دلایل خراب شدن موتور سایبان برقی

موتور سایبان

دلایل خراب شدن موتور سایبان برقی

سایبان، از جمله محصولات بسیار پر کاربرد و جذاب برای ایجاد سقفی ایمن هستند که کاربران زیادی را به سمت خود کشانده است. هر چند که این محصول از گذشته‌های بسیار دور وجود داشته و تنها مربوط به دوران کنونی نخواهد شد. این وسیله پر کاربرد که همگی آن را به خوبی می‌شناسید و از نزدیک بارها شاهد دیدن انواع مختلف آن بوده‌اید؛ سیستمی پیچیده ندارد و کاملا ساده است منتها باید بگوییم که اخیرا سایبان‌ها در نوع برقی نیز خوش درخشیده‌اند.

سایبان برقی دارای چندین مدل گوناگون است که از قطعات مختلفی از جمله موتور، گیربکس، بازوهای متحرک و غیره ساخته شده‌اند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به دلایل خراب شدن سایبان برقی و موتور آنها بپردازیم.

موتور سایبان برقی

موتور سایبان برقی

علت اصلی خرابی سایبان برقی چیست؟!

هر محصولی یک زمان ممکن است دچار نقص یا مشکلاتی شود و این قانون برای سایبان‌ها نیز وجود دارد. سایبان سیستم پیچیده‌ایی ندارد اما نوع برقی سایبان‌ها ساخته شده از یک سیستم هماهنگ است که ایجاد اختلال در یکی از آنها موجب نقص در کار بقیه قطعات خواهد شد. یکی از مهمترین دلایل خراب شدن سایبان رسیدگی نکردن و یا همان سرویس نکردن به موقع است. سایبان‌ها هر چند مدت یکبار بایستی توسط فردی متخصص سرویس شوند.

از دیگر دلایل خراب شدن سایبان‌ها می‌توان به نگهداری نادرست آنها اشاره داشت. اگر سایبان از هر نوعی را در اختیار دارید بایستی با روش‌های مراقبتی آن به خوبی آشنا باشید. سایبان‌ها به دلیل قرار گرفتن در معرض نور شدید و مستقیم خورشید، یاد، باران و غیره دچار مشکلاتی می‌شوند که اگر از همان ابتدا اقدام به رفع آنها نماییم می‌توان از خراب شدن کلی سایبان جلوگیری به عمل آورد. در ادامه به دیگر دلایل خراب شدن سایبان برقی و موتور آن خواهیم پرداخت.

به گارانتی موتور سایبان برقی توجه داشته باشید!

همانطور که گفته شد موتور سایبان یکی از اجزای مهم سایبان است بنابراین هنگام خرید این وسیله حتما به گارانتی موتور آن توجه داشته باشید. با این کار می‌توانید با خیالی راحت‌تر اقدام به استفاده از سایبان نمایید. امروزه انواع قطعات سایبان از جمله قطعات موتور آن در بازار موجود هستند و به راحتی می‌توان اقدام به تعویض یا تعمیر آن نمود.

با وجود داشتن گارانتی سایبان به هنگام خراب شدن موتور و یا هر گونه مشکلی می‌توانید به راحتی با شرکت سازنده و نصب کننده سایبان تماس نمایید. متخصصین موظف هستند در کمترین زمان ممکن جهت رفع مشکلات شما اقدام نمایند.

فعالیت موتور سایبان برقی به چه صورت است!

موتور سایبان برقی یکی از اجزای اصلی و کاربردی در سایبان است که به باز و بسته شدن سایبان کمک می‌کند. این موتور از اجزای مختلفی ساخته شده که به صورت هماهنگ با یکدیگر کار می‌کنند. شاید با خود تصور کنید که در نبود برق چگونه باید اقدام به باز و بسته کردن نمود؟! باید بگوییم که موتور سایبان برقی دارای سیستم خلاص کننده است یعنی هنگام قطع برق این اجازه را به کاربر می‌دهد تا به صورت دستی عمل باز و بسته شدن را انجام دهد.

موتور سایبان برقی به دو نوع کلی تقسیم بندی می‌شود. موتور ساید و موتور توبلار. این موتورها با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند و هر کدام برای نوع خاصی از سایبان و نیاز خاصی استفاده می‌شود.

تفاوت موتور ساید با موتور توبلار

همانطور که گفته شد موتورها از دو نوع کلی ساخته شده‌اند. موتور توبلار و موتور ساید برای سایبان‌های مختلفی به کار گرفته می‌شود. از موتور توبلار برای سایبان‌هایی که حجم زیادی ندارند و دارای طول و عرض نسبتا کمی هستند می‌توان از این نوع موتور استفاده کرد. موتورهای توبلار به دلیل قدرت کمتر نسبت به نوع ساید زودتر گرم شده و صدای بیشتری دارند. در زمان‌هایی که اقدام به باز و بسته کردن موتور به تعداد زیاد می‌کنید موتور توبلار گرم شده و ممکن است برای دقایقی از کار بیفتد در نتیجه بایستی 5 الی 10 دقیقه به موتور اجازه دهید تا سرد شود و دوباره شروع به فعالیت نماید.

موتورهای توبلار کارایی مناسبی برای سایبان‌های معمولی دارند که اغلب برای مغازه‌ها، فروشگاه‌ها، رستوران، استفاده شخصی و غیره مناسب است اما موتورهای ساید از قدرت بیشتری برخوردار هستند. به عنوان مثال برای سایبان کارخانه‌جات می‌توان از موتور ساید استفاده کرد. موتورهای ساید توان بازشوندگی بالایی را دارند و معمولا برای فعالیت‌های صنعتی کاربردی خواهند بود.

دلایل از کار افتادن موتور سایبان برقی

دلایل متعددی می‌تواند برای از کار افتادن موتور سایبان بیان کرد اما در این جا به چند دلیل اصلی که مانع ادامه فعالیت موتور خواهد شد می‌پردازیم. موتور سایبان از قطعه‌های مختلفی شکل گرفته و در صورت از کار افتادن هر کدام از این قطعات ممکن است با مشکلاتی جدی مواجه شویم.

-تنظیمات نادرست موتور

بعد از نصب سایبان حتما به نحوه باز و بسته شدن آن دقت نمایید. در برخی از سایبان‌ها به دلیل خوب باز و بسته نشدن ممکن است موتور دچار مشکل شود. این مشکل مربوط به تنظیمات نادرست سایبان است که باید از نصاب بخواهید آن را بررسی نماید.

-داغ شدن موتور

موتور سایبان‌ها ممکن است هنگام باز و بسته شدن زیاد گرم شود و دیگر مانند قبل کارایی خوبی نداشته باشد و یا در اثر داغ شدن بیش از حد از کار بیفتد. برای موتورها سنسورهایی خنک کننده در نظر گرفته شده است اما همچنان این مشکل می‌تواند وجود داشته باشد.

-نوسانات برق و ایجاد اختلال در موتور

از دیگر دلایل از کار افتادن موتور سایبان مربوط به نوسانات برق و یا قطعی برق است. برای رفع این کار ابتدا اقدام به چک کردن برق ساختمان نمایید و مجددا سایبان را امتحان کنید. در زمان‌های قطع برق ناگهانی نیز حتما سیستم سایبان را خارج از اتصال برق نمایید تا در صورت برگشت برق به ساختمان؛ آسیبی به سایبان وارد نشود.

-سرویس نکردن موتور

سایبان‌ها بعد از نصب؛ هر چند ماه یکبار نیاز به سرویس دارند. از این رو بایستی نسبت به سرویس آنها اقداماتی را در نظر داشته باشید. در صورت سرویس نکردن موتور سایبان ممکن است دچار مشکلات اختلال شود. به عنوان مثال به دلیل ورود گرد و خاک بر روی موتور سایبان ممکن است عمل باز و بسته کردن با مشکلاتی مواجه شود.

-نصب توسط افراد غیر حرفه‌ایی

یکی از دلایل کار نکردن موتور سایبان و یا از کار افتادن سریع آن تنظیم نادرست توسط افراد غیر حرفه‌ای است. هنگام نصب سایبان از افراد متخصص و کاردان بخواهید تا کار را انجام دهد. سایبان شاهد تیمی زبده و کارکشته در اختیار دارد که به راحتی می‌تواند نصب و راه‌اندازی سایبان‌ها را انجام دهد.

-مقاوم نبودن در برابر آب

برخی از موتورهای سایبان در برابر آب مقاومت چندانی ندارند. برای انواع سایبان پاسیو و یا سایبان‌های روف گاردن و غیره که ممکن است با آب مواجه شوند می‌توان از یک پوشش جهت محافظت از موتور سایبان استفاده کرد. این موضوع برای کلیه سایبان‌ها می‌تواند کاربردی باشد خصوصا هنگامی که سایبان در معرض باران‌های شدید قرار دارد. هنگام شستشوی سایبان نیز مراقب این موضوع باشید.

-بی کیفیت بودن موتور

این موضوع می‌تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. بی کیفیت بودن موتور سایبان در خراب شدن آن بسیار موثر است. در واقع قیمت سایبان برقی نیز تاثیر زیادی بر روی کیفیت آن خواهد داشت اما کاربر می‌تواند با توجه به نیازی که دارد از موتورهایی با کیفیت‌های متفاوت استفاده نماید به عنوان مثال قیمت سایبان کالسکه ای با توجه به کیفیتی که دارد مناسب اغلب مشاغل خواهد بود. اگر کارایی و کیفیت موتور برایتان در اولویت است قبل از خرید سایبان به نوع موتور و قطعات آن توجه داشته باشید.

موارد مهم در نگهداری از سایبان‌ها

-زمانی که سایبان کارایی ندارد آن را در حالت بسته قرار دهید تا باعث کاهش عمر سایبان نشود.

-هنگام قطع برق از فشار وارد کردن به سایبان خودداری نمایید. این کار باعث فشار به بازوها و ایجاد مشکلاتی در آینده خواهد شد.

-به نوع موتور سایبان توجه کنید و مراقبت‌هایی همچون ساختن سایبان برای موتور را از یاد نبرید.

-موتور سایبان برقی هر چند مدت یکبار نیاز به سرویس دارد و نباید آن را فراموش نمایید.

-سایبان‌های برقی مدل‌های گوناگون دارند که هر کدام با توجه به قیمتی که دارند دارای کیفیت مختص به خود هستند.

-هنگام بارش‌های سخت و شدید سایبان را در حالت بسته قرار دهید تا آسیبی نبیند.

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

کلام آخر

موتور سایبان یکی از قطعات اصلی این محصول است که با کمک قطعات دیگر باز و بسته کردن سایبان را انجام می‌دهد. در نگداری از این قطعه بایستی یکسری نکات اصلی را رعایت نمایید تا باعث بروز مشکلات جدی و هزینه‌بر نشود. در این مطلب به نکاتی قابل توجه برای نگهداری از سایبان‌ها پرداختیم که امیدواریم کاربردی بوده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *