سایبان پارکینگ از چه جنس‌هایی ساخته می‌شوند؟

سایبان ماشین

فهرست مطلب

سایبان پارکینگ از چه جنس‌هایی ساخته می‌شوند؟

یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توان برای حفاظت از خودرو انجام داد استفاده از سایبان پارکینگ است. سایبان‌های پارکینگ را با توجه به مکان مورد نظر می‌توانید استفاده کنید ودر انواع و مدل‌های مختلف وجود دارند. در این مطلب ما سعی داریم شما را با سایبان پارکینگ و مزایای زیاد آن بیشتر آشنا کنیم لطفا با ما همراه باشید.

آشنایی با سایبان پارکینگ

سایبان پارکینگ از پرکاربردترین سایبان‌های خانگی برای محافظت از ماشین در برابر شرایط مختلف محیطی مانند تابش نور شدید خورشید یا بارش باران و برف می‌باشد. این مدل از سایبان در انواع مختلف و به دو صورت سایبان ثابت و سایبان متحرک خودرو یا همان اتوماتیک تولید می‌شوند. تمام مراحل ساخت سایبان‌ها در کارگاه‌های تولیدی انجام می‌شود اما مرحله آخر که نصب و اجرای سایبان است در زمان کوتاه و توسط افراد متخصص و با تجربه در این زمینه، در محل مورد نظر شما انجام می‌شود.

پس این نکته مهم را مد نظر داشته باشید که نصب سایبان را افراد بی تجربه و عادی نمی‌توانند انجام دهند. امروزه سایبان‌های پارکینگ در محل‌های مختلف بدون محدودیت قابل اجرا هستند و با متریال مختلف در سطوح کیفی متفاوت قابل استفاده می‌باشند.

چرا باید از سایبان پارکینگ استفاده‌کنیم؟

با توجه به این که ممکن است در محیط‌های مختلف در صورت عدم وجود پارکینگ خودرو و این‌که فضای کافی برای پارک خودرو وجود نداشته باشد، شما نمیتوانید ماشین خود را در کوچه و خیابان رها کنید پس میتوانید برای ایجاد امنیت وسیله نقلیه خود از سایبان پارکینگ استفاده کنید این یک راه حل مناسب برای محیط کار یا منزل شما می‌باشد.

زیرا علاوه بر این‌که ایمنی لازم را برای خودرو ایجاد می‌کنید از آن در برابر عوامل محیطی محافظت می‌کنید و از کثیف شدن بدنه خودرو نیز جلوگیری میشود. پس شما در کمال راحتی می‌توانید از سایبان پارکینگ استفاده کنید و جلوی مشکلات احتمالی را که امکان دارد رخ دهد بگیرید. امروزه سایبان‌ها توسط تولید کنندگان مختلف تولید می‌شوند. یکی از بهترین این تولیدکنندگان سایبان شاهد می‌باشد که دارای تجربه کافی و نیروی متخصص  در این زمینه می‌باشد.

سایبان پارکینگ

سایبان پارکینگ

انواع مختلف سایبان پارکینگ از نظر نوع کاربری

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم سایبان پارکینگ انواع زیادی دارد. بنابراین کاربرد متفاوتی با توجه به نوع آن‌ها نیز خواهند داشت. علاوه بر این‌که سایبان پارکینگ برای محافظت از ماشین‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد در بعضی اوقات می‌توانید از آن به عنوان یک آلاچیق یا فضایی برای دورهمی و استراحت استفاده کنید. بنابر‌این از این سایبان می‌توان به عنوان سایبان باغ نیز بهره برد. در این بخش برای شما برخی از انواع سایبان پارکینگ را نام می‌بریم.

سایبان پارکینگ خانگی

 سایبان پارکینگ خانگی یکی از محبوب‌تربن انواع سایبان است. معمولا این سایبان برای تعداد کمی خودرو مناسب است و در کنار دیوار نصب می‌شود. سایبان‌های پارکینگ خانگی معمولا از یک تا سه خودرو را پوشش می‌دهند.

سایبان پارکینگ اداری

این نوع سایبان معمولا از سایبان خانگی بزرگ‌تر می‌باشد و تعداد بیشتری از خودرو را می‌توان در زیر آن قرار داد. ظرفیت سایبان پارکینگ اداری حدودا تا ده خودرو می‌باشد و این نوع سایبان به صورت یکنواخت در فضای مورد نظر اجرا می‌شود، تا رانندگان بتوانند به راحتی خودروی خود را پارک کنند و امکان گردش نیز داشته باشند.

سایبان پارکینگ صحرایی

این نوع از سایبان‌ها به صورت خیمه هستند و در مدلی متفاوت‌تر ساخته می‌شوند. به‌طور کلی بیشتر از این سایبان برای استفاده موقت و چند روزه در خارج از شهر می‌توان استفاده کرد.

مزایای استفاده از سایبان پارکینگ

محافظت از خودرو در برابر نور خورشید و گرما

پرتوهای نور خورشید در بلند مدت اثرات مخربی بر رنگ و بدنه خودروها می‌گذارد و آن را دچار فرسودگی می‌کند. و می‌تواند باعث سوختگی رنگ خودرو شود. با استفاده از یک سایبان شما این امکان را دارید که در برابر این مشکلات از ماشین خود محافظت کنید.

نگهداری از خودرو در برابر بارش باران و برف

شاید شما فکر کنید برف و باران آسیب خاصی به خودرو نمی‌زند اما یخ‌زدگی پس از آن در مناطق سردسیر حتما باعث آسیب به خودروی شما می‌شود. از طرفی دیگر در شهرهای آلوده احتمال اسیدی بودن باران وجود دارد که باعث اثرات فرسایش برای خودرو تخریب رنگ آن می‌شود. همچنین بارش تگرگ نیز می‌تواند عاملی برای آسیب زدن به بدنه خودرو باشد که با وجود یک سایبان شما می‌توانید امنیت لازم را در محل مورد نظر برای خودرو ایجاد کنید.

نگهداری از خودرو در مقابل فضولات پرندگان

فضولات پرندگان یک عامل مهم و تاثیر گذار است  که باعث خرابی رنگ خودرو می‌شود. با استفاده از سایبان پارکینگ از ماندن طولانی مدت این فضولات بر روی ماشین جلوگیری کنید و از رنگ بدنه آن محافظت کنید.

جلوگیری از بالا رفتن دمای فضای داخلی خودرو در مناطق گرمسیر

حتما شما تجربه سوار شدن به خودرویی که در گرمای تابستان در زیر آفتاب بوده داشته‌ایید. در این شرایط دمای داخل خودرو حتی از دمای بیرون آن نیز بیشتر است. نگهداری خودرو در زیر سایبان ماشین باعث می‌شود که از چنین مسئله‌ای جلوگیری کنید. همچنین هرچه فضای داخلی خودرو خنک‌تر باشد شما آسایش بیشتری در زمان سوار شدن خواهید داشت.

جلوگیری از آسیب به لاستیک‌های خودرو

لاستیک خودرو اگر در معرض نور خورشید باشد بسیار آسیب‌پذیر می‌شود. بیشترین آمار ترکیدن لاستیک ماشین‌ها در فصول گرم سال است. این اتفاق ممکن است در زمان توقف یا حین حرکت باشد. برای جلوگیری از انبساط لاستیک خودرو و ترکیدن آن از یک سایبان مناسب استفاده کنید.

افزودن بر ارزش ساختمان در زمان فروش

در زمان فروش ملک وجود یک سایبان خودرو یا یک پارکینگ اضافه می‌تواند باعث ارزش افزوده ملک شود و فروش آن را راحت‌تر کند.

معرفی انواع سایبان پارکینگ از نظر جنس و متریال

سایبان‌های پارکینگ از نظر شکل ظاهری به انواع مختلف، سایبان بازویی، سایبان کالسکه‌ای، سایبان چتری و… تقسیم می‌شوند. این مدل‌های مختلف دارای متریال متفاوتی نیز هستند. در ادامه این بخش به توضیح این مطلب می‌پردازیم که سایبان‌ها از چه جنسی ساخته می‌شوند.

سایبان چوبی

سایبان‌های چوبی می‌توانند نمای بسیار منحصر به فردی را خلق کنند و از این نوع از سایبان بیشتر در ویلاها و حیاط خانه‌ها استفاده می‌شود.

سایبان پارکینگ خودرو با پوشش پلی کربنات

 سقف پلی کربنات یکی از محبوب ترین متریال در ساخت سایبان است این پوشش بسیار سبک بوده و دارای قیمت مناسب نیز می‌باشد. پنل‌های ساخته شده از پلی‌کربنات شفاف هستند و با ظاهری مانند شیشه نور را ازخود عبور می‌دهند. همچنین این پوشش قابلیت این را دارد که دمای زیادی را تحمل کند و در برابر زلزله و شرایط بد آب‌وهوایی مقاوم باشد. البته استفاده از پلی کربنات  به عنوان پوشش برای سایبان در مناطق با آفتاب شدید توصیه نمی‌شود زیرا این پوشش تا حدودی نور را از خود عبور می دهد.

سایبان با پوشش یو پی وی سی

پوشش یو پی وی سی بسیار پوششی کاملا ضد آب ، سبک و مقاوم است. سایبان پارکینگ خودرو با پوشش یو پی وی سی یک سایه مناسب ایجاد کرده و نور و گرما را از خود عبور نمی‌دهد. این پوشش برای تمام مناطق ایران مناسب بوده و عمر مفید طولانی دارد.

سایبان پارچه‌ای

سایبان‌های پارچه‌ای معمولا از جنس یو پی وی سی یا پلی استر هستند. این مدل از سایبان هزینه نصب بالایی ندارد و به خوبی از ماشین شما در برابر عوامل محیطی کحافظت می‌کند. تنها موضوع مهم در زمان استفاده از این سایبان مسئله دوام این نوع سایبان است چون در مناطقی که نوسانات دما زیاد است و وزش بادها شدید باشد عمر و پایداری سایبان کاهش می‌یابد.

سایبان فلزی پارکینگ

این مدل از سایبان با ورق‌های فلزی گالوانیزه پوشانده می‌شوند. در محیط‌های صنعتی مانند کارخانه‌ها بیشتر از این مدل سایبان استفاده می‌کنند. ورقه‌های فلزی عمر مفید خوبی دارند اما به دو دلیل در فضاهایی همچون ادارات و خانه‌ها استفاده از آن‌ها کمتر شده است آن هم انتقال حرارت تابش خورشید به خودرو پارک شده در زیر سایبان و ایجاد سر و صدا در زمان بارش باران و تگرگ و وزش باد است.

سایبان GRP

منظور از GRP پلاستیک مقاوم شده با شیشه می‌باشد. این نوع سایبان دارای ظاهری مشابه شیشه است. و در رنگ‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. این سایبان می‌تواند به صورت نیمه‌شفاف و مات هم باشد، سایبان GRP دارای مقاومت کمتری نسبت به یو پی وی سی و پلی کربنات است.

سایبان با پنل‌های خورشیدی

ما از ماشین خود در برابر نور خورشید با وجود سایبان محافظت می‌کنیم اما با یک ایده کاملا هوشمندانه می‌توانید از پرتوهای نور خورشید نهایت بهره را ببرید. استفاده از پنل‌های خورشیدی در طراحی سقف سایبان بسیار کاربردی و مفید بوده زیرا پنل‌های خورشیدی نور خورشید را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند و می‌توانند در تامین بخشی از برق مورد نیاز ساختمان موثر باشند.

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

جمع بندی

در این مطلب ما به توضیحاتی در رابطه با انواع سایبان پارکینگ بر اساس متریال و نوع کاربری پرداختیم. سایبان پارکینگ با جنس یا پوشش‌های متفاوت که نام بردیم مانند یو پی وی سی، چوبی، پارچه‌ای، فلزی و… در دسترس عموم هستند و بسته به  محل مورد نظر قابل نصب واجرا هستند و می‌توانند باعث جذابیت در محیط شوند. همچنین ما سعی کردیم دیدی بازتر و متناسب نسبت به سایبان پارکینگ با کاربری متفاوت و محیط مورد نظرتان به شما ارائه دهیم تا در صورت نیاز بتوانید سایبانی زیبا و ایمن را برای محیط مورد نظر خود نصب کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *