چه نوع سایبان برقی برای زمستان مناسب است؟

سایبان برقی بالکن

چه نوع سایبان برقی برای زمستان مناسب است؟

امروزه سایبان‌های برقی به عنوان یکی از ملزومات بسیار مهم برای هر مکانی که رفت و آمد در آن زیاد باشد، شناخته می‌شوند ولی با این وجود بسیاری از افراد همچنان اهمیت این وسیله‌ی فوق العاده را درک نکرده و حتی بعضا فکر می‌کنند که سایبان‌های برقی همان قابلیت سایبان‌های دستی و قدیمی را دارد.

با پیشرفت علم و تکنولوژی سایبان‌های برقی جا به پای سایبان‌های دستی و قدیمی گذاشته و قابلیت‌های بسیار زیاد و مهمی دارند که می‌تواند برای تمامی کاربران جذاب باشند و نه تنها برای فصل‌های گرم سال، بلکه مناسب مناطق باران و برف خیز هستند که می‌توانید از امکانات این سایبان‌های شگفت انگیز بهره‌مند بشوید.

در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد که سایبان‌های برقی چه ویژگی‌هایی داشته و چه نوع سایبان برقی برای فصل زمستان مناسب است.

سایبان برقی

سایبان برقی

سایبان برقی چیست

سایبان برقی وسیله‌ای است که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید در برابر تغییرات آب و هوایی مثل بارش باران، برف و نور خورشید در امان بوده و به آن شکلی که خود مد نظر دارید، آن را تنظیم کرده و استفاده کنید.

سایبان‌های برقی در انواع و اقسام مدل‌ها تولید می‌شوند و بسته به مکان و نیازی که دارید، با تجهیزات مختص به خود می‌توان آن را نصب کرده و از ویژگی‌های آن لذت ببرید. نکته‌ی قابل توجه در مورد جنس قطعات و سازه‌ی سایبان برقی که باید به آن توجه کرد، این است که اکثر سایبان‌ها برقی از جنس آلومینیوم سبک تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند.

 از بابت جنس سایبان‌های برقی نهایت اطمینان را داشته باشید چرا که در برابر هر‌گونه آسیب دیدگی، زنگ زدگی، فشار هوا و تغییرات جوی مقاومت بسیار بالایی دارد.

ویژگی‌های سایبان برقی

سایبان‌های برقی در این سال‌های اخیر همواره دارای ویژگی‌های بسیار مثبتی بوده که سبب افزایش تقاضا و رشد فروش آن‌ها در بازار شده است. برخی از ویژگی‌های سایبان برقی شامل مواردی همچون:

  • قابلیت نصب در هر مکانی با توجه به نیاز مخاطب
  • مجهز به پارچه‌های مختلف و مقاوم مثل پارچه‌هایی از جنس برزنت
  • وجود موتورهای قوی و با ضمانت مادام العمر در نصب این سایبان‌ها
  • قابلیت باز و بسته کردن سایبان برقی به وسیله‌ی ریموت کنترل
  • باز و بسته شدن سایبان برقی به صورت دستی در مواقع اضطراری و قطعی برق
  • قابل استفاده در تمامی مناطق کشور با آب و هوای مختلف
  • جنبه‌ی تجاری مثل امکان چاپ لوگو و تبلیغات به منظور ارتقای برند شرکت، بنگاه، رستوران و کافه

آیا سایبان برقی برای زمستان مناسب است؟

بسیاری از افراد با شنیدن کلمه‌ی سایبان همواره فکر می‌کنند که سایبان‌ها تنها برای فصل‌های گرم سال و برای حفاظت در برابر نور خورشید مورد استفاده قرار می‌گیرد. باید این را بدانید که این یک باور اشتباه است و سایبان‌های برقی حتی برای فصل‌های سرد سال به شدت مناسب و کاربردی هستند.

سایبان‌های برقی این قابلیت را دارند که در هوای سرد و بارش برف، هوای بسیار گرمی تولید کنند. با نصب هیترهای گرمایشی این امر شدنی است و در حالی که بارش برف یا باران در فصل زمستان را دارید تماشا می‌کنید، می‌توانید آن حس گرمی دوست داشتنی را تجربه کرده و از هوا نهایت لذت را ببرید.

هیتر گرمایشی چیست

هیترهای گرمایشی همان سیستم‌های گرمایشی هستند که به منظور ایجاد گرما در مکا‌ن‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. از هیترهای گرمایشی می‌توان در مکان‌هایی مثل خانه‌ها، مساجد، شرکت‌ها، سالن‌ها، گلخانه‌ها و اماکن ورزشی استفاده کرد.

تقسیم بندی کلی هیترهای گرمایشی

هیتر گرمایشی به 3 دسته‌ی کلی تقسیم می‌شوند که این تقسیم بندی بر حسب کارایی آن است. این 3 دسته شامل:

1.     هیتر گرمایشی بر حسب سوخت مصرفی

هیتر گازوئیل سوز، هیترهای دوگانه سوز و هیترهای گازی شامل همین دسته هستند که معمولا به وسیله‌ی ترموستات یا ورود گاز به کوره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

2.     هیتر گرمایشی بر حسب انرژی برق  

هیترهای برقی از آشناترین هیترهای گرمایشی هستند که همواره در مناطق سردسیر تقاضای بسیار زیادی دارد. مثل بخاری برقی‌های کوچک و بزرگ.

3.     هیتر گرمایشی بر حسب عملکرد

هیترهای گارمایشی بر حسب عملکرد به انواع فن دار، بدون فن، همرفتی و تابشی تقسیم می‌شوند که به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه‌تر هستند.

انواع هیتر گرمایشی

انواع هیترهای گرمایشی را بر اساس محل نصب و شکل قرار گرفتن آن‌ها به 3 دسته تقسیم می‌کنند که این 3 دسته شامل:

  • هیتر کابینتی
  • هیترهای تابشی
  • کوره‌های هوای گرم ایستاده

مزایای استفاده از هیتر گرمایشی

هیترهای گرمایشی وظیفه‌ی گرم کردن و گرم نگه داشتن مکان مورد نظر را دارند و باید در نظر داشته باشید که هر هیتر گرمایشی برای سایبان‌های برقی مناسب نیست زیرا امکان دارد که نشود هیترهای گرمایشی را با توجه به سایبان برقی در آن مکان به درستی نصب کرد و یا از هیترهای گرمایشی ناکارآمد و در تضاد با عملکرد سایبان برقی استفاده کرد که همین مسئله سبب بروز مشکلات فراوانی که می‌شود که به طبع خسارات جبران ناپذیری با خود به همراه دارد.

برخی از مزایای استفاده از هیتر گرمایشی را می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتقال پرقدرت انرژی گرمایی با درجه‌های کاملا مطلوب
  • انتقال گرما به صورت متمرکز در هر نقطه و فضا از سالن و مکان‌های بسته
  • راندمان حرارتی بالا
  • نصب آسان و بدون نیاز به کانال کشی و بر هم زدن سازه‌ی آن مکان
  • پیشگیری از تجمع گرما در سقف
  • قابلیت تنظیم درجه‌ی حرارتی
  • نگهداری و تعمیر بدون دردسر
  • عدم آلودگی هوا

چه نوع هیتر گرمایشی برای سایبان برقی مناسب است؟

همانطور که متوجه شدید هر کدام از هیترهای گرمایشی قابلیت‌های خاص خود را دارند و بهترین نوع هیترهای گرمایشی که بتوان برای سایبان برقی نصب کرد که علاوه بر ایجاد گرمای مناسب در فضا، سبب جلوگیری از هر گونه آلودگی هوا و آسیب دیدگی به سایبان برقی شود، هیترهای گرمایشی با فناوری تابشی و همرفتی هستند.

هیترهای گرمایشی با فناوری تابشی مناسب فضاهای کوچک هستند و با سرعت بسیار زیادی گرما را به محیط منتقل کنند. این نوع هیترها که به هیترهای خانگی هم مشهور هستند، به وسیله‌ی لامپ یا المنت بخاری گرما را تولید می‌کنند. اما از معایب این نوع از هیترهای گرمایشی باید عنوان کرد که انرژی تابشی را تا 86% تولید کرده که این میزان از گرما برابر با مصرف 400 وات لامپ است.

هیترهای گرمایشی با فناوری همرفتی گرما را به یک اندازه در کل محیط منتقل کرده و با بالا رفتن هوای گرم به سمت بالا، احساس گرمای خوشایندی برای افراد به وجود میآورد.

البته هرگز نباید از این نکته گذشت کرد که برای نصب هیتر گرمایشی بهتر است از متخصصان برجسته و کار بلد کمک بگیرید و در این راستا گروه سایبان برقی شاهد می‌تواند شما را در جهت خرید و مشاوره‌ی بهترین هیترهای گرمایشی برای سایبان برقی کمک کند.

بهترین سایبان برقی برای زمستان

بسیاری از افراد شاید این سوال را داشته باشند که بهترین سایبان برقی برای زمستان کدام است؟ چرا که در بازار انواع و اقسام مدل سایبان برقی موجود است و افراد نمی‌دانند که کدام یک را انتخاب کنند. در جواب به این سوال باید گفت که بستگی به نیاز و مکانی که می‌خواهید سایبان برقی را نصب کنید دارد اما طبق آخرین آمار، سایبان برقی مدل زنجیره‌ای یک انتخاب بسیار خوب برای فصل زمستان است.

سایبان برقی زنجیره‌ای

سایبان برقی زنجیره‌ای یکی از مدل‌های سایبان‌های برقی است که به دلیل داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد و خاص خود باعث شهرت بسیار زیادی در بین افراد شده که همین امر در افزایش فروش آن به عنوان بهترین گزینه برای سایبان حیاط ویلایی تاثیر بسزایی داشته است.

در واقع سایبان برقی زنجیره‌ای با استفاده از زنجیری که در قسمت بدنه به دور موتور متصل است، سبب باز و بسته شدن سایبان می‌شود و به همین جهت نام این سایبان برقی را سایبان برقی زنجره‌ای نام‌گذاری کردند.

از ویژگی‌های بسیار فوق العاده‌ی این سایبان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد مثل:

  • قابل استفاده در هر مکانی که بخواهید مثل خانه، شرکت، رستوران، کافه، باغ، پارکینگ و……
  • امکان تنظیم بسیار ساده و راحت آن با استفاده از ریموت کنترل
  • ایمنی بسیار بالای آن
  • دوام و استقامت بسیار بالا نسبت به سایر سایبان‌های برقی
  • دارای پارچه و روکش‌های با کیفیت در برابر تابش نور و بارش برف و باران
  • مناسب برای تبلیغات
  • تنوع طرح و رنگ‌ها متناسب با محیط‌های مختلف
  • مصرف بهینه‌ی انرژی
  • قابلیت باز و بسته شدن در زمان قطعی برق
  • مجهز به دستگیره‌ی خلاص کن و موتور قوی
  • سازگاری بسیار بالا با تغییرات آب و هوایی

در آخر این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت سایبان برقی زنجیره‌ای نسبت به قیمت سایبان پنجره باران گیر مناسب‌تر بوده و کارایی بیشتری در هوای بارانی دارد و شما در هزینه‌های خود صرفه جویی خواهید کرد.

تمیز کردن سایبان برقی در فصل زمستان

نگهداری از سایبان برقی در فصل زمستان همواره یکی از دغدغه‌های اصلی مخاطبان بوده و بسیاری از افراد نمی‌دانند که چگونه باید سایبان برقی را در فصل زمستان تمیز کرد. برخی از راه‌های پاک سازی سایبان برقی به ترتیب:

  • با پاک کردن گرد و غبار و برگ‌ها شروع کنید ( حتی زمانی که برف باریده )
  • از یک جاروی نرم و پارچه‌ی تمیز استفاده کنید
  • از اشیای نوک تیز استفاده نکنید
  • از سفیده کننده‌ها اجتناب کنید و از آب با دمای مناسب استفاده کنید

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

سخن آخر

استفاده از سایبان‌های برقی در فصل زمستان تبدیل به یک ضرورت شده و می‌توانید از مشاوره‌ی گروه شاهد کمک بگیرید تا بهترین سایبان برقی را برای خود انتخاب کنید. شرکت سایبان برقی شاهد با بیش از چندین سال سابقه و تجربه با گروهی از متخصصین ماهر و حرفه‌ای همواره سعی کرده است محصولات و خدمات را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به مشتریان خود ارائه دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *