معایب استفاده از سایبان روف گاردن؟ نکاتی که باید بدانید

معایب سایبان های برقی روف گاردن

معایب استفاده از سایبان روف گاردن؟ نکاتی که باید بدانید

باغ پشت بام یا همان روف گاردن به فضا‌های سبزی گفته می‌شود که در بالاترین سطح ساختمان‌های تجاری، صنعتی و مسکونی قرار گرفته است. این فضا ممکن است مکانی برای رشد محصولات ارگانیک، یک فضای بازی یا حتی جایی به عنوان سرپناه باشد.

امروزه هم سازندگان بسیاری همانند سایبان برقی شاهد برای ایجاد سایه و فضای جذاب و زیبا دست به ساخت سایبان‌های روف گاردن زده‌اند. اما مسأله‌ای که ممکن است ذهن شما را به خود درگیر کند، معایب استفاده از سایبان‌های روف گاردن و نکاتی است که باید هنگام نصب این سایبان‌ها در نظر داشته باشید. امروز هم ما در این مطلب سعی داریم ضمن آشنایی شما با سایبان‌های روف گاردن در مورد نکاتی که هنگام نصب آن‌ها رعایت کنید با شما صحبت کنیم. همراه ما باشید!

آشنایی با سایبان‌های روف گاردن

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، روف گاردن به بام‌های سبز فشرده شده‌ای گفته می‌شود که می‌توان آن‌ها را یک پارک یا باغ زیبای پشت بامی دانست. بهتر است بدانید که روف گاردن‌ها به عنوان یک پارک یا باغ به تعمیر و نگهداری متداوم دقیقاً مانند یک پارک و باغ واقعی نیاز دارند.

روف گاردن‌ها مقدار زیادی آب جذب خواهند کرد؛ از همین رو یکی از نکاتی که برای ساخت این سیستم باید در نظر بگیرید، زهکشی پایدار شهری برای مدیریت آب باران و طوفان است. بدون شک هرجا که یک باغ یا پارک وجود داشته باشد، وجود یک سایبان هم امری ضروری تلقی می‌شود. با نصب یک سایبان در روف گاردن در ساعات گرم روز یا هنگام بارش باران هم می‌توان از فضای باغ لذت برد.

معایب سایبان برقی روف گاردن

معایب سایبان برقی روف گاردن

معرفی انواع سایبان روف گاردن

امروزه تقاضا‌های بسیاری برای ساخت سایبان‌های روف گاردن وجود دارد و تولید‌کنندگان هم برای پاسخگویی به این نیاز‌ها انواع مختلفی از سایبان‌های روف گاردن را تولید می‌کنند. به طور کلی می‌توانیم سایبان‌هایی که برای روف گاردن استفاده می‌شوند را به دو نوع سایبان‌های گنبدی و مسطح تقسیم‌بندی می‌شوند. در ادامه بیشتر با انواع این سایبان‌ها آشنا خواهید شد.

سایبان‌های جمع شوند یا بازویی

سایبان‌های بازویی را می‌توان جزو سایبان‌های مسطح به شمار آورد. سایبان تراس آپارتمان‌ها معمولاً از این نوع هستند. این سایبان‌ها برای استفاده در ورودی ساختمان‌ها هم مناسب‌اند.

سایبان‌های بازویی همانطور که از نام آن‌ها پیدا است به صورت جمع شونده عمل کرده و یک موتور الکتریکی دارند. این سایبان‌ها دارای کاربرد‌های مختلفی‌اند و می‌توان آن‌ها را برای محیط‌های مختلفی علاوه بر روف گاردن استفاده کرد.

تولید‌کنندگان برای ساخت این نوع سایبان‌ها تنوع زیادی در رنگ و جنس پارچه به شما ارائه می‌کنند. با این حال تمامی پارچه‌هایی که در ساخت این سایبان‌ها استفاده می‌شود بسیار باکیفیت بوده و مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی دارند. پارچه‌هایی که در ساخت سایبان‌های مسطح استفاده می‌شوند برای نصب در فضای باز کاملاً مناسب‌اند.

ساختار مقاوم برای مقابله با وزش باد، رطوبت و بارش باران از ویژگی‌ها و مزایای این گونه سایبان‌ها به شمار می‌رود. معمولاً سایبان‌های بازویی را می‌توان در ابعاد و اندازه‌های مختلفی با توجه به فضای مورد نظر تهیه کرد.

از متداول‌ترین مدل‌های سایبان بازویی می‌توان به مدل‌هایی که به شکل حلقوی یا رول بسته می‌شوند، اشاره نمود. در حال حاضر اکثر تولید‌کنندگان این سایبان‌ها را به صورت برقی می‌سازند و برای کنترل آن‌ها یک ریموت کنترل و موتور برقی وجود دارد.

سایبان‌های چتری

یکی از زیباترین سایبان‌هایی که می‌توان برای استفاده روی روف گاردن‌ها مورد استفاده قرار داد، سایبان‌های چتری هستند. این سایبان‌ها بهترین گزینه برای محوطه‌سازی و زیبا‌سازی پشت بام شما به شمار ‌می‌روند. شما می‌توانید از این سایبان‌ها با توجه به نیاز خود در ابعاد و اندازه‌های مختلف استفاده نمایید.

سایبان‌های چتری همانطور که از نام آن‌ها پیدا است، شبیه یک چتر هستند. پارچه‌هایی که معمولاً برای پوشش این مدل سایبان‌ها به کار می‌رود، برزنتی بوده و مقاومت قابل توجهی دارند. سایبان‌های چتری برای قرار‌گیری در محیط روی یک پایه سوار می‌شوند و هر اندازه که ابعاد سایبان بیشتر باشد، قطر این پایه هم افزایش می‌یابد.

امروزه تولید‌کنندگان این مدل از سایبان‌ها را به دو صورت سایبان‌های متحرک و ثابت می‌سازند. سایبان‌های متحرک قابل جابه جایی بوده اما سایبان‌های ثابت درون زمین قرار می‌گیرند. سایبان‌های چتری متحرک را می‌تواند به هر مکانی که می‌خواهید انتقال دهید و مرتب آن‌ها را جابه جا نمایید. برای قرار گفتن این سایبان در محیط مورد نظر آن را در یک صفحه فولادی قرار می‌دهند؛ از همین رو می‌توان آن‌ها را جابه جا کرد. اما برای نصب سایبان‌های چتری ثابت پایه‌های آن‌ها را درون زمین قرار می‌دهند.

سایبان‌های آکاردئونی

از دیگر مدل‌های سایبان که برای استفاده در روف گاردن مناسب‌اند می‌توان به سایبان‌های آکاردئونی اشاره کرد. سایبان‌های آکاردئونی نمای زیبای داشته و همانطور که از نامشان پیداست همچون یک ساز آکاردئون می‌توان آن‌ها را باز و بسته نمود. سایبان‌ها آکاردئونی نوعی سایبان تجاری یا صنعتی هم به شمار ‌می‌روند و برای پوشش محیط وسیعی مناسب‌اند.

نکاتی که هنگام نصب سایه‌بان برقی روف گاردن باید به آن توجه داشته باشید

همانطور که در بالا اشاره کردیم، امروزه سایبان‌ها برای پوشش فضای روف گاردن مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سایبان‌ها علاوه بر اینکه فضای روف گاردن را بسیار زیبا می‌کنند، بلکه از طوفان، باد، بارش باران و تابش مستقیم نور خورشید هم از شما محافظت نمایند.

برای نصب سایبان‌های برقی روف گاردن نیاز است که شما نکاتی را مد نظر قرار دهید، این نکات شامل موارد زیر می‌شوند:

بررسی مقاومت سایبان‌های روف گاردن در مقابل شرایط اقلیمی

از مهم‌ترین نکاتی که هنگام نصب سایبان‌های روف گاردن باید به آن توجه داشته باشید، مقاومت سازه نسبت به شرایط اقلیمی است. سایبان‌های روف گاردن باید در مقابل عوامل محیطی مانند باد‌های بسیار تند و طوفان مانند، بارش شدید باران، تابش اشعه‌های مضر فرابنقش مقاومت کنند.

میزان مقاومت سایبان‌های مختلف با یک دیگر متفاوت است، برای مثال برخی از سایبان‌ها می‌توانند در مقابل سرعت ۱۵۰ مایلی باد در هر ساعت مقاومت نمایند. برخی دیگر از پارچه‌های پلی‌اتیلن پر تراکم ساخته شده و مقاومت قابل قبولی در برابر بارش باران دارند. برخی دیگر هم با سازه‌های فولادی و ضد زنگ مقاومت بهتری در مقابل یخ زدگی از خود نشان دهند.

حتی رنگ‌هایی که برای پوشش و سازه سایبان مورد استفاده قرار گرفته می‌تواند نقش عظیمی در جلوگیری از اشعه‌های مضر آفتاب داشته باشد؛ پس شرایط اقلیمی را در نظر گرفته و سپس برای نصب سایبان روف گاردن اقدام نمایید.

استفاده بهینه از فضا

از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، استفاده بهینه از فضای مورد نظر است. شما می‌توانید برای آنکه سایبان فضای چندانی اشغال نکند، از سایبان‌های چتری که یک پایه دارند استفاده نمایید. بدین گونه پایه‌های سایبان فضای چندانی اشغال نکرده و شما به شکل بهینه‌ای از فضا استفاده کرده‌اید.

اما اگر می‌خواهید به بهترین نحوه از فضای موجود استفاده نمایید، می‌توانید از سایبان‌های متحرک چتری کمک بگیرید. این نوع سایبان‌ها به راحتی باز و بسته شده و از قابلیت تنظیم محل سایه برخوردارند.

توجه به کیفیت پارچه مورد استفاده در ساخت سایبان

از دیگر موارد حائز اهمیت هنگام استفاده از سایبان، توجه به کیفیت پارچه سایبان است. کیفیت پارچه‌ای که در ساخت سایبان مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌تواند تا حد زیادی در مقاومت آن نسبت به شرایط اقلیمی تأثیر‌گذار باشد. ضمن اینکه انتخاب پارچه روی ظاهر محیط هم تأثیر می‌گذارد.

معمولاً پارچه‌های راشل مقاومت بالایی در مقابل کم رنگ شدن، پوسیدگی، سایش و چروک شدن از خود نشان می‌دهند. این پارچه‌ها حتی در مقابل نفوذ گرما به داخل سایبان هم مقاوم بوده و محیط را خنک نگه می‌دارند.

توجه به ارتفاع سازه

از دیگر مواردی که باید هنگام نصب سایبان به آن توجه داشته باشید، ارتفاع سایبان است. به یاد داشته باشید که سایبان‌هایی با سقف کوتاه‌تر فضا را غیر رسمی و خودمانی نشان می‌دهند، اما سقف‌هایی با ارتفاع بیشتر می‌توانند حالت رسمی‌تری ایجاد نمایند.

معمولاً اکثر سایبان‌هایی که برای نصب در روف گاردن مورد استفاده قرار می‌گیرند، داری ارتفاع ۷ تا ۱۲ فوت هستند.

معایب سایبان روف گاردن

معایب سایبان روف گاردن

نکات مهم برای خرید سایبان روف گاردن

در بالا نکاتی که باید هنگام نصب سایبان‌های روف گاردن به آن‌ها توجه داشته باشید را عنوان کردیم، حال بهتر است در مورد نکاتی که هنگام خرید آن‌ها در نظر داشته باشید، صحبت کنیم.

یکی از مهم‌ترین نکات در رابطه با خرید سایبان‌های روف گاردن، قیمت آن‌ها است. برای این منظور شما باید به فروشگاه‌های اینترنتی و نمایندگی‌های بسیاری مراجعه کرده و قیمت سایبان‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهید. این نکته را هم به یاد داشته باشید که روی قیمت سایبان‌ها عوامل متعددی تأثیر گذارند که از جمله آن‌ها می‌توان به ابعاد و اندازه آن، نوع پارچه، مدل آن، برقی یا دستی بودن سایبان اشاره کرد.

نحوه نصب از دیگر مواردی که است که هنگام خرید باید مد نظر قرار دهید، در صورتی که شما نمی‌توانید سایبان را به تنهایی نصب کنید، بهتر است که از نمایندگی یا تولید‌کننده بخواهید برای نصب و راه‌اندازی سایبان به شما کمک کنند.

قبل از خرید، بهتر است یک سرچ در مورد مدل و طرح سایبان داشته باشید و به جای انتخاب یک مدل و طرح ساده، سایبانی زیبا با طرح خاص و متفاوت سفارش دهید. برای مثال سایبان‌هایی با چارچوب‌های چوبی که از ریموت کنترل برای باز و بسته شدن آن‌ها استفاده می‌شوند، از زیباترین مدل‌های سایبان‌ها به شمار ‌می‌روند.

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

جمع‌بندی

امروز ما در این مطلب سعی کردیم ضمن آشنایی شما با سایبان‌های روف گاردن در مورد نکاتی که هنگام خرید و نصب آن باید مد نظر قرار دهید، با شما عزیزان صحبت کنیم. همانطور که دریافتید، استفاده از سایبان‌ها به شرط آنکه تمامی نکات را مد نظر قرار دهید عیب و ایرادی ندارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *