روف گاردن مناسب برای کافه ‏ها در تهران

سایبان روف گاردن

روف گاردن مناسب برای کافه ‏ها در تهران

امروزه در صنعت ساخت و ساز شاهد پیشرفت‌های بسیاری بوده­ایم که این پیشرفت‌ها توانسته‌اند زیبایی بسیاری را برای محیط ما به وجود بیاورند، اجرای روف گاردن از جمله اموری است که توسط بسیاری از متخصصین جهت بهینه سازی و زیبایی محیط انجام می‌شود.

اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در ارتباط با روف گاردن مناسب برای کافه‌ها در تهران هستید که تغییرات چشمگیری را برای محیط کافه خود به وجود بیاورید ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید زیرا در ادامه این نوشتار از سایبان شاهد در تلاش هستیم اطلاعات کاملی را در ارتباط با روف گاردن، مزایا و همچنین نکاتی که در زمان اجرای روف گاردن باید رعایت کنید در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم.

اطلاعاتی در ارتباط با روف گاردن مناسب برای کافه ها در تهران

روف گاردن (roof garden)، یا همان گرین روف به فضاهای سبزی گفته می‌شود که در قسمت پشت بام ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری طراحی می‌شود و می‌تواند زیبایی بسیاری را برای محیط به وجود بیاورد و بهتر است برای آن که از نتیجه کار رضایت کاملی داشته باشید حتما این کار را به افرادی که در این زمینه و مهارت بالایی دارند بسپارید.

طراحی کافه در روف گاردن نیازمند تلاش و مهارت بالایی است و فردی که قرار است ‏این کار را انجام دهد باید در هر دو زمینه روف گاردن و طراحی رستوران متخصص ‏باشد. ‏

شما باید در ابتدای کار طراحی روف گاردن را انجام دهید و در نهایت با اصول طراحی ‏کافه کاری آن را تغییر داده و آن را به یک کافه تبدیل کنید. ‏

در کلان شهر‌هایی چون تهران، کافه‌های بسیاری وجود دارند و افراد به دنبال محیط‌های ‏دنج هستند که با دوستان خود اوقات خوشی را به سر ببرند به همین دلیل در زمان طراحی ‏روف گاردن مناسب رای کافه‌ها باید نهایت دقت خود را به کار ببرید تا بتوانید محیطی ‏زیبا را خلق کنید و مشتریان از دیدن آن به وجد بیایند. ‏

همان طور که در جریان هستید کافه‌هایی که بر روی پشت بام قرار دارند باید دیزاین و ‏طراحی متفاوت‌تری در مقایسه با دیگر کافه‌ها داشته باشد و بتواند منظره زیبایی را برای ‏مشتریان به وجود بیاورد. ‏

اصول طراحی روف گاردن در کافه‌ها ‏

طراحی کافه در تهران شرایط و اصول خاص خود را دارد برای نمونه در زمان ‏جایگذاری میز‌ها باید فاصله‌های استاندارد را رعایت کنید، تهویه مناسب، آشپزخانه و ‏محلی که خوراکی‌ها در آن سرو می‌شوند، محل قرار‌گیری پیشخوان همه مواردی هستند ‏که در زمان دایر کردن کافه‌ها باید به آن توجه داشته باشید. ‏

از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند موفقیت شما را در این حرفه تضمین کند چیدمان اصولی ‏و فضا کافه است و همچنین کارکنان آن باید گونه‌ای انتخاب شوند که بتوانند وظایف خود ‏را به درستی انجام دهند و فضای آشپزخانه باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که در ‏معرض دید مشتریان قرار نگیرد. ‏

طراح باید به گونه‌ای طراحی محیط کافه را انجام دهد که ترکیبی از کافه و روف گاردن ‏باشد که می‌تواند جذابیت بسیاری را برای محیط به وجود بیاورد. ‏

برای تلفیق کافه و روف گاردن بهتر است به نکاتی توجه داشته باشید: ‏

معماری که قصد طراحی کافه و روف گاردن را دارد باید مهارت بالایی در هر دو سبک ‏داشته باشد مطابق با استاندارد‌های روز دنیا آن را انجام دهد. ‏

در صورتی که قصد تلفیق فضا و نوع کاربری را دارید بهتر است به استاندارد‌های ‏اجرایی توجه داشته باشید و متناسب با فضا طراحی را انجام دهید و در صورتی که قسمتی ‏از فضا اضافه آمد آن را با استفاده از روش‌های خاص طراحی نمایید. ‏

تلفیق فضا کاری بسیار سخت است و فرد باید در این زمینه مهارت و تجربه بالایی داشته ‏باشد برای نمونه از نقاط اصلی موفقیت در این دو سبک می‌توان به چشم انداز محیط ‏اشاره کرد و تمامی استاندارد‌های لازم در زمان چیدمان رعایت شده باشد.

مزایای اجرای روف گاردن

با توجه به این که امروزه بسیاری از زندگی‌ها به سوی آپارتمان نشینی رفته‌اند اجرای روف گاردن می‌تواند یکی از نیازهای اساسی در ساختمان‌ها باشد که افراد فارغ از هیاهوی روزمره به آنجا رفته و آرامش از دست رفته خود را به دست بیاورند.

با توجه به هزینه‌های اجاره بالای کافه در شهر تهران بسیاری از ساکنین این شهر در تلاش هستند که از فضای پشت بام نهایت استفاده را ببرند و از مشتریان خود در آنجا پذیرایی کنند.

ما در ادامه اطلاعاتی در ارتباط با مزایای روف گاردن در اختیار شما کاربران عزیز قرار می‌دهیم تا علت این همه محبوبیت آن را متوجه شوید:

عمر بام‌های معمولی در مقایسه با بام‌های سبز کمتر است و بنابراین افراد با کمی خلاقیت می‌تواند از این محیط مکانی دنج را بسازند.

روف گاردن در مقایسه با بام‌های قدیمی دیرتر دچار فرسایش می‌شوند.

هزینه بسیار کمتری در زمان نشتی دارند.

از هدر رفت انرژی جلوگیری می‌کند.

کاهش آلاینده‌ها و دی اکسید کربن

زیبایی بصری بسیاری را برای محیط شما به وجود می‌آورد.

بهره‌وری بیشتر

جذب بالای مشتری

روف گاردن

روف گاردن

طراحی روف گاردن در کافه‌ها به چه صورت است؟

برای آن که بتوانید طراحی اصولی داشته باشید باید اطلاعات کاملی را در ارتباط با قسمت‌های مختلف روف گاردن داشته باشید، روف گاردن که به آن باغ سبز نیز گفته می‌شود می‌تواند تمامی ویژگی‌های یک حیاط یا باغ را برای شما ایفا کند و امکاناتی نظیر استخر با عمق کم، پوشش های گیاهی متنوع، سایبان ویلا، باربیکیو غیره را در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهد اما بهتر است که بدانید جهت بهره‌مندی از این قابلیت‌ها باید زیرساخت‌های مختلفی را برای انجام دهید برای نمونه اگر قصد دارد گیاهان متعددی را کاشت کنید باید بام خانه خود را زهکشی کنید و از خاک مناسب استفاده نمایید بنابراین رعایت نکات زیر می‌تواند طراحی شما را بی نقص کند.

نکاتی جهت اجرای روف گاردن در کافه‌های تهران

برای آن که موفقیت شما در این زمینه تضمین شده باشد باید به نکاتی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد توجه داشته باشید.

ظرفیت ساختمان

قبل از انجام هر گونه عملیاتی بهتر است به ظرفیت ساختمان خود توجه داشته باشید که سازه‌های ساختمانی تحمل وزن اضافی را برای اجرای روف گاردن دارند یا خیر؟

دریافت مجوز

هر چند اجرای روف گاردن نیاز به مجوز خاصی ندارد اما بهتر است به شهرداری مراجعه کنید و در صورتی که به مجوز خاصی نیاز داشت حتما آن را دریافت کنید.

تاسیسات برقی

همان طور که در سطرهای بالاتر اشاره کردیم دلیل اجرای روف گاردن شبیه سازی آن به حیاط یا باغ است و برای این امر بهتر است به نور پردازی محیط توجه داشته باشید و حتما از یک متخصص حرفه ای که در این زمینه مهارت و تخصص بالایی دارد کمک بگیرید زیرا بیشتر تاسیسات برقی و سیم کشی‌ها به صورت حرفه‌ای و در زیر لایه‌ها نصب می‌شوند.

تاسیسات مکانیکی

از دیگر نکات بسیار ضروری که در زمان اجرای روف گاردن باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید امکانات لوله‌کشی است زیرا گیاهان نیاز به آبیاری دارند و در صورتی که ساختمان شما فاقد این تاسیسات باشد می‌توانید از تانکرهای آب مخصوص برای محیط خود تهیه کنید.

شرایط آب و هوایی

بهتر است در زمان اجرای این طرح زیبا و چشم نواز برای محیط خود حتما به شرایط آب و هوایی محیط خود توجه داشته باشید زیرا این امر می‌تواند دخالت مستقیمی در انتخاب گیاهان دارد.

زیر سازی مناسب با بام برای ساخت روف گاردن

همان طور که در جریان هستید بسیاری از بام ها از بتن و روکش های عایقی چون ایزوگام یا آسفالت تشکیل شده‌اند که در زمان اجرای روف گاردن از زیر ساخت شبکه‌های آهنی استفاده می‌کنند که این شبکه‌های آهنی  از آهن‌هایی با ظاهر مربعی شکل در ابعاد 4*4 تشکیل شده اند که می توان تاسیسات مکانیکی و برقی را در آن جای داد.

از شبکه‌های آهنی برای ایجاد باکس گل نیز استفاده می‌کنند و دلیل آن نیز عبور آب از بام و خروج آن می‌باشد.

کف پوش مناسب

در زمان اجرای روف گاردن از کفپوش‌های متناسب استفاده می‌شود که جلوه بی‌نظیر و منحصر به فردی را برای محیط به وجود می‌آورد که چمن‌های مصنوعی بیشترین کاربرد را برای کف پوش دارند و در برخی مواقع با توجه به شرایط ایجاب شده می‌توان از چوب، تایل بتن و سنگ فرش استفاده کرد.

تجهیزات به کار رفته در روف گاردن

از مهم‌ترین تجهیزات به کار رفته در روف گاردن می‌توان به مبلمان اشاره کرد که بهترین نوع مبلمان می‌توان به مبلمان حصیری، آلومینیومی یا پلاستیکی اشاره کرد و در صورتی که تمایل داشته باشید می‌توانید برای ساخت سکوها از شبکه های آهنی استفاده کنید.

 آلاچیق یا سایبان

از سخت‌ترین قسمت‌های اجرای روف گاردن می‌توان به ساخت آلاچیق یا سایبان برقی پنجره اشاره کرد زیرا این آلاچیق‌ها باید مقاومت بسیار بالایی در برابر باد و باران داشته باشند بنابراین در این مواقع آلاچیق‌هایی با چوب پلاست می‌تواند کارساز باشد.

در برخی مواقع امکان ساخت آلاچیق وجود ندارد و برای این مواقع بهتر است از ‏سایبان چتری قابل حمل استفاده کنید که قابلیت جمع شوندگی بالایی دارد.

ترفندهایی برای کاهش هزینه اجرای روف گاردن

در برخی مواقع اجرای روف گاردن می‌تواند هزینه‌های بسیاری را برای افراد به دنبال داشته باشد که در این مواقع بهتر است از متخصصانی که در این زمینه تخصص بالایی دارند کمک بگیرید تا بتوانید هزینه‌های خود را مدیریت نمایید.

ما در ادامه به راهکارهایی اشاره خواهیم کرد که می‌تواند هزینه‌های شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

از مهم‌ترین هدف هایی که شما را به وادار به اجرای روف گاردن می‌کند پوشش گیاهی آن است که موجب می‌شود شما از محیط خود نهایت لذت را ببرید و با صرف یک فنجان قهوه خستگی روز خود را برطرف کنید بنابراین شما می‌توانید به جای استفاده از گل و گیاهان گران قیمت از چندین گلدان بزرگ و باکس گل کمک بگیرید و آن ها را در محیط خود به گونه‌ای قرار دهید که محیط شما را دلفریب کند.

برای کاهش هزینه‌های خود می‌توانید از جعبه چوبی میوه‌ها استفاده کنید و با کمی خلاقیت آن را به شکل های زیبایی در آورید و باغچه ای زیبا برای بام خود طراحی کنید که مشتریان با مراجعه به آن شگفت زده شوند.

اگر در زمان انجام تاسیسات برقی با مشکل مواجه شدید و امکان این که تمامی قسمت‌های پشت بام خود را برق کشی کنید نداشتید می‌توانید از ریسه‌های زیبا دارای لامپ‌های کوچک یا فانوس هستند کمک بگیرید که می‌تواند نمای پشت بام شما را شب رویایی کند.

استفاده از شومینه یا باربیکیو در قسمتی از بام می‌تواند لذت یک هوای مطبوع در فصل پاییز را برای شما به همراه داشته باشد.

اگر بودجه لازم را برای چمن کاری بام ندارید می‌توانید از چمن‌های مصنوعی که جنس آنها پلاستیک است و قابلیت شستشو دارند بهره بگیرید زیرا هزینه کمتری را برای شما به دنبال دارد و می تواند مدت زمان ماندگاری بالایی دارد و نیازی به مراقبت آن چنانی ندارد.

برای روف گاردن بهتر است از میزهای سایبان دار با مبلمان حصیری استفاده کنید و برای آن که چشم نوازی بیشتری را برای محیط خود به وجود بیاورید بهتر است از کوسن های رنگی کمک بگیرید.

توجه داشته باشید رعایت این نکته هزینه بسیار کمی را برای شما دوستان عزیز به دنبال دارد و شما به صرف مبلغ بسیار کمی می‌توانید از فضای پشت بام خود استفاده کنید و با کمی ایده پردازی و خلاقیت مشتریان خود را افزایش دهید و مکانی زیبا را برای آنها خلق کنید.

هزینه اجرای روف گاردن

از مهم‌ترین نکاتی که افراد در زمان اجرای طرح روف گاردن به آن توجه دارند هزینه‌ای است که باید برای آن پرداخت کنند.

شما بهتر است قبل از انجام هر گونه قراردادی لیست کامل خدمات انجام شده و هزینه ای که برای آن باید انجام دهید را در متن قرار داد ذکر کنید تا از بروز هر گونه مشکلی در آینده جلوگیری کنید.

عوامل بسیاری در بالا رفتن قیمت روف گاردن تاثیر گذار هستند که مهم ترین آنها می توان به ابعاد، نوع پروژه انجام شده برای شما اشاره کرد.

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

سخن پایانی

روف گاردن از جمله طرح‌های بسیار مفیدی است که با کمک آن می توانید چهره‌ای زیبا را برای پشت بام خود به وجود بیاورید و از این فضا که بدون استفاده مانده است بیشترین بهره‌وری را داشته باشید و مشتریان بسیاری را به کافه خود جذب نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *