معرفی مدل‌های مختلف سایبان درب ورودی

سایبان درب ورودی

معرفی مدل‌های مختلف سایبان درب ورودی

نصب سایبان درب ورودی برای بسیاری از مکان‌های مورد نظر همچون منازل می‌تواند آرامش و زیبایی خاص و منحصر به فردی را برای آن به وجود بیاورد.

به خوبی این از این موضوع مطلع هستید که امروزه با توجه به سلایق مختلف افراد مدل‌های مختلفی نیز برای سایبان درب ورودی در نظر گرفته شده است.

این امکان وجود دارد که شما بخواهید برای رستوران، مغازه، منزل و مکان‌های دیگری قصد نصب کردن سایبان داشته باشید. پیش از هر چیزی باید بیان کنیم که لازم است موارد بسیار مختلفی را برای خرید سایبان در نظر بگیرید.

به طور مثال اگر بخواهید برای درب ورودی مغازه خود اقدام به خرید و نصب سایبان کنید، در چنین شرایطی باید موارد گوناگونی همچون طرح مناسب که با آن همخوانی لازم داشته باشد را انتخاب کنید. در ادامه قصد داریم برای شما به معرفی مدل‌های مختلفی از سایبان‌های درب ورودی بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

دسته‌بندی انواع سایبان درب ورودی

پیش از هر چیزی باید بیان کنیم که می‌توانید با توجه به محیط مورد نظر خود سایبان مناسب را انتخاب و استفاده کنید. در حالت کلی سایبان‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند که از آن‌ها می‌بریم.

سایبان ثابت

همانطور که از نام آن مشخص است پس از پشت سر گذاشتن مرحله نصب امکان تغییر وضعیت آن وجود نخواهد داشت. یعنی دیگر نمی‌توانید آن را باز و بسته کنید. این دسته از سایبان‌ها نیز دارای مدل‌های مختلف و متنوع هستند.

سایبان متحرک

پس از نصب این دسته از سایبان‌ها می‌توانید به راحتی وضعیت آن‌ها را تغییر دهید. لازم به ذکر است بیان کنیم سایبان‌های متحرک دارای انواع و مدل‌های گوناگون و مختلفی هستند که شامل سایبان متحرک، دستی و سایبون برقی می‌شود.

معرفی مدل‌های مختلف سایبان درب ورودی

در این بخش قصد داریم برای شما از مدل‌های مختلف سایبان درب ورودی نام ببریم تا با آشنایی کامل‌تری برای خرید اقدام نمایید.

سایبان بازویی

سایبان بازویی دارای نام‌های مختلف دیگری همچون سایبان فنری، چادر جکی، سایبان اتوماتیک و سایبان مفصلی است.

دارای دو نوع سیستم مختلف بازوی زنجیری و بازوی سیم بکسلی می‌باشد. این مدل از سایبان‌ها که در دسته سایبان‌های متحرک نیز قرار می‌گیرد، می‌تواند از طریق بازو‌های مکانیکی خود به راحتی تغییر وضعیت لازم را ایجاد نماید.

چنانچه سایبان بازویی به تجهیزاتی همچون موتور برقی مجهز شود، به آن چادر برقی یا سایبان ریموتی گفته می‌شود.

سایبان کالسکه‌ای

یکی دیگر از مدل‌های مختلف سایبان درب ورودی کالسکه‌ای است. باید در رابطه با این مدل سایبان توضیح دهیم که در اوایل دهه ۱۹۰۰ میلادی نقش ویژه‌ای پیدا کرد.

سایبان یا همان چادر کالسکه‌ای به عنوان یکی از محبوب‌ترین مدل‌های سایبان به شمار می‌آید.

اکثرا آن را در خیابان‌های مختلف کشور، مغازه‌ها یا رستوران‌های متفاوت نصب می‌کنند.

طراحی در نظر گرفته شده برای تولید سایبان کالسکه‌ای و چادر آن بسیار مقاوم و راحت‌تر از سایر طراحی‌های قبل از این مدل است. این سایبان‌ها نیز در دو دسته ثابت و متحرک عرضه می‌شوند. این امکان فراهم است تا به کمک سیستم سیم و قرقره ساده یا حتی استفاده از یک دنده دستی به راحتی برای تعمیر وضعیت آن اقدام کنید.

سایبان فول باکس

سایبان‌های درب ورودی به صورت یک طرفه بوده و امکان نصب آن به دیوار یا پایه مشخص وجود دارد.

این امکان فراهم است تا سایبان را در مکان‌های مختلفی همچون درب ورودی باغ به عنوان سایبان باغ، منزل شخصی، ویلا، رستوران و مغازه‌ها نصب کنید.

باید این نکته را نیز توضیح دهیم که تمامی استاندارد‌های لازم و روز دنیا برای ساخت و تولید سایبان فول باکس به کار گرفته شده.

مزیت‌های مهم استفاده از سایبان درب ورودی

قطعاً زمانی که قصد خرید و نصب سایبان درب ورودی را داشته باشید در وهله اول باید از مزیت‌های ویژه آن مطلع شوید.

شکل ظاهری مناسب و خیره‌کننده دلیل مهمی برای نصب به حساب نمی‌آید. ما در ادامه قصد داریم برای شما از چندین مورد مهم و حائز اهمیت نام ببریم.

نورگیر و باران گیر مناسب

یکی از مهمترین کاربرد‌ها و مزیت‌های ویژه سایبان درب ورودی نورگیر و باران گیر بودن آن است. در واقع این سایبان‌ها برای مکان‌های مختلفی همچون آپارتمان یا مناطق مسکونی نصب می‌شود و امکان ایجاد بستر مناسب را فراهم می‌کنند.

این امکان فراهم است تا سایبان را در فصول مختلف سال مورد استفاده قرار دهید. در فصل زمستان نیز به عنوان یک باران‌گیر عمل می‌کند و از نفوذ باران و برف نیز جلوگیری خواهد کرد.

حفظ محیط زیست

از دیگر ویژگی‌های مهم نصب سایبان درب ورودی می‌توان به صرفه‌جویی در مصرف انرژی اشاره کرد. سایبان‌های درب ورودی در فصل گرما از تابش مستقیم نور خورشید و در فصول سرد سال از ورود به سرمای بیش از حد جلوگیری می‌کنند.

این امر در نهایت باعث می‌شود که حتی استفاده از وسایل گرمایشی و سرمایشی نیز تا حد قابل توجهی کاهش یابد.

در نهایت به هر میزانی که مصرف انرژی کاهش پیدا کند محیط زیست نیز آسیب کمتری می‌بیند.

برخورداری از مقاومت بالا و وزن سبک

سایبان‌هایی که معمولاً برای درب ورودی خریداری می‌شود از وزن سبک و مقاومت فوق‌العاده بالا برخوردار هستند.

همین دلیل نیز باعث شده تا مورد استفاده طیف وسیعی از افراد قرار بگیرد و آن دسته از افرادی که برای خرید اقدام کرده‌اند رضایت خود را از این موضوع اعلام کنند.

سبک بودن وزن و حمل و نقل آسان سایبان به عنوان یکی از مزیت‌های ویژه محسوب می‌شود. با در نظر گرفتن استحکام فوق‌العاده بالایی که دارد نظر خریدار را از هر لحاظ راحت می‌کند.

نصب فوق‌العاده آسان و سریع

قطعاً اگر ‌ایده دیگری به غیر از نصب سایبان درب ورودی داشته باشید، طبیعی است که مدت زمان زیادی را به خود اختصاص دهد.

این موضوع در رابطه با سایبان‌ها کاملاً فرق می‌کند و به هیچ عنوان وقت زیادی از شما نمی‌گیرد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نیز آن را نصب می‌کنند.

همچنین هزینه راه‌اندازی نیز کاملاً مناسب و به صرفه و با در نظر گرفتن این موضوع بیشترین بازدهی را برای شما دارد.

برخورداری از قابلیت ضد آب بودن

یکی از مهمترین و اصلی‌ترین مزیت‌های سایبان درب ورودی ضد آب بودن روکش آن است. معمولاً در حالت عادی رطوبت می‌تواند به درب ورودی وارد شود. با در نظر گرفتن این موضوع که اغلب درب‌های ورودی آهنی هستند، پس از مدت زمانی درب رنگ عادی و اولیه خود را از دست می‌دهد و در نهایت شرایط زنگ‌زدگی نیز به سادگی مهیا می‌شود.

نصب سایبان درب ورودی مانع از به وجود آمدن این موارد خواهد شد.

علاوه بر این موارد هزینه‌های مختلف دیگری که باید به تعمیر و نگهداری در اختصاص دهید، به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده و حتی ممکن است به صفر برسد.

در صورت نصب سایبان درب ورودی دیگر رطوبتی به درب نمی‌رسد و مشکلی نیز برای آن به وجود نمی‌آید. با در نظر گرفتن این موارد نیز استقبال بسیار زیادی از سایبان‌های درب ورودی صورت گرفته است.

افتابگیر بالای درب ورودی

افتابگیر بالای درب ورودی

قیمت انواع سایبان درب ورودی

بسیاری از افرادی که تا به اینجای مقاله ما را همراهی کردند شاید انتظار داشته باشند که قیمت انواع مختلفی از سایبان‌های درب ورودی را در اختیار آن‌ها قرار بدهیم، اما باید بگویم که این کار امکان‌پذیر نخواهد بود.

چرا که هزینه نهایی و قیمت انواع سایبان‌ها با توجه به فاکتور‌های متفاوتی تعیین خواهد شد که در ادامه برخی از آن‌ها را برای شما توضیح می‌دهیم.

مدل چادر

این مورد که مدل چادر مورد نظر شما باید به چه صورت باشد و اندازه آن نیز چقدر است تأثیر واضح و شایان به ذکری در قیمت نهایی به دنبال دارد.

دستی یا برقی بودن سایبان درب ورودی

توجه داشته باشید که یکی دیگر از موارد مهم و تأثیر‌گذار در هزینه می‌تواند دستی یا برقی اتوماتیک بودن آن باشد. قطعاً سایبان برقی قیمت بالاتری نسبت به سایبان‌های دستی به دنبال دارد و این تفاوت قیمت به تغییر وضعیت سایبان‌های برقی برمیگردد.

اندازه مورد نظر

این مورد نیز نقش بسیار مهمی در هزینه به دنبال دارد. قطعاً اگر اندازه سایبان بزرگتر باشد در نهایت وقت بیشتری نیز به نصب آن اختصاص داده می‌شود و این مورد افزایش هزینه مخصوص خود را به دنبال دارد.

لوازم جانبی سایبان

همانطور که مطلع هستید شرکت‌های پیشرفته از این قابلیت برخوردارند تا مطابق با درخواست مشتری سایبان فوق‌العاده باکیفیتی را تحویل دهند.

در بسیاری از مواقع پیش آمده لوازم جانبی‌های مختلفی برای سایبان به کار گرفته شود که این مورد بالاتر رفتن قیمت نهایی را به دنبال دارد. پس به این نتیجه می‌رسیم که قیمت سایبان با توجه به متراژ و پارچه‌ای که از آن به عنوان روکش استفاده خواهد شد و سایر لوازم جانبی مربوطه محاسبه می‌شود.

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

سخن پایانی

همانطور که ملاحظه کردید در رابطه با سایبان درب ورودی و انواع آن به توضیح موارد لازم پرداختیم. در پایان نیز باید به این موضوع اشاره‌ای داشته باشیم که سایبان‌های درب ورودی دارای انواع مختلفی بوده و هر یک نیز کاربرد و مزیت‌های خاص خود را به دنبال دارند.

پیش از هر چیزی در وهله اول باید این موضوع را مدنظر داشته باشید که کدام یک از سایبان‌ها می‌توانند برای محل مورد نظر شما مناسب باشند. پس از پشت سر گذاشتن این مرحله نیز امکان خرید و نصب آن برای شما فراهم می‌شود. در هر شرایطی بهتر است که حتماً مجموعه مناسب و شناخته شده‌ای را برای خرید در اولویت قرار دهید و پیشنهاد ما برای شما مجموعه سایبان شاهد است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *