چگونه با سایبان از رستوران خود محافظت کنیم؟

سایبان

چگونه با سایبان از رستوران خود محافظت کنیم؟

سایبان مجموعه‌ای از تجهیزات هستند و به عنوان یک پوشش ثانویه برای حفاظت از اشیاء یا محیط مورد نظر از آن استفاده می‌کنند. این پوشش در فصول سرد سال در برابر بارش برف و باران و تگرگ و در فصل تابستان در برابر تابش مستقیم نور خورشید و اشعه‌های مضر آن حفاظت لازم را از محیط یا وسایل شما به‌عمل می‌آورد. امروزه استفاده از سایبان در اکثر شرایط امری بسیار ضروری می‌باشد. این سازه در معماری مدرن حال حاضر جایگاه بسیار خاصی به خود اختصاص داده است. سایبان با ایجاد یک فضای امن و بدون محدودیت برای مکان‌های مختلف مانند پارکینگ، رستوران، کافه، فروشگاه و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سایبان‌های مختلف در انواع طراحی‌ها در دو نوع ثابت و متحرک ساخته می‌شوند. سایبان‌های متحرک شامل دو نوع دستی و برقی می‌شوند که مطابق با سلیقه و نیاز کاربران توسط سازندگانی چون سایبان شاهد تولید و برای استفاده در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرند.

معرفی مدلهای مختلف سایبان

حالا که با سازه سایبان آشنا شدید در این بخش بهتر است بدانید سازندگان سایبان محصولات خود را با چه مدل‌هایی به بازار عرضه می‌کنند تا نظر مشتریان را به محصولات خود جذب کنند. همانطور که در بالا اشاره کردیم سایبان‌ها دارای تنوع بسیاری هستند، از جمله انواع مدل‌های سایبان عبارتند از:

سایبان کلاسیک

سایبان بازویی

سایبان فول باکس

سایبان کشویی

سایبان چتری

سایبان کالسکه‌ای

سایبان تاشو

سایبان آکاردئونی

سایبان رستوران

سایبان رستوران

مزایای سایبان

سایبان‌ها دارای مزایای فراوانی هستند و همین امر باعث شده این ابزار کاربردی در بین افراد در سر تا سر دنیا محبوبیت بالایی داشته باشد. در ادامه برخی از مزایای استفاده از سایبان را بیان می‌کنیم که عبارتند از:

محافظت کامل از محیط مورد نظر و ابزار شما در برابر بارش برف و باران و تابش مستقیم نور خورشید و دیگر عوامل محیطی

قابلیت استفاده از سایبان در دو مدل ثابت و متحرک

تنظیم شیب پوشش سایبان در زمان استفاده از سایبان‌های متحرک

امکان ایجاد هماهنگی بین طراحی سایبان و نمای ساختمان برای زیبایی هرچه بیشتر محیط

مقاومت سازه سایبان در برابر عوامل مختلف محیطی نظیر: آتش‌سوزی، طوفان، زلزله، و…

قابلیت تزئین سایبان با استفاده از انواع نورپردازی

جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی داخل مغازه و فروشگاه‌ها

آشنایی با سایبان رستوران

امروزه با توجه به افزایش رستوران‌ها به ویژه رستوران‌های روباز، استفاده از سایبان رستوران بسیار رایج‌تر از پیش شده است. سایبان‌ها انواع مختلفی دارند و برای کاربردهای متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از مهم‌ترین موارد کاربرد سایبان‌ها استفاده از آن‌ها در محیط کافه و روستوران‌هایی با فضای باز می باشد. سایبان‌هایی که برای رستوران‌ها استفاده می‌شوند هم به دو صورت برقی و دستی هستند. همچنین می‌توان از مدل‌های تاشو یا کشویی نیز استفاده نمود. سایبان‌های رستوران می‌توانند دارای بازو و ستون‌هایی باشند. در طراحی سایبان‌های دستی از یک اهرم برای باز و بسته کردن سایبان استفاده می‌شود. اما در سایبان برقی با استفاده از موتور الکتریکی و یک ریموت کنترل امکان باز و بسته کردن سایبان فراهم می‌شود. استفاده از سایبان متحرک در رستوران یک ایده بسیار جذاب بوده و باعث  افزایش درآمد و جذب بیشتر مشتریان می‌شود. استفاده از سایبان رستوران ممکن است به منظور پوشش در ورودی و پنجره‌ها یا یک پوشش برای فضای باز کافه یا رستوران باشد که از نفوذ رطوبت به داخل محیط رستوران جلوگیری می‌کند. همچنین ایجاد رفاه و آسایش بیشتر برای مشتریان با استفاده از سایبان در جهت محافظت از آن‌ها در برابر تابش مستقیم نور خورشید و بارش‌های محیطی عامل تاثیرگذاری برای شهرت رستوران و جذب مشتری می‌باشد.

محافظت از رستوران با انواع سایبان رستوران

سایبان‌های رستوران در طرح و رنگ‌های متنوع ساخته می‌شوند. استفاده از طرح‌های چتری برای سایبان یا چادرهای متنوع، بیشتر در فضای باز کافه و رستوران‌ها مشاهده می‌شود. برای پیشرفت کار خود بهتر است همیشه خود را در جایگاه مشتری قرار دهید و انتظارات مختلف مشتری را مورد توجه و بررسی قرار دهید.

آیا مشتری رستوران فقط به کیفیت غذا اهمیت می‌دهد؟ خیر. علاوه بر کیفیت غذا محیط مناسب و دکوراسیون زیبا نیز بسیار در جذب مشتری موثر می‌باشد. پس شما با استفاده از یک سایبان مناسب برای رستوران می‌توانید فضایی دنج و آرام برای مشتریان فراهم کنید و از محیط مورد نظر خود نهایت محافظت را به‌عمل آورید. در ادامه انواع سابان‌ها را برای استفاده در رستوران به شما معرفی می‌کنیم.

محافظت از محیط رستوران با سایبان چتری

سایبان چتری یکی از بهترین سایبان‌ها برای محافظت از فضای رستوران می‌باشد. سایبان چتری به دلیل طراحی و ویژگی‌های منحصر به فرد طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است. این مدل از سایبان به دلیل داشتن جلوه بصری زیبا و ظاهری شیک و مدرن معمولا مورد توجه اکثر افراد قرار می‌گیرد. سایبان‌های چتری به دو صورت ثابت یا برقی در رستوران و کافه‌ها یا حتی فضای باز هتل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.  به نظر شما سایبان چتری ضد آب چیست؟ پارچه‌های مورد استفاده برای پوشش سایبان ضد آب می‌باشد و هیچگونه آب بارانی از پوشش سایبان نفوذ نخواهد کرد. این سایبان به جز حفاظت از محیط و مشتریان در برابر نور خورشید محافظ مناسبی برای روزهای بهاری و بارانی نیز می‌باشد.

محافظت از رستوران با استفاده از سایبانهای برقی

یکی از مدرن‌ترین و جدیدترین سایبان‌های رستوران، سایبان برقی است. این مدل از سایبان تنها با فشردن دکمه ریموت کنترل باز و بسته می‌شوند. شما می توانید سال‌ها از این سایبان بدون هیچ مشکلی استفاده کرد. سایبان برقی‌های برقی علاوه بر زیبایی بخاطر سهولت استفاده دارای طرفداران بسیاری می باشد. همچنین می‌توانید زاویه شیب سایبان را نسبت به زاویه تابش نور خورشید و بارش باران تنظیم کرد.

محافظت از رستوران با استفاده از سازههای چادری

استفاده از سایبان‌های چادری در حال حاضر در بیشتر مراکز تفریحی و کاف و رستوران‌ها مشاهده می‌شود. این مدل از سایبان یکی از انتخاب‌های صاحبان رستوران می‌باشد. بخاطر محدودیت‌هایی که برای اجرای سایبان‌های ثابت در رستوران وجود دارد، در بیشتر محیط‌ها از این سازه‌های چادری استفاده می‌شود.

کاربردهای استفاده از سایبان رستوران

بسیاری از افراد علاقه دارند غذای خود را در محیط باز رستوران میل نمایند. همچنین در معماری مدرن امروزی محیط برخی از رستوران‌ها در قسمت روف گاردن مجتمع‌های تجاری می‌باشد. در چنین شرایطی شما باید اقدام به خرید سایبان روف گاردن کنید. همان‌طور که می‌دانید در صورت ایجاد شرایط نامساعد محیطی ممکن است لذتی که شما قرار است از خوردن غذا و زمان استراحت خود داشته باشید از بین برود. در نتیجه استفاده از سایبان برای رستوران‌های دارای فضای باز امری واجب می‌باشد. اما سایبان‌های برقی نسبت به سایبان های ثابت و دستی گزینه مناسب‌تری برای استفاده در این محیط هستند. زیرا سایبان‌های برقی در عمل کاربرد بسیار راحت و سریع‌تری دارند. به همین دلیل استفاده از آن‌ها بیشتر مورد توجه صاحبان این مراکز است. برخی از کاربردهای سایبان رستوران شامل موارد زیر می‌باشد:

استفاده از سایبان برای زیبایی بیشتر دکوراسیون خارجی رستوران

تبلیغات چشمگیر رستوران با استفاده از چاپ طرح یا لوگوی رستوران بر روی پوشش سایبان و دیده شدن برند رستوران

شما می‌توانید سایبان رستوران را متناسب با محیط سفارش دهید. با سفارشی‌سازی این امکان را دارید که دکوراسیون و زیبایی رستوران را دقیقاً به همان شکلی که دوست دارید جلوه دهید.

امکان جذب و افزایش مشتری با ایجاد احساس خوشایند و فضایی امن برای استراحت و خوردن غذا همراه خانواده و دوستان

با استفاده از سایبان متحرک می‌توانید فضای بیرونی رستوران را گسترش دهید و با افزودن میز و صندلی به رستوران فضا را بزرگ‌تر کنید.

زمانی که از سایبان استفاده می‌کنید از نفوذ اشعه ماوراء بنفش، و تابش و گرمای نور خورشید جلوگیری می‌کنید و این امر باعث می‌شود هزینه تهویه محیط شما کاهش یابد.

قیمت سایبان رستوران

میزان هزینه برای سایبان رستوران به عوامل مختلفی بستگی دارد. این‌که شما از چه نوع سایبانی استفاده می‌کنید، ثابت باشد یا متحرک و کیفیت متریال کاربردی همچنین جنس پوشش سقف سایبان، همه این عوامل بر روی قیمت سایبان تاثیرگذار است. به عنوان مثال قیمت سایبان کالسکه‌ای با قیمت سایبان چتری یک اندازه نمی‌باشد. هرچه سایبان پیشرفته‌تر باشد و ابعاد بزرگتری داشته باشد قیمت آن بیشتر است. به شما عزیزان توصیه می‌کنیم برای خرید یک سایبان با کیفیت با قیمت مناسب به نمایندگی‌های معتبر در زمینه فروش سایبان مراجعه کنید و با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید تا یک محصول ماندگار خریداری کنید. و از صرف هزینه‌های غیر ضروری جلوگیری نمایید.

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

جمع بندی

در این مطلب ما سعی داشتیم شما را با کاربردهای سایبان از جمله سایبان رستوران آشنا کنیم و برای شما توضیح دهیم چگونه با استفاده از سایبان رستوران از محیط کسب کار خود محافظت نمایید.اگر شما صاحب یک رستوران هستید، حتما از این موضوع آگاه هستید که ارتقای خدمات رستوران باعث رونق کار شما خواهد شد. بنابراین با مطالعه این مقاله متوجه مزایای استفاده سایبان برای رستوران شده‌اید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *