انواع کاربردهای مختلف سایبان برقی

کاربردهای مختلف سایبان برقی

انواع کاربردهای مختلف سایبان برقی

سایبان برقی یکی از تجهیزات قابل توجه و مهم در محیط‌های کاری و مسکونی است که می‌تواند قابلیت‌های متفاوتی را در اختیار افراد قرار دهند، در واقع این تجهیزات به واسطه داشتن متریال با کیفیت و ماندگاری بالایی دارند. قابلیت‌های فوق‌العاده انواع سایبان برقی سبب شده که در بخش‌های زیادی کاربرد داشته باشند؛ با استفاده از این تجهیزات می‌توانید از نفوذ آب در زمان بارش برف و باران و تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری کرد. علاوه بر این در بخش‌های زیادی مانع از ورود و نفوذ ریزگردها و گرد و غبار می‌شود.

مدل‌های متفاوتی از انواع سایبان برقی در بازار موجود است که می‌توانید با مراجعه به سایت سایبان شاهد نمونه‌های مختلف آن را مشاهده کنید و با کاربرد هر یک به خوبی آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی کاربرد انواع مختلف سایبان برقی در مکان‌های مختلف بپردازیم.

آشنایی با انواع سایبان برقی

در سال‌های اخیر ورود برخی تجهیزات به دنیای کسب و کار و زندگی افراد سبب افزایش رفاه و آسایش آن‌ها شده، یکی از این تجهیزات انواع سایه بان برقی است که با قابلیت‌های متفاوت و کارایی بهتر و راحت‌تر باعث آسایش بیشتر افراد می‌شود؛ این تجهیزات به واسطه اتوماتیک بودند به راحتی قابل استفاده هستند، بدون اینکه نیاز باشد اقداماتی خاصی انجام دهید.

ظاهر بسیار شیک و جذاب انواع سایبان برقی باعث زیباتر شدن محیط کاری و زندگی شما می‌شود، همچنین قابلیت چاپ تبلیغات بر روی متریال این تجهیزات سبب افزایش کارایی آن‌ها شده و در برخی کسب و کار مانند رستوران، مغازه، استخر و کافی شاپ برای افزایش جلب توجه مشتریان تبلیغات و بازاریابی‌های خود را بر روی آن چاپ می‌کند در واقع از انواع سایبان برقی می‌توان به عنوان یک بنر تبلیغاتی نیز استفاده کرد.

انواع سایبان برقی

انواع سایبان برقی

کاربرد سایبان برقی در مدل‌های مختلف

انواع سایبان برقی در ابتدای ورود خود در مدل‌های ساده طراحی می‌شدند به همین دلیل کاربردهای خاصی نداشتند و تنها هدف استفاده از آن جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید و سایر عوامل جوی بود. امروزه به دلیل افزایش طرح و مدل این تجهیزات کاربردهای متفاوتی در بخش‌های مختلف دارند، در واقع مدل‌های خاص انواع سایبان برقی در بخش‌های متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که شامل موارد زیر هستند:

سایبان نیم کاست

یکی از مدل‌های کاربردی سایبان برقی به صورت نیم کاست طراحی شده تا در زمان جمع شدن پوشش پارچه بتواند از آن در برابر عوامل جوی و نور خورشید حافظت کند، این کار سبب افزایش طول عمر پارچه و ماندگاری بیشتر آن خواهد شد. این مدل از سایبان‌ها به صورت دستی و برقی مورد استفاده قرار می‌گیرند که نمونه‌های برقی آن کاربردی‌تر و راحت‌تر هستند.

سایبان تمام کاست

در این نوع سایبان برقی از کاست کامل استفاده شده که به واسطه آن تمام سایبان پس از جمع شدن داخل یک محفظه قرار می‌گیرد تا از آسیب‌های احتمالی توسط عوامل خارجی جلوگیری شود، این کار باعث ماندگاری بیشتر سایبان می‌شود و به دلیل محافظت در برابر گرد و غبار و ریزگردها همیشه پاکیزه و تمیز باقی می‌ماند.

سایبان کنترلی

در طراحی این مدل از سایه بان‌های برقی از ریموت کنترل استفاده شده و شما می‌توانید با تنها با فشردن یک دکمه آن راجمع کنید. سایبان کنترل دار کاربرد زیادی در بخش‌های خانگی و کاری دارد و علاوه بر افزایش رفاه افراد می‌تواند در کاهش میزان انرژی و زمان تلف شده تاثیرگذار باشد.

کاربرد سایبان برقی از نظر نحوه ساخت

همانطور که عنوان شد انواع سایبان برقی در مدل‌های متفاوتی طراحی می‌شود که از نظر شکل ساختاری با هم متفاوتند و به دلیل داشتن قابلیت‌های مختلف در موارد زیر به کار برده می‌شوند:

سایبان ایوان

این مدل از انواع سایبان برقی کاربرد زیادی در بخش‌های خانگی دارند و معمولاً به یک تکیه گاه ثابت مانند دیوار نیاز دارند، گفتنی است که انواع سایبان ایوان متداول‌ترین نوع سایبان مورد به شمار می‌آید

سایبان آلاچیق

این مدل از انواع سایبان برقی همانند مدل قبلی نیاز به یک تکیه گاه ثابت دارند با این تفاوت که در زمان جمع شده‌اند اسکلت تکیه گاه سر جای خود باقی می‌ماند تا مجدداً در زمان نیاز بتوانید آن را باز کنید. گفتنی است که از مدل سایبان آلاچیق می‌توان در بخش‌های مختلف مثل ویلا باغ رستوران‌هایی با فضای باز و… استفاده نمود.

سایبان مستقل

برای اینکه بتوانید از انواع سایبان مستقل استفاده کنید به تکیه گاه نیاز ندارید، بلکه آن‌ها دارای یک چهارچوبه هستند. این تجهیزات از انواع پارچه‌های مقاوم و ضد آب تولید شده که بر روی پایه‌ها نصب می‌شود، از این مدل سایبان در محیط‌های و فضای باز استفاده خواهد شد و ستونها دیوارهای آن به صورت محکم بر روی زمین پرچ می‌شوند. از مهم‌ترین کاربردهای این تجهیزات می‌توان به استفاده درفضاهای کاری مانند رستوران و کافه‌ها و… اشاره کرد.

سایبان هنری

یکی از مدل‌های متفاوت انواع سایه بان برقی نمونه‌های هنری آن است که به دلیل طراحی و معماری متفاوت در بخش‌های خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع متریال اصلی این نوع سایبان‌ها انواع شیشه و طلق‌های محکم و نشکن هستند و معمولاً برای ایجاد یک فضای گلخانه‌ای یا اتو گالری‌های هنری از آن‌ها استفاده می‌شود.

انواع مختلف سایبان برقی

انواع مختلف سایبان برقی

بررسی کاربرد انواع سایبان‌های برقی

پس از آشنایی کلی با انواع ساختمان از نظر مدل و شکل ظاهری بهتر است با کاربرد هر یک از آن‌ها نیز آشنا شوید که شامل موارد زیر هستند:

نصب و اجرای سایبان استخر برای جلوگیری از تابش نور خورشید و گرم شدن بیش از حد آب استخر

کمک به خنک نگه داشتن محیط به واسطه ایجاد سایه برای تجهیزات حنک کننده مانند انواع کولر

نصب و اجرا بر روی انواع ایوان و سکو برای ایجاد یک محیط دنج و راحت به منظور برگزاری دورهمی‌های دوستانه

استفاده از سایبان برقی در قسمت پارکینگ با هدف جلوگیری از ایجاد آلودگی در بر روی ماشین و تابش مستقیم نور خورشید است که باعث آسیب رسیدن به بدنه خودرو می‌شود.

نصب و اجرای انواع سایبان مغازه در محیط‌های کاری مختلف برای پیشگیری از آسیب رسیدن به تجهیزات و وسایل موجود در ویترین مغازه‌ها

استفاده از سایبان برقی در محیط‌های کاری مانند رستوران، کافی شاپ و… به منظور ایجاد یک فضای ساده و راحت برای نشستن مشتریان در فضای باز

به کارگیری این تجهیزات در قسمت پشت پنجره که نفوذ مانع از تابش مستقیم نور خورشید می‌شود و از آسیب دیدن لوازم خانگی مانند فرش و مبل و سایر تجهیزات جلوگیری میکند.

علاوه بر موارد فوق، انواع سایبان برقی در بخش‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند، در واقع این تجهیزات به واسطه داشتن قابلیت‌های منحصر به فرد می‌تواند یک باکس کامل برای نگهداری از برخی وسایل باشند. به کارگیری این تجهیزات بسیار ساده و راحت است و به دلیل داشتن سنسورهای هوشمند به راحتی باز و بسته می‌شود بدون اینکه به نیروی انسانی نیاز داشته باشید.

قرار گرفتن انواع سایبان برقی بر روی اجسام مختلف مانع از خراب شدن و آسیب دیدن آن‌ها می‌شود، علاوه بر این می‌توانید انواع سایبان برقی را در ابعاد و اندازه‌های مختلف سفارش داده و در زمان نصب و راه‌اندازی آن را در ارتفاعات مختلف قرار دهید

از مهم‌ترین ویژگی‌های این تجهیزات می‌توان به قابلیت سنسورهای هوشمند خورشید، باد و طوفان و… اشاره کرد که به شما این امکان را میدهد تا در در زمان نور وعدم نور، بروز طوفان و عوامل جوی مثل برف و باران به صورت هوشمند و خودکار عمل کند.

قیمت سایبان برقی

یکی از مهمترین نکات در زمان خرید انواع سایبان برقی توجه به قیمت آن است، در واقع قیمت سایبان برقی با توجه به معیارهای خاصی قابل تغییر هستند که از مهمترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برقی بودن

یکی از مهمترین عواملی که در قیمت سایبان برقی تاثیر مستقیم خواهد داشت، نوع برقی بودن آن است. با وجود اینکه این مدل از سایبان‌ها قابلیت‌ها و امکانات خاصی را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید با فشردن یک دکمه آن را باز و بسته نمایید یا زاویه آن را تنظیم کنید اما قیمت آن نسبت مدل‌های دستی بیشتر خواهد بود، در واقع شما یک هزینه جداگانه برای افزایش رفاه خود پرداخت خواهید کرد.

متریال

همانطور که میدانید در طراحی و تولید انواع سایبان برقی از متریال مختلفی استفاده می‌شود که خروجی متفاوتی نیز دارند. معروف‌ترین نوع پارچه‌ای که برای انواع سایبان برقی مورد استفاده قرار می‌گیرد برزنت است. این پارچه مقاومت خاصی در برابر نور خورشید و عوامل جوی مثل باد و باران باران و برف دارد. پارچه‌های متفاوتی در تولید انواع سایبان برقی مورد استفاده قرار می‌گیرند که به انتخاب هر یک از آن‌ها هزینه متفاوتی را برای شما به همراه خواهد داشت.

ابعاد و اندازه

یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت سایبان برقی ابعاد و اندازه آن است که با توجه به محیط مورد نظر انتخاب می‌شود، همانطور که میدانید سایز سایه‌بان باید کاملا اندازه سایز محیطی باشد که قصد نصب و اجرای این تجهیزات را بر روی آن داری تا بتواند پوشش‌دهی درست و اصولی داشته باشد.

جمع‌بندی

به کار گیری انواع سایبان برقی در محیط‌های مختلف سبب می‌شود تا بتوانید از قابلیت‌های منحصر به فرد آن بهترین استفاده را داشته باشید، این تجهیزات مانع از آسیب رسیدن به سایر لوازم و وسایل شما در محل زندگی و محیط‌های کاری می‌شوند. برای مشاهده نمونه‌های مختلف از انواع سایبان برقی می‌توانید به وب سایت سایبان برقی شاهد مراجعه نمایید.

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *