقی کمتر مورد آسیب وخرابی قرار می‌گیرند. جنس پارچه‌ای که برای پوشش سایبان استفاده شده، اهرم باز و بسته کردن و قاب سایبان جزء اجزای اصلی این سایبان هستند که باید مراقبت های لازم را برای ماندگاری بالای آن انجام دهید.

در مناطقی که آب و هوای مرطوبی دارند اگر پارچه چادر سایبان را به صورت مداوم تمیز نکنید، روی سطح چادر به دلیل به وجود آمدن قارچ و کپک، لکه های قهوه ای ایجاد می‌شود که از بین نمی‌روند؛ پس از مدتی هم باعث پوسیدگی چادر می‌شود. برای حل این مشکل بهتر است پارچه روی سایبان را هر چند مدت یکبار تعویض کرده و از هزینه‌های اضافی و احتمالی آینده جلوگیری نمایید.

به طور کلی هزینه کمتر تعمیرات و نگه‌داری سایبان‌های دستی نسبت به برقی باعث شده تا اکثر افراد بتوانند از این سایبان استفاده کنند. این مدل سایبان‌ها طوری طراحی شده‌اند که به راحتی باز و بسته می شوند.

با این حال اگر در صورتی که متوجه شدید سایبان به سختی باز میگردد خیلی به آن فشاری وارد نکنید؛ چرا که احتمالا اهرم یا دیگر نقاط سایبان دچار مشکل بوده و به تمیز کاری نیاز داشته باشند؛ پس اشکال آن را پیدا کرده و برای رفع آن اقدام نمایید.

سایبان برقی

اجزای اصلی سایبان برقی، پارچه، بازو یا مفصل، موتور برقی و سایر یراق آلات هستند. هزینه تعمیرات سایبان برقی نسبت به دیگر مدل‌های سایبان بالاتر است.

در مواردی ممکن است پارچه سایبان شما در اثر رطوبت یا ‌آسیب‌های دیگر دچار پوسیدگی و پارگی شود، در چنین حالتی پارچه به خوبی نمی‌تواند در برابر عوامل محیطی مقاومت کرده و باید تعویض گردد.

مهم‌ترین جزء سایبان برقی، موتور سایبان است. موتور وظیفه دارد که سایبان را به حرکت در آورده و زاویه شیب آن را تغییر دهد. چنانچه این بخش‌ها در سایبان برقی دچار مشکل یا خرابی شوند، برای تعمیر و رفع مشکل باید به فرد متخصص و شرکت سازنده سایبان مراجعه کرد.

انواع سایبان‌های پاسیو و کارایی آن‌ها

حال اطلاعاتی درباره سایبان‌های پاسیو در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم. سایبان پاسیو از جمله محبوب‌ترین سایبان‌ها هستند که دارای مزیت‌های مختلفی بوده و با طراحی‌ زیبا و مدرن قابلیت این را دارند جلوه خاصی به محیط مورد نظر ببخشد. وجود این مدل سایبان‌ها برای پاسیو و تراس بسیار ضروری به نظر می‌رسد؛چرا که این سایبان‌ها از تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری کرده و از و گرم شدن هوای خانه در فصول گرم سال جلوگیری می‌کند.

همانطور که در بالا اشاره کردیم سایبان‌ها در طرح‌های متفاوت با متریال مختلف در دو نوع ثابت و متحرک به بازارا عرضه می‌شوند. انواع سایبان پاسیو هم به دو صورت ثابت و متحرک متناسب با انواع پاسیو نصب می‌شوند.

سایبان‌های ثابت را می‌توان در ابعاد متفاوت برای حفاظت از پاسیو در محل مورد نظر نصب نمود. این مدل همان‌طور که از اسمش مشخص است قابل جابه جایی نیست و در جای خود به‌صورت ثابت فرار می‌گیرد.

درنوع متحرک سایبان قابلیت جابجایی و باز و بسته شدن را دارد. ضمن اینکه سایبان‌های متحرک خود شامل دو نوع سایبان برقی و سایبان دستی می‌شوند. در نوع دستی با استفاده از یک اهرم به صورت مکانیک سایبان باز و بسته می‌گردد، اما سایبان برقی دارای موتور است و با زدن یک دکمه بدون این‌که لازم باشد از جای خود بلند شوید می‌توان آن را هدایت کرد.

جنس سایبان پاسیو

آیا شما می‌دانید چه جنسی برای سایبان پاسیو از بالاترین ماندگاری برخوردار است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که سایبان‌های پاسیو با توجه به نیاز‌های مختلف خریداران با متریال‌های مختلفی مانند پارچه، آلومینیوم ، فلز، با طرح و رنگ‌های متنوع تولید می‌شوند. هرکدام از این متریال‌ها دارای ویژگی های منحصر به‌فردی بوده، اما با توجه به شرایط آب‌و هوایی کشور ما بهترین انتخاب برای سایبان پاسیو، سایبان‌های ساخته شده از پارچه یو پی وی سی است. این مدل پارچه‌ها از کیفیت و مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی برخوردار هستند.

مزایای استفاده از سایبان پاسیو

سایبان پاسیو در میان مالکان ساختمان‌ محبوبیت خاصی دارد. این محصول کاربردی با جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید در فصل تابستان دمای داخلی خانه را تا حد زیادی کاهش داده و باعث صرف جویی در مصرف انرژی می‌شود. همچنین با جلوگیری از ورود سرما و رطوبت به پاسیو در فصول سرد فضای مناسب تری را برای نگه‌داری گل وگیاهان فراهم می‌کند. علاوه بر این‌ها استفاده از سایبان باعث محافظت از سقف شیشه‌ای پاسیو در برابر عوامل محیطی مانند بارش باران و تگرگ می‌شود.

ساخت سایبان

به‌طور کلی ساخت سایبان باتوجه به ابعاد وفضای مورد نظر انجام می‌شود، از همین رو بهتر است این کار در کارگاه یا شرکت‌های مربوط به تولید سایبان انجام گردد. البته در صورت تمایل امکان مونتاژ سایبان در محل مورد نظر هم وجود دارد، تنها برای این منظور باید تجهیزات مورد نیاز برای ساخت سایبان به محل مورد نظر منتقل گردد. ساخت و نصب سایبان یک کار بسیار فنی است، باید مراحل نصب توسط متخصص این کار انجام شود تا بتوان محصولی با کیفیت بالا تولید کرد.

قیمت سایبان

یکی از موارد مهمی که در هنگام خرید سایبان مورد توجه قرار می‌گیرد. قیمت سایبان است. در تعیین میزان هزینه سایبان فاکتورهایی تاثیر‌گذار هستند؛ از جمله این موارد می‌توان به نوع سایبان، طراحی، ابعاد سایبان و متریال مصرفی اشاره نمود. برای مثال قیمت سایبان بالکن با سایبان پاسیو کاملا متفاوت است. به شما پیشنهاد می‌کنیم محصولی را انتخاب کنید که از نظر کیفیت و قیمت رضایت شما را جلب کند.

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

جمع‌بندی

ما در این مطلب سعی کردیم شما را با انواع سایبان پاسیو و نحوه تعمیر و نگه‌داری آن ها آشنا سازیم. همان‌طور که برای شما توضیح دادیم هر کدام از مدل‌های سایبان را باید با روش مخصوص خود نگه‌داری نمود و برای صرفه جویی در هزینه‌ها در صورت مشاهده مشکلی در عملکرد سایبان به یک فرد مجرب مراجعه نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *