آیا سایبان فول باکس باید تعمیر شود؟

سایبان فول باکس

آیا سایبان فول باکس باید تعمیر شود؟

اگر به اطراف خود نگاهی انداخته باشید سایبان‌ها را همه جا خواهید دید. سایبان‌ها امروزه تجهیزاتی فوق کاربردی هستند که شما می‌توانید آن‌ها را در زمینه‌های مختلفی مورد استفاده قرار دهید. برخلاف گذشته که سایبان‌ها بسیار ساده بودند و انواع زیادی نداشتند، امروزه تولید کنندگانی مانند سایبان شاهد برای پاسخگویی به نیازهای کاربران و مصرف‌کنندگان این تجهیزات را در انواع مختلفی می‌سازند.

 یکی از مدل‌های متنوع تولید شده از سایبان‌ها، سایبان‌های فول باکس هستند و موضوع مطلب ما هم در این رابطه است؛ پس اگر می‌خواهید در مورد این مدل از سایبان‌ها اطلاعات بیشتری به‌دست آورید در ادامه این مطلب همراه ما باشید!

تاریخچه استفاده از سایبان‌ها

اولین بار سایبان‌ها تنها در تمدن مصر باستان و سوریه مورد استفاده قرار ‌گرفتند. سایبان‌ها در گذشته با ساده‌ترین متریال‌ها ساخته می‌شدند، این تجهیزات  بسیار ساده بودند و تنها در اجتماعات استفاده می‌شدند.

اما پس از مدتی سایبان‌ها به دیگر نقاط جهان هم راه یافتند و نمونه‌های پیشرفته‌تری از آن‌ها طراحی و تولید می‌شد. پس از صنعتی شدن اورپا در صنعت ساخت سایبان‌ها هم تغییرات گسترده‌ای به‌وجود آمد، این تغییرات با فراگیر شدن برق و نیروی الکتریکی افزایش پیدا کرد به‌نحوی‌که امروزه شاهد تولید و طراحی انواع مختلفی از سایبان‌ها مانند سایبان‌های فول باکس هستیم.

سایبان‌ فول باکس چیست

سایبان‌ فول باکس چیست

سایبان‌ فول باکس چیست؟

سایبان‌های فول باکس یا در واقع سایبان‌های فول کاست نمونه‌ای بسیار پرکاربرد از سایبان‌ها هستند که امروزه از محبوبیت بسیار زیادی برخوردارند. این مدل از سایبان‌ها در دسته سایبان‌های متحرک قرار می‌گیرند. سایبان‌های فول باکس با پوششی از پارچه‌ اسپانیایی ساخته می‌شوند و شما در صورت استفاده از آن‌ها می‌توانید مقاومت بالایشان را مشاهده نمایید.

علاوه بر پوشش فوق‌العاده این مدل سایبان‌ها برای ساخت سازه‌ آن‌ها از آلومینیوم باکیفیت استفاده می‌شود. تمامی آلومینیوم‌هایی که در ساخت این سایبان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد فابریک بوده؛ از همین‌رو به‌جرئت می‌توان گفت که این سایبان‌ها از نظر دوام و مقاومت یک سرو گردن از دیگر مدل سایبان‌ها بالاترند.

نکته جالب در مورد انواع سایبان فول باکس این است که نصب آن‌ها به‌صورت یکطرفه انجام می‌شود. در واقع نصاب می‌تواند این مدل سایبان‌ها را تنها به دیوار نصب کند؛ چرا که نمی‌توان در نصب آن‌ها از پایه استفاده نمود.

اما به‌نظر شما دلیل اینکه سایبان‌های فول باکس به سایبان‌ فول باکس یا فول کاست معروف هستند چیست؟

در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که سایبان‌های فول باکس به دلیل آنکه پوشش آن‌ها درون یک باکس جمع می‌شود به این نام شهرت پیدا کرده‌اند.

روی این مدل از سایبان‌ها باکس‌هایی تعبیه شده که پوشش سایبان را می‌توان در صورت نیاز پوشش سایبان را درون آن قرار داد؛ از همین‌رو پوشش آن طول عمر مفید بالایی داشته و نیازی نیست بابت این مسئله شما نگران باشید.

اما فراموش نکنیم که این مدل از سایبان‌ها هم درست مانند سایبان‌های دیگر در دو نوع ساده و برقی ساخته می‌شوند. در ادامه شما با هر دو نوع این سایبان‌ بیشتر آشنا خواهید شد.

انواع مختلف سایبان‌های فول باکس

همانطور که در بالا اشاره کردیم سایبان‌های فول باکس هم در دو نوع سایبان‌های برقی و ساده ساخته می‌شوند.

مدل ساده این مدل از سایبان‌ها واقعا ساده بوده و در ساخت آن‌ها از متریال‌های چندان پیشرفته‌ای استفاده نمی‌شود. سایبان‌های فول باکس ساده برخلاف سایبان‌های فول باکس برقی قیمت مناسب‌تری هم دارند و اگر قیمت به‌عنوان یکی از فاکتورهای مهم برای شما حائز اهمیت است؛ پس ما پیشنهاد می‌کنیم سایبان‌های فول باکس دستی را خریداری کنید.

اما در صورتی که کاربری ساده برای شما اهمیت دارد، باید از سایبان‌های برقی استفاده نمایید. این مدل از سایبان‌ها تنها با فشردن یک کمه روی ریموت کنترل بازو بسته می‌شوند و برخلاف سایبان‌های دستی نیازی نیست برای باز و بسته کردن آن‌ها از اهرم و نیروی مکانیکی کمک بگیرید.

سایبان‌برقی فول باکس دارای یک موتور الکتریکی است که با نیروی برق کار می‌کند؛ از همین‌رو شما برای باز و بسته کردن آن تنها باید یک دکمه را فشار دهید. اما در نوع متریالی که برای ساخت این نوع سایبان‌ها استفاده می‌شود تفاوتی وجود ندارد، هر دو نوع سایبان‌های فول باکس با بهترین متریال‌های موجود در بازار ساخته می‌شوند و به خوبی در برابر عوامل محیطی دوام می‌آورند.

آیا سایبان‌های فول باکس به تعمیر نیاز دارد؟

در پاسخ به این سوال که آیا سایبان‌های فول باکس به تغییر نیاز دارند یا خیر باید بگوییم بله، این مدل سایبان‌ها در برخی مواقع به تعمیر نیاز پیدا می‌کنند. البته این اتفاق به ندرت رخ می‌دهد و خیلی کم پیش می‌آید که سایبان‌های فول باکس تعمیری نیاز داشته باشند.

با توجه به طول عمر مفید و طولانی پوشش این سایبان‌ها شاید سایبان شما بعد از چندین سال استفاده مداوام نیاز به تعمیر پوشش یا تعویض آن پیدا کند. این مسئله کاملا طبیعی بوده و هر نوع و مدل سایبانی در طولانی مدت به تعمیر نیاز خواهد داشت.

برخی اوقات هم اگر موتور الکتریکی سایبان در معرض رطوبت قرار گرفته و به خوبی آن‌ها را پوشش نداده باشید، امکان اینکه خراب شوند وجود دارد. با توجه به این مسئله حتما موتور سایبان‌ها هم به تعمیر نیاز خواهند داشت. برای جلوگیری از چنین مسئله قابل اجتنابی شما باید به خوبی موتور سایبان را بپوشانید و مطمئن شوید که موتور سایبان در معرض تابش نور مستقیم خورشید یا رطوبت قرار ندارد.

با تمام این اوصاف ما این اطمینان را به شما خواهیم دید که سایبان‌های فول باکس مقاومت فوق‌العاده‌ای در برابر عوامل طبیعی مانند طوفان داشته و از این بابت جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد. شما می توانید مطمئن باشید که سایبان‌های فول باکس در طولانی مدت کارایی خود را برای شما حفظ کرده و تعمیر چندانی نیاز نخواهند داشت.

عوامل تاثیر گذار در قیمت سایبان‌های فول باکس

اگر برای خرید این مدل سایبان‌ها به یک مرکز فروش سایبان چتری و فول باکس معتبر مراجعه نمایید، بدون شک شما می‌توانید سایبان‌هایی باکیفیت بالا و با قیمت مناسب تهیه نمایید. اما به‌طورکلی قیمت سایبان‌های فول باکس تحت تاثیر عوامل زیادی قرار می‌گیرد، این عوامل به دو دسته به شکل زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

عوامل خارجی

عوامل خارجی تاثیر گذار روی قیمت سایبان‌های فول باکس شامل موارد زیر می‌شوند:

  • نرخ ارز

 مانند هر مورد دیگری نرخ ارز روی قیمت سایبان هم تاثیر گذار خواهد بود. هر اندازه که نرخ ارز افزایش پیدا کند شما باید بابت خرید سایبان هزینه بیشتری تقبل کنید.

  • تورم

از دیگر عوامل تاثیر گذار خارجی روی قیمت سایبان می‌توان به تورم اشاره کرد. متاسفانه با توجه به افزایش روزافزون نرخ تورم در ایران نمی‌توان انتظار داشت که کالاهای مصرفی قیمت ثابتی داشته باشند. در ایران نرخ تورم بیشتر از 50 درصد بوده و روزبه روز این نرخ افزایش پیدا می‌کند و به طبع قیمت سایبان‌های فول باکس هم افزایش خواهد داشت.

  • تحریم‌ها

متاسفانه برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر که هیچگونه تحریم بین‌المللی روی آن‌ها اعمال نشده و به‌راحتی می‌توانند کالاهای تولیدی خود را به کشورهای دیگر صادر کرده و با خرید و فروش و داد و ستد با آن‌ها گردش پول داشته باشند، هر روز تحریم‌های بیشتری روی ایران اعمال شده و تمام فشار این تحریم‌ها متوجه سازندگان و مصرف کنندگان است.

به‌طورکلی تحریم‌های موجود باعث شده متریال‌های اولیه به‌سختی و با هزینه هنگفتی به ایران وارد شده و این به افزایش قیمت کالاها منجر می‌گردد.

ویژگی‌های سایبان

از دیگر عواملی که روی قیمت و هزینه نهایی سایبان تاثیر می‌گذارد، می‌توان به ویژگی‌های سایبان اشاره کرد. ویژگی‌های تاثیرگذار در قیمت سایبان‌ها شامل موارد زیر خواهند بود:

  • کیفیت پارچه سایبان

هر اندازه که پارچه باکیفیت‌تری برای ساخت سایبان مورد استفاده قرار گرفته باشد، بدون شک شما ناگزیر به‌پرداخت مبلغ بالاتری خواهید بود.

  • برقی یا ساده بودن سایبان

همانطور که اشاره کردیم، سایبان‌های برقی از سایبان‌های دستی گران قیمت‌تر هستند و شما بابت خرید آن‌ها باید هزینه بیشتری بپردازید. با این حال اگر بیشتر از قیمت، کاربری برای شما اهمیت سایبان‌های برقی فول باکس انتخاب بهتری برای شما هستند.

  • ابعاد ساختمان

هر اندازه که ابعاد سایبان بزرگ‌تر باشد، بدون شک باید برای ساخت آن متریال بیشتری استفاده کرد و به طبع قیمت و هزینه سایبان هم افزایش پیدا می‌کند.

  • نرخ تولید کننده

تولیدکنندگان مختلف بعد از ساخت سایبان‌های برقی قیمت‌های متفاوتی روی آن می‎گذارند، شما می‌توانید با مقایسه قیمت‌ تولیدکنندگان مختلف یکی از آن‌ها که هزینه مناسب‌تری نسبت به کیفیت محصول از شما می‌گیرد را برای خرید انتخاب نمایید.

سایبان‌های فول باکس و کاربرد آن‌ها

سایبان‌های فول باکس در زمینه‌های مختلفی به کار می‌روند، شما می‌توانید از این مدل سایبان‌ها به عنوان سایبان پاسیو یا سایبان روف گاردن استفاده نمایید.

استفاده از این سایبان‌ها به عنوان سایبان روف گاردن و پاسیو تاثیرات زیست محیطی مثبت زیادی دارند و بهتر است آن را نادیده نگیرید. البته که می‌توان از این مدل سایبان‌ها به عنوان سایبان کولرهای آبی و گازی هم بهره گرفت و به کمک آن‌ها مصرف آب خانوار را کاهش داد.

ضمن اینکه امروزه استفاده از سایبان‌های فول باکس به عنوان سایبان پارکینگ خودرو هم بسیار متداول است.

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

جمع‌بندی

ما در این مطلب سعی داشتیم شما را با سایبان‌های فول باکس آشنا سازیم. همانطور که گفتیم سایبان‌ها فول باکس کاربردهای گسترده‌ای داشته و می‌توان آن‌ها را در زمینه‌های مختلفی مورد استفاده قرار داد. این مدل از سایبان‌ها به دلیل مقاومت بسیار بالا و عدم نیاز به تعمیر زیاد بسیار محبوب هستند و امروزه هرکجا را که نگاه کنید، یکی از آن‌ها را خواهید دید!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *