آیا نصب سایبان برای مغازه شما نیاز به مجوز دارد؟

سایبان جلوی مغازه

آیا نصب سایبان برای مغازه شما نیاز به مجوز دارد؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که امروزه در ساخت مغازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، سایبان است. نصب سایبان‌ها برای مغازه اهمیت بسیار زیادی دارد، سایبان می‌تواند در حفظ سلامت محصولاتی که در یک مغازه نگهداری می‌شوند، تأثیر‌گذار باشد. همین موضوع هم باعث شده امروزه تولیدکنندگان بسیاری برای پاسخ به درخواست‌های مشتریان به تولید انواع سایبان مشغول شوند. در میان تمامی تولید‌کنندگان سایبان شاهد جزو نمونه‌های با کیفیت به شمار می‌رود.

سایبان‌های شاهد مقاومت قابل توجهی در برابر باران و دیگر عوامل محیطی مانند نورآفتاب و رطوبت از خود نشان می‌دهند. امروز هم ما در این مطلب تصمیم داریم سایبان‌ها را به شما معرفی کرده و در مورد مجوزهای لازم برای نصب آن با شما صحبت کنیم. همراه ما باشید!

نصب سایبان و مجوز‌های قانونی آن

به طور کلی نمی‌توان گفت که برای نصب سایبان مغازه مجوز‌های خاصی مورد نیاز است. هنگام نصب سایبان مغازه شما باید به قوانین مربوط به آن دقت کرده و با در نظر گرفتن این قوانین به نصب سایبان اقدام نمایید. اما این قوانین شامل چه مفاد قانونی می‌شود؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که مفاد ۳۶ تا ۳۹ قانون شهرداری در رابطه با نصب سایبان‌ها تصویب شده است. این مفاد به شرح زیر هستند:

  • فرم و ابعاد بازشو‌ها که شامل سایبان‌ها هم می‌شود، باید با فرم کلی نمای ساختمان‌های مجاور هماهنگ باشد.
  • نصب سایبان نباید به هیچ عنوان در معابر عمومی پیش آمدگی ایجاد نماید. پیش آمدگی در صورت نصب سایبان خلاف قانون است.
  • پیش آمدگی بیشتر از ده سانتی‌متر به معابر عمومی در اثر نصب سایبان‌ها مشکل قانونی دارد. این مسأله مربوط به رعایت اشرافیت و محدوده مالکیت است. در واقع مشاعات شما نباید در روی ملک دیگری سایه‌اندازی کند.
  • نصب سایبان بدون استفاده از تجهیزات بنایی و به صورت موقت ایرادی ندارد. البته به شرطه‌ها و شروطه‌ها:

در صورتی که سایبان برای دو نیم متر ارتفاع داشته و پیش آمدگی آن بیشتر از یک متر نباشد.

انواع سایبان شیک مغازه

انواع سایبان شیک مغازه

آشنایی با سایبان مغازه

قبل از آنکه در رابطه با مجوز‌های لازم برای نصب سایبان صحبت کنیم، بهتر است با سایبان مغازه آشنا شوید. سایبان‌ها نوعی سقف سازه‌ای به شمار ‌می‌روند که می‌توانند از محیط مورد نظر شما در برابر عوامل محیطی مانند تابش نور، بارش باران، بارش برف و تگرگ محافظت کنند.

سایبان‌ها قابل استفاده در محیط‌های کوچک و بزرگ بوده و محدودیتی در استفاده از آن‌ها وجود ندارد. استفاده از این تجهیزات برای مغازه‌ها اهمیت بسیاری دارد؛ چرا که در می‌تواند در مقابل عوامل محیطی از محصولاتی که در مغازه نگهداری می‌شود، محافظت نماید.

در فصول گرم سال که خورشید با قدرت بیشتری گرما و نور خود را می‌تاباند، محصولاتی که در برخی از مغازه‌ها عرضه می‌شوند، آسیب‌های زیادی خواهند دید. برای مثال مغازه‌های بستی فروشی، میوه فروشی در فصول گرم سال واقعاً با مشکل روبه رو می‌شوند و محصولات آن‌ها در اثر تابش خورشید صدمات زیادی می‌بینند؛ از همین رو بهتر است که حتماً برای جلوگیری از این آسیب‌ها از انوع سایبان برقی یا دستی استفاده کرد.

تابش نورخورشید به داخل مکان‌هایی مانند رستوران و آرایشگاه هم نوعی معضل به حساب می‌آید و باعث اذیت و آزار مشتریان می‌گردد؛ از همین رو بهتر است که ورودی این مکان‌ها هم سایبان نصب شود.

با توجه به این توضیحات می‌توان گفت اصلی‌ترین دلیل استفاده از سایبان‌ها جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید است. سایبان‌ها می‌توانند از ورود باران و برف به داخل مغازه هم جلوگیری نمایند. از دیگر کاربرد‌های آن‌ها می‌توان به تبلیغ مغازه یا برندسازی اشاره کرد. شما می‌توانید برخی از خدمات و لوگوی خود را روی سایبان چاپ کنید.

مزایای استفاده از سایبان

در بالا شما با سایبان آشنا شدید، حال بهتر است بدانید که استفاده از این تجهیزات برای شما چه مزایایی به دنبال دارد. به طور کلی می‌توان گفت که با استفاده از سایبان مغازه شما می‌توانید از مزایای زیر بهره‌مند شوید:

  • زیبا‌سازی ظاهر مغازه
  • خنک نمودن فضای داخلی مغازه
  • اجرای انواع تبلیغات روی آن
  • قابلیت تنظیم درجه شیب
  • قابلیت ایجاد سایه
  • محافظت از محصولات داخل مغازه در برابر عوامل محیطی

سایبان‌ها شامل چند نوع هستند؟

به طور کلی سایبان‌ها به دو دسته، سایبان برقی و سایبان دستی تقسیم‌بندی می‌شوند. با این وجود طرح و مدل‌های مختلفی از این سایبان‌ها وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به فضا و سلیقه خود برای خرید آن اقدام نمایید. پرکاربردترین سایبان‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

سایبان چتری

برای استفاده از این نوع سایبان شما باید میزان وزش باد در منطقه را مد نظر قرار دهید. قبل از ساخت و طراحی این نوع سایبان معمولاً تولید‌کنندگان با بررسی میزان وزش باد، مقاومت آن را تنظیم می‌کنند.

استفاده از این نوع سایبان در استان‌ها و شهر‌های پر بارش، متداول‌تر است. ساختار این نوع از سایبان‌ها اجازه تجمع آب را نمی‌دهد؛ از همین رو در محیط‌هایی با بارش زیاد بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای پوشش دهی محوطه بیشتری با این سایبان، می‌توانید چندتای آن را کنار یک دیگر قرار دهید. ضمن اینکه باز و بسته کردن آن هم کاملاً شبیه یک چتر معمولی است. در طراحی سایبان‌های چتری یک میله قرار داده می‌شود و این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید آن را در زمین شنی یا ماسه‌ای فرو ببرید.

از پارچه برای پوشش این سایبان استفاده می‌شود و معمولاً جنس پارچه مورد استفاده برای ساخت سایبان‌ها فلکسی، برزنتی یا ترانزیتی است. سایبان‌های چتری به صورت ضد آب ساخته می‌شوند و مقاومت بالایی در شرایط آب و هوایی از خود نشان می‌دهند. این مدل از سایبان‌ها را در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی می‌سازند.

سایبان تاشو

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، مغازه‌ها و مکان‌هایی که به یک محافظ برای جلوگیری از تابش خورشید نیازمند هستند، باید از سایبان استفاده کنند. امروزه سایبان‌های مختلفی از جمله سایبان‌های تاشو برای این منظور در دسترس هستند.

مدل‌های تاشو از محبوب‌ترین مدل‌های سایبان به شمار می‌رود. این مدل از سایبان‌ها در مقایسه با سایبان‌های ثابت از انعطاف‌پذیری بالاتری برخوردارند و می‌توانند فضای بیشتری پوشش دهند. سایبان‌های تاشو را امروزه به دو صورت دستی و برقی می‌سازند که در مدل دستی آن‌ها تنها یک دستگیره برای باز و بسته کردن سایبان در جلوی آن تنظیم شده است. اما برای باز و بسته کردن سایبان‌های برقی می‌توان از ریموت استفاده کرد.

سایبان‌های متحرک

از دیگر انواع سایبان می‌توان به سایبان‌های متحرک اشاره کرد. این سایبان‌ها کاربرد‌های متنوعی داشته و به صورت روزافزون در بازار در حال افزایش هستند. این مدل از سایبان‌های توانسته‌اند با ایجاد زیبایی و تأمین آرامش، رضایت مصرف‌کنندگان را به دست آورند.

بهتر است بدانید که این مدل از سایبان‌ها جزو انواع سایبان برقی به شمار رفته و شما می‌توانید به صورت اتوماتیک آن را باز و بسته کنید. یکی از ویژگی‌های محبوب این مدل از سایبان‌ها بی‌صدا بودن موتور به کار رفته در ساخت آن‌ها است. این مدل از سایبان‌ها هم مانند مدل‌های دیگر از تابش اشعه‌های مضر خورشید به محیط مورد نظر جلوگیری می‌کنند. شما می‌توانید در فصل زمستان هم از این سایبان‌ها برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل مغازه استفاده نمایید.

سایبان مدرن برای مغازه

سایبان مدرن برای مغازه

سایبان‌های کالسکه‌ای

از دیگر انواع سایبان‌ها می‌توان به سایبان‌های کالسکه‌ای اشاره کرد. این مدل از سایبان‌ها را بدون شک در بسیاری از مکان‌ها دیده‌اید. طراحی سایبان‌های کالسکه‌ای شبیه کالسکه نوزاد بوده و در ساخت آن از پوشش‌های مختلفی استفاده می‌شود.

شما می‌توانید با خرید سایبان کالسکه‌ای به خوبی از ورود نور خورشید به مغازه جلوگیری نمایند. علاوه بر این، سایبان‌های کاسلکه‌ای در فصول سرد سال هم می‌توانند از شما در مقابل بارش باران هم محافظت کنند.

قیمت سایبان مغازه تحت تأثیر چه عوامل قرار می‌گیرد؟

اگر می‌خواهید برای مغازه خود سایبان نصب کنید، بدون شک قیمت و هزینه‌ای که بابت خرید و نصب آن می‌پردازید برای شما اهمیت بسیار زیادی دارد. قیمت فاکتور بسیار مهمی است که برای خرید هر وسیله‌ای به آن توجه خواهید داشت. اگر می‌خواهید بدانید که نصب و خرید سایبان چقدر برای شما هزینه در پی دارد؟ در پاسخ باید به شما بگوییم که عوامل متعددی روی قیمت سایبان مغازه تأثیر گذارند. این عوامل عبارت‌اند از:

انتخاب نوع سایبان

همانطور که در مطالب فوق توضیح دادیم، سایبان‌ها انواع مختلفی دارند، هر نوع سایبان نحوه نصب خاصی داشته و از ویژگی‌های خاصی برخوردار است که این مسأله روی قیمت آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

برخورداری از قابلیت حمل

نوعی از سایبان‌ها قابل حمل و جابه جایی هستند، داشتن قابلیت جابه جایی می‌تواند روی قیمت سایبان تأثیر‌گذار باشد.

اندازه سایبان

هر چقدر که ابعاد سایبان بزرگ‌تر باشد، بدون شک هزینه‌های ساخت افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر هزینه‌های ساخت، زمان نصب بیشتری هم برای آن مورد نیاز است.

قابلیت دسترسی به مکان مورد نظر برای نصب

یکی از مهم‌ترین مواردی که در نهایت به افزایش هزینه‌های سایبان منجر می‌شود، دسترسی به مکان مورد نظر برای نصب سایبان است. هرچقدر دسترسی به مکان نصب سخت‌تر باشد، زمان بیشتری برای نصب آن نیاز بوده؛ از همین رو نصاب هزینه بیشتری دریافت می‌کند که در نهایت هزینه‌های کلی خرید و نصب سایبان بیشتر می‌شود.

لوازم جانبی

برخی‌ها ممکن است در کنار نصب سایبان، لوازم جانبی مانند پرده هم نصب کنند. این مسأله هزینه اضافی در پی دارد. اما به یاد داشته باشید که با نصب همزمان لوازم جانبی و سایبان می‌توانید تا حد زیادی در پرداخت هزینه‌ها صرفه‌جویی نمایید.

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

جمع‌بندی

امروز ما در این مطلب سعی داشتیم شما را با سایبان مغازه آشنا سازیم. همانطور که دریافتید سایبان مغازه به دلیل جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل مغازه‌ها و محافظت از محصولات در برابر اشعه‌های مضر آفتاب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *