استفاده از فضای کم و زیبایی ظاهری بینظیر با سایبان‌های برقی

تعمیرات سایبان برقی پارکینگ

استفاده از فضای کم و زیبایی ظاهری بینظیر با سایبان‌های برقی

در ابتدا بهتر است که شما بیشتر با سایبان آشنا شوید. سایبان نوعی پوشش ثانویه است که امروزه از آن برای کاربرد‌های مختلف استفاده می‌کنند. با توجه به طیف گسترده کارایی سایبان‌ها در حال حاضر انواع مختلفی از سایبان‌ها در بازار موجود هستند که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود هستند و توسط تولید‌کنندگانی مانند سایبان  شاهد طراحی می‌شوند و در جهت رفع نیازهای کاربران به بازار عرضه می‌شوند.

سایبان‌ها عواملی هستند که برای محافظت از محیط مورد نظر یا اشیا به کار ‌می‌روند. این تجهیزات به راحتی می‌توانند یک محیطی ناکارآمد را به محیط کارآمد و جذاب برای تفریح و استراحت تبدیل نمایند و یک فضای امن و دنج ایجاد کنند.

به‌طور کلی انواع مختلف سایبان‌ها در دو مدل ثابت و متحرک در تنوع بالای طرح و رنگ تولید می‌شوند که از دو بخش اسکلت و پوشش  که نوعی پارچه است ساخته می‌شوند. که این پارچه‌ها ضد آب و بسیار مقاوم هستند  به‌طوری که فضای تحت پوشش سایبان را از آسیب عوامل محیطی مختلف همچون بارش باران، تابش مستقیم نور خورشید، بارش برف و تگرگ و رطوبت محافظت می‌کند.

 سایبان‌های ثابت بعد از نصب قابل جابجایی و باز و بسته شدن نیستند در صورتی که سایبان‌های متحرک که به دو دسته سایبان دستی و سایبان برقی تقسیم می‌شوند این قابلیت را دارند. سایبان‌های دستی به وسیله یک اهرم و نیروی دست قابل استفاده هستند و عملکردی مکانیکی دارند. اما سایبان‌های برقی تجهیزات پیشرفته‌تری دارند طراحی این مدل از سایبان در شکل‌های سایبان تاشو یا چتر رایج است و توسط یک موتور الکتریکی عمل می‌کنند.

 این مدل از سایبان مزایای خاصی دارد که این مزایا باعث شده است که در اکثر نقاط دنیا طرفداران فراوانی داشته باشد، برای استفاده از سایبان‌های برقی نیاز به کار خاصی نیست و فقط با فشار دادن دکمه ریموت کنترل حتی می‌توانید از راه دور عملکرد سایبان را تحت نظر خود قرار دهید. و در هر ساعتی از شبانه روز پوشش سایبان را باز کنید و از فضای ایجاد شده نهایت استفاده را ببرید یا در صورت عدم نیاز آن را ببندید. در ادامه مطلب شما را با مزایای بی‌نظیر سایبان برقی بیشتر آشنا می‌کنیم، همراه ما باشید.

سایبان‌های برقی

سایبان‌های برقی

موارد کاربرد سایبان برقی

آیا شما با کاربردهای سایبان‌های برقی آشنایی دارید؟ امروزه سایبان‌های برقی به دلیل قابلیت‌های ویژه و مزایای بسیار خود جایگزین مناسبی برای سایر مدل‌های سایبان از جمله ثابت و مکانیکی(دستی) شده‌اند. از جمله کاربردهای مهم سایبان‌های برقی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

سایبان انواع مغازه‌ها و فروشگاه‌ها

  سایبان تراس یا بالکن خانه

سایبان پاسیو، حیاط یا انواع پارکینگ‌ها

سایبان برای رستوران‌ها یا مراکز خدماتی رفاهی

ایجاد سایبان تبلیغاتی برای انواع مختلف برندها و شرکت‌ها

مزایای استفاده از سایبان برقی

سایبان برقی از محیط یا وسایل مورد نظر شما در مقابل شرایط جوی نامساعد مانند تابش شدید نور خورشید یا بارش برف و باران و تگرگ محافظت می‌نماید.

سهولت در استفاده از سایبان تنها با فشار دادن یک دکمه از ریموت کنترل.

سایبان برقی را بدون محدودیت در اکثر محیط‌ها با ابعاد و اندازه‌های مختلف می‌توان مورد استفاده قرار داد. حتی از این سایبان برای محیط‌هایی با متراژ بالا نیز می‌توان استفاده نمود.

قابلیت باز و بسته شدن برای ایجاد پوشش مناسب در تمام فصول سال و هر ساعتی از شبانه روز.

تنظیم شیب درجه سایبان بر طبق زاویه تابش نور خورشید که باعث میشود سایه مفیدتری برای شما ایجاد شود.

امکان سفارشی سازی سایبان برقی مطابق با دکوراسیون محل زندگی یا کار خود، همچنین می‌توانید روی پوشش سایبان تبلیغات مرتبط با فعالیت خود را چاپ نمایید و در زیبایی و جذب مشتری بسیار اثرگذار باشید.

شست و شوی سایبان و تمیز کردن آن از هر نوع آلودگی مانند گردو غبار یا فضولات پرندگان.

متریال مورد استفاده در سایبان‌های برقی بسیار مقاوم است و به راحتی در برابر شرایط مختلف محیطی دچار پوسیدگی، خوردگی و زنگ زدگی نخواهد شد.

امکان نورپردازی و نصب لامپ‌های مختلف و تزیین سایبان وجود دارد که در شب نمای بسیار زیبایی ایجاد می‌کند و باعث جلب توجه افراد در مراکز گوناگون می‌شود. همچنین این عمل برای استفاده در سایبان پارکینگ بسیار مفید است و دید رانندگان را افزایش می‌دهد. در این صورت از برخورد احتمالی ماشین‌ها در تاریکی با اسکلت سایبان جلوگیری می‌شود و این امر از بروز مشکلاتی که می‌تواند منجر به آسیب و تعمیرات سایبان برقی پارکینگ شود جلوگیری می‌کند.

استفاده از فضای کم و زیبایی ظاهری بینظیر با سایبان‌های برقی

از سایبان‌های برقی در هر فضایی که نیاز به یک  سقف متحرک داشته باشید می‌توانید استفاده کنید. که پوششی در برابر نور خورشید و بارش‌های محیطی باشد. همان‌طور که قبل‌تر اشاره کردیم از سایبان برقی می‌توان برای مراکز مختلفی همچون فروشگاه، پاسیو و تراس منزل، پارکینگ خودرو یا در محیط باغ یا حیاط منزل و… استفاده نمود. در طراحی مدل‌های مختلف سایبان برقی قطعات متنوعی با استقامت مختلف برای سایبان تعبیه می‌شود که بدون محدودیت بتوانید سایبان را در هر محیطی استفاده کنید. امروزه سایبان‌های برقی یک گزینه بسیار مناسب برای محیط‌هایی هستند که با کمبود فضا مواجه هستند. اما سایبان برقی یک ابزار بسیار کاربردی برای ایجاد یک فضای دنج کوچک و زیبا است. و علاوه بر اینکه سایبان برقی باعث زیبایی ظاهری محیط می‌شود و شما این امکان را دارید که سایبان خود را مطابق با نمای محیط خود سفارشی سازی کنید و زیبایی فضای مورد نظر را دو چندان کنید. استفاده از این سازه از نظر حفاظتی نیز بسیار حائز اهمیت است. و به دلیل اینکه سایبان به صورت برقی باز و بسته می‌شود و نیاز به عملیات خاصی ندارد شما به راحتی می‌توانید از مزایای فراوان آن برای ایجاد یک فضای کاملا کارآمد در هر محیطی بهره‌مند باشید.

انواع مختلف سایبان برقی

همان‌طور که قبلا برای شما عزیزان بیان کردیم سایبان‌های برقی در انواع مختلفی طبق نیاز و محیط کاربران ساخته می‌شوند. در این بخش از مطلب به معرفی مدل‌های مختلف سایبان برقی می‌پردازیم.

سایبان برقی مدل بازویی

در طراحی سایبان‌های برقی بازویی از دو بازو یا چند بازو در اطراف سایبان استفاده می‌کنند. که این بازوها از طریق  لولاهایی  به فریم یا قاب اصلی سایبان وصل شده‌اند و باعث می‌شوند عملکرد باز و بسته شدن سایبان از طریق آن‌ها انجام شود. سایبان بازویی جز مدل‌های پرطرفدار در میان سایبان‌های برقی به‌شمار می‌رود و استفاده از آن‌ها بسیار رایج است.

سایبان برقی مدل چتری

 سایبان برقی چتری برقی ظاهری کاملا شبیه به چتر دارد. البته این مدل از سایبان به دو صورت چتر پایه وسط و چتر پایه کنار طراحی می‌شوند. از مدل چتر پایه کنار بیشتر در محیط‌هایی استفاده می‌شود که فضای لازم برای پایه وسطی وجود ندارد. بهتر است بدانید که معمولا عملکرد حرکتی این نوع سایبان مطابق با چتر و محوریت پایه وسط بوده و از لحاظ حرکتی هیچ تفاوتی ندارند.

سایبان برقی مدل کرکره ای

 باز و بسته شدن سایبان کرکره ای برقی  کاملا شبیه درب‌های کرکره ای بوده که به همین دلیل به آن‌ها سایبان کرکره ای می‌گویند. در اجرای این مدل از سایبان از پوشش‌های بسیار مقاوم استفاده می‌کنند. و مهم‌ترین مزیت استفاده از آن‌ها عدم تاثیر شرایط نامناسب آب و هوایی بر روی سایبان است، از این رو می‌توان این سایبان را در هر شرایط جوی مورد استفاده قرار داد.

سقف جمع شونده

از نام سقف های جمع شونده مشخص است که مشابه سیستم کرکره ای هستند و تنها تفاوت اصلی آن‌ها این است که چارچوب اصلی روی سقف ثابت می‌ماند. و شما این امکان را دارید که از نور آفتاب استفاده کنید.

سایبان برقی فول باکس

 سایبان برقی فول باکس از چارچوب و باکس سایه بان تشکیل شده است که کاملا ثابت هستند و در هنگام حرکت تمامی اجزای سایبان با یکدیگر حرکت میکنند. در واقع میتوان گفت سایبان برقی فول باکس یک سیستم یکپارچه است که به سمت بالا و پایین حرکت می‌کنند.

تعمیرات سایبان برقی

برای تعمیرات سایبان‌های برقی مختلف از جمله تعمیرات سایبان برقی پارکینگ، سایبان تراس، سایبان مغازه و… در مکان‌های متفاوت چند عامل ثابت وجود دارد. خرابی سایبان برقی شامل خرابی در قسمت موتور سایبان و بخش‌های اسکلت و چادر سایبان است. موتورهای مورد استفاده برای انواع مختلف سایبان برقی در دو نوع توبلار و ساید قابل استفاده هستند. تعمیرات موتورهای توبلار سخت‌تر است زیرا به راحتی نمی‌توان به جزئیات آن دسترسی داشت. به همین دلیل استفاده از موتور ساید برای سایبان برقی انتخاب مناسب‌تری است تا در صورت بروز مشکل برای تعمیرات آن مشکلی نداشته باشید.

در مورد اسکلت سایبان برقی بهتر است بدانید  که این بخش را از دو جنس آلومینیومی و فولادی می‌سازند. رطوبت یک عامل مهم برای خرابی اسکلت سایبان برقی است و این مشکل بیشتر ممکن است در شهرهای شمالی و جنوبی رخ دهد میله‌های فولادی در مناطق مرطوب زودتر دچار زنگ زدگی می‌شود. ما به شما توصیه می‌کنیم از اسکلت آلومینیومی برای سایبان برقی استفاده کنید. در بخش پوشش یا چادر سایبان هم ممکن است مشکلات و خرابی ایجاد شود. برای چادر سایبان به‌طور معمول از پارچه‌های برزنتی، پی وی سی و ترانزیتی استفاده می‌کنند که در این میان پارچه‌های پی وی سی به دلیل مقاومت بالا در برابر نور و رطوبت بسیار مورد توجه سازندگان و کاربران است.

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

جمع بندی

سایبان‌های برقی ابزارهای مفید و کاربردی هستند که از مزایای آن می‌توان در محیط‌های مختلف بهره‌مند شد. این محصولات حتی این امکان را به شما می‌دهند که از یک محیط کوچک فضایی کارآمد و زیبا بسازید. و از آسایش ایجاد شده نهایت لذت را ببرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *