چه تفاوتی بین سایبان قدیمی با سایبان اتوماتیک وجود دارد؟

سایبان قدیمی

چه تفاوتی بین سایبان قدیمی با سایبان اتوماتیک وجود دارد؟

تفاوت سایبان قدیمی و سایبان اتوماتیک مهم‌ترین موضوعی است که امروز به بررسی آن می‌پردازیم، در سال‌های اخیر مدل‌های مختلفی از انواع سایبان به بازار عرضه شده‌اند که هر یک به نوبه خود قابلیت و امکانات خاصی داشته اند. به طور کلی انواع سایبان با یک هدف خاص مورد استفاده قرار میگیرد و به کارگیری جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا سبب استفاده ساده‌تر خواهد شد.

اهمیت نقش سایبان در محیط‌های خانگی و کاری سبب شده که برندهای زیادی در زمینه طراحی و تولید آن فعالیت کنند و هر یک تجهیزات متفاوت خود را با قابلیت‌های متنوع در اختیار مشتریان قرار دهند. اگر قصد خرید این تجهیزات را دارید پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید حتما به سایت سایبان برقی شاهد مراجعه نمایید و با مدل‌های مختلف این محصول، ویژگی‌های مهم و کاربردهای اساسی آن آشنا شوید.

سایبان دستی قدیمی

سایبان دستی قدیمی

آشنایی با سایبان قدیمی و سایبان اتوماتیک

دنیا هر لحظه در حال پیشرفت است و این روند پیشرفته شدن همه روزه با سرعت بیشتری در حال ادامه دادن است و همین امر سبب شده که وسایل و تجهیزات قدیمی با تغیرات جذابی به بازار عرضه شوند. حیوان‌ها یکی از تجهیزاتی هستند که در سال‌های اخیر با تغییرات زیادی همراه بوده و مدل‌های دستی آن جای خود را به انواع سایبان اتوماتیک و برقی داده‌اند این مدل سایبان‌ها به دلیل استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا قابلیت امکانات متفاوتی را در اختیار افراد قرار می‌دهد که با فشردن یک دکمه می‌توانند از مزیت داشتن بسیار زیبا بادوام بهره‌مند شوند.

البته این تمام ماجرا نیست چرا که پیشرفت تکنولوژی نکته‌های بسیار جذابی به این تجهیزات اضافه کرده و به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید تنها با فشردن یک دکمه زاویه میزان زاویه باز و بسته شدن سایبان را نیز تعیین کنید که این امر به نوبه خود پیشرفت و تحول چشمگیری است.

برای آشنایی بیشتر با این تفاوت بین ۳۰ سایه بان قدیمی با سایبان اتوماتیک لازم است که هر دو مورد را مورد بررسی قرار دهید سایبان‌های قدیمی مدل‌های ساده و یکنواخت‌ای هستند که در طراحی آن‌ها از ساده‌ترین متریال استفاده شده عملکرد این سایبان به صورت دستی است و برای باز و بسته کردن آن نیاز به دانلود جانبی دیگری دارد معمولا به عنوان مثال اگر در گذشته از انواع سایه بان کالسکه استفاده می‌شد برای اینکه بتوان آن را باز و بسته نمودن باید از یک میله به صورت جداگانه استفاده کرد و بازوهای سایبان را به واسطه اهرم و حرکت دست باز و بسته نمود این در حالی است که امروز تنها با استفاده از یک ریموت کنترل و فشردن یک دکمه می‌توان به سادگی این اقدامات را انجام داد.

سایبان دستی

در یک تعریف کلی می‌توان سایه بان دستی را مجموعه‌ای از متریال ساده و معرفی کرد در واقع این سایبان متشکل از یک روکش و بازوهای ثابت نگه دارنده است. جنس پارچه استفاده شده با توجه به سفارش کاربران و تاییدیه کارفرما متفاوت خواهد بود، گفتنی است که جنس پارچه یک عامل تاثیر گذار در قیمت انواع سایبان بوده و می‌تواند تاثیر زیادی در میزان ماندگاری آن نیز داشته باشد.

این مدل از سایبان‌ها با هدف جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید مورد استفاده قرار می گیرند و با ایجاد یک فضای سایه مانع از گرم شدن بیش از اندازه محیط می‌شوند. دقت داشته باشید که این تجهیزات ب صورت سابت بر روی فضای باز نصب می‌شوند و برای باز و بسته کردن آن به یک میله آهنی نیاز است که عملکرد مشابه با پیچ گوشتی دارد و با باز و بسته شدن لولای بازو ها، سایبان جمع و باز می‌شود.

گفتنی است که با استفاده از این میله می‌توانید زاویه سایبان را تنظیم نمایید و تا حد لازم آن را باز کنید. با وجود اینکه استفاده از سایبان دستی نیاز به نیروی کار انسانی برای باز و بسته شدن دارد اما از نظر قیمت بسیار مقرون به سصرفه‌تر خواهد بود. در واقع با خرید این تجهیزات می‌توانید تا حد زیادی در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید، اما در مقابل رفاه انواع سایبان برقی را نخواهید داشت.

از ویژگی‌های کاربردی انواع سایبان دستی می‌توان به مقاومت در برابر تابش مستقیم نور خورشید، نفوذ آب، مقاومت در برابر عوامل جوی مثل باران و برف، قیمت مناسب و در نهایت قابلیت تنظیم شیب و زاویه آن اشاره کرد. البته دقت داشته باشید که در زمان وزش باد تند و هوای طوفانی حتما آن را جمع کنید چرا که ممکن است دچار پارگی شود. در طراحی این تجهیزات از پارچه نانو یا پی وی سی استفاده شده که با داشتن وزن سبک و مقاومت بالا، ماندگاری زیادی در برابر نور خورشید، باران و برف از خود به نمایش می‌گذارد.

سایبان بازویی یکی از مجبوب‌ترین مدل‌های دستی است که به دلیل داشتن ظاهر زیبا، جذابیت خاصی به نمای محیط می‌دهد. این تجهیزات قابلیت تنظیم شیب و زاویه باز و بسته شدن را دارد و به شما این امکان را می‌دهد تا در طول روز بتوانید فضای سایه را تنظیم کنید. در طراحی این محصول از دو فنر قدرت‌مند و مقاوم استفاده شده که وزن سایبان را تحمل می‌کند.

انواع سایبان بازویی شامل فنر و مفصل هستند که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید بدون مشکل سایبان را بازو بسته کنید، فنر و مفصل‌های به کار برده شده هیچ فضایی را اشغال نمی‌کنند از این رو می‌توان در ابعاد مختلف و حتی محیط‌های کوچک از آن‌ها استفاده نمود. از ویژگی‌های کاربردی این تجهیزات می‌توان به جلوگیری از نور خورشید در زمانی که با زاویه می‌تابد اشاره کرد؛ این تجهیزات با نام سایبان فنری نیز شناخته می‌شوند.

سایبان اتوماتیک

این مدل از سایبان‌ها که در مدل‌های مختلفی طراحی می‌شوند، قابلیت‌های متنوعی دارند به همین دلیل در بخش‌های مختلف مسکونی و محیط‌های کاری مورد استفاده قرار میگیرند. این تجهیزات در ابعاد مختلفی طراحی و تولید می‌شوند و مغازه دار می‌توانند این تجهیزات را برای نگهداری از اجناس خود در پشت ویترین و در امان ماندن آن‌ها از نور مستقیم آفتاب نصب نمایند.

گاهی نیز ممکن است تابش نور خورشید از ابتدای روز تا پایان روز بر بخشی از نواحی منزل به طور مستقیم بادش به همین دلیل منجر به رنگ پریدگی برخی وسایل مانند انواع فرش، پرده، مبلمان و. . می‌شود، با نصب سایبان اتوماتیک می‌توانید از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری کنید و در ساعات پایانی رو بدون مشکل آن را جمع کنید.

نصب ساده، استفاده آسان و قیمت مناسب از مهم‌ترین مزایای این تجهیزات به شمار می‌آیند، این مدل از سایبان‌ها که با نام سایبان برقی نیز شناخته می‌شوند، عملکرد خودکار و بدون نیاز به دخالت انسان دارند، طراحی آن‌ها به گونه‌ای است که تا سال‌های طولانی قابل استفاده هستند.

مدل‌های متفاوتی از این تجهیزات به بازار عرضه می‌شوند به همین دلیل دست شما برای انتخاب مدل‌های مختلف در طرح و رنگ متفاوت باز است. انواع سایبان اتوماتیک به واسطه ریموت کنترل باز و بسته می‌شوند به همین دلیل در طراحی آن از متریال با کیفیت استفاده شده که در عین مقوم بودن در برابر نور خورشید، از نفوذ آب باران و برف جلوگیری میکند. با وجود اینکه این تجهیزات با قیمت بیشتری در بازار موجود هستند اما به دلیل قابلیت‌های مدرن، به نوعی مقرون به صرفه به شمار می‌آیند.

 سایبان برقی اتوماتیک

سایبان برقی اتوماتیک

تفاوت بین سایبان قدیمی و سایبان اتوماتیک

پس از معرفی مدل‌های مختلف از انواع سایبان قدیمی و سایبان اتوماتیک به راحتی می‌توان تفاوت بین آن‌ها را حدس زد. در واقع این تجهیزات با داشتن هدف مشابه، تفاوت‌های کاربردی زیادی دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به قیمت اشاره کرد. بدون شک میزان هزینه‌ای که صرف خرید سایبان قدیمی می‌کند خیلی کمتر از هزینه خرید سایبان اتوماتیک خواهد بود. به بیان دیگر شما با پرداخت مبلغ کمتر می‌توانید از مزیت داشتن سایبان‌های دستی بهرمند شوید این در حالی است که برای خرید سایبان اتوماتیک باید مبلغ بیشتری را پرداخت کنید.

در مقابل عملکرد این دو سایبان است؛ با وجود قابلیت نصب مشابه، سایبان‌های اتوماتیک عملکرد کاملا خودکار و برقی دارد و شما با استفاده از ریموت کنترل می‌توانید عملکرد آن را کنترل و مدیریت کنید این در حالی است که انواع سایبان دستی با دخالت نیروی انسانی کار می‌کنند.

برای استفاده از سایبان اتوماتیک می‌توانید بک دکمه را فشار دهید و زاویه باز و بسته بودن آن را تغیر دهید، حتی در طول روز و با چرخش خورشید و تابش نور، می‌توانید زاویه سایبان را تغیر و از نفوذ نور جلوگیری کنید. در مقابل برای تغیر زاویه سایبان دستی باید از میله‌ای به به عنوان گرداننده اهرم سایبان استفاده نمایید و به صورت دستی این اقدامات را انجام دهید پس می‌توان رفاه و سهولت در استفاده را یکی دیگر از تفاوت‌های بین سایبان قدیمی و سایبان اتوماتیک عنوان نمود.

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

جمع‌بندی

تفاوت بین سایبان قدیمی و سایبان اتوماتیک در موارد خاصی خلاصه می‌شوند که در مطالب فوق به آن‌ها اشاره کردیم، با وجود این که هدف استفاده از انواع سایبان ایجاد سایه است اما نوع عملکرد و چگونگی استفاده از آن‌ها عامل تاثیر گذار در ایجاد تفاوت بین این تجهیزات به شمار می‌آید. در واقع شما با پرداخت هزینه بیشتر برای خرید سایبان اتوماتیک، برای خود رفاه و آسایش بیشتر خریداری می‌کنید.

سایبان چتری، سایبان کالسکه‌ای و دیگر مدل‌های سایبان در دو نوع دستی و اتوماتیک موجود هستند و شم می‌توانید نمونه‌های مختلف از این محصولات را در سایت سایبان شاهد مشاهده نمایید و با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید مدل‌های متفاوت را انتخاب و خریداری نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *