آیا سایبان فول باکس می‌تواند در مناطق گرم و خشک مورد استفاده قرار گیرد؟

سایبان فول باکس

آیا سایبان فول باکس می‌تواند در مناطق گرم و خشک مورد استفاده قرار گیرد؟  

سایبان‌ها جزو تجهیزات بسیار کاربردی هستند که بشر از سالیان پیش تا کنون برای کاربردهای مختلف از آن‌ها استفاده کرده است. در ابتدا سایبان‌های طراحی شده توسط بشر بسیار ساده بودند و از آن‌ها تنها برای ایجاد سایه استفاده می‌کردند. اما صنعتی شدن دنیا، صنعت ساخت سایبان‌ها را هم با تحولات عظیمی روبه‌رو ساخته است. این مسئله موجب شده که امروزه تولید کنندگانی مانند سایبان شاهد انواع مختلفی از سایبان‌ها را برای کاربردهای مختلف تولید کنند. از جمله انواع مختلف سایبان‌ها می‌توان به سایبان فول باکس اشاره کرد.

سایبان‌های فول باکس از نمونه سایبان‌هایی هستند که در طراحی آن‌ها از فناوری نوین استفاده شده و ظاهری مدرن و زیبا دارند. در این مطلب هم ما سعی داریم شما را با این نوع سایبان‌ها بیشتر آشنا ساخته و به شما بگوییم آیا می‌توانید این سایبان‌ها را در مناطق گرم و خشک مورد استفاده قرار دهید یا خیر! همراه ما باشید!

آشنایی با سایبان‌های فول باکس

همانطور که در بالا اشاره کردیم، سایبان‌های فول باکس از نوین‌ترین سایبان‌های موجود در بازار به‌شمار می‌روند. این مدل از سایبان‌ها به سایبان‌های فول کاست یا فول کاور هم معروف هستند؛ از همین‌رو اگر دیدید جایی این مدل سایبان‌ها را با نام فول کاست یا فول کاور معرفی کردند، تعجب نکنید. طراحان برای محافظت از سایبان‌ها زمانی که جمع می‌شدند، ایده این مدل سایبان را پیاده سازی کردند.

در صورت استفاده از یک سایبان تاشو ممکن است شما در طی روز آن را به دفعات متعددی باز و بسته نمایید، اما بدون شک نمی‌خواهید که سایبان شما در اثر بازوبسته شدن به دفعات متعدد آسیب ببنید یا اینکه کثیف شود. با توجه به این مسئله استفاده از پوششی روی سایبان زمانی که سایبان در حالت جمع شده قرار دارد، راهکار خوبی خواهد بود. سایبان‌های فول باکس یا فول کاور دقیقا همچنین سایبان‌هایی هستند، این سایبان‌ها برخلاف دیگر سایبان‌های متحرک و جمع شونده زمانی که جمع می‌شوند، درون یک جعبه قرار می‌گیرند.

قرار گرفتن سایبان در یک جعبه هنگام جمع شدن آن باعث می‌شود که تمامی قسمت‌های سایبان تحت محافظت باشد و آسیبی نیبنند. به‌طورکلی جمع شدن سایبان در یک باکس باعث می‌شود که طول عمر مفید سایبان افزایش پیدا کند و سایبان از نظر ظاهری زیبایی خود را از دست ندهد.

برای مثال اگر سایبان شما در صورت قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید آسیب می‌بیند و مقاومت چندانی در برابر گرد و خاک ندارد، بهتر است آن را در برخی مواقع جمع کنید. بدین ترتیب دیگر نور خورشید نمی‌تواند به آن آسیب بزند و گرد و خاک آن را کثیف نمی‌کند.

با این حال احتمالا متوجه شده‌اید که سایبان‌های فول باکس مانند سایه ‌بان کولر گازی برای استفاده در مناطق مختلف مناسب است، در ادامه در این رابطه توضیحات بیشتری ارائه خواهیم کرد.

سایبان‌های فول باکس و ویژگی‌های آن‌ها برای استفاده در مناطق گرم و خشک

همانطور که دریافتید سایبان‌های فول باکس درست مانند سایبان برقی حیاط یا سایبان‌های کولرگازی برای استفاده در مناطق گرم و خشک مناسب هستند. این مدل سایبان‌ها به خوبی می‌توانند جلوی وارد شدن گرد و خاک به محیط را بگیرند. ضمن اینکه محیط تحت پوشش خود را از تابش مستقیم نور آفتاب در امان نگه‌ می‌دارند.

نصب این سایبان‌ها ساده بوده و به صورت یکطرفه انجام می‌شود. ضمن اینکه به هنگام نصب، سایبان‌های فول باکس به چیزی شبیه به پایه نیاز نخواهند داشت. از ویژگی‌های دیگری که این مدل سایبان را برای استفاده در مناطق گرم و خشک مناسب کرده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در ساخت این سازه از آلومینیوم استفاده می‌شود و قسمت آلومینیومی آن کاملا فابریک است.
  • از متریال‌های همچون اکستروژن و دایکاست برای ساخت قطعات مختلف سایبان کمک می‌گیرند.
  • زنجیرهای فوق‌العاده مستحکمی برای افزایش مقاومت سایبان‌ها استفاده می‌گردد و این مسئله باعث شده که سایبان‌های فول باکس نسبت به سایبان‌های متحرک دستی قوی‌تر باشند.
  • سایبان‌های فول باکس به‌صورت بی‌صدا و بسیار نرم باز و بسته می‌شوند.
  • بدنه و سازه اصلی سایبان را معمولا رنگ می‌کنند. این رنگ‌ها جزو مرغوب‌ترین رنگ‌های موجود در بازار به شمار می‌روند. رنگ‌های الکترواستاتیک، پایداری و مقاومت بالایی در برابر لب پر شدن دارند و مناسب‌ترین رنگ‌ها برای ساخت سایبان‌های فول باکس به شمار می‌روند.
  • امکان تنظیم زاویه سایبان فول باکس وجود دارد.
  • در کشور ما ایران روی این مدل سایبان موتور فرانسوی یا چینی تعبیه می‌شود و شما می‌توانید با توجه به نیاز و هزینه‌ مد نظرتان مناسب‌ترین را استفاده نمایید.
  • پارچه‌های اورجینال و اسپانیایی که کاملا ضد آب بوده و در برابر اشعه مضر یو وی مقاومت بالایی دارند در ساخت سایبان‌های فول باکس مورد استفاده قرار می‌گیرد. ضمن اینکه امکان چاپ هرگونه طرحی روی این مدل پارچه‌ها وجود دارد.

با توجه به موارد فوق می‌توان گفت که سایبان‌های فول باکس برای مناطقی با دمای هوای بسیار بالا، مناسب است. این سایبان‌ها سایه خوبی ایجاد کرده و طول عمر بالایی دارند؛ از همین‌رو نیازی نیست بابت خرابی و هزینه‌های تعمیر آن در اثر تابش مستقیم نور خورشید نگران باشید!

سایه بان فول باکس

سایه بان فول باکس

مزایای استفاده از سایبان فول باکس در مناطق گرم و خشک

در مطالب فوق شما با ویژگی‌های سایبان فول باکس آشنا شدید، حال می‌خواهیم به شما بگوییم استفاده از سایبان‌های فول باکس در مناطق گرم و خشک چه مزایایی برای شما در پی دارد.

به‌طورکلی می‌توان مزایای استفاده از سایبان‌های فول باکس در مناطق مختلف را در موارد زیر خلاصه کرد:

طول عمر بسیار زیاد

سایبان‌های فول باکس با توجه به ویژگی‌های زیادی که دارند از طول عمر بالایی برخوردار بوده و برای مدت‌ زمان طولانی ‌می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، بدون اینکه به تعمیر یا تعویض نیاز داشته باشند.

ظاهری زیبا و جذاب

سایبان‌های فول باکس علاوه بر اینکه وسایلی بسیار کاربردی هستند، بلکه ظاهر بسیار جذابی هم دارند. اگر شما هم تصمیم دارید با استفاده از یک سایبان جذابیت بیشتری به محیط مورد نظر خود ببخشید، می‌توانید از سایبان‌های فول باکس استفاده کنید. این مدل سایبان‌ها دارای یک باکس زیبا و کوچک هستند که امکان جمع شدن سایبان درون آن باکس وجود دارد. ضمن اینکه این مسئله ظاهر مطلوب‌تری به محیط خواهد بخشید و ظاهر محیط را شلوغ و بهم ریخته نمی‌کند.

ساده و کاربردی

اکثر سایبان‌های متحرک و جمع شونده به سختی باز و بسته می‌شوند، این مسئله بدون شک استفاده کنندگان از آن‌ها را کلافه می‌کند. با این حال سایبان‌های فول باکس به راحتی و از طریق فشردن یک دکمه باز و بسته خواهند شد.

طراحی و ساخت در ابعاد مختلف

شاید فکر کنید که سایبان‌های فول باکس در ابعاد خاصی ساخته می‌شوند، اما کاملا اشتباه فکر می‌کنید! هیچگونه محدودیتی در ساخت این مدل سایبان‌ها وجود نداشته و تولید کنندگان می‌توانند این مدل سایبان‌ها را با توجه به نیاز شما در ابعاد مورد نظرتان طراحی و تولید کنند.

امکان چاپ طرح‌های مختلف روی آن

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، جنس پوشش سایبان‌های فول باکس این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که در صورت نیاز طرح مورد نظر خود را روی آن چاپ کنند. این یک راه تبلیغاتی عالی بوده و درواقع می‌توان گفت یک تیر و دو نشان است!

سایبان‌های فول باکس در چه زمینه‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند؟

ویژگی‌ها و مزایای استفاده از سایبان‌های فول باکس به شما این اجازه را می‌دهد که از آن‌ها در زمینه‌های مختلفی استفاده نمایید. با این حال برخی از مهم‌ترین کاربردهای سایبان‌های فول باکس که متداول‌تر از کاربردهای دیگراشان است، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • استفاده به عنوان سایبان فروشگاه و مغازه
  • استفاده برای محافظت از خودرو و ایجاد محیطی با عنوان پارکینگ
  • استفاده برای ایجاد سایه جلوی رستوان‌ها و کافه‌ها
  • استفاده برای تراس و بالکن

عوامل تاثیر گذار روی قیمت سایبان‌های فول باکس

قیمت سایبان فول باکس متغییر بوده و تحت تاثیر عوامل بسیاری قرار می‌گیرد. این عوامل را می‌توان به دو دسته عوامل خارجی و ویژگی‌های سایبان تقسیم‌بندی کرد.

عوامل خارجی تاثیرگذار روی قیمت سایبان را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • نرخ ارز: نرخ ارز یکی از موارد و عوامل خارجی بسیار مهم روی قیمت سایبان‌های فول باکس به شمار می رود. هر اندازه که نرخ ارز بالا رود و ارزش پول ملی ما کاهش پیدا کند بدون شک قیمت تمامی محصولاتی که در ایران عرضه می‌شود، افزایش پیدا می‌کند.
  • تورم: تورم از دیگر عوامل تاثیر گذار روی قیمت سایبان است، با توجه به نرخ تورم بیش از 50 درصد در ایران نمی‌توان توقع داشت که قیمت محصولات ثابت بماند. با این نرخ تورم قیمت‌ها در ایران به صورت لحظه‌ای افزایش پیدا می‌کند.
  • تحریم‌ها: تحریم‌های موجود باعث می‌شود متریال‌های، دستگاه‌ها و تجهیزاتی که برای ساخت سایبان مورد استفاده قرار می‌گیرد، به سختی در ایران پیدا شود. این مسئله تا حد زیادی روی افزایش قیمت سایبان‌های فول باکس تاثیر می‌گذارد.

اما ویژگی‌هایی که به کاهش و افزایش قیمت‌ها منجر می‌شود، شامل موارد زیر هستند:

  • ابعاد سایبان: هر اندازه که ابعاد سایبان بزرگ‌تر باشد، بدون شک برای ساخت آن سایبان باید از متریال بیشتری استفاده کرد. این مسئله روی افزایش قیمت سایبان تاثیر گذار است.
  • متریال‌هایی که در ساخت سایبان استفاده می‌شوند: هر اندازه که متریال‌هایی با کیفیت بالاتر در ساخت سایبان‌ها مورد استفاده قرار بگیرند، قیمت آن‌ها هم افزایش می‌یابد.

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

سخن آخر

در این مطلب سعی داشتیم در مورد سایبان‌های فول باکس و مزایای استفاده از آن‌ها در محیط‌های گرم و خشک با شما عزیزان صحبت کنیم. در نهایت به یاد داشته باشید که سایبان‌های فول باکس تنها در نحوه نصب محدودیت دارند؛ چرا که در نصب آن‌ها از هیچگونه پایه‌ای استفاده نمی‌شود. البته این محدودیت به ندرت برای کاربران مشکلی ایجاد کرده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *