آیا سایبان پارکینگ می‌تواند از جنس فلزی باشند؟

سایبان ماشین

آیا سایبان پارکینگ می‌تواند از جنس فلزی باشند؟

یکی از کاربردی‌ترین روش‌ها برای محافظت وسایل نقلیه شما در برابر آب و هوای نامناسب سایبان خودرو است. مخصوصا گرمای شدید که در دراز مدت به خودروی شما آسیب می‌رساند و باعث فرسودگی و کاهش عمر آن می‌شود.

سایبان پارکینگ

از سایبان پارکینگ خودرو برای نگهداری ماشین و تجهیزات ساختمانی نیز استفاده میشود  تا در برابر عوامل طبیعی محیط مانند تابش نور خورشید و بارش باران وبرف دچار خرابی نشوند. این پوشش های سقفی به صورت متنوع و در ابعاد مختلف ساخته می‌شوند. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در ساخت سایبان‌های پارکینگ این محصول نیز از حالت ساده خارج شد و سایبان‌هایی با طراحی جدید برای محافظت از خودرو ساخته شدند. در ابتدا طراحی سایبان‌ها به صورت ساده رایج بود  اما امروزه این صنعت همانند هر صنعت دیگری پیشرفت کرده و محصولاتی با تنوع زیاد طرح و رنگ به بازار عرضه می‌شوند.

به نظر شما در طراحی سقف پارکینگ چه نکاتی مهم است؟ در این مطلب ما قصد داریم به پاسخ این سوال بپردازیم و انواع پوشش را برای سایبان پارکینگ به شما معرفی کنیم.

انواع سایبان پارکینگ

سایبان‌های پارکینگ دارای مدل‌های متنوعی هستند. دلیل این تنوع نیازها و سلیقه‌های مختلف مردم می‌باشد. اهمیت این موضوع باعث شده شرکت‌های تولید کننده سایبان آن‌ها را در انواع بسیار مختلفی تولید و روانه بازار نمایند. به شما توصیه می‌کنیم سایبانی را انتخاب کنید که علاوه بر استاندارد بودن نیاز شما را کاملا برطرف نماید. به طور کلی سایبان پارکینگ خودرو به دو دسته سایبان‌های ثابت و سایبان‌های متحرک تقسیم می‌شوند. استفاده از سایبان ثابت معمولا در مکان‌هایی رواج دارد که جنبه زیبایی ظاهری محیط خیلی از اهمیت بالایی برخوردار نباشد. اما از سایبان متحرک در مکان‌هایی استفاده می‌شود که علاوه بر کیفیت سازه ظاهر زیبای آن نیز ارزش بسیار بالایی دارد. سایبان‌های متحرک با استفاده از یک ریموت کنترل قابل باز و بسته شدن هستند. نمونه‌ای از سایبان‌های متحرک سایبان ماشین تاشو می‌باشد که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. راحتی استفاده از این سایبان‌ها باعث می شود تا اکثر افراد تمایل داشته باشند از آن استفاده کنند.

چه نوع پوشش برای سایبان پارکینگ می‌خواهید؟

زمانی که شما می‌خواهید اقدام به ساخت سایبان پارکینگ کنید  می‌توانید مشخص کنید سقف سایبان از چه نوع پوششی باشد. متریالی که در ساخت سایبان پارکینگ استفاده می شود عبارتند از فلز، شیشه، پلی کربنات، کامپوزیت، یو پی وی سی و …

هستند که هر کدام از این پوشش‌ها دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. از جمله انواع پوشش های سقفی که می‌توانند باعث گرم شدن خودرو و فرسودگی سریعتر آن شوند شیشه، پلاستیک و فلز است.  پس اگر پارکینگ شما در منطقه ای بسیار گرم واقع شده است بهتر است از سایر پوشش‌ها برای سقف سایبان ماشین خود استفاده کنید. در این صورت کمترین آسیب به ماشین شما می‌رسد.

ویژگی‌های یک سایبان پارکینگ استاندارد

هر پارکینگی به یک سقف مستحکم و ضد آب نیاز دارد تا ماشین های زیر آن به درستی محافظت شوند. سایبان‌ها در انواع مختلف از ورق های فلزی و ایرانیت گرفته تا شیشه و یو پی وی سی و … ساخته شوند. در ادامه برخی از نکات مهم برای طراحی و انتخاب یک پوشش مناسب برای سایبان را نام می‌بریم.

نکات مهم در طراحی سقف سایبان پارکینگ

در طراحی سایبان پارکینگ باید نکات مهمی را مد نظر داشته باشید که عبارتند از:

انتخاب پوشش سایبان پارکینگ بر اساس شرایط آب هوایی

 باید بسیار به این نکته که ساختمان شما تحت تأثیر آب و هوای منطقه قرار دارد توجه کنید. آب و هوای منطقه شما نقش بسیار مهمی در انتخاب پوشش سایبان دارد. به عنوان مثال پوششی که برای مناطق مرطوب مورد استفاده قرار می‌گیرد را نمی‌توانید در آب و هوای گرم و خشک نیز به کار ببرید. استفاده از متریال با کیفیت متناسب با شرایط اقلیمی منطقه طول عمر سایبان شما را افزایش می دهد. سایبان‌های تولید شده توسط سایبان شاهد از طراحی و کیفیت مناسبی برای استفاده در تمام نقاط کشور برخوردار هستند.

عمر سقف پارکینگ

سقف سایبان پارکینگ شما بیشتر از هر بخش دیگری در معرض تابش نور خورشید و بارش باران و برف و تگرگ می‌باشد. ماندگاری سایبان پارکینگ شما ارتباط مستقیمی با نوع جنس پوشش سقف آن دارد. پس برای استفاده بهینه از سایبان و طول عمر بالای آن از پوشش‌هایی نظیر یو پی وی سی استفاده کنید زیرا دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر عوامل محیطی است.

عایق حرارتی

با نصب عایق‌های حرارتی برای سقف سایبان پارکینگ می‌توانید میزان چشمگیری از دمای آن را کاهش دهید. در این صورت دمای زیر سایبان قابل کنترل خواهد بود. و زمانی گه شما در تابستان سوار ماشین خود می شوید  لازم نیست از گرمای طاقت‌ فرسا اذیت شوید. اگر سقف سایبان پارکینگ به درستی عایق بندی نشده باشد انرژی مصرفی ساختمان شما را افزایش می‌دهد.

عایق صدا

عایق های صوتی فقط برای استفاده در دیوار واحدهای آپارتمانی نیست. بلکه پوشش سایبان پارکینگ شما وقتی تحت تاثیر قطرات باران و تگرگ قرار می‌گیرد سر و صدای زیادی را ایجاد می‌کند. پوشش‌های سقف از جنس ایرانیت و فایبرگلاس عایق های صوتی مناسبی نیستند.

وزن سقف

وزن سقف سایبان پارکینگ برای سایبان‌های متصل به ساختمان اصلی بسیار نکته مهمی می‌باشد. اگر وزن مصالح کاربردی بسیار سنگین باشد عدم توجه به این موضوع می‌تواند اثرات نامطلوبی داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که ساختار خانه شما توان لازم را دارد تا وزن مصالح سقف انتخابی شما را تحمل کند. مصالحی را انتخاب کنید که بیش از حد سنگین نباشند  چون به مرور زمان ساختمان شروع به از دست دادن استحکام خود می‌کند.

تعمیر و نگهداری سایبان

استفاده از پوشش‌هایی نظیر یو پی وی سی، نیاز به نگهداری و تعمیر بسیار کمتری نسبت به سایر پوشش‌ها دارند و بسیاری از افراد پرمشغله استفاده از این پوشش را ترجیح می‌دهند.

به نظر شما سایبان‌های پارکینگ می‌توانند از جنس فلزی باشند؟

برای ساخت سایبان پارکینگ ماشین، ابتدا با توجه به ابعاد محیط مورد نظر یک چارچوب مشخص در نظر گرفته می‌شود و بعد از آن با توجه به فاکتورهای مهمی که بیان کردیم پوشش سقف بر روی چهارچوب نصب می‌شود.

سایبان فلزی

این پوشش می‌تواند یک سقف پایدار برای سایبان شما باشد. این پوشش از ورقه‌های فولادی گالوانیزه ساخته می‌شوند و با رنگ محافظ ضد زنگ پوشانده می‌شوند. این عمل برای مدت طولانی فلز را در برابر شرایط جوی مختلف محافظت می‌کند. این پوشش یکی از مقاوم ترین پوشش های سقفی برای سایبان‌های پارکینگ هستند و تا حدود 20 سال ماندگاری دارند. در ادامه به برخی از مزایا و معایب استفاده از این پوشش اشاره می‌کنیم.

مزایای استفاده از سایبان فلزی عبارتند از:

ضد آسیب و خوردگی

دوستدار محیط زیست

قابلیت نصب روی اکثر سطوح

دوام و ماندگاری طولانی مدت

غیرقابل اشتعال

معایب پوشش‌های فلزی:

قیمت بالا و مقرون به صرفه نبودن

عدم عایق صوتی در زمان بارش باران و تگرگ

عملکرد ضعیف و انتقال گرما در هوای گرم

مسئله‌ای که بسیاری از خریداران سایبان‌ها را در مورد استفاده از سقف‌های فلزی نگران می‌کند این است که، آیا با نصب سقف فلزی در هنگام طوفان خطر برخورد صاعقه با سقف پارکینگ افزایش می‌یابد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم اگر تمهیدات لازم را در نظر داشته باشید، خیر. همان‌طور گه شما می‌دانید صاعقه به بلندترین نقطه ساختمان که می‌تواند برسد برخورد می‌کند. اگر در نزدیکی خانه شما درخت یا خطوط برق وجود نداشته باشد و سقف سایبان شما در بلندترین نقطه منطقه باشد امکان دارد آسیبی ایجاد شود. به شما عزیزان توصیه می‌کنیم از یک میله برق‌گیر در جای مناسب استفاده کنید تا در هر صورت به خودرو، خانه و وسایل الکترونیکی شما آسیبی نرسد.

نگران این نباشید که سقف فلزی شما مورد اصابت صاعقه قرار بگیرد چون سقف فلزی دارای مزیت بزرگی است و آن مقاومت در برابر آتش است. امروزه بسیاری از کارشناسان سقف‌سازی به خریداران این اطمینان را می‌دهند که استفاده از فلز در مناطقی که رعد و برق وجود دارد خطری ندارد. اما در حال حاضر پوشش‌های یو پی وی سی به دلیل مزایای فراوان و سازگاری با اکثر شرایط آب و هوایی طرفداران بسیار زیادی نسبت به سایر پوشش‌‌ها دارند.

قیمت سایبان پارکینگ

قیمت یک محصول از مواردی است که بسیار برای خریداران اهمیت دارد. بهتر است بدانید در تعیین قیمت یک سایبان عوامل زیادی دخیل هستند. از جمله آن می‌توان به جنس سایبان، طراحی سایبان، کیفیت متریال مصرفی و… اشاره نمود. به طور مثال قیمت یک سایبان چتری با قیمت سایبان برقی مغازه در یک محدوده نیستند. اگر شما قصد خرید یک سایبان مناسب و مقرون به‌صرفه را دارید بهتر است از شرکت‌های معتبر تولیدی محصولات دارای گارانتی را خریداری کنید تا در صورت تعمیر محصول از خدمات پس از فروش آن بهره‌مند شوید و از صرف هر هزینه اضافه‌ای جلوگیری نمایید.

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

جمع بندی

در این مطب ما سعی کردیم اطلاعات جامعی درباره سایبان پارکینگ و عوامل موثر برای انتخاب پوشش مناسب سایبان را در اختیار شما قرار دهیم و به این سوال که آیا سایبان پارکینگ می‌تواند از جنس فلز باشد؟ پاسخ دهیم. همان‌طور که دریافتید می‌توانید سایبان مورد نظر خود را از فلز تهیه کنید و ما برای شما مزایا و معایب آن را نام بردیم. اما اگر می‌خواهید نهایت انتظارات شما برآورده شود در انتخاب سایبان با افراد متخصص در این زمینه مشورت داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *