نصب سایبان مغازه به عهده مالک است یا مستاجر؟

نصب سایبان مغازه

نصب سایبان مغازه به عهده مالک است یا مستاجر؟

سایبان یکی از تجهیزاتی است که می‌تواند تاثیر زیادی در خنک شدن هوای درون مغازه داشته باشد. همچنین استفاده از انواع سایبان مغازه نظیر سایبان شاهد و دیگر نمونه‌های آن می‌تواند روی زیباتر شدن دکوراسیون مغازه نیز تاثیر بگذارد. به همین دلیل امروزه بسیاری از فروشگاه‌ها و مغازه‌های مختلف برای جلوگیری از خراب شدن برخی مواد و همچنین زیباتر کردن و خنک کردن مغازه خود این تجهیزات را خریداری می‌کنند.

سایبان‌ها را می‌توان برای انواع مغازه‌ها و فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار داد. اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید و قصد اجاره کردن مغازه‌ای را دارید، حتماً با این سؤال مواجه می‌شوید که آیا نصب سایبان بر عهده شما است یا مالک ملک؟ ما در این مطلب قصد داریم این موضوع را بررسی کنیم تا بدانیم بین مالک و مستاجر کدام یک وظیفه نصب سایبان را بر عهده دارند.

نصب سایبان برقی مغازه

نصب سایبان برقی مغازه

مزایا سایبان مغازه

قبل از این که بخواهیم به موضوع نصب سایبان مغازه توسط مالک و مستاجر بپردازیم، بهتر است با مزایای مهمی که سایبان می‌تواند برای مغازه شما به همراه داشته باشد، آشنا شوید. از مهم‌ترین مزایای استفاده از سایبان مغازه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

بازدید بیشتر از مغازه

یکی از مزایای مهمی که می‌توان برای استفاده از سایبان مغازه بیان کرد، افزایش بازدید مغازه است. زمانی که مشتریان احساس کنند مغازه شما نسبت به سایر مغازه‌ها خنک‌تر است، قطعاً وارد مغازه شده و از محصولات شما بازدید می‌کنند. از طرفی در فصول سرد و در زمان بارش برف و باران نیز افراد به دنبال محلی هستند که از خیس شدن دور بمانند. این امر موجب می‌شود تا آن‌ها مجبور به بازدید از مغازه شما باشند.

تمیز بودن شیشه‌های مغازه

خرید سایبان مغازه در نوع برقی و دستی باعث می‌شود تا قطرات برف و باران به صورت مستقیم روی شیشه‌های مغازه قرار نگیرد. بدین ترتیب در زمان بارش باران و برف گرد و غبار حاصل از آن راهی برای قرار گرفتن روی شیشه‌های مغازه شما نخواهند داشت. بدین ترتیب در تمام فصول سال شیشه‌های مغازه شما تمیز می‌مانند. این امر باعث می‌شود تا مشتریان بتوانند به خوبی محصولات و خدمات شما را در ویترین ببینند.

نصب راحت

یکی دیگر از مواردی که به عنوان یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از سایبان مغازه در نظر گرفته می‌شود، نصب آسان و راحت این تجهیزات است. سایبان‌ها در مقایسه با دیگر دکور‌های موجود راحت‌تر نصب می‌شوند و استفاده از آن‌ها به تخصص و مهارت خاصی نیاز ندارد.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

از دیگر مزیت‌های مهم خرید سایبان برای مغازه می‌توان به صرفه‌جویی در هزینه‌ها اشاره کرد. استفاده از سایبان برای مغازه موجب می‌شود هدر رفت انرژی سرمایشی کاهش یابد. این امر برای مغازه‌هایی که دارای یخچال هستند هم بسیار مناسب است، زیرا باعث شده تا یخچال‌ها در دمای مناسب کار کنند و به طور کلی هزینه‌های برقی شما با کاهش مواجه می‌شوند.

به علاوه سایبان‌ها این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا بتوانید لوگو و برند خود را روی آن‌ها چاپ کنید. این امر به شما کمک می‌کند تا دیگر هزینه‌های اضافه برای تبلیغات پرداخت نکنید و در هزینه‌های شما صرفه‌جویی خواهد شد.

افزایش فروش

علاوه بر موارد ذکر شده به عنوان مزیت خرید سایبان مغازه، این تجهیزات می‌توانند تاثیر زیادی روی افزایش میزان فروش شما داشته باشند، مخصوصاً اگر شما کسب و کاری مانند فست فود، کافه، بستنی فروشی و غیره دارید. بدین صورت شما می‌توانید در فضای بیرونی مغازه و زیر سایه سایبان صندلی‌هایی را برای مشتریان قرار داده و به آن‌ها خدمات ارائه دهید.

این قابلیت به خصوص در فصل تابستان بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد، چراکه مشتریان ترجیح می‌دهند در فضای باز و زیر سایه قرار گرفته و از هوای آزاد لذت ببرند. در نهایت افراد زیادی برای استفاده از این ویژگی مغازه به شما مراجعه خواهند کرد و میزان فروش شما بالا می‌رود.

انواع سایبان مغازه

سایبان‌های تولید شده برای مغازه‌ها در انواع مدل‌های مختلفی ارائه می‌شوند. ما در این بخش قصد داریم برخی از مدل‌های این تجهیزات را به شما معرفی کنیم.

سایبان بازویی

سایبان بازویی را می‌توان یکی از رایج‌ترین سایبان‌های مغازه معرفی کرد. این سایبان خود در دو نوع دستی و برقی ارائه می‌شود. این نوع سایبان در طرح‌ها و با قابلیت‌های خاصی در بازار موجود است و می‌تواند یک گزینه مناسب برای مغازه باشد.

سایبان کالسکه‌ای

از دیگر سایبان‌های کاربردی برای مغازه می‌توان به این نوع اشاره کرد. قابلیت‌های خاص این سایبان آن را به یکی از سایبان‌های محبوب برای مغازه‌ها تبدیل کرده است. یکی از قابلیت‌های مهم این نوع سایبان حالت آیرودینامیکی آن است. همین امر باعث شده تا این مدل در برابر عواملی همچون وزش باد مقاومت بالایی داشته باشد.

سایبان پوششی

سایبان پوششی یکی از سایبان‌هایی است که معمولاً برای کافه‌ها ورستوران‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و به صورت چادر پوششی ثابت است. این سایبان را می‌توان در انواع طرح‌های مختلف برای محیط‌های متفاوت سفارش داد.

نصب سایه بان مغازه

نصب سایه بان مغازه

عوامل موثر بر قیمت سایبان مغازه

با توجه به این که این روز‌ها کشور عزیزمان شرایط اقتصادی خوبی را پشت سر نمی‌گذارد، بنابراین نمی‌توان برای قیمت انواع سایبان نظیر قیمت سایبان باغ، قیمت سایبان مغازه و دیگر سایبان‌ها مبلغ مشخصی را بیان کرد. اما عوامل مختلفی می‌توانند روی قیمت این تجهیزات تأثیر داشته باشند که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

نوع سایبان مغازه

یکی از اصلی‌ترین عواملی که می‌تواند روی قیمت سایبان مغازه تأثیر بگذارد، نوع سایبان است. سایبان‌های مغازه مانند بسیاری از تجهیزات دیگر در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. بنابراین این که کدام سایبان می‌تواند برای مغازه شما مناسب باشد، به شرایط و موقعیت مغازه شما بستگی دارد. به همین علت بهتر است بدانید هر یک از نمونه‌ها و مدل‌های سایبان‌ها در قیمت‌های مختلفی ارائه می‌شوند.

جنس به کار رفته برای تولید آن

از دیگر پارامتر‌های مهم که نقش زیادی در تعیین قیمت سایبان دارد، جنس مواد اولیه برای تولید آن است. هر چقدر مواد به کار رفته برای تولید این محصولات بهتر و باکیفیت‌تر باشند، قیمت آن‌ها نیز بالاتر خواهد بود.

برند تولید کننده سایبان

این روزها تولیدکنندگان زیادی در زمینه تولید سایبان مغازه فعالیت می‌کنند. برندهایی که برای تولید محصولات خود بهترین و با کیفیت‌ترین مواد را به کار برده باشند، قطعا محصولات خود را با قیمت بالاتری ارائه می‌دهند. برندهای شناخته شده این ویژگی را دارا هستند و همین امر باعث بالا بودن قیمت محصولات آن‌ها شده است.

کاربرد‌های سایبان مغازه

سایبان مغازه کاربرد‌های زیادی برای این کسب و کار‌ها به همراه دارد. یکی از کاربرد‌های مهم این تجهیزات این است که با استفاده از آن از ورود نور به درون مغازه جلوگیری می‌شود و مغازه بر اثر تابش نور خورشید گرم نمی‌شود. در نتیجه شما همیشه مغازه‌ای خنک خواهید داشت. به علاوه برای مغازه‌هایی که ارائه دهنده مواد غذایی هستند نیز کاربرد زیادی دارد، زیرا از فاسد شدن مواد غذایی آن‌ها جلوگیری می‌کند. این تجهیزات را به عنوان مانعی برای ورود آب باران و برف به درون مغازه نیز به کار می‌برند.

برای برخی از مغازه‌ها این سایبان‌ها می‌تواند جنبه زیبایی داشته باشد و برای زیباتر کردن دکوراسیون مغازه آن را به کار می‌برند. بنابراین می‌توان یکی از کاربرد‌های آن را افزودن زیبایی به محیط معرفی کرد. از طرف دیگر همان طور که قبل‌تر نیز اشاره کردیم این سایبان‌ها برای تبلیغات نیز کاربرد دارند. این یکی از اصلی‌ترین کاربرد‌های سایبان مغازه به شمار می‌رود.
شما می‌توانید تبلیغات خود را روی این سایبان‌ها با مناسب‌ترین قیمت درج کنید و دیگر نیازی نیست برای استفاده از سایر تبلیغات هزینه‌های هنگفتی را پرداخت کنید.

امروزه مغازه‌های زیادی برای معرفی کردن برند و لوگوی خود سایبان‌ها را به این دلیل نصب می‌کنند. آن‌ها به خوبی می‌دانند که این تبلیغات تا چه اندازه می‌تواند روی افزایش مشتری و فروش آن‌ها تأثیر داشته باشد.

مالک باید سایبان را نصب کند یا مستاجر؟

نصب سایبان برای یک مغازه به عهده مستاجر است یا مالک؟ این یکی از سوالاتی است که اکثر صاحبین مشاغل با آن مواجه هستند. این سؤال را می‌توان از جنبه متفاوتی پاسخ داد. گاهی ممکن است شما مغازه‌ای را اجاره کرده باشید که فاقد سایبان است و شما به دلیل شرایط شغلی خود مجبور به نصب سایبان خواهید بود. در چنین شرایطی می‌توانید با مالک مغازه صحبت کنید و هزینه‌هایی که برای نصب سایبان پرداخت کرده‌اید را از هزینه‌های اجاره و رهن کسر نمایید. دلیل این امر این است که با تخلیه کردن مغازه توسط شما، مالک می‌تواند همچنان از این تجهیزات استفاده کند.

در حالت عکس این موضوع اگر شما مالک یک مغازه هستید و برای مغازه خود سایبان نصب کرده‌اید، می‌توانید هزینه‌های صرف شده برای آن را هزینه‌های اجاره و رهن اضافه نمایید. در واقع نمی‌توان گفت مالک وظیفه دارد تا برای مغازه سایبان نصب کند و در صورتی که مستاجر این کار را برای کسب و کار خود انجام دهد هزینه‌های آن در نظر گرفته می‌شود.

جدول لیست قیمت انواع سایبان تاریخ بهمن-اسفند 1402

محصول قیمت هر متر نوع پارچه
سایبان برقی 1.100.00 تومان پارچه خارجی کره ای ضد آب
سایبان ویلا 950.000 هزار تومان خاجی و ایرانی
سایبان چتری 6.000.000 تومان ایرانی
سایبان استخر از 4.500.000 تا 8.500.000 تومان پوشش سقف پلی کربنات و فلت طرح شیشه
سایبان پارکینگ 1.200.000 تومان پارچه خارحی 900 گرم
سایبان بازویی 1.300.000 تومان خارجی
سایبان مفازه 2.100.00 تومان خارجی
سایبان فول باکس 1.800.00 تومان خارجی

جمع‌بندی

سایبان مغازه یکی از کاربردی‌ترین تجهیزاتی است که می‌توان برای مغازه‌های مختلف آن را نصب کرد. سایبان‌ها در انواع مختلفی تولید شده‌اند که شما می‌توانید بر اساس بودجه و موقعیت شغلی خود مناسب‌ترین آن را نصب نمایید. بسیاری از صاحبان کسب و کار‌ها با این دغدغه مواجه هستند که نصب سایبان بر عهده مستاجر است یا مالک؟ ما در این مطلب سعی کردیم این موضوع را در حالات مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *