آیا سایبان‌های برقی قابل استفاده برای مغازه‌ها تعمیر میشوند؟

تعمیر سایبان مغازه

آیا سایبان‌های برقی قابل استفاده برای مغازه‌ها تعمیر میشوند؟

سایبان‌های برقی یکی از مفیدترین ابزارهای تولید شده در صنعت ساخت سایبان به شمار می‌روند. هر یک از این تجهیزات با استفاده از قطعات و تکنولوژی‌های روز دنیا تولید شده اند و به همین خاطر نیز ساختار مدرن و پیشرفته ای دارند. سایبان‌های برقی یکی از بهترین لوازم مورد استفاده در فروشگاه‌ها و مغازه‌های امروزی به شمار می‌روند. سایبان‌های برقی مدل‌های گوناگونی دارند.

یکی از مهمترین فاکتورهایی که در رابطه با آن‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد، قابلیت تعمیر این محصولات است. سایبان‌های برقی از قطعات الکترونیکی مانند موتور، سیم‌های رابط و… تشکیل می‌شوند که به دلایل مختلف در طولانی مدت آسیب می‌بینند. در این بخش در رابطه با قابلیت‌های تعمیر هر یک از این تجهیزات اطلاعاتی را بررسی می‌کنیم.

تعمیر سایبان

تعمیر سایبان

عوامل آسیب در سایبان برقی مغازه

برای بهبود استفاده از سایبان‌های برقی باید حتما به فاکتورهایی که کیفیت این تجهیزات را تحت تاثیر قرار می‌دهند نیز دقت داشته باشید. در صورتی که با این موارد آشنایی داشته باشید، تعمیرات سایبان‌ها نیز ساده تر خواهد شد. برخی از مهمترین دلایلی که سبب آسیب رسیدن به ساختار سایبان‌های برقی می‌شوند را در ادامه مشاهده می‌کنید:

تعمیرات موتور سایبان برقی مغازه

تعمیر و نگهداری از انواع سایبان‌های برقی با در نظر گرفتن قطعات آسیب دیده انجام می‌گیرد. در صورتی که قطعات آسیب دیده در ساختار این تجهیزات را شناسایی کنید، تعمیر آن‌ها نیز ساده تر انجام می‌گیرد. انواع سایبان‌های برقی از موتور  الکتریکی تشکیل شده اند که از مهمترین اجزای به کار رفته در این محصولات به شمار می‌روند. در صورتی که هر آسیبی به موتور الکتریکی دستگاه وارد شود، استفاده از سایبان دشوار شده و سایر اجزای آن نیز عملکرد مطلوبی نخواهند داشت. به همین خاطر در زمان بازرسی‌های فنی و دوره ای سایبان‌های برقی به این قطعات توجه ویژه ای می‌شود.

برای تعمیر این بخش از سایبان باید حتما از نظرات کارشناسان حرفه ای کمک گرفته شود. همچنین در صورتی که میزان آسیب دیدگی در این تجهیزات بسیار بیشتر از حد معمول باشد، نیاز برای تعویض آن اقدام کنیم. موتور الکتریکی سایبان‌های برقی باید با قطعات اصل و اورجینال جایگزین شود. در غیر این صورت کارایی و استقامت لازم را در سایبان برقی مورد نظر نخواهد داشت. موتور توبلار به کار رفته در انواع سایبان‌های برقی در معرض آسیب‌های جدی قرار دارد و باید به خوبی از آن نگهداری شود.

تعمیرات چادر سایبان برقی مغازه

سایبان برقی در میان برترین محصولات در عرصه ساخت و تولید سایبان‌های باغی و ویلایی دسته بندی می‌شود. این تجهیزات از بخش‌های مختلفی تشکیل شده اند. بخش چادر این تجهیزات یکی از مهمترین قسمت‌های آن‌ها به شمار می‌رود که باید به خوبی از آن نگهداری شود. چادر به کار رفته در سایبان‌های برقی استفاده از آن‌ها را مطلوب تر می‌کند. این چادرها با در نظر گرفتن شرایط جوی و آب و هوایی منطقه مورد نظر انتخاب شده و هر یک از جنس و متریال پارچه ای به خصوصی تشکیل می‌شوند.

برای استفاده بهتر از چادر سایبان باید حتما در زمان خرید به انتخاب آن دقت ویژه ای داشته باشید. به این ترتیب در طولانی مدت نیازی به تعمیرات این قطعات نخواهید داشت. در برخی موارد شدت آسیب‌های وارده به قدری بالا است که باید حتما پارچه و چادر به کار رفته در آن را تعویض کنید. در این زمینه باید از چند مرحله کلی پیروی کنید. در ادامه مراحل تعمیر و جایگزینی پارچه و چادر سایبان را بررسی می‌کنیم.

مراحل تعویض چادر سایبان

برای تعویض چادر به کار رفته در سایبان‌های برقی باید به چند مرحله کلیدی دقت داشته باشید و این مراحل را با دقت عمل بالایی پشت سر بگذارید. مراحل تعویض پارچه و چادر سایبان به شرح زیر هستند:

  • در بخش اول باید پیچ پلی کورد به کار رفته در پارچه را در سایبان برقی باز کرده و آن را از محل نصب خارج کنید. در هر یک از دو بخش انتها و ابتدای سایبان این دو پیچ قرار گرفته اند که باید برای جداسازی پارچه از بازوهای سایبان از محل خارج شوند.
  • در مرحله بعدی باید یک سر پارچه نگه داشته شده و سر دیگر آن بر روی غلتکی سایبان بچرخد و از آن دور شود. این مرحله باید زیر نظر تکنیسین‌های حرفه ای و به صورت گروهی انجام شود. به این ترتیب فرایند تعویض چادر سایبان ساده تر انجام خواهد شد.
  • در بخش بعدی می‌توانید پارچه جدید را جایگزین پارچه پیشین کرده و به این ترتیب فرایند تعویض و تعمیر چادر سایبان را به خوبی پشت سر بگذارید.

تعمیرات اسکلت سایبان برقی مغازه

از دیگر اجزای سایبان‌های برقی که در معرض آسیب‌های گوناگونی قرار می‌گیرند، بخش اسکلت سازه است که به سهولت قابل تعمیر و نگهداری خواهد بود. تنها کافی است برخی از نکات مربوط به نگهداری از سایبان را در این زمینه مد نظر قرار دهید. در خصوص نگهداری بهتر از سایبان برقی مغازه باید به جنس اسکلت این تجهیزات نیز دقت داشته باشید. اسکلت فلزی فولادی و آلومینیومی ‌دو متریال مهم برای ساخت و آماده سازی این تجهیزات به شمار می‌روند. هر یک از این دو متریال ماندگاری و استقامت سایبان را در طولانی مدت تعیین می‌کنند. در صورتی که از متریال فولادی برای ساخت و طراحی یک سایبان استفاده شود، بی شک وزن آن افزایش پیدا می‌کند ولی ماندگاری و مقاومت آن در محل نصب بیشتر می‌شود.

در مقابل سایبان‌هایی که اسکلت آلومینیومی دارند، با وزن کمتر تولید شده و دوام و مقاومت آن‌ها در سطح مطلوبی قرار می‌گیرد. هر یک از این تجهیزات بسته به نیازهای کاربران در محیط انتخاب شده و در محل مورد نظر نصب خواهند شد. در خصوص تعمیر سایبان در بخش اسکلت باید به عوامل آسیب زا در ساختار آن‌ها دقت داشته باشید. در صورتی که این بخش از سایبان دچار پوسیدگی، شکستگی و… شده باشد، بی شک باید به دنبال مرمت آن باشیم. در غیر این صورت سایبان نصب شده در محل مورد نظر کارایی لازم را نخواهد  داشت.

هزینه تعمیر سایبان برقی مغازه

اکثر سایبان‌های برقی امروزی به سهولت تعمیر شده و ایرادات فنی و فیزیکی ایجاد شده در آن‌ها با روش‌های به خصوصی برطرف خواهند شد. اما چیزی که برای مشتریان اهمیت دارد، هزینه‌های مربوط به تعمیرات این تجهیزات است که در طولانی مدت مورد توجه قرار می‌گیرند. در صورتی که هزینه تعمیر یک سایبان خیلی بیشتر از حد اعتدال شود، استفاده از سایبان برای مشتریان به صرفه نخواهد بود. به همین خاطر باید در این زمینه از کارشناسان فنی اطلاعات لازم را به دست آورید.

در صورتی که سایبان شما نیاز به تعویض قطعات داشته باشد، هزینه‌های مربوط به فرایند تعمیراتی افزایش پیدا می‌کند. چرا که قطعات به کار رفته در انواع سایبان اغلب گران قیمت هستند و با بهای بالایی خرید و فروش می‌شوند. به همین خاطر هزینه‌های تعمیر افزایش پیدا می‌کنند. در صورتی که از سایبان خود به درستی نگهداری کنید، قطعات آن در طولانی مدت کمتر آسیب دیده و نیازی به تعویض آن‌ها نخواهید داشت. هزینه‌های تعیین شده برای تعمیر سایبان‌های برقی مغازه بسته به فاکتورهای مختلفی تعیین می‌شوند که برخی از آن‌ها را در ادامه بررسی می‌کنیم:

نوع و مدل سایبان برقی

در هر مکانی از مدل به خصوصی از سایبان‌های برقی استفاده می‌شود که هزینه‌های مربوط به تعمیرات این تجهیزات را کاهش یا افزایش می‌دهند. به همین خاطر باید در زمان تعمیر به مدل هر یک از این اقلام توجه داشته باشید. سایبان‌های برقی در مدل‌های چتری، بازویی، کلاسیک و… ارائه شده و هر یک از قطعات به خصوصی تشکیل می‌شوند که هزینه‌های مربوط به تعمیرات آن‌ها با هم متفاوت است. به همین خاطر برای استفاده از خدمات تعمیراتی مربوطه باید حتما هزینه‌های روز مربوط به این خدمات را استعلام کنید.

میزان آسیب دیدگی‌های سایبان برقی

در شرایطی که قصد تعمیر سایبان آسیب دیده خود را دارید، باید حتما به میزان آسیب دیدگی‌های موجود در ساختار آن نیز دقت داشته باشید. هر یک از سایبان‌های امروزی از بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شوند که در معرض آسیب‌های گوناگونی قرار می‌گیرند. برای تعیین هزینه تعمیرات، میزان آسیب دیدگی‌های ایجاد شده در سایبان برقی نیز مورد ارزیابی کارشناسان فنی قرار می‌گیرد.

شرکت سرویس دهنده تعمیرات سایبان برقی

قیمت تعمیر سایبان مغازه در هر مجموعه ای بر اساس نرخ نامه‌های مصوب در شرکت مورد نظر تعیین می‌شود. بر این اساس هزینه‌های به خصوصی برای تعمیر انواع دسته بندی‌های سایبان تعیین می‌شود که مورد توجه مشتریان قرار دارند. در صورتی که از یک مجموعه معتبر کمک بخواهید، بدون شک هزینه‌های مربوطه به صورت قانونی تعیین خواهند شد و برای مشتریان به صرفه خواهند بود. این هزینه‌ها در طولانی مدت با تغییراتی همراه هستند. چرا که نرخ خرید قطعات و لوازم تعمیراتی سایبان با نوسان هزینه‌های اقلام اساسی در بازار، کاهش یا افزایش می‌یابد. به همین خاطر باید به این فاکتورها در زمان استفاده از خدمات تعمیراتی دقت داشته باشید.

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

جمع بندی

در این بخش در رابطه با انواع سایبان‌های برقی مغازه و خدمات تعمیراتی آن‌ها اطلاعاتی را بررسی کردیم. هر یک از دسته بندی‌های سایبان برقی مغازه به سادگی تعمیر شده و برای استفاده مجدد آماده خواهند شد. شما می‌توانید انواع سایبان‌های مغازه را بر اساس نیازهای خود انتخاب کرده و در طولانی مدت برای سرویس کاری و تعمیر آن‌ها اقدام کنید. در این بخش برخی از آسیب‌های رایج در انواع سایبان برقی را بررسی کردیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *