آیا می‌توان سایبان فول باکس را با سایر تجهیزات هماهنگ کرد؟ 

سایبان فول باکس

آیا می‌توان سایبان فول باکس را با سایر تجهیزات هماهنگ کرد؟ 

امروزه به هر کجا که نگاه کنید یک سایبان خواهید دید! سایبان‌ها به کاربردی‌ترین تجهیزات موجود در جامعه تبدیل شده‌اند که آن‌ها را برای کاربردهای گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌دهند. این تجهیزات بسیار کاربردی برخلاف گذشته از مزایا و ویژگی‌های بسیاری برخوردار بوده و در ساخت آن‌ها از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها کمک گرفته می‌شود.

تولیدکنندگانی مانند سایبان شاهد امروزه برای پاسخگویی به نیازهای مصرف کنندگان انواع مختلفی از این مدل تجهیزات را وارد بازار کرده‌اند، از جمله آن‌ها هم می‌توان به سایبان‌ها فول باکس اشاره کرد. سایبان‌ها فول باکس جزو نمونه‌های بسیار محبوب هستند و طرفداران زیادی هم دارند، با این حال سوالی که شاید مصرف کنندگان هنگام استفاده از این مدل سایبان‌ها با آن روبه‌رو شوند، این است که آیا می‌توان این مدل سایبان‌ها را با تجهیزات دیگر هماهنگ کرد، یا خیر؟ در این مطلب تصمیم داریم ضمن آشنایی شما با این نوع سایبان در این رابطه هم اطلاعاتی کامل در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همراه ما باشید!

تاریخچه سایبان‌های فول باکس

سایبان‌ها برای اولین بار در تمدن مصرباستان و سوریه دیده شدند. این تجهیزات در آن زمان‌ها برای ایجاد سایه در تجمعات مورد استفاده قرار می‌گرفتند. در آن دوره که علم پیشرفت چندانی نداشت معمولا از متریال‌های طبیعی مانند چوب یا حصیربرای ساخت سایبان استفاده می‌کردند.

به مرور این تجهیزات به آسیای غربی و شرقی و دیگر نقاط اروپا راه یافتند و پس از صنعتی شدن اروپا به شکل دیگری توسط تولید کنندگان به بازار عرضه ‌شدند. تولیدکنندگان پس از صنعتی شدن اروپا در ساخت این تجهیزات از متریال‌های متفاوت‌تری استفاده کرده و سایبان‌ها را با طراحی‌های مختلف عرضه نمودند.

با پیشرفت روزافزون سایبان‌ها، سایبان‌های متحرک هم وارد بازار شدند، این مدل سایبان‌ها در ابتدا تنها به شکل دستی باز و بسته می‌شدند. اما پس از مدتی به کمک نیروی الکتریکی آن‌ها را به شکل پیشرفته‌تری ساختند.

سایبان‌های متحرک انواع مختلف داشته و سایبان‌های فول باکس هم جزوی از آن‌ها محسوب می‌شوند. این مدل سایبان‌های به دو شکل سایبان برقی فول باکس و سایبان دستی فول باکس وجود دارند. نمونه برقی سایبان‌های فول باکس بسیار پیشرفته بوده و به‌تازگی وارد بازار شده‌اند؛ از همین‌رو می‌توان آن‌ها را جزو نوین‌ترین سایبان‌ها به‌شمار آورد. در ادامه هم با سایبان‌های فول باکس و هم با انواع آن بیشتر آشنا خواهید شد.

سایه بان فول باکس

سایه بان فول باکس

سایبان فول باکس چیست؟

سایبان‌های فول باکس همانطور که در بالا اشاره کردیم، جزو دسته سایبان‌های متحرک قرار می‌گیرند. این مدل از سایبان‌ها برخلاف دیگر سایبان‌ها دارای یک باکس یا محفظه برای جمع کردن پوشش سایبان هستند؛ از همین‌رو آن‌ها را فول باکس و در برخی مواقع فول کاست هم می‌نامند.

به‌هرحال این مدل از سایبان‌ها هم مانند تمامی سایبان‌های متحرک در دو نوع سایبان برقی و دستی تولید می‌شوند. نکته جالب توجه در مورد سایبان‌های فول باکس نحوه نصب آن‌ها است. سایبان‌های فول باکس به صورت یکطرفه نصب می‌گردند، در واقع سایبان‌های فول باکس پایه ندارند و نصاب ناگزیر آن را یکطرفه و روی دیوار قرار می‌دهد.

اگر دیواری در نزدیکی سایبان وجود نداشته باشد، نصاب از پایه‌هایی برای این منظور کمک می‌گیرد. اما در بیشتر مواقع سایبان‌های فول باکس به دیوار متصل می‌شوند. علاوه بر این سایبان‌های فول باکس از پوشش ثانویه‌ای برای پوشش اصلی سایبان برخوردارند و این به دوام و طول عمر مفید سایبان کمک می‌کند. ضمن اینکه سایبان‌های فول باکس همانطور که اشاره کردیم در دو نوع دستی و برقی ساخته می‌شوند.

معرفی سایبان‌های دستی فول باکس

سایبان‌های دستی فول باکس یکی از نمونه‌های قدیمی این مدل از سایبان‌ها هستند که برای باز و بسته کردن آن‌ها باید از اهرمی که به کمک نیروی مکانیکی حرکت می‌کند استفاده کرد. سایبان‌های دستی فول باکس نسبت به سایبان‌های برقی قیمت مناسب‌تری هم دارند.

معرفی سایبان‌های برقی فول باکس

برخلاف سایبان‌های دستی، سایبان‌های برقی فول باکس نمونه‌هایی پیشرفته به‌شمار رفته که به تازگی وارد بازار شده‌اند.

قیمت این مدل از سایبان‌های فول باکس نسبت به قیمت سایبان برقی یا همان دستی فول باکس بیشتر بوده، اما کارکردن با آن‌ها بسیار ساده‌تر است. در واقع نیازی نیست برای باز و بسته کردن این مدل از سایبان‌ها کار خاصی انجام دهید، تنها کافی است که دکمه ریموت کنترل را به فشارید.

ویژگی‌های سایبان‌های فول باکس

یکی از مهم‌ترین عواملی که به محبوبیت سایبان‌های فول باکس منجر شده، ویژگی‌های بسیاری است که این مدل سایبان‌ها از آن‌ها برخودارند. ویژگی‌های مختلف سایبان‌های فول باکس مزایای بسیاری را نصیب مصرف کننده خواهند کرد. اما به نظر شما این ویژگی‌ها شامل چه موارد می‌شوند، در ادامه ویژگی‌های آن را برخواهیم شمرد:

  • سایبان‌های فول باکس قسمت‌هایی آلومینیومی دارند که در ساخت این قسمت‌ها از آلومینیوم فابریک استفاده شده است.
  • اکستروژن و دایکاست هم از دیگر متریال‌ها برای ساخت قطعات سایبان به شمار می‌روند.
  • زنجیرهایی بازویی و بسیار قوی در این مدل از سایبان‌ها تعبیه شده است، که این به افزایش استحکام سایبان کمک می‌کند.
  • رنگ‌های پودری یا الکترواستاتیک در ساخت این مدل از سایبان‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.
  • روی سایبان‌های فول باکس برقی دو نوع موتور چینی و فرانسوی قرار داده‌اند.
  • پوشش سایبان از پارچه‌های بسیار مقاوم و اسپانیایی ساخته شده است.

مزایای استفاده از سایبان‌های فول باکس

با توجه به ویژگی‌های سایبان‌های فول باکس می‌توان گفت این مدل از سایبان‌ها دارای مزایای بسیاری هم هستند. در واقع شما با استفاده از این مدل سایبان‌ها به دلیل دارا بودن ویژگی‌های فوق مزایای زیر را برای شما فراهم می‌کند:

  • جلوگیری از ورود گرد و غبار به محیط مورد نظر شما
  • باز و بسته شدن پوشش سایبان بدون هیچگونه صدایی
  • مقاومت در برابر لب پر شدن و ضربه
  • امکان تنظیم زاویه سایبان
  • طول عمر مفید و طولانی
  • ضد آب
  • ضد انجماد
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • امکان چاپ طرح و لگوهای مختلف روی پارچه
  • مقاوم در برابر باد و طوفان

چگونگی هماهنگ کردن سایبان‌های فول باکس با دیگر تجهیزات

در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد سایبان‌های فول باکس را با تجهیزات دیگر هماهنگ کرد یا خیر، باید بگوییم بله این امر امکان پذیر بوده و چگونگی آن را در ادامه توضیح خواهیم داد.

همانطور که دریافتید در ساخت سایبان‌های فول باکس از پارچه‌های اسپانیایی به عنوان پوشش سایبان استفاده می‌کنند. این پوشش می‌تواند رنگ‌های مختلفی داشته باشد؛ از همین‌رو شما می‌توانید مطابق با محیط مورد نظر رنگ مناسبی را انتخاب کنید.

ضمن اینکه در ساخت سازه سایبان و بازوها از رنگ‌های پودری استفاده می‌کنند و بازهم شما می‌توانید با توجه به دکوراسیون کلی محیط رنگ سازه را انتخاب نمایید. برای مثال اگر سایبان را به عنوان سایبان پنجره در ساختمان به‌کار می‌برید، در صورتی که نمای ساختمان رومی باشد، شما می‌توانید پوشش سایبان را کرمی و رنگ سازه را عسلی انتخاب نمایید. انتخاب این رنگ‌ها به خوبی با ساختمان هماهنگ شده و هارمونی جالبی به وجود می‌آورد.

ضمن اینکه امکان چاپ طرح‌های مختلف هم روی سایبان وجود دارد؛ پس شما می‌توانید در صورتی که از این مدل سایبان به عنوان سایبان مغازه استفاده کردید، روی آن لگوی مورد نظر خود را چاپ و از سایبان به عنوان یک بیلبورد تبلیغاتی استفاده نمایید.

کارایی‌ها و کاربردهای سایبان فول باکس

سایبان‌های فول باکس برقی به خصوص امروزه از محبوبیت بسیار زیادی برخوردارند. این مدل از سایبان‌ها را می‌توان در موار زیر به‌کار گرفت. البته که امکان هماهنگ کردن آن‌ها در محیط‌های مختلف به راحتی و همانطور که در بالا مثال زدیم وجود دارد.

استفاده از سایبان‌های فول باکس به عنوان سایبان مغازه

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای سایبان فول باکس استفاده از آن به عنوان سایبان مغازه است؛ چرا که امکان نصب یکطرفه این سایبان به‌راحتی وجود دارد. به‌طورکلی سایبان‌های فول باکس را می‌توان برای جلوگیری از نفوذ رطوبت، بارش باران و برف و تابش مستقیم نور خورشید به عنوان سایبان مغازه مورد استفاده قرار داد.

استفاده از سایبان‌های فول باکس به عنوان پارکینگ خودرو

یکی از استفاده‌هایی که امروزه از سایبان‌های فول باکس می‌شود، استفاده از آن‌ها به عنوان سایبان ماشین در حیاط است.

شما می‌توانید با استفاده از این مدل سایبان در ساعاتی که نور خورشید به شدت می‌تابد یا هوا ابری است از خودروی خود محافظت کرده و در صورت آرام بودن شرایط جوی آن را داخل باکس خود جمع کرده و از آن محیط علاوه بر پارکینگ خودرو استفاده‌های دیگری هم ببرید.

استفاده از سایبان‌های فول باکس به عنوان سایبان پنجره

از دیگر کابردهای سایبان‌های فول باکس استفاده از آن‌ها به عنوان سایبان پنجره است. به دلیل در دسترس بودن دیوار، این مدل از سایبان‌ها را می‌توان به‌راحتی روی پنجره نصب کرد.

استفاده از سایبان‌های فول باکس به عنوان سایبان پاسیو

این مدل از سایبان‌ها را به عنوان سایبان پاسیو هم می‌توان مورد استفاده قرار داد، البته به شرط آنکه دیواری در نزدیکی پاسیو قرار داشته باشد. پاسیو یا نورگیر از مهم‌ترین مکان‌هایی است که نصب سایبان روی آن‌ها ضروری به‌نظر می‌رسد؛ چرا به کمک سایبان‌ها می‌توان میزان نور محیط را تحت کنترل قرار داد و از هدر رفت انرژی جلوگیری کرد.

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم شما را با سایبان‌های فول باکس و اینکه آیا می‌توان آن‌ها را با سایر اجازی محیط هماهنگ کرد یا خیر آشنا سازیم. در پایان بهتر است بدانید که سایبان‌های فول باکس قیمت متغییری داشته و نمی‌توان قیمتی واحد برای آن ارائه کرد؛ چرا که قیمت این مدل از سایبان‌ها تحت تاثیر عوامل زیادی از جمله ابعاد سایبان، نوع سایبان و کیفیت سایبان قرار دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *