معرفی پارچه‌های به کار رفته در چتر سایبان چتری

سایبان چتری

معرفی پارچه‌های به کار رفته در چتر سایبان چتری

یکی از موارد مهمی که در هنگام ساخت سایبان چتری از اهمیت فوق‌العاده بالایی برخوردار است، به کار گرفتن پارچه‌های مناسب و با دوام و مقاومت کافی می‌باشد.

هر یک از پارچه‌های به کار گرفته شده برای سایبان چتری دارای نقاط قوت و ضعف خاص خود هستند و با در نظر گرفتن این دو مورد در برخی مواقع استفاده از برخی پارچه‌ها برای ساخت سایبان چتری پیشنهاد شده و در برخی مواقع نیز امکان استفاده از آن وجود ندارد.

پیش از آنکه به توضیح در رابطه با پارچه‌های به کار رفته شده برای سایبان چتری بپردازیم در وهله اول باید بیان کنیم که سایبان‌های چتری به عنوان یک ابزار فوق‌العاده مهم و کاربردی جهت محافظت در برابر نور خورشید در رنگ‌ها و ابعاد مختلف به بازار عرضه می‌شوند.

ای امکان وجود دارد که در پاسیو‌ها، مناظر، سواحل و دیگر مکان‌های مشابه نیز از آن‌ها استفاده کنید و شاید به خوبی متوجه این موضوع شده باشیم که بیشترین کاربرد سایبان‌های چتری مربوط به کافه و رستوران‌ها می‌باشد.

در ادامه سعی می‌کنیم موارد بیشتری در رابطه با پارچه‌های به کار گرفته شده برای سایبان چتری بیان کنیم، پس برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

چادر چتری

چادر چتری

اهمیت مواد اولیه به کار گرفته شده در ساخت سایبان‌های چتری

به این موضوع توجه داشته باشید که کیفیت مواد اولیه به کار گرفته شده برای اجزای مختلف سایبان چتری و چادر سایبان مغازه دارای اهمیت بسیار بالایی است و قطعاً خرید سایبان چتری با کیفیت می‌تواند در تمامی فصول کاربرد بسیار زیادی برای شما داشته باشد.

در این رابطه سایبان برقی شاهد می‌تواند بهترین‌ها را به مشتریان خود عرضه کند. چنانچه در منطقه‌ای مشغول به زندگی هستید که میزان وزیدن باد در آنجا زیاد است، پیشنهاد می‌دهیم از چتر‌هایی استفاده نمایید که پارچه به کار رفته شده برای آن از جنس فایبرگلاس است، چرا که این پارچه‌ها قابلیت خم شدن دارند. آلومینیوم نیز انتخابی مناسب و دوام بسیار بالایی برای شما خواهد داشت.

حتماً به این موضوع توجه داشته باشید که هنگام خرید سایبان چتری برای مطمئن شدن از کیفیت آن چند آزمایش کوچک را روی آن انجام دهید، به طور مثال بهتر است در آب و هوا‌های مختلف از آن استفاده نمایید. دیگر موارد مهم ضد آب بودن آن و مقاومت کافی در برابر اشعه ماورا بنفش می‌باشد.

معرفی پارچه‌های به کار رفته در چتر سایبان چتری

در این بخش قصد داریم برای شما پارچه‌های به کار رفته در سایبان چتری را به طور کامل معرفی کنیم تا بر این اساس به خوبی متوجه شوید که کدام یک می‌تواند برای شما انتخاب بهتری باشد.

همانطور که مطلع هستید در ساخت چتر سایبان چتری پارچه‌های گوناگونی استفاده می‌شود.

این پارچه‌ها با این که در بسیاری از مواقع اشتراکات بسیار زیادی با یکدیگر دارند اما دارای تفاوت‌هایی نیز هستند که پیش از خرید سایبان چتری باید به آن‌ها دقت شود.

در بسیاری از مواقع سعی می‌شود برخی از پارچه‌های مختلف را به کمک pvc یا اکریلیک بپوشانند تا از این طریق مقاومت آن را در برابر آب و هوا چندین برابر افزایش دهند.

از جمله متداول‌ترین پارچه‌های به کار گرفته شده در تولید چتر سایبان چتری عبارتند از:

پارچه آکریلیک

در میان انواع مختلفی از پارچه‌ها، این مدل به عنوان محبوب‌ترین نوع جهت ساخت پارچه چتر‌های سایبان چتری به کار گرفته می‌شود و استفاده بسیار زیادی نیز در منازل مسکونی و مناطق غیر تجاری به دنبال دارد.

این پارچه در برابر انواع شرایط آب و هوایی مقاومت و دوام بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد.

اگر در رابطه با رنگ اولیه آن نگرانی یا استرسی دارید باید بیان کنیم که در بازه زمانی طولانی یعنی چندین سال متوالی بدون هر تغییر رنگی باقی می‌ماند.

این امکان فراهم است تا این پارچه چرا به صورت سفارشی و بنا به سلیقه‌ی مورد نظر شما در انواع طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید کنند.

از دیگر ویژگی‌های مهم و پر اهمیت این پارچه ضد آب بودن، مقاومت در برابر اشعه ماورا بنفش و ضد کپک بودن است.

پارچه پلی استر

پارچه‌های پلی استر نیز این قابلیت را به دنبال دارند تا در رنگبندی‌های متفاوت تولید شوند و یکی از مواردی که باعث شده این پارچه‌ها به شدت شناخته شده و معروف به حساب آیند درخشش رنگ آن است.

فیبر‌های خاصی برای تولید آن به کار گرفته می‌شود که این مورد مقاومت آن را تا ۴ برابر افزایش داده و در ماندگاری رنگ پارچه نیز نقش بسیار مهم و حائز اهمیتی به اجرا می‌گذارد.

این مدل از پارچه‌ها در برابر پارچه‌های آکریلیک قیمت پایین‌تری دارند، اما ویژگی‌های مشترک این نوع پارچه با مدل آکریلیک مقاومت در برابر آب و کپک است.

اما یک تفاوت مهم نیز بین پارچه پلی استر و آکریلیک وجود دارد و آن هم این است که در زمان زودتری رنگ و روی خود را از دست می‌دهد.

ممکن است در بسیاری از نقاط مختلف شهر رستوران‌های زیادی مشاهده کرده باشید که اکثرا از سایبان چتری استفاده می‌کنند.

این کار می‌تواند مزایای خاصی، همچون جذب مشتری بیشتر را به دنبال داشته باشد.

پارچه اولفین

قطعاً افرادی که شناخت کافی روی این مدل از پارچه داشته باشند به خوبی مطلع هستند که این مدل نیز مقاومت فوق‌العاده بالایی در برابر اشعه ماورا بنفش به دنبال دارد و به همین دلیل نیز شهرت بسیار زیادی در بین افراد پیدا کرده، علاوه بر این مورد در مقابل لکه خوردگی نیز کاملاً مقاوم می‌باشد.

دوام و مقاومت این مدل از پارچه‌ها به میزانی بالا است که تولید‌کنندگان آن امکان تمیز کردن پارچه را با استفاده از سفید‌کننده و وایتکس توصیه می‌کنند.

پارچه‌های اولفین نیز قابلیت تولید در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف را به دنبال دارند و این امکان برای مشتری فراهم است تا از نظر ظاهری مدلی که دوست دارند را انتخاب کنند.

یکی از مهمترین نقاط قوت موجود در پارچه اولفین ضد آب و ضد کپک بودن آن است.

علاوه بر این مورد از مناسب‌ترین قیمت ممکن برای خرید نیز برخوردار می‌باشد.

پارچه پلی استر

این نوع پارچه برای اولین بار در استرالیا و به دلیل مقاومت بسیار بالایی که دارد در شرایط آب و هوایی سخت آن کشور در سایبان‌های چتری مورد استفاده قرار گرفت.

نخ ریسی‌های این پارچه به حدی خاص و ویژه است که این امکان را فراهم می‌کند تا به میزان کمی نسیم خنک‌کننده از پارچه عبور نماید.

علاوه بر این مورد این قابلیت را به دنبال دارد تا در برابر برخی موارد همچون گرما و اشعه شدید و مضر آفتاب به عنوان یک بادیگارد قوی از شما به بهترین نحو ممکن محافظت کند.

پارچه پلی استر نیز می‌تواند انتخاب کاملاً مناسب و به صرفه برای افرادی باشد که می‌خواهند با بودجه متوسط آن را خریداری کنند.

اما لازم است به توضیح این موضوع نیز بپردازیم که این مدل از پارچه‌ها قابلیت ضد آب ندارند و از شفافیت کمتری نسبت به سایر پارچه‌های موجود نیز برخوردار هستند.

به کارگیری کدام پارچه برای ساخت و تولید سایبان چتری مناسب‌تر است؟

همانطور که توضیح دادیم از هر یک از پارچه‌هایی که برای ساخت و تولید سایبان چتری به کار گرفته می‌شود دارای مزایا و ویژگی‌های منحصر به فرد خود می‌باشند.

در برخی از موارد استفاده از پارچه پلی استر کاملاً درست و منطقی محسوب می‌شود و در برخی مواقع و در مکان‌های مختلف نمی‌توان این پارچه را به کار برد.

با در نظر گرفتن موارد بیان شده این امکان وجود ندارد که یک پاسخ واحد برای انتخاب بهترین پارچه در اختیار شما قرار دهیم.

همانطور که مطالعه کردید هر یک از آن‌ها در انجام برخی کار‌ها توانمندی خاصی از خود به اجرا می‌گذارد که ممکن است در مکانی دیگر این کارایی قابل قبول نباشد.

این نکته را در نظر داشته باشید که پیش از هر چیزی اولین و مهمترین اولویت برای انتخاب پارچه سایبان چتری سلیقه شخصی شما است و علاوه بر این مورد باید ویژگی‌های آن را نیز با توجه به نیازی که دارید در نظر بگیرید.

پس از پشت سر گذاشتن این موارد مناسب‌ترین پارچه را برای ساخت انتخاب کنید. به طور مثال برخی پارچه‌ها همانند پارچه‌های پلی‌اتیلن و اولفین با در نظر گرفتن این مورد که دارای قیمت مناسبی هستند امکان ارائه ویژگی‌ها و خدمات قابل قبولی را نیز فراهم می‌کنند.

انواع مختلف سایبان چتری به وفور در بازار وجود دارد که قیمت‌های مختلف و متفاوتی نیز برای آن در نظر گرفته می‌شود.

لازم است این نکته را توضیح دهیم که هرگز برای صرف هزینه کمتر سایبان بی‌کیفیت و نامرغوبی خریداری نکنید، چرا که در کوتاهترین زمان ممکن مجبور به خرید مجدد خواهید شد.

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

سخن پایانی

همانطور که ملاحضه کردید در رابطه با پارچه‌های سایبان چتری مواردی را بیان کرده و به معرفی مدل‌های مختلف آن پرداختیم در پایان نیز باید به توضیح این موضوع بپردازیم که اگر قصد خرید سایبان چتری دارید در وهله اول بهتر است به مجموعه‌ای مراجعه فرمایید که می‌توانند با در نظر گرفتن نوع نیاز شما مناسب‌ترین سایبان چتری را به شما ارائه دهند.

در این زمینه سایبان برقی شاهد توانسته سابقه بسیار خوبی از خود به جا بگذارد. پیشنهاد می‌دهیم که حتماً به این مجموعه مراجعه کرده و در رابطه با قیمت سایبان بازویی برقی و دیگر موارد مورد نظر تحقیقات لازم را انجام داده و در نهایت نیز بهترین نوع سایبان برقی را خریداری کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *