چه مزیت‌هایی در نصب سایبان برقی وجود دارد

نصب سایبان برقی

چه مزیت‌هایی در نصب سایبان برقی وجود دارد

امروزه با وجود وضعیت آب و هوایی در کل مناطق کشور، ما از اهمیت بیش از پیش سایبان‌های برقی مطلع هستیم. دیگر فرقی نمی‌کند که صاحب رستوران، کافه یا رئیس شرکت هستید و یا کارمندی هستید که به تازگی صاحب یک خانه‌ی ویلایی شده و دوست دارید به باغچه و بالکن‌های خانه خود رنگ و لعاب تازه‌ای دهید. در هر صورت شما نیاز به نصب سایبان برقی پیدا خواهید کرد.

در این مقاله قصد داریم به صورت کامل در مورد سایبان برقی و انواع آن توضیح داده و به شما بگوییم که چه مزیت‌هایی در نصب سایبان برقی وجود دارد که شما از آن بی خبر هستید. پس با ما همراه باشید.

سایبان برقی یا ثابت؟

شاید سوال بسیاری از کاربران باشد که برای انتخاب یک سایبان خوب بهتر است از سایبان برقی استفاده کنیم یا سایبان ثابت؟ در جواب به این سوال باید گفت که بسته به آن مکان با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی، و البته نیازی که شما دارید و می‌خواهید از سایبان استفاده بکنید.

در ادامه به بررسی هر یک از سایبان‌های مورد نظر خواهیم پرداخت.

سایبان برقی چیست

شاید بسیاری از کاربران ندانند که دقیقا ما در مورد چه چیزی صحبت می‌کنیم اما اگر بخواهیم خیلی راحت و ساده بیان کنیم، سایبان برقی وسیله‌ای است که شما می‌توانید با توجه به مکان دلخواه و شرایط آب و هوایی که دارید و با توجه به سطح نیازهای خود، آن را تنظیم نموده و با خیال راحت از آن به صورت مادام العمر استفاده کنید.

لازم به ذکر است که سایبان‌های برقی انواع مختلفی دارند و با توجه به آب و هوا و مکانی که قرار است نصب شود، از سایبان برقی مخصوص آن شرایط باید استفاده شود. برای مثال سایبان برقی که برای رستوران یا کافه به منظور تبلیغ و برندینگ کسب و کار نصب می‌شود، قطعا زمین تا آسمان با سایبانی که قرار است شما در بالکان خانه‌ی خود نصب کنید تفاوت دارد.

انواع سایبان‌های برقی

سایبان‌های برقی به واسطه‌ی داشتن تقاضا بسیار زیادی که در اجتماع دارند، به منظور راحتی مصرف کنندگان تولید و به بازار عرضه می‌شوند. بنابراین یکی از نکات بسیار مهم برای خرید و آشنایی پیدا کردن با تجهیزات سایبان‌های برقی، آشنایی با انواع سایبان‌های برقی است تا بتوانید با توجه به نیاز خود، بهترین انتخاب را داشته باشید.

سایبان برقی اوتوماتیک

از مشهورترین مدل‌های سایبان‌ برقی است که مجهز به سنسور تشخیص نور است. جالبی علمکرد این مدل از سایبان‌ها به نحوی است که با طلوع خورشید، به صورت خودکار باز و به غروب خورشید بسته می‌شود. علاوه بر آن، قابلیت تغییر زاویه با توجه به شرایط جوی آب و هوایی، از دیگر عواملی است که باعث شده این نوع از سایبان‌ها پرطرفدار باشند.

این نکته را فراموش نکنید که این مدل از سایبان‌های برقی را با نام سایبان‌های برقی متحرک هم می‌شناسند.

سایبان برقی ریموت دار

نام این مدل از سایبان برقی گویای همه چیز است. تمامی کارکرد این مدل سایبان برقی با استفاده از یک ریموت کنترل امکان پذیر است و به راحتی با توجه به شرایط آب و هوایی می‌توانید زاویه و وضعیت آن را تغییر دهید. سایبان برقی ریموت دار در مدل‌های سیم بکسلی، باکسی، زنجیری و غیره در بازار موجود است.

سایبان برقی

سایبان برقی

انواع مدل سایبان برقی

انواع مختلفی از سایبان‌های برقی در بازار موجود است که وابسته به مدل، کارکردها و سازه‌هایی که در تولید آن‌ها به کار رفته متفاوت است. انواع مدل‌های پرطرفدار و پرفروش سایبان برقی موجود در بازار شامل مواردی مثل:

سایبان کالسکه‌ای

یکی از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین انواع سایبان‌های برقی است. نام دیگر آن سایبان کروک است که بیشتر برای مغازه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیبا بودن طراحی آن، مقاوم بودن این سایبان در برابر تغییرات آب و هوایی و مناسب بودن آن برای تبلیغات از دیگر مزایای این سایبان برقی است.

اگر بدنبال یک سایبان مغازه ارزان و با کیفیت هستید، سایبان کالسکه‌ای برای شما بهترین انتخاب است.

سایبان بازویی

دارای دو بازو در دو طرف خود است که به منظور باز و بسته شدن سایبان می‌توانید از آن استفاده کنید. در واقع، اگر بخواهیم خیلی ساده‌تر عنوان کنیم، سایبان بازویی مدل مدرن‌تر و جدیدتر سایبان‌های دستی است که با نام سایبان فنری هم آن را می‌شناسند.

سایبان فول باکس

سایبنبان‌های فول باکس از زیر مجموعه‌ی سایبان‌های بازویی ( فنری ) است که کارکرد بسیار جالبی دارد. این مدل از سایبان‌های برقی تمامی بازوها و پارچه‌ها را در محفظه‌ی مخصوص به خود جای می‌دهد و از این رو نام آن فول باکس است چرا که محفظه‌ی آن همچون جعبه‌ای ( باکس ) از تمامی تجهیزات مورد استفاده شده محافظت می‌کند.

سایبان پوششی

سایبان دکوری یا روکش داز از دیگر نام‌های سایبان پوششی هستند. همانطور که از نام این سایبان مشخص است، این سایبان برقی دارای یک پارچه‌ی مخصوصی است که با قابلیت کشسان بسیار قدرتمند خود، می‌تواند در برابر فشارهای زیاد مقاومت بسیار بالایی از خود نشان دهد و به هنگام بستن این سایبان برقی، پارچه همچون روکشی آن را از هر گونه آسیب و ضربات در امان نگه خواهد داشت.

سایبان چتری

معمولا بیشترین استفاده و کاربرد از سایبان‌های چتری برای رستوران‌ها و کافه‌ها است و در ابعاد مختلف تولید می‌شود. بیشترین ابعاد تولیدی این دسته از سایبان‌ها در شکل‌های مربعی یا هشت ضلعی است که با استفاده از پایه‌های استیل نصب می‌شود. پایه‌های استیل در برابر زنگ زدی مقاومت بسیار بالایی دارند و وزن چتر معادل 50 کیلوگرم است.

سایبان دو طرفه

سایبان دو طرفه متشکل از 2 عدد سایبان بازویی است که از پشت به یکدیگر متصل می‌شوند. در تولید این سایبان از سازه‌های آلومینیومی مخصوصی استفاده شده که ارتباط مستقیمی با افزایش طول عمر سایبان دارد. به کار رفتن سیستم قرینه در این نوع از سایبان‌ها باعث شده تا میزان بازشوندگی بسیار زیادی در دو طرف را داشته باشد و از این رو آن را با نام سایبان دو طرفه می‌شناسند.

سایبان هایکلاس

سایبان هایکلاس همچون سایبان فول باکس از زیر مجموعه‌ی سایبان‌های بازویی هستند و این نوع سایبان‌ها از آلمینیوم تولید می‌شوند. اجزای سایبان هایکلاس به وسیله‌ی پیچ، مهره و براکت‌های فلزی به یکدیگر متصل می‌شوند و نصب آن نسبت به بسیاری از سایبان‌های برقی آسان‌تر است.

سایبان ثابت

سایبان ثابت یا استند از مدل‌های دیگر سایبان‌های بسیار خوب در بازار هستند که تفاوت‌های زیادی با سایبان‌های برقی دارند. سایبان استند یا ثابت به آن دسته از سایبان‌هایی گفته می‌شود که به صورت دستی باز و بسته شده و معمولا به قسمت خارجی دیواره‌ی ساختمان یا سازه مد نظر شما وصل می‌شوند.

از مزایای سایبان استند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد مثل:

  • کاهش در مصرف انرژی
  • خنک نگهداشتن محیط داخل ساختمان
  • مقاومت بالا در برابر اشعه فرابنفش، نور خورشید و بارش باران و برف
  • مناسب فضاهای بسیار کوچک مثل پنجره‌ها
  • یک گزینه‌ی مناسب برای پارکنیگ‌های بدون سقف
  • ارزان‌تر نسبت به تمامی سایبان‌های برقی

انواع سایبان استند

سایبان استند با طراحی‌ها و قطعات مختلف به بازار عرضه و تبدیل به یک گزینه‌ی ایده آل برای خریداران شده است. تنوع بسیار زیاد در این نوع از سایبان‌ها باعث شده تا حدود زیادی انتخاب را برای تمامی کاربران سخت‌تر بکند. به همین منظور در ادامه به بررسی انواع سایبان‌های پرفروش استند می‌پردازیم تا بتوانیم کمکی در شناخت و انتخاب کاربران داشته باشیم.

اما قبل از آن این نکته را در نظر داشته باشید که سایبان‌های استند بر خلاف سایبان‌های برقی مدل خاصی ندارند و تقسیم بندی این دسته از سایبان‌ها بر مبنای متریال به کار رفته صورت می‌گیرد.

تقسیم بندی کلی انواع سایبان‌ استند بر اساس دو مورد زیر است:

  1. بر اساس پوشش و مصالح به کار رفته

مثل ورق گالوانیزه فلزی، ورق پلی کربنات و ورق پلی یونات که برای کانکس‌ها و پارکینگ‌ها استفاده می‌شود.

  1. بر اساس نوع پارچه به کار رفته

از پارچه‌های مقاومی همچون پارچه‌های نخی، نانو، خلبانی، فلکسی و پی وی سی PVC جهت خنک سازی محیط مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دسته از سایبان‌ها واسه‌ی پنجره‌ها یا درب‌های ورودی خیلی کاربردی است.

چه مزیت‌هایی در نصب سایبان برقی وجود دارد؟

حال با هر دو گروه از سایبان‌ها و انواع آن به خوبی آشنا شدید و شناخت کاملی پیدا کردید اما پاسخ به این سوال کار ساده‌ای نیست اما می‌توان گفت که اگر به دنبال سایبانی هستید که برای آن تنها فقط یکبار و برای همیشه سرمایه گذاری کنید، قطعا سایبان‌های برقی بهترین انتخاب برای شما است.

از مزیت‌هایی که در نصب سایبان برقی وجود دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد همچون:

  • بدون نیاز به سرهم کردن قطعات چرا که به صورت آماده در محل مورد نظر نصب می‌شود
  • کارکردهای بیشتر و راحت‌تر به دلیل وجود موتورهای قوی
  • استفاده‌ی راحت‌تر و آسان‌تر در شرایط هوایی مختلف
  • استفاده‌ی دستی در صورت بروز قطعی برق
  • تنوع در انتخاب پارچه‌های سایبان به منظور تبلیغات

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

جمع بندی

گروه سایبان  شاهد همواره با بیش از 18 سال سابقه و تجربه‌ی کاری در این زمینه نصب سایبان برقی، تمامی تلاش خود را به منظور انتخاب بهترین سایبان‌ها با توجه به نیازهای کاربران کرده است. در این مقاله هدف گروه شاهد کمک به تمامی کاربران برای شناخت بیشتر و انتخاب بهتر سایبان برقی بوده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *