سایبان پارکینگ در کجاها استفاده می‌شوند؟ موارد استفاده از آن

سایه بان خودرو

سایبان پارکینگ در کجاها استفاده می‌شوند؟ موارد استفاده از آن

امروزه صنعت ساختمان مانند صنایع دیگر برای پاسخ‌گویی بهتر به نیاز مشتریان در حال گسترش است و ایده‌های متنوعی را برای رفاه بیشتر مشتریان به کار می‌برند. یکی از این ایده‌ها استفاده از سایبان می‌باشد. سایبان‌ها مجموع تجهیزاتی هستند که از آن‌ها در انواع ساختمان‌های مسکونی و تجاری و اداری و تفریحی استفاده می‌شود.

سایبان یک پوشش ثانویه است و از آن برای حفاظت از اشیا در برابر تابش نور خورشید، وزش بادهای شدید و بارش برف و باران و تگرگ استفاده می‌شود. سایبان‌ها با متریال و فناوری‌های مختلف طبق نیاز کاربران به بازار عرضه می‌شوند. که هر کدام از آن دارای مزیت های ویژه‌ای هستند. از جمله تولید کنندگان معتبر در زمینه ساخت سایبان می‌توان به سایبان شاهد اشاره کرد.

سایبان خانگی

به طور کلی تولید سایبان نمونه‌های مختلفی را در بر می‌گیرد. از پرکاربردترین انواع سایبان می‌توان سایبان‌های خانگی را نام برد که اکثر صاحبان ویلاها و منازل مسکونی از آن استفاده می‌کنند و از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند. تنوع این محصولات افراد زیادی را به خود جذب کرده است و برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد که عبارتند :

  • سایبان درب ورودی
  • سایبان پنجره
  • سایبان خودرو
  • سایبان استخر
  • سایبان پاسیو
  • سایبان کولر

در این میان سایبان پارکینگ خودرو از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. و افراد زیادی در اکثر نقاط دنیا از این سایبان استفاده می‌کنند. و در حال حاضر در صنعت ساختمان جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده است.

سایبان پارکینگ

سایبان پارکینگ

سایبان پارکینگ

سایبان پارکینگ یک محصول مفید و کاربردی است که قابلیت این را دارد یک فضای ایمن برای وسیله نقلیه شما ایجاد کند. در روزهای گرم یکی از مشکلات خودرو این است که آفتاب فضای داخلی و اجزای خودرو را بسیار داغ می‌کند. همچنین اگر بخواهید از کولر استفاده کنید به زمان نیاز دارید و تهویه خوبی را برای خودرو ایجاد نمی‌شود. علاوه بر این تابش نور خورشید به مرور زمان رنگ بدنه خودرو را از بین می‌برد. و در فصول سرد نیز بارش باران و برف و تگرگ و وجود سرما می‌تواند به موتور و بدنه خودرو آسیب برساند. در حال حاضر هزینه تعمیر و نگه‌داری خودرو بسیار زیاد است و شما با استفاده از یک سایبان پارکینگ مناسب می‌توانید به راحتی از خودرو محافظت لازم را به‌عمل آورید.

دلایل محبوبیت سایبان پارکینگ در سالهای اخیر

شما با یک نگاه به اطراف متوجه می‌شوید در سال‌های اخیر افراد بیشتری از سایبان ماشین استقبال می‌کنند. یکی از دلایل مهم این امر افزایش قیمت خودرو در سال‌های اخیر می‌باشد. افزایش قیمت خودرو باعث شده تا ماشین‌ها به بخش چشمگیری از سرمایه مردم تبدیل شوند. و حفاظت از این سرمایه در برابر عوامل محیطی واجب است. علت دیگری که در سال‌های اخیر استفاده از سایبان پارکینگ را افزایش داده ورود تکنولوژی و فناوری‌های جدید در ساخت سایبان‌ها می‌باشد. با پیشرفت فناوری ساخت سایبان و ورود سایبان‌های متحرک و اتوماتیک و حتی سایبان‌های هوشمند به بازار مردم استقبال بیشتری از این مدل‌ سایبان‌ها نسبت به سایبان ثابت کرده‌اند.

انواع سایبان پارکینگ

سایبان‌های پارکینگ از نظر شکل ظاهری در مدل‌های مختلفی مانند، سایبان پارکینگ خودرو ساده، سایبان  چتری، سایبان موجی شکل، سایبان دو طرفه ساخته می‌شوند

سایبان‌های پارکینگ نیز مانند مدل‌های دیگر سایبان در دو نوع ثابت و متحرک ساخته می‌شوند. در ادامه توضیحات بیشتری در این رابطه به شما ارائه می‌دهیم.

سایبان ثابت

سابان‌های ثابت طراحی بسیار ساده ای دارند در دو مدل ستون‌دار و بدون ستون ساخته می‌شوند. این نوع از سایبان بعد از نصب قابل جابجایی نیست و همچنین پوشش سقف نیز به صورت ثابت قرار دارد و از خودرو شما در برابر عوامل محیطی محافظت می‌کند.

سایبان متحرک

در میان سایبان‌های خانگی سایبان متحرک ماشین دارای طرفداران زیادی است. این مدل از سایبان برقی بوده و دارای یک موتور الکترونیکی است. این مدل سایبان به صورت تاشو می‌باشد و در هر زمانی که تمایل داشته باشید سایه ایجاد شود می‌توانید سایبان را باز کنید و در صورت عدم نیاز به حضور سایه پوشش سایبان را می‌توانید جمع کنید.

آیا شما با ویژگی های سایبان برقی آشنایی دارید؟

این مدل از سایبان دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است. در ادامه برخی از ویژگی‌ها و مزایای آن را برای شما بیان خواهیم کرد.

قابلیت نصب آسان

نصب و استفاده از این مدل سایبان آسان می‌باشد و برای همه مدل اتومبیلی قابل استفاده است.

قابلیت کنترل از راه دور

 شما می‌توانید در هنگام تابش نور خورشید سایبان را بسیار راحت و بدون هیچ زحمتی با زدن یک دکمه ریموت کنترل باز کنید یا زمانی که میخواهید آن را ببندید.

طراحی خاص

سایبان برقی در انواع طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت می‌تواند به عنوان انتخابی لوکس باعث می‌شود فضای پارکینگ را زیبا و جذاب کرده و نمای خاصی به محیط حیاط ساختمان شما دهد.

ساختار مستحکم

 سایبان پارکینگ متحرک یا تاشو از استحکام خاصی برخوردار است. جنس اسکلت آن معمولا از فولا می‌باشد و این ساختار مستحکم از مهم‌ترین ویژگی‌های این سایبان می‌باشد.

قابلیت استفاده در فضاهای مختلف

سایبان پارکینگ متحرک می‌تواند در فضاهای مختلفی مانند مجتمع‌های مسکونی، ساختمان‌های اداری، ساختمان‌های تجاری و بیمارستان‌ها و… مورد استفاده واقع شوند.

پایداری

 سایبان‌های برقی باید این توانایی را داشته باشند تا در برابر شرایط آب و هوایی مختلف، از جمله باران، برف و گردوغبار، مقاومت کرده و دچار فرسودگی نشود.

 

مکان های استفاده از سایبان پارکینگ

استفاده از سایبان پارکینگ یک راهکار موثر است که در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث می‌شود ظرفیت پارکینگ افزایش پیدا کند و استفاده بهینه‌ای از فضای مورد نظر داشته باشید. سایبان پارکینگ در مکان‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از این مکان‌ها عبارتند از:

ساختمان‌های اداری و تجاری

یکی از موارد استفاده از سایبان‌های پارکینگ در ساختمان‌های اداری و تجاری است. چون در این مکان‌ها به دلیل تعداد زیاد ماشین‌ها فضای پارکینگ محدود بوده و نیاز به افزایش ظرفیت پارکینگ است. در این صورت با نصب سایبان می‌توان فضای مناسبی را برای پارک خودروها ایجاد کرد و از آن‌ها محافظت نمود.

مجتمع‌های مسکونی

 در مجتمع‌های مسکونی هم مانند ساختمان های اداری به دلیل محدودیت فضای پارکینگ و این که فضای پارکینگ‌های مسقف ظرفیت محدودی دارند می‌توان با استفاده از سایبان پارکینگ از محوطه حیاط برای محافظت از خودروها استفاده‌ای بهینه داشت.

هتل‌ها و رستوران‌ها

در هتل‌ها و رستوران‌ها نیز به دلیل رفت و آمد زیاد و تعداد زیاد ماشین‌ها نیاز به فضای بیشتری به عنوان پارکینگ است. از این رو استفاده از سایبان پارکینگ یک نیاز واجب است.

بیمارستان‌ها و مراکز درمانی

 در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به دلیل رفت و آمد زیاد کارکنان و بیماران نیاز به فضای بسیار بزرگی به عنوان پارکینگ است. به همین دلیل سایبان پارکینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه‌آهن

 در فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه‌آهن  نیز به دلیل مراجعه زیاد مسافران تعداد ماشین‌ها بسیار زیاد بوده و حتی بسیاری از مسافران ماشین‌های خود را تا زمان برگشتن در پارکینگ فرودگاه قرار می‌دهند به همین دلیل برای استفاده مطلوب از فضا سایبان پارکینگ را مورد استفاده قرار می‌دهند.

نکات مهم در انتخاب یک سایبان خوب

در انتخاب یک سایبان مناسب و خوب بهتر است نکاتی را که به شما توصیه می‌کنیم مد نظر قرار دهید. این نکات شامل موارد زیر می‌باشد:

برای انتخاب یک سایبان خوب باید توجه ویژه‌ای به متراژ فضای مورد نظر داشته باشید سایبانی متناسب با  ابعاد محیط مورد نظر خود داشته باشید. برای متراژهای محدود بهتر است از سایبان‌هایی استفاده کنید که دارای حداقل تعداد ستون و پایه باشند.

سایبان شما باید توانایی مقاومت در برابر عوامل مختلف محیطی نظیر بارش‌های شدید باران و برف و تگرگ و تابش نور خورشید را داشته باشد همچنین باید در برابر زلزله و وزش بادهای شدید مستحکم باشد. بنابراین توصیه می شود که قبل از خرید سایبان به جنس بدنه و پوشش سایبان نگاه ویژه‌ای داشته باشید.

یکی دیگر از نکات مهم هنگام خرید سایبان ثابت بودن رنگ سایبان است. سایبان‌های پارکینگ  به دلیل این‌که مدت زمان زیادی در مجاورت تابش نور خورشید هستند ممکن است پس از مدتی دچار پوسیدگی و رنگ پریدگی شوند شما می توانید با انتخاب یک پوشش مناسب برای سایبان و جنس مناسب برای بدنه سازه از این آسیب‌ها جلوگیری کنید.

نکته دیگری که بسیار حائز اهمیت است قابلیت تمیز شوندگی سایبان است. بهتر است متریال به کار رفته در سایبان جوری باشد که کمترین میزان رطوبت و گرد و غبار را به خود جذب کند و به راحتی بتوانید سایبان را تمیز کنید.

قیمت سایبان پارکینگ

قیمت سایبان از جمله مواردی است که برای مصرف کننده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. قیمت سایبان بسیار وابسته به کیفیت متریال مصرفی می‌باشد یعنی هرچه کیفیت متریال به‌کار رفته مرغوب‌تر باشد قیمت سایبان نیز بیشتر است. علاوه بر این طرح سایبان و ابعاد آن نیز در قیمت بی تاثیر نمی‌باشد. به عنوان مثال قیمت یک سایبان چتری با یک سایبان بازویی برابر نیست. به شما پیشنهاد می کنیم برای صرفه جویی در هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری سایبان از شرکت‌های معتبر محصولی را تهیه کنید که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد.

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

جمع بندی

در این مطلب ما سعی کردیم اطلاعات جامعی درباره سایبان پارکینگ و موارد استفاده از آن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همان‌طور که بیان کردیم این سایبان در مدل‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند و قابل استفاده در محیط‌های گوناگون است. اگر شما می‌خواهید از فضای مورد نظرتان استفاده مطلوب‌تری داشته باشید بهتر است از سایبان پارکینگ استفاده کنید. امیدواریم که توانسته باشیم نکات مفیدی را به شما ارائه دهیم تا انتخاب درستی داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *