در چه مناطقی نصب سایبان برای مغازه‌ها قانونی است؟

سایبان برای مغازه‌ها

در چه مناطقی نصب سایبان برای مغازه‌ها قانونی است؟

استفاده از سایبان برای اولین بار در مصر باستان و سوریه اتفاق افتاد. سایبان‌ها در آن زمان از حصیر بافته می‌شدند و با ایجاد سایه برای تجمع افراد، مغازه و خانه ها مورد استفاده قرار گرفته می‌گرفتند. در گذشته سایبان‌ها شکل سنتی داشتند و معمولا بر روی یک چهارچوب سوار می‌شدند.

در اوایل قرن نوزدهم ساخت سایبان‌هایی از جنس الوار رایج شد. طراحی سایبان‌های اولیه با مزایا و معایبی همراه بود اما با گذشت زمان تغییرات و تحولات بسیاری در ساخت سایبان‌ها اتفاق افتاد. در نیمه دوم قرن نوزدهم ساخت سایبان‌ها به صورت صنعتی صورت گرفت و اکثر افراد از این اتفاق استقبال بسیاری کردند.

سایبان چیست؟

در بالا ما به تاریخچه سایبان اشاره کردیم و در ادامه مطلب اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بیشتر با سایبان آشنا شوید و به سایبان‌های مختلف اشاره خواهیم کرد. سایبان‌ها یک پوشش ثانویه هستند که با متریال مختلف ساخته می‌شوند و کاربردهای زیادی دارند. این سازه اغلب برای محافظت اشیا در برابر تابش نور خورشید، بارش باران و برف و وزش باد هستند. سایبان‌ها در انواع مختلف مانند سایبان خودرو، سایه‌ بان مغازه، سایبان پاسیو و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای مثال یکی از رایج‌ترین سایبان‌ها برای استفاده، سایبان مغازه است و عمده ترین کاربرد آن جلوگیری از ورود نور آفتاب به محیط مغازه می‌باشد. امروزه سایبان‌ها در تنوع بالا توسط تولید کنندگانی چون سایبان شاهد ساخته می‌شوند و طبق نیاز کاربران به بازار عرضه می‌شوند. با توجه به اینکه ما در این مطلب قصد داریم شما را با مزایای بیشتر سایبان‌ها و کاربرد آن‌ها آشنا سازیم، به توضیحاتی در این رابطه می‌پردازیم لطفا با ما همراه باشید.

سایبان مغازه چیست؟

سایبان‌ها می‌توانند محیط مورد نظر شما را در برابر عواملی مانند نور خورشید، باران، برف و تگرگ محافظت کنند. سایبان مغازه ابزاری بسیار کاربردی است که استفاده کردن یا استفاده نکردن از آن سوالی است که ذهن بسیاری از مغازه داران را به خود مشغول کرده است. چون نور آفتاب علاوه بر مزایای زیادی که برای سلامتی انسان دارد، می تواند آسیب‌های زیادی به برخی از محصولات برساند. تابش نور مستقیم آفتاب می‌تواند باعث از بین رفتن محصولات داخل مغازه شود و باعث به وجود آمدن خسارات بسیاری شود. به عنوان مثال، خواربارفروشی‌ها و سبزی فروشی‌ها در فصل تابستان دچار مشکل می‌شوند و نور آفتاب به محصولات آن‌ها آسیب می‌رساند بنابراین برای جلوگیری از این آسیب می‌توانید از سایبان‌های برقی یا دستی استفاده کنید. از این رو نصب سایبان مغازه برای مغازه داران از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است. همچنین بهتر است بدانید سایبان‌ها بدون محدودیت در محیط‌های مختلف و در ابعاد کوچک و بزرگ قابل استفاده هستند.

طبق این توضیحات می‌توان گفت که مهم‌ترین دلیل استفاده از سایبان‌ها جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید است و کاربردهای دیگر آن عبارتند از تبلیغات برای فروشگاه که می‌توانند خدمات خود را بر روی سایبان چاپ کنند.

مزایای استفاده از سایبان مغازه

این محصول پرکاربرد دارای مزایای زیادی است که عبارتند از:

زیبایی ظاهری فروشگاه یا مغازه

توانایی ایجاد سایه در محیط مورد نظر

انتخاب رنگ سایبان بر اساس دکوراسیون مغازه

خنک کردن فضای داخلی مغازه

چاپ تبلیغات مغازه بر روی پوشش سایبان

قابلیت تنظیم درجه شیب

حفاظت از محصولات داخل فروشگاه در برابر تابش نور خورشید و دیگر عوامل محیطی

سایبان‌های مغازه چند نوع هستند؟

به طور کلی سایبان‌ها در دو مدل سایبان برقی و دستی ساخته می‌شوند.که در ادامه به بررسی مدل‌های مختلف آن‌ها می‌پردازیم.

سایبان چتری

 سایبان چتری بیشتر در محیط‌هایی که بارندگی زیاد دارند قابل استفاده هستند . طراحی  این نوع سایبان به گونه‌ای است که اجازه تجمع آب را نمی‌دهد؛ بنابراین در محیط‌های پر بارش بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.باز و بسته شدن این سایبان مانند یک چتر معمولی است. برای پوشاندن فضای بیشتر، می‌توانید چندین سایبان را در کنار هم قرار دهید.

سایبان تاشو

همانطور که بیان کردیم مغازه‌هایی که در برابر اشعه خورشید نیاز به محافظت دارند، باید از سایبان استفاده کنند. یکی از انواع مختلف سایبان مدل تاشو می‌باشد که جزو پرطرفدارترین مدل‌های سایبان هستند. سایبان‌های تاشو  نسبت به سایبان‌های ثابت منعطف‌تر هستند و می‌توانند محیط بیشتری را پوشش دهند. این مدل از سایبان به دو صورت دستی و برقی تولید می‌شوند. در مدل دستی آن‌ها یک اهرم باعث باز و بسته شدن سایبان می‌شود. اما سایبان برقی را می‌توانید با ریموت کنترل باز و بسته کنید.

سایبان متحرک

این سایبان‌ها کاربردهای مختلفی دارند و امروزه طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است.

بهتر است بدانید که این مدل از سایبان‌ها برقی هستند و با ریموت کنترل باز و بسته می‌شوند. از ویژگی‌های محبوب این سایبان‌ها بی صدا بودن موتورآنها بوده. این سایبان‌ها نیز مانند مدل‌های دیگر از اشعه‌های نور خورشید و ورود رطوبت به فروشگاه جلوگیری می‌کنند.

سایبان کالسکه‌ای

از مدل‌های دیگر سایبان‌ها می‌توان به سایبان‌ کالسکه ای اشاره کرد. حتما این مدل از سایبان را در محیط‌های مختلف دیده‌اید. طراحی سایبان‌کالسکه‌ای بسیار به کالسکه کودک شباهت دارد و دارای روکش‌های مختلفی هستن. این مدل از سایبا نیز از مغازه شما در برابر عوامل محیطی مراقبت می‌کند.

قانون نصب سایبان مغازه چیست؟

آیا شما با قوانین نصب سایبان آشنایی دارید؟ می‌دانید نصب سایبان برای چه مغازه‌هایی قانونی است؟ در ادامه برای شما توضیحاتی در این مورد بیان می‌کنیم. در مناطقی که محصولات مغازه‌ها در برابر عوامل محیطی دچار آسیب می‌شوند یا ورود نور خورشید به داخل محیط مغازه عملکرد کارکنان یا دستگاه‌ها را مختل کند نصب سایبان مغازه با اخذ رضایت مغازه‌های مجاور یک امر واجب و قانونی است. قانون نصب سایبان اقداماتی است که می تواند برای جلوگیری از آسیب دیدن لوازم موجود در مغازه موثر باشد. در صورتی که سایبان های مغازه بر طبق اصول و قوانین نصب و اجرا شوند، این توانایی را دارند که در فصول گرم سال باعث خنک شدن فضای داخلی مغازه شوند. در فصل زمستان نیز از وارد شدن آب و رطوبت  به درون مغازه جلوگیری کند. اصول نصب و تعمیر سایبان‌ها شامل قوانینی هستند که بهتر است مغازه‌داران آن‌ها را رعایت کنند.

قوانین نصب سایبان مغازه عبارت اند از:

به شما توصیه می‌کنیم از سایبان‌های رایج و مرسوم استفاده کنید و آن‌ها را در یک ارتفاع و برای مغازه‌ها نصب و اجرا کنید.

مالک مغازه باید برای نصب سایبان اجازه مالکان مغازه اطراف را بگیرد.

رعایت نکات ایمنی و استحکام سایبان در صورت ایجاد شرایط بد جوی بر عهده مالک مغازه است.

برای اجرای تبلیغات بر روی سایبان باید مالک مغازه از شهرداری منطقه مجوز ازم را اخذ کند.

 اجزای سایبان در معابر پیاده کمتر از دو متر نباید دارای پیش زدگی باشد.

ارتفاع اجزای ثابت باید حداکثر دو و نیم متر برای سایبان مغازه یاشد.

به هیچ عنوان سایبان های متحرک نباید در ارتفاع کمتر از 2 متر نصب شوند.

سایبان‌هایی که دچار آسیب دیدگی شده‌اند باید در اولین فرصت تعمیر یا تعویض شوند.

مغازه‌های اطراف باید سایبان‌های خود را در امتداد همدیگر نصب و اجرا کنند.

افزایش فروش به کمک سایبان مغازه

یکی از مشکلات مهم مغازه داران این است که در شب وقتی هوا تاریک می شود مغازه کمتر در دید مردم و عابران قرار می گیرد. شما می‌توانید برای این‌که در شب فروش بالاتری داشته باشید برای سایبان مغازه نورپردازی انجام دهید. برای انجام این امر می‌توانید ازلامپ‌های ال ای دی استفاده کنید و آن را به سایبان وصل کنید.

این کار باعث می‌شود مغازه ی شما در دید مشتریان قرار می گیرد و در این صورت می توانید جذب مشتری کنید و فروش بیشتری داشته باشید. نورپردازی سایبان هیچ اختلالی در باز و بسته شدن سایبان شما ایجاد نمی‌کند اما باعث می‌شود تا شما نسبت به سایر مغازه‌های اطراف و رقبای خود بیشتر دیده شوید.

امکان چاپ لوگو های تبلیغاتی بر روی پارچه سایبان مغازه

از مزیت های بی نظیر سایبان های مغازه امکان چاپ لوگوهای تبلیغاتی بر روی پارچه سایبان است که در طی چند سال اخیر محبوبیت زیادی در بین کاربران دارد. شما با انجام این کار می‌توانید با صرف کمترین هزینه و زحمت تبلیغات خوبی برای کسب و کار خود انجام دهید و نام و برند فروشگاه خود را در معرض دید مردم قرار دهید. این کار در جذب مشتری نیز بسیار تاثیر گذار است اما بهتر است بدانید انجام تبلیغات روی پوشش سایبان باید طبق قوانین نصب سایبان مغازه باشد تا بهترین نتیجه را برای شما به همراه داشته باشد. همان‌طور که توضیح دادیم سایبان مغازه سازه‌ای کاربردی است و از اهمیت بالایی برخوردار است. سایبان اولین چیزی می‌باشدکه مشتری آن را می‌بیند و نظرش به آن جلب می شود. امروزه اکثر مردم به دنبال استفاده از سایبان به خصوص سایبان‌های برقی هستند. دلیل این امر هم سهولت در استفاده و امکاناتی نظیر تنظیم در جهات دلخواه می‌باشد.

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

جمع بندی

ما در این مطلب سعی کردیم که برای شما به اهمیت این موضوع بپردازیم که سایبان مغازه یک نیاز اساسی برای مغازه داران است. ونصب آن در چه مناطقی قانونی است. همچنین کاربردهای سایبان مغازه و انواع آن را بررسی کردیم. استفاده از سایبان‌ها برای مغازه هایی که عوامل محیطی به فضای داخلی آسیبی می‌رساند یه کسب و کار آن مغازه را دچار اختلال می‌کند بسیار ضروری و در صورت لزوم با اخذ رضایت همسایه‌ها عملی قانونی می‌باشد.

پس اگر شما برای محیط کار خود ارزش قائل هستید و می خواهید کسب و کارتان دیده شود و فروش بالایی داشته باشید به شما پیشنهاد می‌کنیم از سایبان مغازه متناسب با محیط کار خود استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *