آیا سایبان نصب شده از نظر امنیتی مطابق با استانداردهای معتبر است؟

سایه بان

آیا سایبان نصب شده از نظر امنیتی مطابق با استانداردهای معتبر است؟

سایبان یک پوشش ثانویه و مجموعه تجهیزاتی است که برای حفاظت از اشیا یا مکان‌های مختلف در برابر عوامل محیطی مانند وزش بادهای شدید، تابش نور خورشید و بارش باران و برف مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به این‌که سایبان دارای مزایای بسیار می‌باشد طرفداران زیادی پیدا کرده است استفاده از سایبان در بسیاری از مکان‌ها علاوه بر کاربرد اصلی آن که حفاظت است باعث زیبایی محیط نیز می‌شود.

استفاده از سایبان مربوط به چند سال اخیر نبوده و از گذشته تا به امروز استفاده از آن رواج داشته است. بیشترین استفاده از سایبان مربوط به محیط‌های باز بوده و باعث می‌شود فضایی امن برای آن محیط ایجاد شود. سایبان های قدیمی به صورت ثابت بودند و با گذشت زمان با تغییرات و تحولاتی همراه شدند و جای خود را به سایبان‌های متحرک دادند.

انواع مختلف سایبان

 سایبان‌ها در انواع طرح‌های مختلف برای مکان‌های مختلف توسط تولید کنندگانی چون سایبان شاهد به بازار عرضه می‌شوند. در ادامه برای شما انواع مختلف سایبان را مورد بررسی قرار می‌دهیم، با ما همراه باشید.

سایبان ثابت

سایبان‌های ثابت معمولا بر روی قاب یا قالبی از جنس چوبی یا فلزی سوار می‌شوند و در فضای مورد نظر به صورت ثابت نصب می‌شوند و این امکان وجود ندارد که آن را جمع آوری کنید یا به محل دیگری انتقال دهید. این سایبان‌ها یک جز ثابت برای ساختمان محل زندگی یا کسب و کار شما هستند.

مزایای سایبانهای ثابت

بسیار محکم و با دوام هستند

به عنوان محافظتی کامل در برابر انواع آب و هوا هستند

یک ایده جذاب برای مناطق کوچکتر مانند پنجره ها و درها

سایبان

سایبان

سایبان‌های متحرک ساختمان

سایبان متحرک در واقع نوعی از سایبان است که دارای پوششی متحرک بوده و در موارد متفاوتی کاربرد دارد. این مدل از سایبان در دو نوع دستی و برقی ساخته می‌شوند و می‌توانید بدون دردسر خاصی سایبان را باز یا بسته کنید. سایبان متحرک امروزه در بسیاری از محیط‌های مختلف بدون محدودیت مورد استفاده قرا می‌‌گیرد. و به خاطر این‌که دارای کارایی راحتی هستند در حال حاضر طرفداران زیادی را در اکثر نقاط دنیا به خود اختصاص داده است.

پیشرفت تکنولوژی در زمینه تولید این سایبان‌ها کار با آن‌ها را برای افراد بسیار راحت‌تر کرده این محصولات در قالب سایبان‌های خانگی و اداری با طراحی متنوع مانند سایبان پارکینگ، سایبان باغ، سایبان برقی مغازه، سایبان تراس و… استفاده می‌شوند. در سایبان‌های متحرک شما می‌توانید به راحتی زاویه شیب آن را متناسب با سلیقه خود و در جهت تابش نور خورشید تغییردهید. سایبان های متحرک خود به دو نوع سایبان متحرک دستی و سایبان متحرک برقی تقسیم می‌شوند.

سایبان متحرک دستی

این نوع از سایبان به صورت طولانی مدت می‌تواند در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. سیستم باز و بسته کردن در این سایبان بسیار با کیفیت و ساده بوده که با نیروی دست و حرکت یک اهرم قابل حرکت بوده و از نظر اقتصادی کاملا مقرون به صرفه است. در حال حاضر از این سایبان برای مغازه‌ها استفاده می‌کنند.

سایبان متحرک برقی

همان طور که بیان کردیم بعد از پیشرفت چشمگیر تکنولوژی در زمینه تولید و ساخت سایبان‌ها، سایبان‌هایی به صورت برقی ساخته شدند که از نظر فناوری کاملا متفاوت با سایبان‌های دستی بودند. این مدل از سایبان دارای یک موتور الکترونیکی بوده که نیروی لازم جهت باز و بسته شدن  برای سایبان را این موتور الکترونیکی تامین می‌کند. این سایبان‌ها در سال‌های اخیر با استقبال ویژه‌ای از طرف مردم روبه‌رو شده‌اند.

مزایای استفاده از سایبان برقی

سایبان‌های برقی دارای مزایایی هستند که در زیر به آن اشاره می‌کنیم:

قابلیت استفاده راحت و ساده بدون سر و صدای اضافی

قابلیت باز و بسته شدن سریع و راحت به دلیل داشتن سنسور

امکان تغییر ارتفاع و شیب سایبان برقی تنها با فشار یک دکمه ریموت کنترل

امکان استفاده از پنل‌های خورشیدی بر روی سایبان

انواع مدلهای سایبان برقی

مهم‌ترین موضوعی که قبل از خرید سایبان باید مد نظر داشته باشید نوع سایبان است. در حال حاضر سایبان‌های مختلفی وجود دارند که مورد استفاده اکثر مردم قرار می‌گیرد. البته بر اساس نوع استفاده شما این دسته بندی ها ممکن است متغیر باشد. مدل‌های سایبان برقی عبارتند از:

مهم ترین ویژگی‌های یک سایبان خوب

همان‌طورکه در توضیحات ا اشاره کردیم سایبان‌ها دارای مزایای بسیاری هستند. برای آشنایی بیشتر شما با کاربردهای یک سایبان خوب و استاندارد تعدادی از مزایای سایبان‌ها را نام می‌بریم.

بهتر است به این موضوع توجه کافی داشته باشید که هرچه متریال کاربردی در ساخت سایبان شما از کیفیت بالاتری برخوردار باشد و سازه شما طبق اصول درست و منطبق با استانداردهای کاری توسط افراد متخصص طراحی شود، سازه شما دارای امنیت و استحکام بیشتری بوده و از صرف هزینه‌هایی چون هزینه تعمیر در آینده جلوگیری می شود. از جمله ویژگی‌های استفاده از یک سایبان خوب می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کاهش مصرف انرژی
  • ابعاد متناسب با محیط و ایجاد سایه جهت خنک کردن محیط
  • حفاظت کامل در مقابل آفتاب
  • استحکام سازه جهت محافظت از اشیا و محیط در شرایط جوی بارندگی و باد
  • زیبا سازی محیط بیرونی
  • وزن سبک و نصب آسان
  • امکان تنظیم شیب در حالت‌های مختلف بسته به تابش نور خورشید
  • استفاده از رنگ‌ها و طرح‌های متنوع متناسب با دکوراسیون محیط مورد نظر شما
  • قابلیت چاپ تبلیغات و معرفی محصول بر روی سایبان
  • مقاومت بالای پارچه سایبان در برابر رطوبت و حرارت
  • امکان نورپردازی توسط سیستم های نورپردازی جهت زیبایی و روشنایی محیط
  • قابلیت استفاده در دو مدل ثابت و متحرک
  • حفاظت از ماشین و جلوگیری از رنگ‌ پریدگی آن
  • جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی داخل فروشگاه‌ها و مغازه‌ها
  • قابلیت محافظت از اجناس داخل فروشگاه برای جلوگیری از پوسیدگی و تغییر رنگ

مهم‌ترین اجزای تشکیل دهنده انواع سایبان

به طور کلی اجزای تشکیل دهنده سایبان‌ها به چهار قسمت تقسیم می‌شود. این بخش‌ها باید کیفیت لازم را در جهت تامین امنیت و رعایت استانداردهای بین المللی سایبان دارا باشند.

پارچه سایبان یا همان پوشش مقاوم در برابر عوامل محیطی

پوشش سایبان از اجزای بسیار مهم در ساخت سایبان شناخته می‌شود و باید دارای ویژگی‌هایی همچون دوام و پایداری برای استفاده طولانی مدت باشد. بهترین پوشش برای سایبان استفاده از پارچه‌های یو پی وی سی است که دارای مقاومت بالایی در برابر شرایط متفاوت محیطی است. همچنین از مزایای این پوشش می‌توان به ثابت بودن رنگ در برابر نور خورشید، قابلیت شستشو، مقاومت در برابر رطوبت و آب، عدم پاره شدن یا هر گونه آسیب و سوراخ‌شدگی و… اشاره نمود.

قاب یا فریم سایبان که پوشش بر روی آن قرار میگیرد.

در ساخت انواع مختلف قاب یا فریم سایبان از متریالی چون فولاد گالوانیزه یا آلومینیوم استفاده می‌شود. آلومینیوم دارای وزن سبکی است و دچار زنگ زدگی نمی‌شود. اما اگر شما دنبال استحکام بالایی برای فریم سایبان هستید بهتر است از فولاد گالوانیزه استفاده کنید.

بازوهای ثابت یا متحرک سایبان

یک بخش محافظ است که در طرح‌های مختلف سایبان آن به کار می‌برند تا تمام اجزای برقی و موتور الکتریکی را محافظت کند. این پوشش محافظ به صورت سربسته، نیمه بسته یا کاملا باز در انواع سایبان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موتور الکتریکی

موتور الکتریکی هم از اجزای مهم تشکیل دهنده سایبان است. این در حالی است که وزن بازوهای سایبان بسیار زیاد است و برای حرکت نیروی خود را از طریق موتور الکتریکی تامین می کنند بنابراین باید توان و قدرت موتور به اندازه کافی بالا باشد. همچنین یک موتور الکتریکی خوب باید بدون سر و صدا کار کند و از دوام خوبی برخوردار باشد.

استاندارد سازه سایبان

یک سایبان مطابق با استانداردهای معتبر باید سازه‌ای کاملا اصولی و استاندارد داشته باشد و همچنین نصبی درست و استاندارد داشته باشد. در این رابطه باید توجه کنید که شما با موضوع بسیار تخصصی مواجه هستید و لازم است نهایت حساسیت را به کار ببرید. زیرا از زمانی که استفاده از سایبان رواج پیدا کرده تا الان این صنعت دچار تغییرات زیادی شده است.

فرض کنید قصد دارید یک سایبان برای مغازه خودتان تهیه کنید و به سازه آن توجه لازم را نمی‌کنید. چه اتفاقی ممکن است رخ دهد؟ اگر وزن آن بیش از اندازه باشد، می تواند منجر به سقوط سایبان شود. اگر در برابر آفتاب و باران مقاوم نباشد می‌تواند پس از مدتی فرسوده، خم و یا مشکلات ناگوار دیگری به وجود بیاورد. احتمالا با توجه به مشکلاتی که یک سازه غیر استاندارد می‌تواند باشد، شما هم اکنون به اهمیت این موضوع پی برده‌اید.

علاوه بر سازه استاندارد درستی اجرای نصب نیز نقشی مهمی دارد. مثلا حتی اگر یک سایبان با وزن استانداردی داشته باشد ولی پوشش آن به درستی نصب نشود هیچ‌گونه امنیتی ندارد. همین‌طور عوامل دیگری هم باید مد نظر قرار دهید. به عنوان نمونه جهت وزش باد را در نظر داشته باشید. شما برای داشتن یک سازه استاندارد کار سختی ندارید فقط باید کار را به یک متخصص بسپارید.

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

 جمع بندی

در این مطلب تلاش ما مبنی بر این بود که شما را با انواع سایبان و کاربردهای آن در زمینه‌های مختلف آشنا سازیم. همان طورکه دریافتید یک سایبان برای این‌که سازه‌ای ماندگار با طول عمر بالا باشد باید طبق اصول و قوانین بین‌المللی خاص در این زمینه توسط نیروی متخصص طراحی، ساخته و اجرا شود. پس شما برای این‌که از نتیجه اجرای سایبان رضایت کافی داشته باشید و سایبان شما طبق استانداردها امنیت لازم را برای شما فراهم کند در تهیه آن از متریال با کیفیت و تجربه نیروی متخصص استفاده نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *