چه عواملی بر روی قیمت سایبان مغازه تاثیر می گذارد؟

سایبان مغازه

 چه عواملی بر روی قیمت سایبان مغازه تاثیر می گذارد؟

سایبان از مواردی است که صاحب مغازه‌ها ترجیح می‌دهند از آن برای مغازه خود استفاده کنید. یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که زمان خرید سایبان مغازه باید به آن توجه داشته باشید، قیمت آنها است. اگر به دنبال خرید این محصولات بوده‌اید، مطمئنا شاهد متنوع بودن قیمت سایبان‌ها شده‌اید.

عوامل متعددی بر روی قیمت سایبان مغازه اثر می‌گذارد که در این مطلب تمامی این موارد را بررسی می‌کنیم. اگر قصد خرید سایبان باغ، سایبان مغازه، سایبان ویلا و… را دارید این مطلب می‌تواند به شما کمک کند، با ما همراه شوید.

عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت سایبان مغازه

سایبان‌ها در موارد بسیار زیادی استفاده می‌شوند و یکی از موارد مصرف این تجهیزات، برای مغازه‌ها است. قبل از خرید سایبان، شما باید عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت سایبان‌ها را بشناسید. در این حالت شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید، ویژگی‌های آن را تعیین کنید.

سایبان دستی یا سایبان برقی

سایبان‌های مغازه به صورت دستی و برقی تولید می‌شوند که ویژگی‌های آنها کاملا با همدیگر متفاوت است. سایبان‌های مغازه برقی امکانات و ابزارهای بیشتر و بهتری نسبت به سایبان‌های دستی دارند. به همین دلیل نصب آنها نیاز به تخصص بیشتری داشته و هزینه نهایی سایبان برقی بالاتر است. در عوض شما زمان بیشتری را باید صرف نصب سایبان‌های برقی کنید.

با توجه به اینکه هزینه نصب سایبان دستی کم‌تر است، برخی افراد ترجیح می‌دهند این نوع تجهیزات را برای سایبان مغازه و سایبان باغ به کار ببرند. اما در ویلاهای مجهز معمولا از سابا ویلا برقی استفاده می‌شود.

نوع موتور مناسب و به کار رفته برای ساخت سایبان مغازه

کیفیت، مدل و جنس هر کدام از قطعاتی که بر روی سایبان مغازه نصب می‌شود، تاثیر بسیاری بر روی قیمت سایبان مغازه می‌گذارند و همین امر باعث به وجود آمدن تفاوت قیمت در آن ها می‌گردد. یکی از مهم‌ترین اجزا در این سایبان‌ها، موتور برقی است که برای ساخت آن استفاده می‌شود. موتور برقی برای سایبان‌های برقی به کار می‌رود، در نتیجه این عامل تاثیری بر روی قیمت سایبان دستی ندارد.

موتور سایبان برفی از برندهای مختلف با توان‌های متفاوتی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. زمان خرید موتور لازم است که ابعاد، وزن و نوع سایبان را در نظر بگیرید و به آنها توجه لازم را داشته باشید، تا بتوانید موتور را با توان و قدرت مناسب خریداری کنید. موتور به کار رفته در سایبان برقی، به عنوان مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر روی این تجهیزات شناخته می‌شود.

تولید کننده‌های بسیاری در سراسر جهان و ایران وجود دارد که انواع موتورهای سایبان را تولید کرده و به بازار عرضه می‌کنند. یکی از بهترین و معروف‌ترین نوع موتورها برای سایبان‌های برقی، موتور توبلار است. با این وجود که، انتخاب توان نوع موتور استفاده شده برای سایبان برقی کاملا اختیاری است و شما می‌توانید هر نوع موتوری که مایل هستید را برای سایبان مغازه خود انتخاب کنید، اما کیفیت آنها اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.

بهتر است بدانید که موتورها بر اساس قدرتی که دارند و به شما ارائه می‌دهند، در دسته بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند. این دسته بندی می‌تواند برای شما کمک بسیار زیادی کند تا مدل مورد نظر را انتخاب کنید. شما باید با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید و میزان استفاده از سایبان یکی از انواع موتور‌ها را سفارش دهید. هرچه کیفیت موتور خریداری شده بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر رفته و شما مدت زمان طولانی‌تری می‌توانید از سایبان استفاده کنید.

نوع سایبان

یکی دیگر از مهم‌ترین عواملی که باعث ایجاد تفاوت قیمت سایبان می‌شود، تنوع بالایی است که در خصوص مدل‌های سایبان مغازه وجود دارد. سایبان‌های مغازه را با توجه به سلیقه افراد در خصوص ظاهر و کارکرد این دستگاه‌ها و همچنین بودجه‌ای که در اختیار دارند، در ساختارها و انواع مختلفی طراحی کرده و می‌سازند. به عنوان مثال، سایبان برقی در ساختارها و کارکردهای مختلفی همچون قابل حمل، دو طرفه، جمع شوندگی و… تولید می‌شوند. هر کدام از این ساختارها تاثیر بسیار زیادی بر روی قیمت سایبان می‌گذارند.

تنوع بالای سایبان‌ها باعث شده تا افراد بتوانند با توجه به نیاز خود، بهترین و مناسب‌ترین نوع آنها را خریداری کنند. برای مثال برخی از سایبان‌های مغازه‌ها جنبه تبلیغاتی دارند و قیمت آنها با سایبان‌های کالسکه‌ای و فنری متفاوت است. سایبان‌های تبلیغاتی معمولا به عنوان سایبان مغازه استفاده می‌شوند و برای سایبان باغ و سایبان ویلا کاربردی ندارند. از همین رو زمان تهیه و خرید سایبان، باید به نوع بهره گیری از آن توجه کنید تا بهترین نوع سایبان را خریداری کرده یا سفارش دهید.

ابعاد در نظر گرفته شده برای سایبان مغازه

مورد دیگری که بر روی قیمت سایبان مغازه اثر دارد، ابعادی مورد نیاز سایبان برای مغازه است. زمان سفارش ابعاد یکی از اصلی‌ترین مواردی که از شما سوال می‌شود، ابعاد و اندازه سایبان خواهد بود. ابعاد سایبان مغازه یا هر محل دیگری، با توجه به مکان مورد نظر برای نصب، طراحی و تولید می‌شود. به همین دلیل است که هر چقدر ابعاد و اندازه سایبان بیشتر باشد، قیمت نهایی محصول نیز بالاتر می‌رود.

جالب است بدانید که هر چه سایز سایبان بیشتر شود، نصاب بهتوان و زحمت بیشتری را برای نصب آن به کار می‌گیرد. به عنوان مثال معمولا سایبان‌هایی که برقی هستند، نسبت به سایبان‌های کالسکه‌ای یا چتری، ابعاد بیشتری دارند. به همین دلیل هزینه نسبت سایبان های برقی نیز به مراتب بالاتر خواهد بود. به خاطر داشته باشید که برای زیبایی بیشتر و همچنین کاهش هزینه‌های مصرفی، سایبان مغازه خود را در ابعاد درستی اندازه‌گیری کنید. برای اندازه‌گیری دقیق‌تر و بهتر می‌توانید این کار را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید.

جنس پارچه به کار رفته برای تولید سایبان

با توجه به اینکه جنس پارچه به کار رفته، بخش مهم سایبان مغازه را تشکیل داده و تاثیر زیادی بر روی کیفیت نهایی آن می‌گذارد، در نتیجه جنس به کار رفته، یکی از مهم‌ترین‌ عوامل بر روی قیمت این سازه به حساب می‌آید. لازم به ذکر است که پارچه سایبان نقش یک محافظ را در برابر بارندگی، ریزگردهای آسمانی، نور خورشید و… را برای مغازه ایجاد خواهد کرد. به همین دلیل توصیه می‌شود که پراچه با کیفیتی را انتخاب کنید.

اغلب تولید کننده‌ها از پارچه‌های مختلفی همچون فلکسی، ترانزیت (پی وی سی) یا برزنت برای تولید سایبان‌ها استفاده می‌کنند، هر کدام از این پارچه‌های ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد خود را دارند و در نتیجه قیمت آنها با همدیگر متفاوت است. این پارچه‌ها تنها برای سایبان مغازه نیست و شما برای ساخت سایبان ویلا و سایبان باغ نیز می‌توانید از آنها استفاده کنید.

استفاده از امکانات پیشرفته برای سایبان

اگر قصد دارید از برخی امکانات جانبی بر روی سایبان‌های برقی استفاده کنید، هزینه نهایی این سازه بالاتر می‌رود. برای مثال می‌توانید بر روی سایبان‌ها، سنسور حساسی به بار را نصب کنید. با اینکه زمانی که باد شدیدی می‌وزرد، سایبان به صورت کاملا خودکار می‌شود و از آسیب‌های جدی وارد شده به سایبان ممانعت می‌کند. امکان نصب مه پاش بر روی سایبان‌های برقی وجود دارد تا در روزهای گرم سال شما را خنک نگه دارد و همچنین در فصل‌های سرد سال هیتر آن را به کار بیندازید. اما همانطور که شرح دادیم این امکانات تنها بر روی سایبان‌های برقی قابل نصب است. دیگر امکانات پیشرفته شامل مواردی همچون تنظیم ریموت، سنسور و… می‌شوند.

اسکلت بندی

باید زمان ساخت سایبان‌ها، توجه ویژه‌ای به اسکلت بندی آنها داشته باشد؛ چرا که اسکلت بندی تاثیر زیادی بر روی کیفیت و قیمت سایبان مغازه می‌گذارد. اسکلت بندی سایبان‌ها با توجه به نوع آنها متفاوت است، برای مثال اسکلت بندی سایبان برقی با سایبان دستی متفاوت خواهد بود. به همین دلیل نوع سایبان بر روی اسکلت بندی آن تاثیر دارد.

هزینه نصب انواع سایبان ها

هزینه نصب سایبان‌ها، با توجه به نوع آنها متفاوت است، برای مثال هزینه نصب سایبان برقی بیشتر از سایبان دستی می‌شود. هرچه سایبان شما بزرگ‌تر باشد، نصاب سایبان انرژی بیشتری را صرف کرده و زمان طولانی طول می‌کشد تا نصب سایبان به اتمام برسد. علاوه بر این‌ها، شما باید هزینه حمل و نقل و حقوق کارگران را به صورت جداگانه‌ای پرداخت کنید.

محل فروش

برخی از مراکز فروش این محصولات را با قیمت بالاتری به فروش می‌رسانند. سایبان برقی شاهد یکی از معتبرترین مراکز در ایران است که این سازه‌ها را با قیمت مناسب و کیفیت بالایی به خریداران تحویل می‌دهند.

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

جمع بندی

سابیان مغازه یکی از سازه‌های مهمی است که امروزه بسیاری از مغازه دارها از آن استفاده می‌کنند. انواع مختلفی از سایبان‌ها وجود دارد، به همین دلیل قیمت سایبان مغازه به عوامل متعددی بستگی دارد. در بخش‌های قبلی مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت سایبان مغازه را برای شما نام بردیم. این عوامل می‌توانند بر روی قیمت سایبان باغ و سایبان ویلا نیز اثر بگذارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *