چگونه سایبان کولر در شرایط آب و هوایی سخت از کولر محافظت می‌کند

بهترین-جنس-سایبان-کولر

چگونه سایبان کولر در شرایط آب و هوایی سخت از کولر محافظت می‌کند

سایبان به نوعی پوشش گفته می‌شود که امروزه از آن برای طیف گسترده‌ای از مشاغل استفاده می‌کنند. با توجه به طیف گسترده کارایی سایبان‌ها در حال حاضر انواع مختلفی از آن‌ها که هر کدام دارای ویژگی‌های خاص خود هستند، توسط تولید‌کنندگانی مانند سایبان شاهد طراحی می‌شوند.

یکی از مهم‌ترین موارد استفاده از سایبان‌ها می‌توان به پوشش کولر اشاره کرد، اما به نظر شما استفاده از سایبان برای کولر چه مزایای در پی دارد و اصلاً چرا باید از سایبان برای پوشش کولر استفاده نمود؟ اگر شما هم در این مورد کنجکاوید با ما در ادامه این مطلب همراه باشید؛ چرا که ما تصمیم داریم اطلاعات کامل و جامعی در مورد سایبان‌ها و مزایای استفاده از آن‌ها در اختیار شما قرار دهیم!

سایبان چیست؟

در ابتدا بهتر است که شما به طور کلی با سایبان آشنا شوید. همانطور که بالا هم اشاره کردیم، سایبان‌ها نوعی پوشش هستند که برای محافظت از محیط مورد نظر به کار ‌می‌روند. این تجهیزات روی یک اسکلت از جنس آهن، آلومینیوم، فولاد و حتی آهن سوار شده و به راحتی می‌توانند محیطی ناکارآمد را به محیط کارآمد و جذاب برای تفریح و استراحت تبدیل نمایید.

معمولاً پوشش سایبان‌ها به کمک نوعی پارچه ساخته می‌شوند، امروزه هم تولید‌کنندگان از پارچه‌های ضد آب و بسیار مقاوم برای ساخت پوشش سایبان استفاده می‌کنند به نحوی که فضای تحت پوشش سایبان از عوامل محیطی همچون بارش باران، تابش مستقیم نور خورشید، بارش برف و تگرگ و رطوبت محافظت کنند.

انواع مختلف سایبان‌ها

ما در مطالب فوق انواع سایبان‌ها با شما صحبت کردیم، حال وقت آن است که انواع مختلف سایبان‌ها را با توجه به کاربرد و کارایی آن‌ها بررسی کنیم. به طور کلی مدل سایبان‌های محبوبی که امروزه به وفور استفاده می‌شوند، شامل موارد زیر هستند:

سایبان سایه دار

از انواع مختلف سایبان‌ها می‌توان به سایبان‌های سایه دار اشاره کرد. این مدل سایبان‌ها به منظور محافظت از محدوده تحت پوشش در مقابل اشعه‌های مضر و خطرناک خورشید، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سایبان‌های سایه دار با ایجاد محیطی خنک و به دور از اشعه‌های مضر UV محیطی جذاب و آرام برای استراحت و تفریح شما فراهم می‌کنند. شما می‌توانید برای گذراندن پیک نیک یک روزه لب ساحل یا تماشای بازی بچه‌ها در حیاط خلوت از این نوع سایبان‌ها استفاده نمایید. این‌ها انتخابی عالی برای ایجاد محیطی راحت و آرام در فضای باز برای شما هستند.

این مدل از سایبان‌ها همانطور که اشاره کردیم، کاربرد‌های گسترده‌ای داشته و به راحتی در دسترس شما قرار دارند. در واقع شما می‌توانید آن‌ها را در محیط‌های مختلف به راحتی جابه جا کنید و هر مکان و هر زمانی که خواستید از سایه آن لذت ببرید.این مدل از سایبان‌ها به اندازه‌ای بزرگ هستند که بتوانید به عنوان سرپناهی برای بیرون از منزل از آن‌ها استفاده نمایید.

سایبان باغ

از دیگر مدل‌های سایبان می‌توان به سایبان‌های باغ اشاره کرد. این مدل از سایبان‌ها معمولاً در اطراف حیاط نصب می‌شوند و دلیل به کار گرفتن آن‌ها علاوه بر محافظت از محوطه تحت پوشش در برابر عواملی مانند تابش شدید نور آفتاب، افزودن جذابیت به فضای بیرونی هم هست. اگر قصد برگزاری یک جشن یا مهمانی در محوطه باغ را دارید، بدون شک این مدل از سایبان ها‌ ایده خوبی برای شما به شمار می روند.

سایبان‌های باغ در طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند و این به شما کمک می‌کند که محیطی جذاب و زیبا در باغ خود برای استراحت و تفریح به وجود‌ آورید. حتی برخی از این مدل سایبان‌ها با کناره‌های غربال شده تولید می‌شوند و این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که از ورود آفت‌ها و حشرات به باغ خود جلوگیری نمایید.

به کمک این مدل از سایبان‌ها می‌توانید قرار شامی لذت بخش در کنار دوستان خود در فضا و هوای آزاد ترتیب داده و تجربه‌ای شیرین برای خود رقم بزنید.

سایبان‌های چادری

اگر می‌خواهید یک گردهمایی خانوادگی یا یک جشن خانوادگی در فضای آزاد داشته باشید، بدون شک سایبان‌های چادری با ایجاد فضای آرام و بی‌نظیر این امکان را برای شما فراهم خواهند کرد. شما می‌توانید با برپا کردن یک سایبان چادری از مهمان‌های خود در یک روز بارانی و عاشقانه پذیرایی کرده و به آن‌ها لذت گوش دادن به صدای باران در هوای آزاد بدون خیس شدن را هدیه کنید.

سایبان‌های چادری به طور کلی انتخاب های ‌ایده‌آل و بسیار مناسبی برای انجام مراسمات و مهمانی‌ها در فضای باز به شمار ‌می‌روند. با استفاده از این سایبان‌ها می‌توانید فضایی امن و بسیار جذاب برای مهمانی‌های خود ایجاد نمایید.

حتی اگر به نگهداری حیوانات مشغول هستید این نوع سایبان‌ها می‌توانند به عنوان پناهگاهی برای حیوانات بسیار مفید باشند. با ایجاد یک فضای امن برای حیوانات به آن‌ها اجازه می‌دهید به دور از بارش باران و تابش مستقیم نور خورشید، پرورش یابند.

سایبان خودرو

از دیگر کاربرد‌های سایبان می‌توان به محافظت از خودروی شما در برابر عوامل محیطی اشاره کرد. عوامل محیطی مانند نور مستقیم آفتاب و شرایط نا مساعد آب و هوایی می‌تواند باعث خرابی خودروی شما شود. با توجه به این توضیحات داشتن یک گاراژ قابل حمل یا یک سایبان که خودروی شما را از آسیب عوامل محیطی محفوظ نگهدارد، اهمیت بسیاری خواهد داشت.

درکل سایبان‌های خودرو می‌توانند یک گزینه بی‌نظیر برای نگهداری از خودروی شما در فضای باز باشند. این سایبان‌ها حتی برای نگهداری مصالح ساختمانی در فضای باز هم می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

امروزه انواع مختلفی از سایبان‌های و گاراژ‌های قابل حمل در مدل‌ها و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند، برخی از آن‌ها دارای پانل و کناره هم هستند. فراموش نکنید که گرمای شدید می‌تواند آسیب‌ها و ضرر‌های بسیاری به خودروی شما وارد کند، از جمله این آسیب‌ها می‌توان به فرسودگی بیش از اندازه بدنه و پارگی لاسیتک‌ها اشاره کرد. این مسأله از عمر و ارزش خودروی شما میکاهد؛ پس حتماً با نصب یک سایبان خودرو از وسیله نقلیه خود در برابر عوامل محیطی محافظت نمایید.

سایبان‌های کولر

یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین مدل‌های سایبان می‌توان به سایه‌بان کولر اشاره کرد. این مدل از سایبان‌ها محبوبیت بسیاری داشته و امروزه در انواع مختلف و به صورت دستی و برقی تولید می‌شوند. در ادامه این مطلب ما می‌خواهیم در مورد نحوه کارایی سایبان کولر و مزایای آن اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم؛ پس به هیچ عنوان ادامه مطلب را از دست ندهید.

سایبان-کولر-زیبا

سایبان-کولر-زیبا

نحوه ساخت سایبان‌ کولر چگونه است؟

با پیشرفت تکنولوژی حتی ساخت سایبان‌ها هم دچار تحولات عظیمی شده است. امروزه دیگر سایبان‌های کولر تنها به صورت دستی و ثابت ساخته نمی‌شوند و تکنولوژی‌های جدیدی در ساخت آن‌ها به کار می‌رود. به طور کلی سایبان‌های کولر به دو صورت برقی و دستی ساخته شده و انواع مختلفی را شامل می‌شوند، در ادامه ویژگی‌های نحوه ساخت سایبان‌های کولر را به صورت دستی و برقی را با یک دیگر مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ویژگی‌های سایبان‌های دستی کولر

در ساخت سایبان‌های دستی تکنولوژی خاصی استفاده نشده و برای باز و بسته کردن سایبان باید از نیروی مکانیکی کمک گرفت. این مدل از سایبان‌ها بسیار ساده هستند و هزینه ساخت آن‌ها چندان بالا نیست. البته با توجه به ورود سایبان‌های برقی به بازار، سایبان‌های دستی محبوبیت خود را از دست داده‌اند.

ویژگی‌های سایبان‌های برقی کولر

سایبون برقی از مزایا و ویژگی‌های بسیار زیادی برخوردار است. در ساخت این نوع از سایبان‌ها برخلاف سایبان‌ها برقی تکنولوژی‌های نوینی به کار رفته و امروزه محبوبیت بسیار زیادی دارند. لازم به ذکر است که این مدل از سایبان‌ها به صورت نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک ساخته می‌شوند. در نمونه‌های نیمه اتوماتیک تنها می‌توان سایبان را به کمک یک ریموت کنترل کوچک و موتر الکتریکی تعبیه شده در بازو‌های سایبان، باز و بسته کرد. اما در نمونه‌های تمام اتوماتیک قابلیت‌های دیگری مانند قابلیت تنظیم کنترل نور و شیب سایبان هم وجود دارد.

بدون شک هر اندازه که سایبان‌های برقی از امکانات و قابلیت‌های بیشتری برخوردار باشند، هزینه نهایی ساخت آن‌ها بالاتر خواهد بود. اما بازهم هر چقدر قیمت سایبان تراس برقی یا هر نوع سایبان برقی دیگری بالا باشد، ارزش هزینه‌ای که بابت آن پرداخت می‌کنید را خواهد داشت، چرا که کارایی بالایی دارد.

مزایا و کارایی سایبان‌های کولر

همانطور که در بالا اشاره کردیم، سایبان‌های کولر از نمونه‌های محبوب سایبان هستند. این مدل از سایبان‌ها برای محافظت از کولر‌ها به کار رفته و می‌توانند روی بهبود کارایی کولر تأثیرات زیادی بگذارند. به طور کلی از جمله مزایای استفاده از این نوع سایبان‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهبود کارایی کولر

نکته‌ای که باید بدانید این است که در هوای گرم تابستان که آفتاب به شدت می‌تابد، دمای هوا به شدت افزایش پیدا کرده و این مسأله باعث می‌شود آبی که توسط پمپ درون کولر پمپاژ می‌گردد، گرم باشد و کولر هوای گرم تولید نماید. با توجه به این توضیحات نصب سایبان کولر می‌تواند با جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید روی کولر و ایجاد سایه و محیطی خنک برای کولر از گرم شدن آب درون آن جلوگیری کرده و به تولید هوای خنک کمک کند.

محافظت از کولر در مقابل عوامل محیطی

با توجه به اینکه کولر‌ها روی ساختمان قرار می‌گیرند بدون شک در معرض تماس مستقیم با عوامل محیطی مانند وزش باد شدید، بارش باران، تابش مستقیم نور خورشید و… قرار دارند. این مسائل می‌توانند به کولر آسیب زیادی وارد کنند و باعث ایجاد ضرر و زیان فراوانی شوند، اما خوشبختانه با نصب سایبان کولر شما به راحتی می‌توانید عمر مفید کولر خود را افزایش دهید و از آن در مقابل عوامل محیطی محافظت نمایید.

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

جمع‌بندی

ما در این مطلب سعی کردیم به خوبی شما را با سایبان‌ها آشنا سازیم و انواع آن را به شما معرفی کنیم. همانطور که دریافتید سایبان کولر از نمونه‌های محبوب و پرکاربرد سایبان‌ها بوده و می‌تواند در حفظ ونگهداری سایبان‌ها به شما کمک کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *