نحوه انتخاب ابعاد مناسب سایبان پاسیو برای ساختمان‌ها

سایه بان پاسیو

نحوه انتخاب ابعاد مناسب سایبان پاسیو برای ساختمان‌ها

سایبان یک وسیله بسیار کاربردی است و از گذشته‌های دور تا کنون برای موارد مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. در گذشته سایبان‌ها بیشتر به شکل سنتی ساخته می‌شدند، اما در حال حاضر سایبان‌ها با طراحی مدرن وارد بازار شده و می‌توان از آن‌ها برای موارد مختلف استفاده کرد.

امروزه می‌توان به کمک سایبان‌ها از بخش‌های مختلف ساختمان مانند تراس، پاسیو، پارکینگ و… محافظت کرد. در این مطلب هم ما سعی داریم نحوه انتخاب ابعاد مناسب سایبان پاسیو برای ساختمان‌ها را برای شما توضیح دهیم، با ما همراه باشید!

آشنایی با انواع سایبان

همانطور که گفته شد سایبان یک پوشش برای محافظت از بخش‌های مختلف ساختمان به‌شمار می‌رود و در میان مردم دارای محبوبیت زیادی است. در پی پیشرفت تکنولوژی امروزه سایبان‌ها هم در انواع مختلفی طراحی می‌شوند و طراحی‌های منحصر به‌فردی دارند. به‌طورکلی طراحی سایبان‌های امروزی به دو نوع ثابت و متحرک تقسیم‌بندی می‌شوند که در طرح‌ها و مدل‌های مختلف مانند سایبان پاسیو، سایبان پارکینگ، سایبان تراس توسط تولید‌کنندگان به‌نامی همچون سایبان شاهد تولید می‌گردند.

سایبان‌های ثابت

سایبان‌های ثابت بعد از این‌که نصب می‌شوند دیگر قابل جابه‌جایی نیستند. مدل‌های این سایبان به گونه‌ای است که باید به یک دیوار یا قسمتی از فضای خارجی ساختمان متصل شوند یا در بعضی مواقع آن ها را روی یک قالب مخصوص سوار کرده که همین مسئله باعث می‌شود ثابت قرار بگیرند.

سایبان‌های متحرک

امروزه سایبان‌های متحرک به دلیل کارایی راحت‌تر در میان مخاطبان جذابیت بیشتری دارند و به راحتی باز و بسته می‌شوند. از رایج ترین نمونه‌های آن می‌توان به انواع سایبان تراس، سایبان پاسیو، سایبان جلو مغازه، فروشگاه و سایبان استخرها اشاره نمود. سایبان‌های متحرک در دو نوع دستی و برقی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. در نوع مکانیکی یا دستی با استفاده از یک اهرم می‌توانید سایبان را باز و بسته کنید و این مدل از لحاظ قیمت نسبت به سایبان برقی ارزان‌تر است.

اما در مدل‌های برقی، سایبان دارای موتور و تجهیزات پیشرفته‌ای است و درمیان افراد بسیار پرطرفدار است؛ چرا که استفاده از آن بسیار راحت بوده و تنها با زدن دکمه ریموت سایبان از راه دور می‌توان آن‌ها را باز و بسته کرد.

به طور کلی می‌توان گفت خود سایبان‌های متحرک به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به سایبان متحرک تاشو، سایبان کشویی و سایبان چتری اشاره کرد.

سایبان پاسیو

سایبان پاسیو

آشنایی با پاسیو

پاسیو بخش خاصی در ساختمان است که تامین کننده نور برای بخش‌های کم نور بوده و در معماری امروزی جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است. پاسیو محل مناسبی برای پرورش کل وگیاهان به‌شمار می‌رود که با ایجاد طراحی مناسب می‌توان آن را به فضای خاصی برای استراحت و گرفتن آرامش تبدیل کرد.

سایبان پاسیو

حال که با پاسیو آشنا شدید بهتر است در ادامه مطلب به توضیح سایبان پاسیو و مزیت‌هایش بپردازیم.

استفاده از سایبان‌های پاسیو تاثیرات مثبت زیادی روی محیط زیست دارد  و در کاهش مصرف انرژی نقش به‌سزایی دارد؛ چرا که با استفاده از این سایبان‌ها می‌توان از تابش نور خورشید به داخل محیط و گرم شدن بیش از اندازه هوا در فصول گرم سال و همچنین سرد شدن آن در فصول سرد سال جلوگیری کرد. ضمن اینکه استفاده از سایبان پاسیو روی کاهش مصرف انژری هم تاثیرات خوبی دارد.

علاوه بر این‌ها سایبان‌های پاسیو می‌توانند محافظ سقف پاسیو در برابر بارش باران و تگرگ باشند. سایبان پاسیو در خانه‌هایی که دارای پاسیو و تراس هستند یک امر واجب است و همچنین فضای بسار مناسب‌تری برای پرورش و نگه‌داری انواع گل و درختچه‌های رنگارنگ و زیبا فراهم می‌کند.

استفاده از سایبان پاسیو در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و زیبا باعث می‌شود فضای پاسیو تبدیل به یک فضای دنج و رویایی گردد، همچنین این امر تاثیر چشم‌گیریی روی دکوراسیون منزل شما دارد.

همانطور که توضیح دادیم سایبان‌های ساختمانی در دو نوع ثابت ومتحرک ساخته می شوند، سایبان‌های پاسیو هم همین‌طور هستند و به عنوان یکی از محبوب ترین و کاربردی‌ترین سایبان‌های ساختمانی به صورت ثابت و متحرک تولید میشوند.

جنس سایبان پاسیو

آیا شما می‌دانید چه جنسی برای سایبان پاسیو بهتر است تا ماندگاری طولانی‌تری داشته باشد؟

سایبان‌های پاسیو متناسب با نیازهای مختلف مخاطبان با جنس‌های گوناگون به بازار عرضه می‌شوند. این تجهیزات از جنس‌هایی مانند پارچه‌های ضد آب، فلز، آلومینیوم با طرح و رنگ‌های متفاوت تولید شده که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فردی دارند و مختص شرایط خاص آب و هوایی هستند.

با توجه به شرایط آب و هوایی کشور ما ایران، ما پشنهاد می‌کنیم که از سایبان‌های ساخته شده با پوشش یو پی وی سی استفاده کنید؛ چرا که مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی دارند.

نحوه انتخاب ابعاد مناسب سایبان پاسیو برای ساختمان‌ها

 از الزامات هر سایبانی به وجود آوردن شرایط مناسبی برای حفاظت از محیط مد نظر در برابر عوامل وشرایطی است که قبلا نام بردیم. اما به نظر شما یک سایبان خوب چگونه می‌تواند از محیط مورد نظر در برابر عوامل محیطی محافظت کند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ابعاد سایبان اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر ابعاد سایبان با اندازه پاسیو مطابقت نداشته باشد، بدون شک توانایی محافظت از محیط پاسیو را نخواهد داشت.

 اندازه هر سایبان بسته به نوع اندازه هر پاسیو متفاوت است، همچنین این سازه باید بر اساس سایز، طراحی و نقاط تکیه‌گاه امکان استفاده از فضا را به حد‌اکثر برساند. برای ساخت سایبان اولین و حساس‌ترین نکته بررسی فضای مورد نظر و تعیین ابعاد و اندازه‌گیری دقیق است؛ چرا که همانطور اشاره کردیم ابعاد سایبان بسیار حساس بوده و فضای زیرین را کاملا تحت تاثیر قرار می‌دهد. فرقی نمی‌کند سایبان دستی باشد یا برقی نحوه اندازه گیری تقریبا مشابه است و هر دو مدل فاکتور‌های مشترکی دارند که باید مورد بررسی قرار گیرد. اما به یاد داشته باشید که این کار باید توسط یک شخص کاربلد و متخصص انجام شود.

 نحوه اندازهگیری سایبان

همانطورکه در بالا اشاره کردیم اولین گام برای اندازه‌گیری ابعاد سایبان بازدید تخصصی از محل مورد نظر است. ابعاد سایبان باید به گونه ای باشد که حداکثر میزان سایه را برای محل موردنظر ایجاد کند.

برای این منظور در ابتدا باید با بررسی پاسیو، اندازه گیری دقیقی را انجام داد و سپس ابعاد پاسیو را از زمین تا جایی که می خواهید سایبان نصب شود مورد بررسی قرار گیرد و عرض فضا هم مشخص گردد.

اگر پاسیو بزرگ باشد و نتوان با یک سایبان به درستی آن را پوشاند، باید از ترکیب دو یا چند سایبان برای این منظور استفاده کرد. ضمنا باید تمامی سایبان‌ها یک مدل داشته و در ساخت آن‌ها پوششی ضد آب و بسیار باکیفیت مورد استفاده گرفته باشد.

سازه سایبان هم باید مقاوم و از جنسی ساخته شود تا برابر بارش باران و برف و طوفان مقاومت کند. در اندازه گیری سایبان پاسیو باید به سه فاکتور مهم اندازه دهنه سایبان، بخش بازشو سایبان و ارتفاع نصب سایبان دقت شود.

منظور از اندازه دهنه سایبان آن مقدار از سایبان است که باید آن را روی دیوار یا تکیه‌گاهی مناسب نصب گردد. اندازه این بخش چه در سایبان دستی و چه در سایبان برقی می‌تواند بین 3 تا 6 متر باشد.

بخش بازشو سایبان به معنای میزان بازشوندگی سایبان است یعنی سایبان از محلی که نصب شده چه مقداری می‌تواند رو به جلو باز شود. میزان باز شوندگی چه در سایبان‌های دستی چه برقی حدودا می‌تواند دو ونیم تا سه متر باشد.

ارتفاع محل نصب از دیگر عوامل بسیار مهمی‌ است که باید به آن توجه داشته باشد، در مورد ارتفاع محل نصب این نکته را فراموش نکنید که هرچقدر سایبان‌ها ارتفاع بیشتری داشته باشند، سایه کمتری تولید می‌کنند.

اقدامات مهم برای افزایش طول عمر سایبان

نصب سایبان و کاربرد‌های آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به همین دلیل باید اقدامات مهمی را انجام داد تا بتوان به صورت طولانی مدت از سایبان استفاده نمود. این اقدامات را باید در هنگام نصب و اجرای سایبان انجام داد.

مورد اول در هنگام نصب، رنگ‌آمیزی اسکلت سایبان است که پیشنهاد می‌کنیم با رنگ‌های گرم کوره‌ای انجام شود تا بدنه سایبان در برابر وزش باد و بارش برف و باران مقاومت مطلوبی داشته باشد. دومین اقدام در زمان اجرای سایبان رعایت کردن اصول فنی و تخصصی است. همچنین لازم است هنگام خرید سایبان پاسیو نکاتی مانند کیفیت را در نظر داشته باشید تا بتوانید مدت زمان بیشتری از سایبان استفاده بهینه داشته باشید.

قیمت سایبان

قیمت سایبان یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب و خرید یک سایبان است چون شما با توجه به میزان بودجه خود نسبت به خرید یک محصول اقدام می‌کنید. هرچه سایبان ساده تر و کوچک‌تر باشد قیمت آن پایین‌تر است. عوامل مختلفی در تعیین قیمت یک سایبان تاثیرگذار هستند؛ از جمله این موارد می توان به نوع سایبان، ابعاد سایبان، جنس سایبان اشاره نمود.

به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از اینکه سایبان را سفارش دهید از هرجهت آن را مورد بررسی قرار دهید این موضوع باعث می‌شود تا بتوانید با شناخت درست سایبان و متریال مصرفی بر اساس نیاز خود انتخابی درست داشته باشید. این انتخاب درست باعث رضایت بیشتر شما در آینده می‌شود.

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

جمع‌بندی

 در این مطلب ما شما را با پاسیو و مزیت‌های آن آشنا کردیم. همچنین به معرفی انواع سایبان پاسیو و کاربردهای مختلف آن پرداختیم. بهتر است بدانید اگر ابعاد سایبان پاسیو به درستی اندازه‌گیری نشود و با اندازه پاسیو مطابقت کافی نداشته باشد میزان سایه لازم را ایجاد نکرده و رضایتمندی شما از نتیجه کار کاهش می‌یابد. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای نصب و اجرای سایبان پاسیو با حساسیت زیادی به بررسی محیط وابعاد بپردازید تا بتوانید یک سایبان با اندازه و ابعاد درست متناسب با محیط پاسیو خود راه‌اندازی کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *