مزایای نصب سایبان پاسیو در مناطق با اقلیم سرد و مرطوب     

سایبان پاسیو مدرن

مزایای نصب سایبان پاسیو در مناطق با اقلیم سرد و مرطوب

سایبان‌ها جزو تجهیزاتی هستند که از گذشته‌های دور تا کنون توسط بشر برای زمینه‌های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. سایبان‌ها در طی زمان دچار تحولات عظیمی شده‌اند و امروزه در انواع مختلفی ساخته می‌شوند. این تجیهزات دیگر تنها برای ایجاد سایه مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و از مزایای بسیاری برخوردارند.

یکی از نمونه‌های بسیار کاربردی این تجیهزات، سایبان پاسیو است. سایبان پاسیو برای نصب روی محیط پاسیو طراحی شده و استفاده از آن مزایای بسیاری به خصوص برای مناطقی با اقیلم سرد و مرطوب دارد. با توجه به کارایی فراوان این مدل سایبان، امروزه تولید کنندگان بسیاری مانند سایبان شاهد آن‌ها را در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی می‌سازند. اما به نظر شما مزایای نصب این مدل از سایبان‌ها در اقیلم سرد و مرطوب چیست؟ در این رابطه چه اطلاعاتی دارید؟ در این مطلب ما تصمیم گرفته‌ایم پاسخ این سوالات را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم؛ پس صبورانه تا انتهای این مطلب همراه سایبان برقی شاهد باشید!

تاریخچه استفاده از سایبان‌های پاسیو در مناطقی با اقلیم سرد و مرطوب

در گذشته‌های دور سایبان‌ها بدین گونه مورد استفاده قرار نمی‌گرفتند. این تجهیزات کاربرد ساده‌ای داشتند و معمولا آن‌ها را برای ایجاد سایه در اجتماعات بزرگی که خانواده‌های سلطنتی در آن حضور به عمل می‌آوردند، مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

اما کم کم استفاده از این تجهیزات از تمدن باستان مصر و سوریه به کشورهای دیگر در آسیا و اروپا رواج یافت و برای کاربردهای متفاوتی از آن‌ها کمک می‌گرفتند.

علاوه بر کاربرد سایبان‌ها که تنها برای ایجاد سایه مناسب بودند، آن‌ها طراحی بسیار ساده‌ای هم داشتند و معمولا به کمک متریال‌های طبیعی مانند چوب، حصیر و یا پارچه‌های بافته شده از پشم گوسفندان ساخته می‌شدند؛ از همین‌رو مقاومت چندانی نداشتند و نمی‌توانستد از آن‌ها در اقلیم‌های سرد و مرطوب که بارش برف و باران در آن‌ها بسیار زیاد بود، استفاده کنند.

اما بعد از صنعتی شدن اروپا و ورود ماشین آلات صنعتی، راه‎‌اندازی کارخانجات مختلف در سراسر دنیا، ساخت سایبان‌ هم با تحولات عظیمی روبه‌رو شد.

پس از آن در دنیا سایبان‌ها تنها برای ایجاد سایه در اجتماعات مورد استفاده قرار نمی‌گرفت و به مرور کاربردهای گسترده‌تری پیدا کرد. به‌نحوی که امروز ما شاهد انواع مختلفی از این تجیهزات هستیم که در زمینه‌های مختلفی به کار می‌روند. از جمله این زمینه‌های کاربردی سایبان نصب آن روی محیط پاسیو است.

سایبان‌های پاسیو، پس از ظهور محیط‌هایی به عنوان پاسیو به وجود آمدند. این مدل از سایبان‌ها کارایی بسیار زیادی داشته و از تاثیرات زیست محیطی بسیاری برخوردارند. در ادامه این مطلب قصد داریم اطلاعات بیشتری در رابطه با سایبان‌های پاسیو و مزایای نصب آن در اقلیم‌های مختلف در اختیار شما قرار دهیم.

سایبان کولر ارزان قیمت

سایبان کولر ارزان قیمت

 

آشنایی با سایبان‌های پاسیو

بدون شک شما هم برای یکبار که شده در محیط برخی از خانه‌ها مکانی به نام پاسیو را دیده‌اید. پاسیو یا همان نورگیر، محلی است که برای افزایش نور طبیعی در محیط داخلی توسط معمار به وجود می‌آید.

پاسیو‌ها می‌توانند فضای داخلی را به شکل خارق‌العاده‌ای زیبا و جذاب کنند. پاسیو را حتی می‌توان به عنوان یک گلخانه کوچک برای پرورش گل‌ها و گیاهان هم مورد استفاده قرار داد. امروزه این قسمت را در معماری مدرن به شیوه‌های مختلفی می‌سازند و طراحی‌های متفاوتی دارند.

اما در هر حال با وجود پاسیو در محیط شما به یک سایبان برای روی آن احتیاج خواهید داشت؛ چرا که می‌توانند کارایی پاسیو را بهبود بخشند. سایبان‌های پاسیو به منظور محافظت از فضای پاسیو ایجاد شده و دارای انواع مختلفی هستند، این مدل سایبان‌ها همانند انواع سایبان کولر در دو نوع ساده و متحرک ساخته می‌شوند.

سایبان‌های ساده همانطور که از نام آن‌ها پیدا است، چندان پیشرفته نیستند. این مدل سایبان‌ها یک سازه و یک پوشش دارند و اغلب آن‌ها به صورت ثابت ساخته می‌شوند، در واقع نمی‌توان آن‌ها را باز یا بسته کرد. با این حال در ساخت این مدل از سایبان‌های پاسیو تولید کنندگان معمولا از متریال‌های مختلفی برای سازه اصلی و پوشش استفاده می‌کنند. برای مثال محبوب‌ترین متریال با توجه به شرایط جوی اقلیم‌های سرد و مرطوب فلزآلومینیوم و پی وی سی است.

اما سایبان‌های متحرک جزو دسته سایبان‌های نوینی هستند که در ساخت آن‌ها از فناوری‌های پیشرفته روز دنیا استفاده می‌شود. البته انواعی از این سایبان‌ها هنوز در آن حد پیشرفته نشده و برای باز و بسته شدن به نیروی مکانیکی نیاز دارند. با این حال امروزه انواع برقی آن‌ها از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده و بیشتر در جامعه دیده می‌شود.

سایبان‌های متحرک برقی پاسیو مانند سایبان متحرک مغازه به راحتی و تنها با فشردن یک دکمه باز و بسته شده و دیگر نیازی نیست هر بار برای باز و بسته کردن آن‌ها به پشت بام مراجعه کرد و تنها کافی است هرجایی از منزل که قرار دارید، با فشردن یک دکمه سایبان را ببندید یا آن را باز کنید.

چرا باید از سایبان پاسیو در اقلیم‌های سرد و مرطوب استفاده کرد؟

در مطالب فوق شما به خوبی با سایبان پاسیو آشنا شدید، همانطور که دریافتید سایبان‌های پاسیو دارای دو نوع ساده و متحرک هستند. اما به نظر شما مزایای استفاده از این مدل سایبان در محیط‌هایی با اقلیم سرد و مرطوب چیست؟ اگر در این مورد اطلاعاتی ندارید، نگران نباشید در ادامه پاسخ این سوال را به شما عزیزان خواهیم داد.

به‌طور کلی انواع مختلف سایبان‌ها با کارایی‌های مختلف در 90 درصد مواقع برای محافظت از محیط مورد نظر در مقابل عوامل محیطی مانند تابش نور مستقیم خورشید، بارش برف و باران، نفوذ رطوبت و گرد و غبار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با توجه به این مسئله می‌توان گفت یکی از دلایل و مزایای استفاده از سایبان پاسیو در اقلیم سرد و مرطوب محافظت از فضای پاسیو از نفوذ رطوبت و بارش باران و برف در پاسیو است.

به‌طور کلی می‌توان گفت نصب سایبان پاسیو در مناطقی با اقلیم سرد و مرطوب می‌تواند با محافظت از محیط در برابر نفوذ رطوبت به محیط و بارش باران و برف مزایای زیر را برای مصرف کنندگان فراهم نماید.

کاهش مصرف انرژی

در فصول سرد سال معمولا وسایل سرمایشی مختلف روشن می‌شوند، برخی از این تجهیزات سرمایشی با گاز، برخی با آب و برخی دیگر با برق کار می‌کنند. با توجه به اینکه کل محیط پاسیو با شیشه ساخته می‌شود و امکان اینکه هوای سرد را از بیرون به داخل محیط منتقل کند، باید درجه حرارت تجهیزات گرمایشی را افزایش داد و بدین ترتیب مصرف انرژی افزایش می‌یابد.

اما با نصب سایبان ‌پاسیو تا حد زیادی از نفوذ رطوبت به محیط از طریق پاسیو یا هوای سرد جلوگیری شده و درنتیجه نیازی نیست برای گرم کردن محیط درجه حرارت تجهیزات گرمایشی را افزایش داد؛ از همین‌رو می‌توان گفت نصب سایبان پاسیو به کاهش مصرف انرژی منجر می‌شود.

محافظت از شیشه پاسیو در مقابل سرما

همانطور که اشاره کردیم، محیط پاسیو به منظور انتقال نور از شیشه ساخته می‌شود. هر اندازه که شیشه در مقابل عوامل محیطی مقاوم باشد، بازهم زمانی که در معرض تماس مستقیم با بارش باران و برف یا یخ زدگی قرار بگیرد، امکان شکستگی یا حداقل کدر شدن آن وجود دارد.

با این حال نصب سایبان روی این محیط می‌تواند تا حد زیادی از بروز این مشکل جلوگیری کرده و آسیب‌های ناشی از یخ‌زدگی و سرما را کاهش دهد.

تاثیرات زیست محیطی مثبت

با توجه به اینکه در بالا گفتیم استفاده از سایبان‌ها در نهایت به کاهش مصرف انرژی منجر می‌شوند؛ پس می‌توانیم بگوییم که استفاده از سایبان‌ها تاثیرات زیست محیطی مثبت زیادی هم دارند. با کاهش مصرف انرژی‌هایی مانند برق و گاز و آب، منابع ملی کمتر هدر رفته و دیرتر پایان می‌یابند. ضمن اینکه بدن تریبت آلودگی‌های هوای ناشی از مصرف سوخت‌های مختلف و تولید و استخراج گاز و همچینین ساخت برق هم کاهش پیدا می‌کند.

این می‌تواند روی محیط زیست زندگی شما و زندگی گونه‌های جانوری و گیاهی آن منطقه بسیار موثر باشد؛ پس به احترام طبیعت هم که شده حتما برای محیط پاسیو خود از سایبان استفاده کنید. شاید فکر کنید که این تاثیری غیر مستقیم و کوچک است، اما متاسفانه زیستگاه ما زمین روزبه روز در حال فرسایش بوده و بهتر است از هرگونه کمکی‌ هرچند ناچیز دریغ نکنیم. باشد که آیندگان ما هم در آسایش و راحتی و در دامان طبیعت زندگی کنند.

قیمت سایبان مناسب برای مناطقی با اقلیم سرد و مرطوب چقدر است؟

قیمت سایبان مناسب برای مناطقی با اقلیم سرد و مرطوب متفاوت بوده و به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله این عوامل می‌توان به نوع سایبان، فناوری‌های به‌کار رفته در آن، جنس پوشش سایبان و متریالی که برای ساخت سازه به کار می‌رود، اشاره کرد.

با این حال پیشنهاد ما به شما این است که به دنبال خرید سایبان پاسیو ارزان قیمت نباشید، بهتر است هنگام خرید به عوامل مهم‌تری توجه نمایید و سایبان‌ را ورای قیمت انتخاب کنید.

برای مناطق سرد و مرطوب، سایبان‌ها باید نسبت به رطوبت و بارش باران و برف مقاوم باشند؛ از همین رو سایبان‌هایی با پوشش ضد آب بهترین انتخاب هستند و مهم نیست قیمت آن‌ها چقدر باشند. در صورت انتخاب سایبانی غیر از یک سایبان ضد آب بدون شک در آینده باید هزینه‌های زیادی برای تعمیر سایبان خود بپردازید.

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

جمع‌بندی

در این مطلب سعی داشتیم شما را با مزایای نصب سایبان پاسیو در مناطقی با اقلیم سرد و مرطوب آشنا سازیم. همانطور که دریافتید، سایبان‌های پاسیو در صورت نصب در مناطق سرد و مرطوب می‌توانند به کاهش مصرف انرژی، محافظت از شیشه پاسیو و حفظ محیط زیست کمک کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *