آیا سایبان کولر می‌تواند در نصب کولرهای مرکزی استفاده شود؟  

سایبان کولر

آیا سایبان کولر می‌تواند در نصب کولرهای مرکزی استفاده شود؟  

با فراگیر شدن استفاده از سایبان‌های مختلف مانند سایبان مغازه بازویی، ممکن است این سوال برای شما به وجود آید که برای نصب کولرهای گازی مرکزی هم آیا می‌توان از سایبان استفاده کرد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که امروزه برای کولرهای آبی معمولا انواع مختلفی از سایبان‌ها را به کار می‌برند، اما اینکه کولرهای گازی هم به سایبان نیاز دارند یا خیر؟ سوالی است که ما در این مطلب تصمیم داریم به آن پاسخ دهیم؛ پس برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه ادامه مطلب را از دست ندهید!

سایبان کولر

سایبان کولر

آشنایی با سایبان کولرهای گازی مرکزی

معمولا تنکسین‌های کولر مرکزی به افراد و دارندگان این نوع کولرها پیشنهاد می‌کنند که حتما از سایبان استفاده نمایند. به طور کلی استفاده از سایبان‌ها برای محافظت از کولرهای گازی بسیار ضروری هستند. البته باید هنگام خرید سایبان بدانید که چه نوع سایبانی انتخاب می‌کنید؛ چرا که بدون شک سایبان‌هایی که امروزه برای نصب روی کولرهای گازی طراحی شده‌اند دارای انواع مختلفی بوده و در این بین شما باید بهترین و مناسب‌ترین را مورد استفاده قرار دهید.

سایبانی که شما انتخاب می‌کنید باید بتواند از کولرگازی شما در برابر نور مستقیم خورشید، بارش باران و اشعه های مضر UV محافظت کرده و به خوبی سقف و بدنه را پوشش دهد. با توجه به اینکه پنل خارجی کولرهای گازی مرکزی که اسپیلت نامیده می‌شوند، باید در فضای آزاد قرار بگیرند، اما این بدان معنا نیست که عملکرد آن ها زمانی که در معرض نور خورشید قرار گرفته‌اند، بهبود می‌یابد. به عبارت دیگر همانند کولرهای آبی امکان اینکه عوامل محیطی به اسپیلت‌ها هم آسیب برسانند، وجود دارد؛ از همین رو استفاده از سایبان برای محافظت از آن‌ها کاملا ضروری به نظر می‌رسد.

هر اندازه که پنل خارجی کولر اسپیلت از معرض نور مستقیم خورشید و بارش باران دور بماند، بدون شک راندمان کولر بالاتر می‌رود. این پنل گرما و حرارت محیط را خارج کرده و نقش اساسی در خنک شدن محیط دارد؛ از همین رو حتما باید اقدامات لازم برای محافظت از آن در برابر عوامل محیطی را انجام دهید.

قیمت سایبان کولر گازی مرکزی چندان بالا نیست، با این وجود حتی اگر قیمت بالایی هم داشته باشد، استفاده و نصب آن به شدت توصیه می‌شود؛ چرا که می‌تواند از آسیب‌های هزینه‌بر جلوگیری کند و راندمان کولر را بهبود بخشد.

با نصب سایبان برای کولرهای مرکزی می‌توانید در مصرف انرژی صرفه جویی کرده و محیط را بیشتر خنک کنید. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید، نصب سایبان‌های کولر باعث کاهش 25 درصدی انرژی می‌شود و این به صرفه جویی در مصرف برق کمک می‌کند.

انواع مختلف سایبان‌های کولرگازی

در پی پیشرفت تکنولوژی امروزه سایبان‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند، تولیدکنندگانی مانند سایبان شاهد سعی دارند با طراحی و ساخت سایبان‌های کولر گازی در انواع مختلف رضایت مشتریان خود را به‌دست آورند.

به‌طور کلی می‌توان سایبان‌های کولر گازی را به چند دسته مختلف تقسیم‌بندی کرد، از جمله پرکاربردترین‌های آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

سایبان‌های فول کاور

این مدل سایبان‌ها برای کولرهایی که ساعات زیادی از روز در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار دارند، مناسب هستند. به عبارت دیگر اگر در مناطق گرم و خشک کشور زندگی می‌کنید و پنل کولر گازی شما ساعات زیادی از روز را در معرض تابش نور آفتاب قرار دارد، می‌توانید از این مدل سایبان استفاده نمایید.

در مناطق گرم و خشک معمولا پوشاندن قسمتی از سقف کولر ایده چندان خوبی به نظر نمی‌رسد، در این نواحی برای بهبود و ارتقاء عملکرد کولر حتما باید از سایبان‌های فول کاور بهره گرفت. سایبان‌های فول کاور به خوبی تمام بدنه پنل را می‌پوشانند و از ورود گرد و خاک به داخل پنل جلوگیری می‌کنند.

با توجه به این توضیحات برای مناطق گرم و خشک که آفتاب به شدت می‌تابد، استفاده از این مدل سایبان‌ها بسیار مناسب است. ضمن اینکه نصب آن کار چندان سختی نبوده و نیازی به نصاب ندارد.

سایبان‌های سقفی

همانطور که از نام این مدل سایبان پیدا است، این مدل تنها می‌تواند سقف کولر را بپوشاند؛ از همین رو اگر پنل کولرگازی شما در احاطه دیوارها و ساختمان‌های بلند است و تنها نور آفتاب روی سقف آن می‌تابد، می‌توانید از این مدل سایبان استفاده نمایید.

با استفاده از این مدل سایبان دیگر نیاز نیست، هزینه بیشتری برای خرید سایبان‌های فول کاور بپردازید و می‌توانید با هزینه پایین‌تری عملکرد و راندمان کولر خود را بهبود بخشیده و در مقابل عوامل محیطی از آن محافظت نمایید.

سایبان‌های چتری نمونه‌ای از سایبان‌های سقفی هستند و به راحتی می‌توان آن‌ها را روی سقف کولر قرار داد.

نکاتی که هنگام خرید سایبان کولر مرکزی باید به آن توجه داشته باشید

همانطور که در بالا اشاره کردیم، استفاده از سایبان کولر می‌تواند روی راندمان کولر تاثیرات مثبت زیادی بگذارد. ضمن اینکه نصب سایبان روی کولر می‌تواند به کاهش مصرف انرژی هم منجر شود، البته به شرطی که مناسب‌ترین سایبان را برای این منظور به کار ببرید. در ادامه ما نکاتی که باید هنگام انتخاب و خرید سایبان به آن‌ها توجه داشته باشید را با یکدیگر مورد بررسی قرار می‌دهیم. همراه ما باشید!

جنس سایبان

بهتر است سایبانی که برای کولر خود انتخاب می‌کنید، پوشش ضخیمی داشته باشد. طول عمر سایبان تا حد زیادی در گرو جنس پوشش سایبان است، هر اندازه که جنس پوشش سایبان ضخیم‌تر باشد، بدون شک آن سایبان دوام و عمر بیشتری خواهد داشت.

ضمن اینکه پوشش سایبان باید به نوعی باشد که تمامی درزهای پنل را بپوشاند تا از ورود گرد و خاک به آن جلوگیری شود. علاوه بر تمام این‌ها جنس سایبان باید کاملا ضد آب باشد، در غیر این صورت آن سایبان برای محافظت از کولر در فصول سرد سال به هیچ عنوان مناسب نیست و نمی‌تواند از ورود رطوبت به داخل پنل جلوگیری نماید.

سبک بودن سایبان هم از دیگر مواردی است که باید به آن توجه نشان دهید، چرا که سایبان‌ها نباید وزن بالایی داشته باشند، بهتر است که در مناطق کم بارش و کویری از سایبان‌های حصیری استفاده شود. اما در مناطق پربارش جنس سایبان برزنت یا کارتون پلاست باشد، بهتر است.

برند سایبان

تجربه نشان داده اگر می‌خواهید یک کالای باکیفیت خریداری کنید، نباید هیچگاه سراغ برندهای ناشناخته بروید؛ چرا که اگر کار آن برند در ساخت محصولاتش خوب باشد بدون شک طرفداران خاص خود را در بازار خواهد داشت.

با توجه به این توضیحات بهتر است که وقت و پول خود را هدر نداده و هنگام خرید سایبان سراغ برندی شناخته شده بروید.

توجه به سایز و ابعاد کولر

با توجه به اینکه سایز و ابعاد کولر گازی با توجه به میزان توانایی آن در ایجاد سرما متغییر است، باید هنگام نصب سایبان روی پنل آن این موضوع را در نظر بگیرید. در صورتی که هنگام خرید سایبان این نکته را فراموش کنید، بدون شک هنگام نصب آن با مشکلاتی مواجه خواهید شد.

نوع نصب سایبان

برخی از سایبان‌ها برای نصب به یک نصاب ماهر نیاز دارند؛ چرا که نیاز است پایه های سایبان در جای خود محکم شده و برای این منظور معمولا از مصالح ساختمانی استفاده می شود. یا حتی برای نصب سقف سازه به جوشکاری و استفاده از دریل نیاز است. این مسائل را به خاطر داشته باشید و هنگام خرید سایبان برای کولرگازی خود به آن‌ها توجه نمایید.

انتخاب مدل با توجه به نحوه قرارگیری کولر

در مطالب فوق اشاره کردیم در مناطق گرم و خشک که نور خورشید به شدت می‌تابد، باید از سایبان‌های فول کاور استفاده کرد. در عوض اگر کولر شما را ساختمان‌های زیادی کولر شما را احاطه کرده‌‌اند استفاده از سایبان‌های سقفی ایده بهتری است.

ویژگی‌های سایبان خوب برای کولر گازی

قبل از آنکه در مورد ویژگی‌های یک سایبان خوب برای کولرهای مرکزی یا گازی صحبت کنیم، بهتر است که شما را با شرایط و نحوه نگهداری آن‌ها آشنا سازیم.

اگر می‌خواهید دوام و طول عمر سایبان شما افزایش یابد، بهتر است در فصول سرد سال آن را جمع کنید. البته در صورتی که سایبان شما ضد آب باشد، نیازی به انجام این کار نیست. علاوه بر آن اگر می‌خواهید باد و طوفان به سایبان شما آسیبی نرساند، باید پایه‌های آن را محکم نمایید.

به هیچ عنوان برای نصب سایبان یا محکم کردن آن از سنگ و چوب استفاده نکنید، اما ویژگی های یک سایبان خوب شامل موارد زیر می‌شود:

  • طراحی مهندسی شده و منحصر به فردی دارد و به کاهش مصرف برق، افزایش طول عمر مفید و بهبود راندمان کولر منجر می‌گردد.
  • با مواد درجه یک و ضد اشعه یو وی ساخته شده باشد و نور را از خود عبور ندهد.
  • نصب ساده‌ای داشته باشد.
  • در ساخت آن از مواد ضد آب استفاده شده باشد
  • در ساعات اوج مصرف برق، کل سقف را پوشش دهد
  • باز و بسته کردن آن برای تعمیر کولر ساده باشد
  • در مقابل بادهای شدید، دوام بالایی داشته باشد

چرا باید حتما از سایبان کولرهای مرکزی استفاده کرد؟

دلایل زیادی برای استفاده از سایبان‌های کولر مرکزی مانند باران گير سایبان پنجره وجود دارد، از جمله این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • خنک نگهداشتن کولر
  • افزایش عمر مفید کولر به دلیل جلوگیری از تابش نور آفتاب و اشعه ها مضر یو وی
  • جلوگیری از هدر رفت انرژی
  • پیشگیری از زنگ زدگی و تغییر رنگ بدنه کولر
  • محافظت از کولر در برابر عوامل محیطی مانند بارش باران و برف
  • افزایش عمر کولر و موتور
  • عدم انعکاس نور
  • محافظت از قطعات داخلی کندانسور در برابر دمای بیش از حد

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

جمع‌بندی

ما در این مطلب سعی داشتیم به شما بگوییم که امکان استفاده از سایبان هنگام نصب کولرهای مرکزی گازی وجود دارد. همانطور که دریافتید نصب سایبان روی پنل خارجی کولرهای گازی کاملا ضروری بوده و بدین طریق شما می‌توانید از آسیب‌های جدی به کولر جلوگیری نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *