جنس قطعات سایبان برقی از چیست؟

سایبان برقی

جنس قطعات سایبان برقی از چیست؟

امروزه سایبان‌های برقی اهمیت بسیار زیادی در جنبه‌های مختلف از زندگی پیدا کرده و نه تنها در خانه‌ها، بلکه در ادارت، مسافرتها یا حتی برای تبلیغات و برندینگ رستورانها، کافهها و شرکتها مورد استفاده قرار میگیرند. با این حال به منظور سفارش سایبان برقی، خیلی مهم است که بدانیم از چه اجزایی تشکیل شده و جنس قطعات آن از چیست.

در این مقاله قرار است به شما کمک کنیم آگاهی شما از جنس قطعات به کار رفته در سایبان‌های برقی افزایش دهیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

سایبان برقی چیست

سایبان برقی وسیله‌ای است که شما می‌توانید بهترین سایه را با توجه به مکان دلخواه و شرایط آب و هوایی که  دسوت دارید، داشته باشید. سایبانهای برقی به راحتی قابل تنظیم هستند و استفاده از آنها کار آسانی است. علاوه بر آن، طول عمر بسیار بالایی دارند و از بابت زنگ زدگی یا آسیب قطعات آن در شرایط جوی مختلف احساس نگرانی نخواهید کرد.

لازم به ذکر است که سایبان‌های برقی انواع مختلفی دارند و نصب آن با توجه به شرایط آب و هوایی و مکان مورد نظر بستگی دارد. برای مثال مدل و نحوهی نصب سایبان ویلا خیلی متفاوت‌تر از سایبانی است که برای رستوران‌ها، شرکت‌ها و کافه‌ها استفاده می‌شود که بیشتر وجه‌ی تبلیغاتی دارند و یا برای ارتقای برندینگ کسب و کار نصب می‌شوند.

سایبان برقی چیست

سایبان برقی چیست

جنس قطعات سایبان برقی

باید به بسیاری از کاربران که میخواهند از سایبان برقی استفاده کنند حق داد چرا که اطلاعات زیادی از تجهیزات و جنس قطعات سایبان برقی در اینترنت موجود نیست. حال سوالی که شاید ذهن بسیاری را درگیر کرده باشد، این است که چرا باید در مورد تجهیزات سایبان برقی اطلاعات کسب کنید؟

به این علت که یکی از عواملی که نقش تعیین کننده و بسیار مهمی در تعیین قیمت دارد، تجهیزات و جنس قطعات سایبان برقی است. جدا از آن، داشتن این اطلاعات به شما در انتخاب هوشمندانه و بهتر مدل سایبان برقی با توجه به نیازهای شما خیلی می‌تواند کمک بکند.

البته که این نکته را در نظر داشته باشید که تمامی سایبانهای برقی از جنس‌های متفاوتی تولید می‌شوند اما اکثر تجهیزات و قطعات آنها از جنس آلومینیوم بسیار سبک است که در نصب راحت، آسان و سریع سایبان برقی تاثیر بسیار زیادی دارد.

قطعات سایبان برقی شامل:

موتور و گیربکس

بدون شک یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین قطعات تمامی سایبان‌های برقی، موتور و گیربکس آن‌ها است. عمر و کیفیت سایبان برقی رابطه‌ی مستقیمی با موتور و گیربکس بستگی دارد. و حتما سعی کنید در مورد عمر، کیفیت و گارانتی سایبان برقی از چندین فروشنده پرس و جو کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

همچنین باید گفت که جنس موتور و گیربکس سایبان برقی از نوع توبلار بوده که دارای دو عدد ریموت کنترل است که رابط کاربری ریموت کنترل‌ها، به دو صورت دستی و دیواری است. طراحی آن باعث میشود عمل باز و بسته شدن سایبان برقی برای شما آسان باشد. و همیشه سعی کنید از گیربکس مراقبت کرده و ضربه‌های به آن وارد نشود که در صورت بروز هرگونه مشکل، باید فقط و فقط از افراد متخصص کمک بگیرید.

موتور و گیربکس سایبان برقی دارای یک دسته‌ی بلند فولادی بوده و روکش دسته از پی وی سی و مس است. همچنین این گیربکس یک پوسته‌ی آلومینیومی هم دارد.

اسکلت

اسکلت و یا استخوان بندی سایبان برقی از دیگر عوامل مهم است که شامل مواد به کار رفته در آن است. جنس تمامی سایبان‌های برقی از دو نوع فلزی و آلمینیومی است و به غیر از این موارد دیگری وجود ندارد.

بازو و مفصل سایبان

بازوها و مفصل‌های سایبان وظیفه‌ی باز و بسته کردن پارچه سایبان را دارند. بازوها آرنجی شکل هستند و انواع مختلفی دارند که شامل بازوهای زنجیری ، بازوهای سیم بکسلی و بازوهای تسمه‌ای هستند. بیشترین مقاومت و استحکام را بازوهای مفصلی و سیم بکسلی دارند که دارای قیمت مناسب‌تری نسبت به باقی مدل بازوها هستند.

بازو و مفصل‌های به کار رفته در سایبان‌های برقی از نظر نعداد و اندازه با توجه به مدل سایبان متفاوت هستند و جنس آن‌ها از آلومینیوم است.

پارچه

اکثر پارچه‌های به کار رفته در سایبان‌های برقی از دو جنس  پی وی سی pvc یا برزنت است. تنوع در اقسام طرح و رنگ‌های مختلف از جمله عواملی است که باعث شده این نوع پارچه‌ها برای تبلیغات و چاپ لوگو بسیار مناسب باشند. برای نصب سایبان برقی رستوران، این نوع پارچه‌ها خیلی مناسب هستند و می‌توان در جهت زیبا کردن رستوران یا کافه از آن استفاده کرد.

 مهم‌ترین دلیل برای کار رفتن این پارچه‌ها، مقاومت و استحکام بالای آن‌ها است که سبب می‌شود هم برای مناطق بسیار گرم و خشک، و هم برای مناطق شمالی و شرجی بسیار کارامد باشد.

تنظیم کننده شیب سایبان

یکی از عمده تفاوت‌های اصلی سایبان‌های برقی با دستی، داشتن ریموت کنترل است که این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید با کلیه تغییرات عملکرد مربوط به زوایا و تنظیم شیب سایبان برقی را انجام داده و سایبان را مطابق با نیاز خود تنظیم کنید. این قسمت از جنس هلیکویل فولادی است و در قسمت جلویی سایبان قرار دارد.

سنسور باد

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌هایی که باعث شده نگاه‌های عموم نسبت به سایبان‌های برقی تغییر پیدا کند، مجهز بودن سایبان برقی به سنسور باد است. سنسورهای باد وظیفه‌ی باز و بسته کردن سایبان را با توجه به شرایط وزش باد بر عهده دارند و شما با استفاده از ریموت کنترل این امکان را دارید که سایبان را باز و بسته کنید.

 از دیگر ویژگی‌های بسیار خوب این قطعه این است که اگر زمانی در مغازه یا خانه‌ی خود حضور نداشته باشید، نیازی نیست نگران باز و بسته شدن سایبان باشید چرا که سنسورهای باد به صورت اتوماتیک طراحی شده و سایبان را باز و بسته می‌کند و نیازی به حضور فیزیکی شما نیست.

نصب این سنسورها خیلی آسان است و در برابر فشار هوا، رطوبت و گرد و غبار مقاومت بسیار بالایی دارد و طراحی آن بسیار زیبا، ساده و دارای تنظیمات شتاب و حساسیت است. سنسورهای باد از پردازنده‌ی مرکزی از نوع میکروکن ساخته شده و دارای سنسور شتاب سنج 3 محوره، دو عدد باتری AAA و یک عدد باتری 23A است.

نورپردازی

قابلیت نورپردازی سایبان‌های برقی از دیگر عواملی است که باعث شده بسیاری از صاحبان کسب و کار نگاه خاصی به آن داشته باشند. اگر صاحب کافه، رستوران یا مغازه هستید، به شدت به شما توصیه می‌کنیم که از سایبان‌های برقی با قابلیت نورپردازی استفاده کنید تا سایبان شما در شب بدرخشد و توجه مخاطبان هدف را جلب کند.

بسیاری از افراد اول سایبان برقی خریداری می‌کنند و بعد با اقدام به خرید رینگ لایت یا چراغ‌های ال ای دی باعث افزایش هزینه‌های خود می‌شوند. اما سایبان‌های برقی با قابلیت نورپردازی در هزینه‌های اضافی صرفه جویی خواهید کرد و علاوه بر آن می‌توانید هر رنگی که دوست دارید تنها با فشار دادن دکمه ریموت کنترل، روی سایبان خود اعمال کنید و لذت ببرید.

صفحه پلیت موتور

حیاتی‌ترین قطعه‌ی به کار رفته در سیابان‌های برقی، صفحه پلیت موتور است و در انواع اندازه‌ها و طرح‌های مختلف در بازار موجود است. از پر تقاضاترین مدل‌های آن می‌توان به مدل‌های صفحه پلیت شیاردار و لبه دار اشاره کرد که برای نصب سایبان پنجره هم بشدت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 این قطعه در دو نقطه از قسمت بالایی سایبان نصب می‌شود که وظیفه‌ی آن نگه داشتن اندکپ و موتور است و در صورت مختل شدن، کل عملکرد سایبان برقی را با مشکل مواجهه می‌کند.

اجزای تشکیل دهنده سایبان استند

سایبان‌های استند بر خلاف سایبان‌های برقی مدل خاصی ندارند و با ویژگی‌های ویژه‌ای تولید می‌شوند. تفاوت عمده سایبان‌های استند با سایبان‌های برقی در ایجاد فضایی است که در اختیار کاربران قرار می‌دهد و از این نظر سایبان استند نسبت به سایبان‌های برقی برتر است.

 تقسیم بندی این دسته از سایبان‌ها بر مبنای سازه‌هایی که در آن به کار رفته صورت می‌گیرد. تقسیم بندی کلی سایبان‌های‌ استند بر اساس دو ویژگی زیر است:

1.     بر اساس پوشش و مصالح به کار رفته

مثل ورق گالوانیزه فلزی، ورق پلی کربنات و ورق پلی یونات که برای کانکس‌ها و پارکینگ‌ها استفاده می‌شود.

2.     بر اساس نوع پارچه به کار رفته

از پارچه‌های مقاومی همچون پارچه‌های نخی، نانو، خلبانی، فلکسی و پی وی سی PVC جهت خنک سازی محیط مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دسته از سایبان‌ها واسه‌ی پنجره‌ها یا درب‌های ورودی خیلی کاربردی است.

تفاوت قیمتی سایبان برقی و سایبان استند

تعیین قیمت در سایبانهای برقی و استند به عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی مثل:

  • به کار رفتن قطعات مختلف با توجه به مدلهای سایبان برقی
  • برقی یا دستی بودن سایبان
  • جنس پارچه استفاده شده
  • اندازه و امکانات جانبی استفاده شده

همچنین در نظر داشته باشید که قیمت سایبان برقی به دلیل کارکرد، قطعات به کار رفته و راحتی نصب آن در مقایسه با قیمت سایبان استند بیشتر است.

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

جمع بندی

گروه سایبان شاهد همواره با بیش از چندین سال سابقه و تجربه‌ی کاری در زمینه نصب انواع سایبان‌های برقی، تمامی تلاش خود را به منظور انتخاب بهترین سایبان‌ها با توجه به نیازهای کاربران کرده است. هدف از این مقاله افزایش شناخت مخاطبان نسبت به جنس قطعات سایبان برقی بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *