نحوه صحیح تمیز کردن سایبان مغازه

نحوه صحیح تمیز کردن سایبان مغازه

سایبان‌ها به عنوان یک وسیله ساده و فوق العاده کاربردی برای انواع مختلفی از مکان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و هر زمان که برای مغازه یا دیگر مکان‌های مورد نظر نصب شوند می‌توانند تا حد قابل توجهی از ورود نور خورشید به داخل مغازه جلوگیری کند.

علاوه بر این مورد شما می‌توانید حتی در فصل زمستان نیز مانع از خیس شدن فضای درب مغازه خود شوید و محصولات شما نیز به دور از اشعه مستقیم نور و خورشید نگهداری خواهند شد. می‌توان اینگونه بیان کرد که سایبان مغازه و انواع مختلف آن با توجه به کاربرد ویژه‌ای که به دنبال دارند اکثراً در تمام مغازه‌ها و مکان‌های مختلف دیگر استفاده می‌شوند.

البته لازم به ذکر است این نکته را بیان کنیم انواع مختلف دیگری از سایبان‌ها وجود دارد که از آنها برای ساخت ویلا و آلاچیق آن استفاده خواهد شد. هدف از گفتن این موارد آشنایی شما با کاربرد سایبان‌ها بود.

اما به این موضوع توجه داشته باشید که اگر از این وسیله کاربردی به درستی محافظت و نگهداری نشود، عمر کوتاهی داشته و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نیز از بین خواهد رفت. در واقع می‌توان اینگونه گفت که عدم شستشو و تمیز کردن آن باعث ایجاد مواردی همچون ترک برداشتن و در نهایت نیز پاره شدن و از بین رفتن کامل سایبان را به دنبال دارد.

این امکان وجود دارد که برای بسیاری از افراد این موضوع از اهمیت لازم برخوردار نباشد، اما باید بیان کنیم که این امر کاملاً الزامی است. در ادامه قصد داریم موارد کامل‌تری در رابطه با نحوه صحیح تمیز کردن سایبان مغازه در اختیار شما قرار دهیم، دعوت می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با مجموعه سایبان برقی شاهد همراه باشید.

نحوه صحیح تمیز کردن سایبان مغازه

پیش از هر چیزی باید این نکته را بیان کنیم که در سایبان برقی شاهد این امکان فراهم شده تا انواع مختلفی از سایبان‌ها شامل سایبان کالسکه‌ای سایبان بازویی را خریداری کنید اما توجه داشته باشید که هر یک از این موارد نحوه نگهداری خاص خود را به دنبال دارند. بدون شک افرادی که دارای مغازه هستند در طول هفته حداقل یک بار برای تمیز کردن شیشه‌های آن اقدام می‌کنند و در نهایت نیز کف مغازه را به کمک جارو تمیز خواهند کرد و لازم است این نکته را بدانید که سایبان مغازه نیز مانند دیگر وسیله احتیاج به نظافت و تمیزی دارد در ادامه سعی می‌کنیم موارد بیشتری در این رابطه برای شما بیان کنیم پس با ما همراه باشید.

تمیز کردن پارچه سایبان مغازه

یکی از مهمترین قسمت‌های سایبان مغازه که به شدت در معرض آلودگی قرار می‌گیرند پارچه سایبان است. معمولاً پارچه سایبان به عنوان بیرونی‌ترین قسمت سایبان تلقی شده و این امکان را فراهم خواهد کرد تا در برابر عوامل متفاوت، از مغازه و تمامی قطعات به کاربرده شده برای آن محافظت کند.

پس در هر شرایطی پیشنهاد می‌دهیم شستشوی این قسمت را در اولویت خود قرار دهید. این امکان وجود دارد که فضولات پرندگان روی پارچه سایبان باعث کثیف شدن آن شود و شما متوجه این موضوع نشوید در صورتی که این فضولات به صورت دراز مدت روی پارچه سایبان مغازه قرار بگیرد امکان از بین رفتن رنگ پارچه به شدت افزایش پیدا خواهد کرد، پس حتماً این موضوع را مد نظر داشته باشید.

زمانی که رنگ پارچه از بین برود تنها کاری که می‌توانید انجام دهید تعویض پارچه سایبان است که این موضوع هزینه‌های مخصوص به خود را دنبال دارد، اما اگر می‌خواهید مانع از صرف این هزینه‌های اضافه شوید لازم است که حتماً به شست و شوی پارچه اهمیت بدهید.

این امکان فراهم است تا به کمک مواد شوینده یا حتی آب خالی نیز پارچه سایبان را به صورت کامل بشویید. چنانچه نگران زنگ زدن قطعات موجود در روی سایبان هستید باید این نکته را بیان کنیم که تمامی قطعات به کار گرفته شده برای ساخت و تولید سایبان مغازه از جنس آلومینیوم بوده و در حالت کلی سایبان مغازه یک محصول ضد زنگ تلقی می‌شود.

  • بهتر است یک سطل با آب سرد یا آب ولرم پر کنید و چند قطره مایع لباسشویی داخل آن بریزید، پس از پشت سر گذاشتن این مرحله مایع لباسشویی را با آب به صورت کامل مخلوط نمایید تا کف کند.

توجه داشته باشید که اگر بتوانید از مایع شوینده لباس‌های حساس یا حتی شوینده لباس بچه برای این کار استفاده کنید می‌تواند خیلی بهتر باشد.

این موضوع را مد نظر داشته باشید که برای تمیز کردن سایبان مغازه به هیچ وجه نباید از مایع ظرفشویی استفاده شود. مایع ظرفشویی دارای یک ساختار به شدت قوی بوده و می‌تواند خراب شدن سایبان و کاهش عمر آن را به دنبال داشته باشد.

  • بهتر است سایبان را دقیقاً همان روزی که قصد شستشو و تمیز کردن آن را دارید باز کنید.
  • پیش از آنکه برای تمیز کردن سایبان مغازه محلول شوینده استفاده کنید تا حد امکان تمام آشغال‌ها، آلودگی‌ها، فضولات پرندگان و… را از روی سایبان به طور کامل کنده و از بین ببرید.
  • سپس سایبان مغازه را به طور کامل خیس کرده و با استفاده از یک فرچه که دارای موهای زبر است به صورت دورانی و محکم روی سایبان بکشید.
  • پیش از آنکه تمام سطوح مختلف سایبان مغازه را با استفاده از فرچه کشیدید به کمک شلنگ یا سطل آب سایبان را به صورت کامل آبکشی نمایید. این نکته را مد نظر داشته باشید که به هیچ وجه نباید ماده شوینده روی سایبان باقی بماند.

موارد مهم و حائز اهمیت که قبل از شستشوی سایبان مغازه باید رعایت شود

پارچه‌های به کار گرفته شده برای ساخت سایبان مغازه از جنس قابل شستشو بوده به همین دلیل شما می‌توانید هنگام کثیف شدن، برای تمیز کردن آن اقدامات لازم را انجام دهید و هیچ احتیاجی به تعویض پارچه نیست.

برای انجام این کار لازم است که تنها چند نکته مهم را در اولویت قرار دهید که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

معمولاً پارچه‌های مورد استفاده برای تولید سایبان‌های مغازه کاملاً با کیفیت و از جنس آنتی باکتریال هستند. با در نظر گرفتن این موضوع نیز امکان نفوذ یافتن قارچ و یا باکتری روی آنها به شدت کاهش پیدا می‌کند یا اصلاً وجود ندارد.

زمانی که قصد شستن پارچه سایبان مغازه را دارید حتماً روی موتور یک کاور مخصوص قرار دهید تا از این طریق مانع از نفوذ آب به داخل آن شود.

از برخی شوینده‌های قوی مانند وایتکس به هیچ عنوان استفاده نکنید، چرا که این مورد تنها باعث کاهش یافتن کیفیت سازه شما خواهد شد. به همین دلیل نیز پیشنهاد می‌دهد که حتماً از شوینده‌های ملایم برای این کار استفاده شود.

پس از آنکه شستشو تمیز کردن سایبان مغازه به طور کامل پایان یافت باید آن را در معرض هوای آزاد قرار دهید تا به طور کامل خشک شود.

روش نگهداری از سایبان مغازه

همانطور که به خوبی مطلع هستید امروزه با روی کار آمدن سایبان‌های برقی بسیاری از افراد سعی می‌کنند این مدل از سایبان‌ها را برای مغازه و سایر مکان‌های مختلف انتخاب و خریداری کنند.

حتی سایبان‌های پارچه‌ای و برزنتی نیز به صورت برقی کار می‌کنند و با در نظر گرفتن این موضوع، نکات نگهداری از سایبان‌های مغازه یا انواع مختلف دیگری از سایبان‌ها به شدت اهمیت پیدا کرده است. لازم به ذکر است این نکته را بیان کنیم که نگهداری و مراقبت از سایبان مغازه انواع مختلف آن اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده و این مورد در طول ماه‌های سرد سال اهمیت بیشتری به دنبال دارد. می‌توانید برای جلوگیری از یخ زدن سایبان‌ها آن را به طور صحیح و اصولی گرم کنید.

باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که سایبان برقی زمان بالا و پایین رفتن به یک جسم تیز گیر نکند و به هیچ عنوان بطری مایعات نیز در اطراف سایبان برقی قرار نگیرد. علاوه بر موارد گفته شده در زمان باز و بسته شدن باید مواظب باشید که شی خاصی جلوی آن را نگیرد.

زمانی که برای خرید انواع سایبان به مجموعه سایبان برقی شاهد مراجعه می‌کنید تمامی نکات لازم در رابطه با نحوه صحیح تمیز کردن سایبان مغازه و نگهداری از آن را در اختیار شما قرار خواهند داد.

علاوه بر موارد گفته شده می‌توانید از قیمت انواع سایبان همچون قیمت سایبان بازویی برقی مطلع شوید و در صورت نیاز به خرید سایبان فول باکس، سایبان پنجره ساختمان و انواع مختلف آن بپردازید.

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید در رابطه با نحوه صحیح تمیز کردن سایبان مغازه مطالبی را در اختیار شما قرار دادیم و در پایان نیز باید به توضیح این موضوع بپردازیم که یکی از عوامل مهم جهت افزایش طول عمر سایبان مغازه تمیز کردن آن در بازه‌های زمانی مشخص می‌باشد. البته این نکته را فراموش نکنید که شما برای این کار باید از شوینده‌های ملایم استفاده کنید و در صورت بی‌توجهی به این موضوع در زمانی کوتاه پارچه سایبان به طور کلی از بین خواهد رفت.

لازم به ذکر است این نکته را بیان کنیم سایبان شاهد این قابلیت را به دنبال دارد تا بهترین محصولات را در اختیار خریداران قرار دهد. این اطمینان برای شما وجود دارد که انواع مختلف سایبان برقی در این مجموعه با قیمتی مناسب و کیفیتی فوق العاده بالا عرضه خواهد شد. زمان مراجعه برای خرید شما می‌توانید با کارشناسان واحد فروش صحبت‌های لازم را در رابطه با سایبان مورد نظر، کیفیت، قیمت و دیگر موارد انجام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *