سایبان پارکینگ چگونه می‌تواند در طراحی ساختمان مورد استفاده قرار گیرند؟

سایبان پارکینگ

سایبان پارکینگ چگونه می‌تواند در طراحی ساختمان مورد استفاده قرار گیرند؟

در طراحی فضای سبز، حیاط و یا محوطه ویلا ها سایبان‌ها یکی از ابزارهای محبوب هستند. برای محافظت و در امان ماندن از تابش نور خورشید در روزهای بلند تابستان و یا پوششی مناسب برای جلوگیری از بارش باران و یا برف در روزهای زمستان سایبان محصولی بسیار کاربردی می‌باشد.

گرمای زیاد در تابستان، یا تغییرات آب و هوایی در فصول دیگر سبب می شود که اکثریت مردم، برای خرید و داشتن یکی از انواع سایبان ها ترغیب شوند. بنابراین علاوه بر فصل تابستان، بلکه در فصل زمستان نیز وجود یک سایبان در محوطه باز امری ضروری است. همچنین اکثر افراد تمایل دارند خودروی خود را زیر سایبان قرار دهند تا از آسیب‌های گرما و بارش باران و برف و تگرگ در امان باشد.

استفاده از سایبان‌ها نه تنها برای خانه‌های ویلایی و یا حیاط‌دار قابل استفاده است بلکه می‌توان از آن ها در فضاهای مختلفی همچون تراس و یا بالکن آپارتمان ها و یا حتی به عنوان سایبان پنجره  یا به عنوان سایبان پارکینگ مورد استفاده قرار داد.

سایبون ماشین

سایبون ماشین

انواع سایبان

سایبان‌ها به دو صورت ثابت و یا به صورت متحرک ( جمع شونده) توسط تولید کنندگانی مختلفی وارد بازار می‌شوند از جمله این تولیدکنندگان می‌توان به سایبان شاهد اشاره نمود . سایبان‌های متحرک و ثابت را بدون محدودیت می‌توان در اکثر فضاها به‌کاربرد. سایبان متحرک خود به دو نوع دستی و برقی تقسیم می‌شوند.دارای قابلیت جابجایی هستند یعنی شما می توانید در صورت لزوم سایبان را ببندید و از تابش نور خورشید، کمال استفاده و لذت را ببرید و یا می توانید آن را باز کنید و از سایه ایجاد شده بهره‌مند شوید. با استفاده از این مدل سایبان حتی قابلیت گسترده کردن سایبان را دارید. در حالی که سایبان‌های ثابت چنین قابلیتی را ندارند و بعد از نصب امکان جابجایی آن‌ها وجود ندارد.

سایبان پارکینگ محافظی برای خودروی شما

امروزه افراد زیادی از سایبان پارکینگ استفاده می‌کنند. سایبان‌ها محصولات مدرنی هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا در فضای باز یک سقف زیبا برای پارک خودرو داشته باشید. همه شما به خوبی آگاه هستید که اشعه ماوراء بنفش خورشید آسیب‌های جدی به پوست می‌رساند. و این اشعه قدرتمند توانایی این را دارد که رنگ خودرو را اکسید و محو کند. در این صورت خودرو شما خیلی سریع تر از حد معمول دچار فرسودگی خواهد شد. شما می‌توانید برای جلوگیری از وقوع این اتفاق زمانی که در حال رانندگی نیستید، خودرو خود را زیر سایبان پارک کنید. با این کار شما علاوه بر اینکه از رنگ خودرو خود محافظت کرده‌اید از چراغ ها و قسمت های پلاستیکی آن نیز محافظت می‌کنید.

همچنین وجود سایبان پارکینگ در فصول سرد سال و در هنگام شرایط آب و هوایی بارانی و برفی یا بارش تگرگ از ورود رطوبت به داخل ماشین و یا دیگر آسیب‌ها می‌تواند جلوگیری کند. اگر سایبان خودرو با ابعاد ماشین شما متناسب نباشد کارایی مطلوب را نخواهد داشت. برای اینکه سایبان حداکثر سایه لازم را برای شما ایجاد کند با قبل از نصب سایبان پارکینگ فضای مورد نظر خود برای ساخت سایبان با حساسیت فراوان و بسیار دقیق اندازه‌گیری کنید. به این نکته توجه کنید که شما می‌خواهید خودرو خود را در آن مکان پارک کنید پس ارتفاع مناسبی را نسبت به خودرو برای سایبان در نظر بگیرید.

قیمت سایبان پارکینگ

در قیمت سایبان پارکینگ خودرو عوامل متعددی تاثیر دارند که در ادامه برای شما توضیح می‌دهیم. متریال به کار رفته در سایبان در قیمت بسیار تاثیرگذار است. ابعاد سایبان‌ها و این‌که سایبان از چه نوعی است ثابت است یا متحرک همه عوامل مهمی در تعیین هزینه خرید سایبان می‌باشد. هرچه سایبان کوچک‌تر باشد و طراحی آن ساده‌تر باشد قیمت آن کاهش می‌یابد. برای جلوگیری از هزینه‌هایی نظیر هزینه تعمیر سایبان بهتر است محصول مورد نظر خود را از شرکت‌ها و سازنده‌هایی تهیه کنید که دارای خدمات پس از فروش و گارانتی باشند.

کاربردهای سایبان

سایبان‌های پارکینگ با توجه به نیازهای مختلف افراد در محیط‌های مختلف به صورت متنوع طراحی و اجرا می‌کنند. استفاده از طراحی مناسب برای ساخت سایبان پارکینگ در حیاط می‌تواند تاثیرات مثبتی بر دکوراسیون فضای حیاط بگذارد.

به طور کلی می‌توان گفت که یک سایبان می‌تواند کاربری مختلفی داشته باشد. به طور مثال

ایجاد فضای مسقف و آلاچیق تفریحی

اجرای سایبان برای ایجاد پارکینگ مسقف

ساخت سایبان برای فراهم کردن فضایی مناسب برای نگه‌داری درختان، گل‌ها و گیاهان به دور از آسیب گرمای تابستان و سرمای زمستان

سایبان پارکینگ و موارد استفاده از آن در طراحی ساختمان

سایبان پارکینگ در محوطه منزل مسکونی یک فضای اختصاصی است. بنابراین دکوراسیون این فضا نیز همانند دکوراسیون داخلی از اهمیت خاصی برخوردار است. زمانی که شما قصد دارید سازه‌ای در این فضا ایجاد کنید باید برای طراحی بهتر فضا سبک دکوراسیون حیاط را مد نظر قرار داشته باشید. تا آسیبی به چم‌انداز محوطه وارد نکنید. استفاده از اشکال هندسی برای ساخت سایبان پارکینگ می‌تواند ایده خوبی باشد. در ادامه مطلب به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

اگر قصد دارید در حیاط ساختمان خود از سایبان پارکینگ استفاده کنید برای زیبایی هرچه بیشتر بهتر است طرحی را برای سایبان انتخاب کنید که با نمای بیرونی خانه در تضاد نباشد. طراحی و نمای ظاهری سایبان پارکینگ شما می‌تواند مکمل نمای کلی ساختمان شما باشد و برای طراحی سایبان می‌توان از شکل کلی ساختمان الهام گرفت. مثلا اگر ظاهر ساختمان شما  به صورت منحنی باشد می‌توان سقف سایبان را نیز به صورت منحنی طراحی و اجرا کرد. یا در صورتی که ساختمان شما دارای نمای مدرن و چهارگوش است سقف سایبان پارکینگ شما می‌تواند به صورت تخت یا شیبدار طراحی شود.

 اگر تمایل دارید سایبان شما جلوه خاصی به فضای داخلی حیاط ساختمان شما دهد می‌توانید از رنگی برای سایبان استفاده کنید که با رنگ نمای ساختمان هارمونی داشته باشد. شما می‌توانید سایبان را در هر قسمتی از حیاط که مد نظرتان است اجرا و نصب کنید و از میان طرح‌های متنوعی که در بازار موجود است طرح خاص خود را انتخاب کنید. ضمن اینکه هریک از طرح‌های موجود در بازار دارای رنگ بندی متنوعی هستند و شما می توانید از رنگ متناسب با فضا برای سایبان استفاده کنید. و با ایجاد فضای سبز و باغچه در اطراف سایبان زیبایی آن را دو چندان کنید.

در طراحی سایبان برای یک ساختمان چه ویژگیهایی مهم است؟

یک سایبان عالی باید دارای مقاومت باشد و در برابر عوامل طبیعی و غیرطبیعی مانند وزش بادهای شدید و بارش باران و برف فرسوده نشود و رنگ آن از بین نرود همچنین بتواند سایه مطلوبی را ایجاد کند.

سایبان باید دارای استحکام مناسبی باشد و توانایی تحمل بار را داشته باشد تا در صورت وقوع زلزله دچار آسیب نشود.

در طراحی سایبان باید از متریال مرغوب و با کیفیت استفاده کرد تا بتوانید بهترین نتیجه را از این سازه بگیرید و طول عمر بلند مدتی داشته باشد.

ایجاد یک سایه خنک و مطلوب نیز برای یک سایبان ساختمان امری مهم است. در صورتی که سایبان نتواند سایه مطلوبی ایجاد کند به ماشین یا دیگر اشیاء که در زیر آن واقع شده است آسیب جدی می‌رساند.

بهترین پوشش برای سایبان پارکینگ چیست؟

 برای انتخاب پوشش سایبان متریال مختلفی در باز موجود است. از جمله این متریال می‌توان، ورق‌های فلزی، پلی کربنات و پوشش یو پی وی سی را نام برد. از محبوب ترین و با کیفیت ترین پوشش ها برای ساخت انواع سایبان ها ورق های یو پی وی سی هستند. این پوشش دارای ظاهر بسیار زیبا و مدرن هستند که امروزه بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته اند و می‌توانند گزینه بسیار مناسبی برای پوشش سایبان پارکینگ باشند.

از این پوشش می‌توان در فضا های مختلف و با آب و هوای متفاوت در ساخت سایبان استفاده کرد ورق های یو پی وی سی حالت منعطفی دارند و دارای مقاومت بالایی در برابر بارش‌های محیطی و تابش نور خورشید دارند پس شما بدون نگرانی از اینکه این پوشش دچار تخریب شود یا رنگ آن به مرور زمان تغییر کند از آن برای سایبان پارکینگ استفاده کنید.

انواع سایبان پارکینگ از نظر شکل ظاهری

در این بخش تعدادی از سایبان‌ها را از نظر شکل ظاهری بررسی می‌‌کنیم.

سایبان پارکینگ خودرو ساده

سایبان‌های ساده دارای سقفی مسطح و ساده هستند. طراحی سازه آنها بسیار ساده تولید شده و دارای پایه اضافه در دو طرف هستند.

سایبان  چتری

طراحی سایبان چتری  به شکل چتر، خیمه، مخروط و یا هرمی هستند. معمولا پوشش این مدل از سایبان از جنس پارچه می‌باشد.

سایبان موجی شکل

این نوع سایبان‌ها در محیط‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند و به گونه‌ای موجی شکل طراحی شده‌اند که نمای زیبایی در محیط مربوطه ایجاد می‌کند.

سایبان دو طرفه

با استفاده از این مدل سایبان می‌توان حداقل دو خودرو را در زیر سایبان قرار داد.

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

جمع بندی

در این مطلب ما سعی کردیم اطلاعات جامعی درباره سایبان پارکینگ و طراحی آن در ساختمان در اختیار شما قرار دهیم. همان‌طور که دریافتید برای طراحی سایبان پارکینگ باید توجه ویژه‌ای به نمای کلی ساختمان داشته باشید و سایبانی متناسب با محیط اجرا کنید. همچنین استفاده از متریال با کیفیت باعث افزایش طول عمر سایبان و کارایی بیشتر آن می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *