چگونه سایبان‌های پارکینگ را از باران، برف، و تگرگ محافظت می‌کنند؟

سایبان‌های پارکینگ

چگونه سایبان‌های پارکینگ را از باران، برف، و تگرگ محافظت می‌کنند؟

سایبان پارکینگ یک نیاز واجب برای مردم به شمار می‌آید. امروزه تعداد ماشین‌ها در حال افزایش است و در بیشتر مواقع شما برای محافظت از خودرو خود به یک پارکینگ مسقف نیاز دارید. در صورت نبودن پارکینگ ممکن است بسیاری از افراد در مکان زندگی خود یا در محل کار دچار مشکل شوند.

و این امر باعث شود خودرو شما در دراز مدت مورد آسیب‌هایی قرار گیرد. به همین دلیل سایبان های پارکینگ در صورت عدم وجود پارکینگ سرپوشیده می‌توانند بسیار ابزار کاربردی و مناسبی باشند. سایبان ماشین یکی از محبوب‌ترین سایبان‌ها در میان مردم است، امروزه با افزایش جمعیت و کمبود جای پارک مناسب برای ماشین‌ها همچنین نبود پارکینگ، استفاده از سایبان می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد.

استفاده از سایبان ماشین به عنوان ابزاری برای حفاظت

آیا تا به حال شما به این موضوع فکر کرده‌اید که وجود عوامل خارجی مانند، بارش برف و باران یا تگرگ چه بلایی بر سر رنگ ماشین ها و سیستم داخلی آن ها می‌آورد؟؟

در فصل تابستان تابش نور خورشید مضرات بسیاری دارد. تابش این نور دارای اشعه‌های فرابنفش است که برای رنگ سطح خارجی ماشین مخصوصا ماشین‌های با رنگ تیره ضرر‌های زیادی دارد. و همین‌طور به تجهیزات داخلی ماشین هم آسیب می‌رساند. در فصل‌های پاییز و زمستان بارش باران و برف و تگرگ باعث ایجاد آسیب‌‌هایی به ماشین‌ها می‌شود. از این رو استفاده از سایبان ماشین در جهت  محافظت از ماشین‌ها گام مهمی می‌باشد.

به‌طور کلی می‌توان گفت که سایبان پارکینگ به عنوان یک ابزار محافظتی شناخته می شود که می تواند مزایای بسیاری را برای استفاده کنندگان داشته باشد. این محصول مدت زمان زیادی است  که در شکل ها و انواع مختلف و با متریال متفاوت ساخته می‌شود و در اختیار افراد قرار می‌گیرد و تا به امروز تغییرات بسیاری داشته است. افراد و شرکت‌های متخصص در این زمینه که سایبان‌ها را طراحی می‌کنند با طرح‌ها و فناوری‌های متنوع این محصول را به بازار عرضه می‌کنند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان سایبان شاهد را نام برد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای خرید سایبان ماشین و انتخاب یک محصول کاملا کاربردی به شرکت‌های معتبر مراجعه کنید.

خرید سایبان

خرید سایبان

انواع سایبان پارکینگ در چه مکانهایی طراحی و اجرا خواهد شد ؟

همان‌طور که بیان کردیم سایبان‌های پارکینگ در مدل ها و طرح های مختلف برای استفاده افراد، توسط مهندسان توانا تولید می‌شوند. با توسعه علم و فناوری در ساخت این سایبان نسبت به گذشته تحولات زیادی داشته است به‌طوری که می‌توان از آن‌ها در محیط‌های مختلف با طراحی‌های گوناگون استفاده کرد. که هر کدام ا این سایبان‌ها کاربردهای مختلفی دارند.

به عنوان مثال، سایبانی که در محیط کارخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد با سایبانی که برای منزل طراحی و ساخته می شود، تفاوت های بسیاری دارد. بهتر است این را بدانید که طراحی و ساخت سایبان بر اساس نیاز‌های متفاوت کاربران انجام می‌شود.

سایبانهای پارکینگ را میتوان در مکان های زیر نصب و مورد استفاده قرار داد:

حیاط منازل مسکونی

ویلا های شخصی

ساختمان‌های تجاری

آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی

سازمان های دولتی و خصوصی

پارک ها و محیط‌های گردشگری

ایستگاه های تاکسی و اتوبوس

طراحی زیبا و خاص با انواع سایبان پارکینگ

شما با در نظر داشتن نمای بیرونی و سبک به‌کار رفته در ظاهر ساختمان مسکونی یا اداری وتجاری که قصد اجرای سایبان پارکینگ را در آن دارید می‌توانید از طرح‌های متنوع متناسب با محیط استفاده کنید و زیبایی فضا را دو چندان کنید. شما این امکان را دارید که در کنار سایبان فضای سبز ایجاد کنید. می توانید با گل‌کاری، قرار دادن آب‌نماها و بوته‌ها یا درختان سرسبز چشم ‌انداز زیبایی را به وجود آورید.در حال حاضر سایبان‌ها شکل مدرنی به خود گرفته‌اند و با طرح‌ های منحنی، چهارگوش یا فانتزی برای فضا‌های مختلف بسیار مناسب هستند و می‌ تواند جلوه بسیار زیبایی به محیط مرد نظر ببخشند. سایبان‌های پارکینگ با طراحی‌های مختلف در نوع ثابت و متحرک ساخته می‌شوند.

راهکارهای محافظت از سایبان‌های پارکینگ در برابر باران، برف، و تگرگ

به نظر شما بهتر است از چه راه‌کارهایی برای محافظت از سایبان استفاده کنیم تا این محصول با ارزش طول عمری دراز مدت و ماندگاری بالا و مفیدی داشته باشد؟ در ادامه برای شما توضیحاتی در این رابطه بیان خواهیم کرد لطفا با ما همراه باشید.

برای ماندگاری بیشتر و حفاظت از سایبان در برابر عوامل محیطی باید در زمان ساخت و اجرای سایبان به نکات حائز اهمیتی توجه ویژه‌ داشته باشید که آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

طراحی و ساخت سایبان متناسب با محل قرار گیری آن

فضای مورد نظر و نوع ماشین‌های در محل در طراحی سایبان نقش موثری دارند. به عنوان مثال سایبان‌هایی که برای تعداد ماشین های بیشتر طراحی می‌شوند با سایبان‌هایی که در منازل شخصی هستند بسیار تفاوت دارند. در این صورت بهتر است برای مقاومت بیشتر سایبان در برابر بارش باران و برف و تگرگ و همچنین طول عمر بیشتر سایبان از سایبان‌هایی به صورت دو طرفه در این فضاها استفاده کرد. علاوه بر این این مدل از سایبان فضای کمتری در محیط مورد نظر را اشغال می‌کند.

  مقاومت سایبان در برابر عوامل طبیعی

در صورت وقوع هر یک از عوامل طبیعی در محل، می‌بایست سایبانی مقاوم، با دوام و ماندگار داشته باشیم تا از خطرات مالی و جانی در امان بمانیم. استفاده از سایبان هایی با پوشش مقاوم و مستحکم می تواند میزان این آسیب ها را کاهش دهد. پوشش یو ی وی سی و پلی کربنات به عنوان سقف سایبان یک انتخاب مقاوم و به‌صرفه می‌باشد.

تحمل وزن زیاد سایبان

ما به شما توصیه می‌کنیم برای نهایت بهره‌مندی از یک محصول ساخت و طراحی آن را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید. زیرا قبل از طراحی و ساخت سایبان پارکینگ، بهتر است محاسباتی در زمینه میزان تحمل پوشش سایبان و اسکلت سایبان در برابر عواملی محیطی خارجی نظیر بارهای ناشی از وزن بارش باران یا تگرگ یا وزش بادهای شدید و زلزله انجام شود. تا مقدار مقاومت سایبان به صورت کامل بررسی شود. سایبان باید برای مقابله با این عوامل تحمل بالایی داشته باشد. تا در صورت بارش‌های شدید باران و تگرگ و وزش باد دچار آسیب نشود و به ماشین‌ها نیز خسارتی وارد نکند.

انتخاب پوشش سایبان و سازه متناسب با آب و هوای منطقه

باید به این نکته اشاره کنیم که سایبانی را انتخاب کنید که وقتی در معرض عوامل محیطی و مختلف نظیر رطوبت یا گرمای زیاد قرار می‌گیرد دچار تخریب نگردد. با توجه به نوع شرایط آب و هوایی منطقه شما با انتخاب یک پوشش مناسب برای سایبان و جنس مناسب برای اسکلت آن می‌توانید حداکثر محافظت لازم را از سایبان به‌عمل آورید. همان‌طور که در بالا اشاره کردیم بهترین انتخاب برای پوشش سقف استفاده از پارچه‌های یو پی وی سی و پلی کربنات است. زیرا این نوع پوشش‌ها دارای مقاومت بسیار زیادی در مقابل بارش‌های محیطی هستند. انواع سایبان پارکینگ که از پوشش های یو پی وی سی ساخته می شوند در برابر بارش باران بسیار مقاوم است و رطوبت و آب را به محیط داخلی سایبان نفوذ نمی‌دهد  همچنین استفاده از فولاد برای چارچوب سایبان می‌تواند انتخاب مناسبی باشد تا سازه‌ای با کیفیت بالاتر داشته باشید. فولاد و ورق یو پی وی سی به دلیل مزایا و ویژگی هایی منحصر به فردی که دارند، از مهم ترین متریال‌های مورد استفاده در سرتاسر دنیا می‌باشند.

شست و شوی سایبان پارکینگ با روش اصولی

بیشتر افراد فکر می‌کنند سایبان ماشین نیازی به شست‌وشو و نگه‌داری ندارد اما باید بگوییم که سایبان نیز مانند هر وسیله دیگری نیازمند نگهداری و مراقبت است. وجود گردوغبار و آلودگی بر سطح پوشش سایبان موجب فرسودگی آن شده و این امر علاوه بر عدم زیبایی سایبان از نظر ظاهری باعث کاهش مقاومت آن در برابر بارش برف و باران می‌شود. و از طول عمر مفید سایبان می‌کاهد.

قیمت سایبان پارکینگ

 در تعیین قیمت یک سایبان عوامل زیادی تاثیرگذار است. و هر یک از سایبان‌ها با کاربردهای مختلف و متریال به‌کار برده شده در آن‌ها دارای قیمت‌های مختلفی نیز هستند. به عنوان مثال قیمت یک سایبان چتری با چادر سایبان مغازه کاملا متفاوت است. برای تهیه یک سایبان پارکینگ با قیمت مناسب و کیفیت بالا باید مواردی را که به آن‌ها اشاره می‌کنیم مد نظر قرار دهید تا انتخابی مناسب داشته باشید.

با خرید از شرکت‌های معتبر تولید کننده سایبان محصولی با قیمت مناسب و همراه با خدمات پس از فروش می‌توانید تهیه کنید و در صورت وجود مشکل نگران هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری نباشید. هرچه کیفیت متریال محصول بالاتر باشد مطمئنا قیمت آن بالاتر است. همینطور انتخاب سایبان در طرح های ساده‌تر و اندازه‌های کوچک‌تر از قیمت‌های کمتری برخوردار هستند. اگر می‌خواهید سایبان ارزان‌قیمتی تهیه کنید از سایبان‌های ساده‌تر و ثابت استفاده کنید. به شما توصیه می‌کنیم قبل از خرید سایبان با افراد متخصص مشورت کنید تا انتخابی مناسب با ماندگاری داشته باشید.

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

 جمع بندی

همان‌طور که دریافتید در این مطلب ما سعی داشتیم شما را با سایبان پارکینگ و راه‌کارهایی برای محافظت از آن‌ها در برابر عوامل بیرونی مانند باران و برف و تگرگ آشنا سازیم. و بهترین متریال را به شما معرفی کردیم. در این راستا شما برای داشتن انتخابی بهتر و سایبانی با ماندگاری بالا و کاربرد متناسب با محیط بهتر است قبل از همه چیز از آب و هوای محیط خود شناخت درستی داشته باشید و بهتر است در انتخاب سایبان با یک فرد کاردان در این زمینه، تبادل اطلاعات داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *